Víte, co by dělala polovina mužů, kdyby jim maminka přišla na webovou historii?
Data shromáždila a utřídila společnost Siteopia (za pomoci Onepoll), což je velký anglický poskytovatel základních internetových služeb (zprostředkovatel domén, poskytovatel webhostingu, emailových služeb a podobně). Údaje jsou utříděné do oranžovo-šedé infografiky, která nepoužívá příliš textu (Siteopia zřejmě s ohledem na své uživatele ví, co dělá ;-), ale poměrně srozumitelné ikony.
Nejprve se dozvídáme, že téměř 2/3 uživatelů potřebují přístup k internetu každý den. Nenazývali bychom to ale přímo závislostí, v současnosti už je to jakási společenská nutnost: Stabilní přístup k internetu se od průměrného člověka dnešní doby tak nějak očekává a tomu odpovídají i nároky kladené společností na každého jedince. Průměrný muž údajně stráví online 19 hodin týdně; průměrná žena 14 hodin.
Zatímco pro muže jsou důležitější (alespoň z časového hlediska) zprávy, novinky (a to i sportovní), ženy zase věnují výrazně více času Facebooku - dokonce ve službách souvisejících s fotografií jsou o chlup dál než muži, což ale jistě bude souviset opět s Facebookem. Naopak výrazně větší rozdíl bychom čekali u nákupů. Vysvětlení ale může být prosté - ženy si vše raději osahají a vyzkoušejí v reálu, což jim (zatím) e-shopy neumožňují. Seberealizace v kamenných obchodech zároveň může vysvětlovat těch 5 hodin, o které jsou ženy méně online :-).
Největší proporční rozdíl v poměru 4:1 ukazuje položka NSFW. Pokud náhodou nemáte tušení, co pod sebou tato zkratka skrývá, pak vězte, že jde o internetový obsah, který není radno konzumovat v pracovní době. Siteopia (s ohledem na rozdělení internetových aktivit) tuto položku míní zcela konkrétně. Z poměru 4:1 ve prospěch mužů bychom neradi dělali globální závěry: Výzkum probíhal na území Anglie, což opět vysvětluje mnohé.
V další části infografiky se dostáváme k tématu našeho nadpisu. Každý šestý muž denně promazává webovou historii a polovina mužů by zpanikařila, kdyby jim na webovou historii měla přijít maminka. Předpokládáme, že druhá polovina už maminku nemá. Ještě jednou se vracíme k nákupům: Siteopia potvrzuje naši domněnku, že většina žen stále preferuje kamenné obchody.
Závěrem se podíváme na údaje, které přímo souvisejí s časem tráveným na internetu: 3/4 osob najdete online nejpozději v 9 ráno. V průměru pak kontrolují Facebook / e-mail (atp.) nejdéle jednou za hodinu a půl. Že mladší uživatelé tráví online více času než ti starší, ani není třeba zdůrazňovat.
Jak vidíte výsledek statistiky vy? Nacházíte se v grafech, nebo patříte ke skupině, která stabilně zvyšuje průměry? :-)