Cedega 6.1: nejen Shader Model 3.0
Společnost Transgaming uvolnila beta verzi Cedega 6.1. Pro ty z vás nepostižené oblibou ve fracích případně živočiších řádu Sphenisciformes připomeňme, že se jedná o komerční uzavřený fork projektu Wine, jehož cílem je rozcházení Windowsových aplikací pod jinými operačními systémy, tedy zejména implementace DirectX aplikačního rozhraní.
Cedega 6.1 přináší podporu Shader Modelu 3.0, čímž se opět rozšíří zejména spektrum provozovatelných her. Dále pak obvyklou sadu jiným minoritních zlepšení funkcionality, stability, zvýšení výkonu a mnohé další.
Dostalo se také na mixed mode GL shading, kvalitnější je instalátor, podpora ochran proti kopírování, auto-update či možnost omezit Cedegu na jedno procesorové jádro. Mezi nově podporovanými hrami je například Portal, Team Fortress 2, Half-Life 2: Episode 2 (vše pod Steamem), Command & Conquer 3, Shader Model 3.0 a HDR v Oblivionu či další vylepšení chodu World of Warcraft. Seznam podporovaných her naleznete na domovském webu, finální verze 6.1 by měla spatřit světlo světa někdy v průběhu léta.