Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Čeká Zen 6 zpoždění? TSMC potvrdila odklad procesu N2X na rok 2027

Nechapem tie nerealne ocakavania, frekvencie uz nestupaju takmer vobec v porovnani s obdobim 1995-2005.
N2P zrejme neposkytne 6,0-6,5 GHz, kedze teraz AMD oficialne konci na 5,7 GHz. Mozno 1T boost bude oficialne krasnych okruhlych 6,0 a budeme plesat lebo management bude taky, ze to "hravo" da aj 6025/6050 a 6075 MHz.
No a N2X a 7 GHz pre 1T boost, neviem kto mal ake mokre sny, ale ta hodnota je v eteri casto. IMHO tam bude oficial 6,5 GHz a plesat budeme lebo sa to bude blizit k 6,6 GHz.

Ale mozno sa celkovo mylim.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nove tranzistory a lepši vyrobny proces, dnešne vzorky vyrobene v jary bežia na 6,4GHz, a čaka nas ešte 2 roky vylepšovania a ladena.
Najväčší problem AMD je tych 130 000 waferov pre Open AI čo riadne nabuda dodavky a vyrobu AMD na 2nm preto ZEN6 sa opozdi o cely rok...
Nvidia ma objednanych 20 000 waferov, Intel 30 000 waferov a AMD 60 000 waferov, lenže AMD -130 000 waferov zrobi riadny škrt na vela rokov.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Přiblblá AI. Nedávno mně AI od googlu ve vyhledávači odeslala na požadavek "online film zdarma + název filmu", že je příliš starý a málo známý a online zdarma nelze nikde zhlédnout. Samozřejmě, že jsem ho našel.

S takovými frekvencemi a architekturou by mohli udělat nativní APU 6jádro s X3D i bez a lidi by jim utrhali ruce. Docela levné, výkonné a úsporné. Netuším proč tak hrotí počet jader pro BFU, když jde vývoj jiným směrem a odbyt v serverech pro vícejádra mají téměř jistý.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

"Netuším proč tak hrotí počet jader pro BFU"
Pretože vyrábať 6-jadrový chiplet na 2nm litografii, ktorý by mal plochu 12mm^2 je absolútny ekonomický nezmysel.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A jak si přišel na těch 12mm^2 pro 6 velkých jader se základním iGPU? To že by měl možnost přidat externí X3D cache neznamená, že by neměl normálně velkou L1 a L2 cache. Apple u M5 taky pochopil, že vývoj jde jiným směrem, i když nebylo nic těžkého jen přidat jádra.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pokud by měl 12mm tak to právě bude Kauf století...
I ty vyšší latence a horší efektivita by jim za to stála...
V reálu by jsme se mohli bavit tak o 40mm a tam už by rozhraní zabírala 20-25% plochy, při 12 jádrech to je už jen 10-12%.
Těch ~70mm je takové optimum z pohledu výtěžnosti (kde i na procesu který jede v režimu kritické výroby budeš mít přes 80%), využiješ efektivně každý osvit (rychlost výroby) a zároveň máš solidní poměr mezi částí "generující výkon" a rozhraním.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„frekvencie uz nestupaju takmer vobec … teraz AMD oficialne konci na 5,7 GHz“

Zen 3 končil na 4,8 GHz. Zen 4 přinesl na 5,7 GHz. Mezigenerační posun o 900 MHz je zanedbatelný?

Zen 6 měl být vyroben na procesu o 2,5 generace pokročilejším než Zen 4, reálně asi bude vyroběný na procesu „jen“ o dvě generace pokročilejším. Jaký by měla AMD důvod platit horentní sumy za 2nm proces, pokud by to nepřineslo posun frekvencí? Cena za tranzistor je výhodnější u 4nm procesů, takže z hlediska výrobních nákladů nemá posun na 2nm proces smysl. Pokud by neměl smysl ani z hlediska taktovacích frekvencí, proč by jej AMD chtěla použít a navíc tak brzy po jeho nástupu?

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

I kdyby ten posuv frekvenci nebyl tak markantní, pořád je tam spotřeba a denzita - počet cipletu na wafer.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„počet cipletu na wafer.“

To už je zahrnuto v metrice ceny za tranzistor.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak mezi N4 a N2 by teoreticky mělo být navýšení počtu tranzistorů o 40-50% při skoro dvojnásobné ceně. Efektivita pak možná až o 70% nebo 20-30% výkonu. Ve finále pak z toho máš těch 50% jader navíc, díky lepší efektivitě je udržíš na stejné spotřebě ale výkonu bude navíc 5% na jádro při MT a třeba 20% v ST. Takže asi 60% MT výkonu při skoro dvojnásobné ceně čipletu (~20$ navíc, iod na 4nm bude taky dražší než staré) bude otázka jak moc se to promítne do prodejní ceny, ale čekal bych tak 750$ za 24C bez cache...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslím že kdyby měl ZEN6 rok zpoždění tak se naprosto nic nestane, nebo ono někomu něco neběhá na 9800x3D nebo dokonce na "prastarém" 7800x3D dobře?
Nevybavuju si naprosto nic.
Jsme popředu jen chceme furt něco nového, jako by snad mělo něco někam utéct :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

U desktopu bych skoro souhlasil, ale pro notebooky se musí jít dál a dál a dost mě štve, že AI dostala přednost. Když si představím notebook co na aku vydrží o směšných 10 minut déle než ten nejlepší doteď, tak to pro mě nějakou hodnotu určitě má.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Notebookové CPU jsou téměř desktopové CPU, akorát s jinou konfigurací jader a uškrcenými limity :)
Když budeš zrychlovat book procesory, budou se adekvátně zrychlovat i ty desktopové …

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

hej ale zataz stupa stale -dnes len na pozadi mas mraky kadejakych roznych aplikacii -mnoho aj nevyziadanych
len na hry mam 4 softy databazy hier a 3 citovacie softy
+rozne dalsie pomocky a ovladace
zapinat stale konkretne softy a vypinat ich podla toho ktoru hru prave spustim je o nicom
ako stupa vykon tak aj stupa mnozstvo softov a pasivna zataz

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jaké softy ty softe?
To je nějaký z těch softů náročný jako hra samotná??
Nebo tak náročný aby stálo za to o žtom vůbec mluvit?
A kolik hráčů to má stejně jako ty?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dnes potřebuju:
kecálka, sdílení obrazovky, spotify, hamashi, RGB pro klávesnici Logi, RGB pro myš Razer, Steam, Rockstar, Wargaming, .....

Je toho opravdu hodně.
A náročné jsou neskutečně.
Boomeři to nemají šanci pochopit, ale mladí jedou úplně jiný level.

Všechny volné prostředky budou spotřebovány.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

“”””kecálka, sdílení obrazovky, spotify, hamashi, RGB pro klávesnici Logi, RGB pro myš Razer, Steam, Rockstar, Wargaming, ....””””

Zaprvé 3/4 z toho nepotřebuješ.
Zadruhé kvůli tomu je potřeba ZEN76 protože 9800x3D už by jako nestíhalo měnit blikátka na klavesnici?? :))
Máš představu kolik jaká utilitka spotřebovává prostředků procesoru?? :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Máš pravdu.
3/4 nepotřebuji.
Proto ten bordel před každou hrou vypínám.
Vypínám protože moc dobře vím kolik toho sežere.
A těším se na upgrade CPU. Protože už to nebudu muset řešit. Na chvíli. Než zas nároky stoupnou.
Jako šlo by to řešit.
Například OpenRGB je krok správným směrem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale prd, nároky na CPU kromě her samotných nerostou téměř vůbec..
Nebo naprosto minimálně..
Ruku na srdce, když vynecháš hry, tak 7let staré CPU funguje dnes úplně stejně jako fungovalo před 7roky.
Excely fungovaly, videa se stříhaly, kdyby byly Win11, jely by jako teď

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kolik aplikací jsi naprogramoval?
Víš co je to Electron framework ?
Na svět přišel před 12 lety.
Dnes ho používají všechny aplikace, které používán.
Nároky aplikací rostou neskutečným tempem.

A taky rostou nároky uživatelů. Viz sdílko. Před 10 lety to byla nemyslitelná věc. Dnes standard.
I hlasový hovor během hry byl pro Core2Duo nesplnitelný úkol.

Pamatují časy kdy jsem si kupoval MP3 přehrávač abych mohl během hraní poslouchat hudbu.
Jo věk mám boomerský.
Ale fandím pokroku a mladým.
To je naše budoucnost... ZEN 6, ZEN 7....

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna Electron je příklad dost velkého průseru, který žádný HW nezachrání ;-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Apple a Qualcomm šli na Electron hrubou silou (procesor s 8 instrukcemi za cykl; SIMD a MT to nezachrání, protože instrukce JS kódu jsou skalární a těch vláken moc není - je to pár procesů a uvnitř nich jedou pseudo-asynchronní vlákna JS kooperativně, ne současně). Microsoft si zas udělal fork Electronu (WebView2) a optimalizuje ho nad rámec kódu Chromia (aplikuje patche z prohlížeče Edge). Samozřejmě asi jen aplikace MS používají ten místo originálního Electronu (ale zas aplikace MS jsou nejnáročnější, takový Steam klient spotřebovává na dnešní poměry skoro nic).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Původní Teams žral 1 GB RAM jen při spuštění, po dvou letech to stáhli na 0,75 GB. Ta poslední verze na WebView2 se drží kolem 0,5 GB i při aktivní komunikaci. Na dnešní poměry to není tak hrozné, jak píšeš.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No, já ty nároky těch aplikací na paměť "vyřešil" prostě tak, že mám 64GB. To už mi stačí i na (aktuálně) 67 karet v chromu (teď cca 14,5GB), plus další spuštěný bordel - dohromady necelých 31GB (na což by mi 32GB nestačilo a 48GB bylo skoro stejně drahých jako těch 64). CPU se ale fláká na 1-7% (9700X) :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono pokud ti něco žere 31GB s nainstalovanými 64GB, tak to rozhodně neznamená, že to bude žrát 31GB při nainstalovaných 32GB RAM.
Windows se přizpůsobí

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Windows se "přizpůsobí" tak, že letí do swapu. Vím to moc dobře, protože dojíždím starý počítače.

Prý že je výhoda platformy PC, že na problém můžeš hodit víc peněz (koupit víc hardware), tak co chceš.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Taky se Prostě do té paměti toho tolik "nepřednačte"..
V obýváku má PC s 32GB a po startu to bere 7.5GB.
Vedle mám PC s 16GB a po startu to bere třeba 5.5GB...
Na 8GB stroji to po startu obsadí už 4.5GB... to už je přes 50% a paměť fakticky nemá rezervy (o moc míň už to nejde)...
když někdy rozbírám book a nechám tam 4GB RAM, W11 berou po startu klidně 3.2GB... A to už je dost velká část i v tom swapu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pozor, nějakou paměť si bere Windows jako nutnou pro svoji funkčnost a pak je tu paměť aplikací. Ty mluvíš jen o tom, že cache si Windows here podle zbývající paměti. Jenže to je zajímavé jen tehdy, když nějaká zbývá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1) Netvořím aplikace, dívám se na to pohledem uživatele a to myslím to zásadní. Necítím žádné velké limity v CPU. A to používám i staré CPU a nebo z nižšího mianstreamu.
2) Core2Duo je opravdu blbý příklad, je to 20let, ne 7.
3) Taky fandím pokroku, x86 platforma obecně už teď rozhodně není sysnymem pro zdrcující pokrok :) To byla v roce 1990-2005

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Právě to že x86 ani zdaleka nemá monopol vytváří tlak na to aby aplikace byli multiplatformní. Tedy v Electronu.
Za cenu brutálních nároku na HW.
Je to další vrstva dál od asembleru.

Jo když je app v TRAY a nic nedělá, tak OK.
Stačí dost RAM (64GB) a je to v pohodě.
Ale běda když se začne aktualizovat.
Nebo když se probudí klávesovou zkratkou.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Právě to že x86 ani zdaleka nemá monopol vytváří tlak na to aby aplikace byli multiplatformní."
Spíše ano

"Tedy v Electronu."
To je mi ale skok...

Elektron fakt není jediná možnost.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel máš k dispozici řádově více webových a levnějších vývojářů, rychlý náhled a předpřipravené buildování release verze napříč platformami (jak jednoduše např zbuildovat C# pro macOS? jak zahalit Python aplikaci?).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

OK. Programování mě neživý.
Nebudu se hádat.
Obecně platí že modernější programovací jazyk je vždy náročnější na HW než předchůdce.

Čest výjimkám.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Obecně platí že modernější programovací jazyk je vždy náročnější na HW než předchůdce."

Ne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To jsou mi argumenty.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jen ti píšu, že ne.

Programování mne živí.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Argumentum ad lapidem

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nemusíš nad tím přemýšlet. Hlavně že to jde zabalit a ono to nějak funguje. Akorát to nejde auditovat 😭. Je jedno, že máš sto tisíc souborů v podsložce node_modules, že bereš celou složku nainstalovaného Pythonu s podsložkou knihoven tvého dev prostředí nebo nedej bože pošleš zabalený celý virtuální počítač s OS a všemi službami (Docker).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Aj áno, aj nie. Aj ja by som bol za počkanie a potom za vylepšený proces, ale veľa ľudí, ktorí by chceli nový PC videli by len to, že Intel má 52c, AMD 16 a mali by pocit, že AMD je horšie. Nevideli by potenciál možno až 32c u Zenu 7 v budúcnosti, lepšieho výr. procesu u Zenu 6, možný prechod na X3D (alebo ho mať od začiatku), možný Zen 4 za takmer drobné a v budúcnosti Zen 7 s podstatne väčším počtom jadier. Videli by len 16 vs 52. Kto by vedel aký výkon dajú E-cores a LP e-cores? AMD skrátka „musí” na Intel reagovať v rozumnom čase aj keď by sa nestalo nič ak by Zen 6 prišiel neskôr a s N2X. A neviem či by predajca povedal zákazníkovi, že pre hry je lepší a výhodnejší R7 9800X3D než 52c Nova lake.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A Kdy myslíš že bude reálně nabízený NovaLake v ČR..?
Jaký bude zrovna rok? To rozhodně ještě sakra potrvá.
A nebyl jsi to ty, kdo naznačoval, že 48C procesor je na hry zcela k prdu?
Nova na hry bude mít smysl maximálně ta “jednodlaždicová” s 8+16…

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

1. Aký má zmysel pýtať sa na ČR? U vás prichádza HW 2 roky po uvedení? Očakávame ho v Q1 27.
2. BFU sa môžu pozerať na max. počet jadier a u Intelu uvidia viac. Ja nie som BFU a nevzal by som 2x(8+16)+4jadro od Intelu keď môžem mať 24 veľkých polnohodnotných jadier (mne by úplne stačili aj 16).
3. Na hry by som bral 8/16 X3D a nie 8+16+4+0 od Intelu. Aj Zen 4 X3D bude fajn a ten by mal stáť o dosť menej ako Nový lejk 8+16+4+0. A ešte bude možnosť prejsť časom na Zen 7 16/32 X3D. U Intelu sa môže ísť kam?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

1) Tak zajímá mě kdy si to můžu reálně koupit na krámě.
2) Useři fandové už dáno nekupují procesory na počet jader. Se podívej na 7800x3D, 9800x3D vs 14900k…
Nebo na 7600/9600 vs 14600k…

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To 12ti jadro X3D to uz chce, bude to duvod k upgrajdu a jeste ty frekvence navic ale urcite si pockam bud na ZEN 6 refresh nebo ZEN 7 jestli bude taky do AM5.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A k čemu to chce..
Máš nějaký konkrétní tip?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1. Q1 2026 - ArL refresh, Q1 2027 - Nova lake. Ktorý mesiac, to nevieme.
2. Zatiaľ je pomer 16/32 vs 8+16/24, čiže celkový počet vlákien má AMD väčší, tak aj málo erudovaní nemôžu mať pocit, že Intel je lepší, ale zamýšľam sa čo by bolo, keby Intel prišiel s 2×(8+16)+4/52 a AMD by tu malo Zen 5 so 16/32. Nepíšem o fandoch. Veď keby som sa mýlím úplne, AMD by Zen 6 vydalo neskôr na lepšom procese. Nemusím sa dívať na dnešné predaje, lebo píšem o budúcnosti: Intel s 52/52 vs AMD 16/32.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„U Intelu sa môže ísť kam?“

I bych to řekl, ale nechcu byt sprostej :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak je hodně situací kde 5090 nenakrmí ani 9800X3D ve 4K.
https://youtu.be/-0FBR_yceU8?list=PLH6sLgdc_uJ41jh7_FxH0P46rfoWdUcyh&t=536

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak obávám se, že tady bude ten slavný “bottleneck” jinde. CPU se fláká a TloU rozhodně není “single therad” hra jako MSFS.
Ta umí naopak rozsvít i 8jádro ba 90%…

Vypadá to na určitou nevyužitou část GPU.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

rtx 50xx nefunguje tak dobře, jak se maluje do prezentací.
Nějak se množí situace, kde 5080 padá výkonem pod 4080.
A někdy i 5070 Ti, která je postavená na stejném (jen ořezanějším) čipu !!!

https://www.techpowerup.com/review/the-outer-worlds-2-performance-benchm...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No jestli si takový profík který si myslí že podle toho že se CPU fláká že to není CPU bottleneck tak seš pěkně na omylu, protože zrovna podle toho se ten bottlneck pozná.
Že ta hra neumí využít všech 16 vlaken je jedna věc, ale to znamená že GPU dostává dost dat od CPU.
Jednoduše řečeno té hře by třeba stačilo 8 vláken ale silnějších než dodá nynější CPU. Nebo druhá možnost udělat u dané hry větší paralelizaci což asi vždy nejde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

“””Že ta hra neumí využít všech 16 vlaken je jedna věc”””

No ale já píšu že zrovna tahle hra umí využít i 16vláken a jádra vytěžuje víceméně rovnoměrně, není to “single thread” hra co by drtila pár jader a zbytek se flákal..

Tady máš slabší 16vlákno, které je díky tomu hrou vyždímáno nad 85-90%, to je vynikající výsledek a důkaz, že 14400f prostě tu 5090 neukrmí (logicky, ale teď měříme využitelnost jader CPU)...
Desetivlákno vpravo jede dokonce na 95%+ - důvod je jediný, hra by chtěla osadit další vlákna, ale už nejsou k dispozici, cucá co má "do sucha"..
Obecně Sleduj to rovnoměrné vytížení, každé vlákno jede takřka nadoraz.
Proto si myslím, že 9800x3D jako takový žádný bottleneck nepředstavuje.. Ten je někde jinde

https://youtu.be/0FBKJllIC7c?t=157

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co teprve na předpotopním 5800X3D... nicméně, když se člověk odpoutá od her, dostane se tam, kde není výkonu nikdy dostatek. A co teprve paměti... :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"když se člověk odpoutá od her, dostane se tam, kde není výkonu nikdy dostatek" - to je snáď naopak, nie?
52 cores mi prijde skoro tak užitočné ako 700 Hz monitor.
Máme v práci servery, kde je denne paralelne okolo 2000 userov. A beží to na clusteri 3 x 16 CPU.
Ale tu sú samí nabúchaní super useri čo potrebujú desiatky (ale lepšie by bolo stovky) CPU jadier.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> "když se člověk odpoutá od her, dostane se tam, kde není výkonu nikdy dostatek" - to je snáď naopak, nie?

Ne, neni. Kdyz se mluvi o CPU, tak je to prave (nektere druhy, ne vsechny) pracovni zatez, kde lze vyuzit desitky / stovky jader. Hry az na vyjimky jsou delany tak, aby fungovali dobre na mainstreamovem hardwaru tj konzolove APU a 6-8 jadrove desktop CPU.

> beží to na clusteri 3 x 16 CPU. Ale tu sú samí nabúchaní super useri čo potrebujú desiatky (ale lepšie by bolo stovky) CPU jadier.

A misto tech stovek dostanou 3x16. Takze kdybys jim treba koupil 3x52 jejich produktivita stoupne nasobne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně nemotejme chlapi desktop CPU do domácího kompu s nějakou serverovou farmou, která obsluhuje desítky serverů nebo stovky userů...

TO je jako bych řekl, že do svého PC potřebuju 52jádro a stejně to je málo, protože na tom mém PC současně pracuje, hraje celý panelák... Na tohle snad ty CPU nejsou a nikdy se tak nebudou používat.
Japka, hrušky, oddělovat :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

CS2, a skoro všechny hry pro 360+hz monitory. A pak tu máme katastrofu jménem unreal engine 5, která je tak CPU hungry, že ani zen6 to nespasí.

CS2 nedává ani 9800X3D bez výrazných dropů 1 percent fps což na vysokofrekvenčním monitoru dělá stejný feeling jako kdyby to běželo na 60-120hz max.

Na zen6 čekám jak na smilování i kvůli 2x větší 3d cache, 9850X3D passnu, 400mhz navíc oproti 9800X3D nebudou velký rozdíl, cache stejná. Aktuálně mám 390hz monitor a 7800X3D a je znát, že to těch 390hz neukrmí, minima sou moc low a při pohybu je to jak na 60hz mnohdy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1) CS:GO se hraje už 20let a je to furt v principu ta samá hra. V té době bylo 40 normál, 60pohoda a 85fps luxus… a hrálo se to jak sfiň
Nejaké kydy, že 9800x3D nezvládá CS2 dle tvých představ je to samé jako bych řekl, auto průmysl nebyl ta 120let schopen vyrobit auto dle mých představ, protože “moje” spodní hranice maximálky je 460 a níž prostě jako nejdu !!! Nedá se s tím jet..
Jo a Chiron má k tomu malý kufr.
2) Čekej jak na smilování, když ten CS2 nedokázal rozhýbat 7800x3D a pak ani 9800x3D, tak do třetice to už určitě vyjde kámo Fandim !!!
3) Zkus si ten monitor přetaktovat, jsou na to utility. Někteří z toho dostali i 412Hz

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To je ale blábol... Když nevím, tak mlčím. https://www.youtube.com/watch?v=WH7-kW4r6fU

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A je jako fakt problém v tom procesoru - ve výkonu 9800x3D???
Opravdu nemůže být problém jinde?
Kdekoli jinde?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám "kmeta" 5600G a jsem happy. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a sme v riti :)
a aj ai bublina bude mat problemy ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ta se toho s trochou štěstí ani nedožije.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že bude stačit maličko a uvidíme spoustu velkých červených čísel ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

N2P?
Paráda.
Nižší spotřeba dá pěkně vyniknout efektivitě ZEN 6.

Low-end bude mít 8 jader na taktech současného high-endu a spotřeba na úrovni notebooku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ryzen 5800X a 5900X, na PC v poslední době kromě trocha kancelářiny a webu jen hraju a furt to stačí. Zpoždění klidně může být, nevadí. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.