Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Vývoj cen Radeonu HD 7970 a GeForce GTX 680 v českých e-shopech

Týbrďo, to je fakt divné, že jsou vyprodané nejlevnější modely GTX 680 týden po uvedení a po preventivním FUDu recenzentů a bloggerů s upozorněním na "kupujte rychle dokud jsou" a skladem zůstaly už jen ty dražší, zatímco Radeony HD 7970, co se prodávají třetí měsíc, a po uvedení 7970 o ně nějak upadl zájem, už na skladech leží a lehounce zlevňují.

A jak dlouho po uvedení nebyly k sehnání ty Radeony (celá řada 7000) za ceny, které jsou uváděné v některých recenzích? Na některé optimistické přepočty z eur, se kterými recenzenti počítali, se snad zatím ani nedostaly. Je to jen blbost nVidie, že dalo rovnou české ceny, zatímco u AMD se i rozdíl +- 800 korun dá schovat jen za kurzový přepočet.

Ale jo, jinak uznávám, že mail s odkazy, kde jsou s uvedením dané karty za danou cenu v den uvedení skladem, vypadá divně.

BTW, vážně si myslíte, že musí nVidia nejlevnější GTX 680 "dotovat"? :-O

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jo mluvit o dotování je komické, ale proto to taky bylo uvedeno v uvozovkách :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jestli tohle neni krasnej dukaz o tom, jak se tady cervena, tak nevim. na neweggu se gtx680 prodavaji stale za puvodnich $499, sem tam se nejake objevi jako dostupne, ale dost rychle mizi. to jen cechacci vychytrale zdrazujou, kdyz je zajem

gtx680 je ve vsech ohledech lepsi, nez hd7970 - je rychlejsi, tissi, vykonnejsi. na guru 3d, techpowerupu a hardocp vysly review SLI a 3-monitor nasazeni a 2GB pameti naprosto staci i na 3x FullHD rozliseni. gtx 680 jasne vytezi prakticky vsude. pro ilustraci treba zaver na hardocp:

"Personally speaking here, when I was playing between GeForce GTX 680 SLI and Radeon HD 7970 CrossFireX, I felt GTX 680 SLI delivered the better experience in every single game. I will make a bold and personal statement; I'd prefer to play games on GTX 680 SLI than I would with Radeon HD 7970 CrossFireX after using both. For me, GTX 680 SLI simply provides a smoother gameplay experience."

"In every game we tested GTX 680 SLI was faster, and provided gameplay options Radeon HD 7970 CFX did not. We were not bottlenecked at all at 5760x1200 with GTX 680 SLI. In fact, in BF3 Multiplayer GTX 680 SLI provided better performance, higher in-game settings, and a smoother experience, and this is a highly memory sensitive game. When we looked at power utilization we found GeForce GTX 680 SLI was more efficient in every single game, using less power, but giving us more performance. "

a tady na diit.cz si troufnete stezovat a udelate kvuli tomu clanek, ze jsou tyden po uvedeni naprosto nove a vyrazne lepsi karty drazsi a nedostupne, nez se psalo v den uvedeni? proboha co je na tom divneho? ubohost. tak zas nashle :)

jeff dunham ftw

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"na neweggu se gtx680 prodavaji stale za puvodnich $499"

Všechny modely za $499 jsou "ou of stock". Stejně jako existují nedostupné GeForce za výhodnou cenu, tak existují i nedostupné Radeony za nižší ceny. Proto srovnáváme pouze to, co si zákazník skutečně může koupit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hm... ale jak to s takovou děláte u papíráků, co nejdou koupit ještě tři týdny po uvedení? Cenu nehodnotíte a neberete v potaz? ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ale jinak tedy musím dodat, že lepší načasování pro objektivní srovnání cen opravdu dostupných HD 7970 a GTX 680 se dá zvolit jen stěží.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jojo, naprosto souhlasim. lepe to nacasovat nemohli :)

/sarcasm

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Načasování je irelevantní, když GTX 680 za 10999 došly 2 hodiny (slovy dvě hodiny) po vydání a od té doby nejsou. Nebyly v úterý, nebyly ve středu, nejsou dnes. Datum vydání článku na tom jaksi nic nemění.

Především bych od tebe jako od konkurenčního redaktora čekal trochu taktnější jednání. Nejdříve jsi se do nás navážel, když DIIT dostalo Radeon HD 7970 a ty ne. Teď se navážíš do způsobu, jakým srovnáváme ceny obou karet. Všiml sis snad, že bych ti chodil pod články a kritizoval například, jak měříš spotřebu, že ti rozdíl mezi Radeonem HD 7970 a GeForce GTX 680 5× vyšší než v majoritě ostatních recenzí? Ne, protože jsem to neudělal. Možná si to neuvědomuješ, ale i když s nejedním výsledkem nebo závěrem nesouhlasím, v rámci zachování dobrých vztahů (které s většinou členů vaší redakce mám) držím v podobných situacích ústa. Zkus se nad tím zamyslet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ted zcela bez jakehokoliv jineho umyslu se musim zeptat, noxi, kdo je adams?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

http://extrahardware.cnews.cz/lide/adam-vagner

Sorry, že se občas někde u "konkurence", na kterou "žárlím", ozvu, když se mi něco nelíbí.

Ad spotřeba – u té jsem na rozdíl od ostatních měřil v případě Radeonů HD 7970 pro jistotu hned tři karty, včetně té, co jste měli vy.

Na rozdíl od většiny recenzentů ale neměřím špičky během 3Dmarku nebo špičky ve Furmarku, kde to u Radeonů škrtí PowerTune, ale přímo ve hře a po půlhodině, co se karta zahřeje. A výsledky průměruju z nějakých 50-100 hodnot. A za tímhle měřením si stojím. Takových věcí se vůbec nemusíš bát, mě se to nedotkne. Klidně se ozvi v diskuzi pod článkem.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ad spotřeba: kde si vzal jistotu (kteoru naznačuje tvé tvrzení), že já zde měřím spotřebu grafik v nějakém furmarku či 3Dmarku? pro tvoji informaci, ani jednu z těch utilit už několik let nepoužívám, takže tohle osočování ne nepodobné té tvé uražené ješitnosti z doby uvedení 7970 si laskavě ventiluj někde jinde než tady (co já vím, třeba si založ "adams-hardware", ať se připojíš k tradici jiného ubožáka, který má potřebu si honit ego na nás :-).

já spotřebu měřím několikrát během celého procesu testování grafiky a tak mám své grafy podložené měřeními, za kterými si zcela stojím. pokud bych měl své výsledky a výsledky majority jiných testů porovnat s tvými měřeními spotřeby 680vs7970, pak bych musel začít prát špinavé prádlo na věřejnosti, ale to neudělám, na tvoji úroveň se nesnížím.

rád bych tě propříště požádal, aby sis tyto své zkratové momenty raději ventiloval v rámci mailu, adresu na mě i jirku máš a není třeba dělat zbytečně husto v diskusích, ať již u vás, nebo tady na diit. díky za pochopení. DJ

PS: pokud si zrovna ty jako IT redaktor nepochopil, jak je v kontextu tohoto článku myšleno slovo "dotovat", k tomu já nic nedodám.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

nic proti, ale s navazenim se do mereni spotreby si snad zacal noX, ne?

"Všiml sis snad, že bych ti chodil pod články a kritizoval například, jak měříš spotřebu, že ti rozdíl mezi Radeonem HD 7970 a GeForce GTX 680 5× vyšší než v majoritě ostatních recenzí?"

adams o tom predtim nenapsal ani carku a pouze reagoval na noXe. ale to si jiste obhaji sam

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

adams nenapsal ani čárku, on jen přišel k nám do diskuse a začal argumentovat. já mám jednu zásadu, nechodím ke konkurenci do jejich diskusí prskat na jejich články. přijde mi to jako slušné.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ty mozna ne, ale dovol abych pripomnel

"nest | 27.3., 17:50

Noxi, tvoje vlastni nazory, zde i ve forech dalsich ezinu jsou vsechno, jen ne nepolarizovane."

i kdyz je pravda, ze nox je technicky pouze externista. kazdopadne, proc se navazis do adamsovo mereni spotreby, kde se pouze branil noxovu utoku? nemel by jsi spis reagovat na tu cenu, coz bylo to, co on komentoval? to mi taky neprijde jako slusne

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aha. Takže kdybych se přes proxy zaregistroval jako KarelKoutny, a napsal jsem to, co jsem si dovolil napsat, argumentovali byste normálně a bylo by to v pořádku.

Protože jsem to napsal jako Adams, přestože vím, že víte, že to jsem já, a protože jsem náhodou momentálně i redaktorem někde jinde, tak je vaším argumentem to, že jsem vzteky bez sebe, protože jste jednu kartu otestovali dřív a kvůli tomu vám chodím škodit do diskuzí, a že taky měřím blbě spotřebu a nikdo od vás mi to nevyčítá. A že slušný redaktor se u konkurence nevyjadřuje.

Připadá vám to normální?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jo, to jak ti v jedny vete tvrdi, ze ti to nevycitaji a zaroven ti to vyctou, to je dost vtipny. a nebo tady to v belede modrym, kde opet v jedne vete naznaci, ze tvoje vysledky jsou "podezrele" ale jeste v te same rekne, ze by se k osocovani cizi prace nesnizil .. :D

"pokud bych měl své výsledky a výsledky majority jiných testů porovnat s tvými měřeními spotřeby 680vs7970, pak bych musel začít prát špinavé prádlo na věřejnosti, ale to neudělám, na tvoji úroveň se nesnížím."

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nejseš ty náhodou mrtvej terrorista? Vítej zpět. ;)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ach jo. Neřešíš náhodou spíše následek než příčinu?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ne. nepochopil jsi to

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

bože, růžo... zase to vaše špinavé prádlo. O takovou "přátelskou" atmosféru, ve které jsou přitom všichni spolu kamarádi a ve které je zároveň tabu dát odkaz na jiný český web, ve které je špatné napsat, že někdo udělal něco špatně, jen proto, že je to "konkurence", a je "profesionální" chyby ignorovat, a ve které zároveň někdo vyhrožuje, že když někam napíšu, že si myslím, že něco udělal blbě, tak se se mnou nebude kamarádit, popravdě nestojím.

Vy si ještě pořád stojíte za tím, že vaše prosincová recenze HD 7970 byla skvělá a já na ni nadával, protože jsem po čtyřech letech testování nějakých 200 karet psychicky neunesl, že jednu kartu dostal někdo dřív než já? Vážně?

ad navážení do tebe...

NoX napsal:
že ti rozdíl mezi Radeonem HD 7970 a GeForce GTX 680 5× vyšší než v majoritě ostatních recenzí?

a já na to:

Na rozdíl od většiny recenzentů ale neměřím špičky během 3Dmarku nebo špičky ve Furmarku, kde to u Radeonů škrtí PowerTune...

pominu-li fakt, že nejsem jediný, komu nevyšla spotřeba HD 7970 jen o 12 W nižší než u GTX 680, proč si to zase do háje vztahuješ na sebe? O vašem testu nepadlo jediné slovo. Nevím, kdo tu vybuchuje a jedná zkratkovitě :-(

Ad moje spotřeby jsou špatně, protože ostatním vychází jinak – nejsou. Tím, že posbíráš výsledky z deseti recenzí, kde někdo (a nemyslím tím David Ježek z DIIT) pustí Furmark nebo 3DMark, jde na kafe, a za čtvrt hodiny opíše z měřáku špičku, která tam skočila, mi nedokážeš, že to, co měřím já, je špatně.

Ad dotování, jakmile se to alibisticky dá do uvozovek, tak už si za to každý může dosadit, co chce.

Ad mail, po podobné "přátelské dobře míněné prosbě, která na veřejnosti vypadá dobře" jsem smolil dvě hodiny jeden sáhodlouhý. Zbytečně. Dodnes to visí ve vzduchu, a dodnes zůstal bez odpovědi (a teď už je fakt zbytečná). Tímhle už vážně nebudu ztrácet čas.

Podobný článek, ve kterém na začátku naznačíte, že nVidia podváděla, protože první várka karet za jedenáct je týden po uvedení rozprodaná a na skladech zůstaly jen ty dražší, pokračujete tím, že obě karty jsou vlastně stejně výkonné a mají stejné provozní vlastnosti, a skončíte tím, že HD 7970 je vlastně lepší, protože má 3 GB paměti a na skladech momentálně leží o osm stovek levněji, bych čekal spíš na nějakém webu Pavla Koutného Svět.

Když se podíváte na to, co jsem tu kdy od registrace napsal, zjistíte, že počet mých komentářů na diit/cdr se limitně blíží nule, i když by se pořád dalo ještě frflat pod každým testem, co se tu objeví. Skutečně většinu věcí nekomentuju. Někdy se to ale prostě nedá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Adamsi, zrovna na EHW mi "zmizel" příspěvek, který odkazoval na jeden článek zde.

Zameť si tedy nejprve před vlastním prahem, děkuji.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

snadno se argumentuje, kdyz sem neco bez contextu a dukazu placnes :) tobe ten clanek prijde snad korektni?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nemaje zelených brejliček, považuju článek za naprosto nestranný.

BTW, já si nikdy grafiku za 12 nebo dokonce za 15 tisíc nekoupím, takže je mi to celkem jedno. BTW ne že bych na ni neměl, ale nepřipadne mi to jako něco, co bych musel za tu cenu mít a co by mi přineslo nějaký viditelný užitek. Na gamesky mi vždy stačily grafiky za maximálně cca 8 tisíc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ty mas ale cerveny brejlicky a vsichnit o vi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenomže Vágnere ty plaveš nejenom v grafikách ale i v pitomejch větráčcích. http://extrahardware.cnews.cz/noctua-nf-f12-nf-p12-pwm-test-recenze-hluc...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ještě k těm cenám, nic ve zlém, ale jsou okolnosti, za kterých nelze dělat závěry způsobem "vezmu nejlevnější dostupnou kartu a tak to prostě je a nikdo nemůže nic říct".

Nastávají třeba v okamžiku, kdy periodicky dochází a rychle mizí levné modely a na skladech zůstávají jen karty dražší o 2-3 tisíce. A jsou situace, kdy to tak nejde dělat prostě proto, že ty karty skladem nejsou žádné (to bylo typicky teď u Radeonů 7870). Jak to řešíte v takovém případě, když zásadně berete jen ceny karet momentálně skladem, jsem se nedozvěděl.

Že je tenhle článek, ve kterém jsou GeForce o 1500 korun dražší, celý dost unáhlený a nekorektní, je zřejmé už jen z toho, že se situace mění s každou hodinou. Aktuálně se na Alfě objevila stejná karta (chvíli v ceníku nebyla), co s uvedením stála 10 990, skladem (ES) za 11 700. Z toho, že jde o stejný model, který teď stojí o 700 víc, už jde spíš dělat nějaké závěry než z toho, že někde ty levné karty za 10 990, už skladem nejsou, a leží tam jen karty o 1500 dražší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Všechny modely za $499 jsou 'ou of stock'."
spatne. vsechny modely na neweggu, nehlede na cenu, jsou out of stock. ale narozdil od ceskeho trhu to neni tim, ze by nedorazily dalsi varky, ale ze se extremne rychle vyprodavaji. v prubehu vcerejska je naskladnili snad ctyrikrat. staci si dat auto notify. realita je takova, ze za necely mesic bude dostupnost gtx 680 normalni a tim padem i ceny v ceskych obchodech budou normalni. americky trh mel vzdycky prednost a jen tak se to nezmeni. a ani tyhle trapny clanky nezmeni nic na faktu, ze amd hd7970 je v porovnani s gtx 680 k nicemu

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

zrovna ted na newegg dorazily galaxy gtx 680

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814162095

prisel mi mail. jestli neveris noxi, mrkni se. proste kecate

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to jsi trochu přebral ne? Nebo co nechápeš na nadpisu "Vývoj cen Radeonu HD 7970 a GeForce GTX 680 v českých e-shopech"? Nebo nám chceš namluvit, že newegg je český e-shop?

GTX 680 tu dostala zlaté ocenění, tak nevím, co porád řešíš.

"amd hd7970 je v porovnani s gtx 680 k nicemu" - A co například výkon v double precision? :) Ale nikoho se nechci zastávat, obě firmy chcou jen naše peníze :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

vis, pointa neni v tom, ze by newegg byl nebo nebyl cesky e-shop. pointa je v tom, ze ty karty jdou ted prednostne do ameriky. takze se neni cemu divit, kdyz je jich tu malo a maji tyden po uvedeni inflated ceny. a delat o tom clanek a jeste v nem asertivne podsouvat, ze je vlastne gtx 680 stejna jako hd7970 a za stejne penize, to je hnus velebnosti. za prve gtx 680 je vyrazne lepsi a prinasi dost uzitecne featury, ktere amd nema, za druhe cena tyden po vydani nereflektuje vubec nic, ani u amd karet, ani u nvidia karet. na zacatku se ma srovnavat dollarova cena karet, pod kterou uvadeji amd i nvidia svoje referencni reseni. americke obchody tu cenu vetsinou dodrzuji. a takovyhle clanek o cenach uvest az budou oba produkty normalne dostupne. to prece neni tak tezky, ne? jo a pro jistotu link na tu naskladnenou galaxy na screenu, protoze uz celou varku zase stihly, za necelych dvacet minut, vyprodat :D

http://imageshack.us/f/11/galaxynaskladnena.png/

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Z jakeho duvodu bychom meli resit dolarove ceny? 1) Dolarove ceny jsou u nas uplne k nicemu. 2) nVidia uvedla ceny v korunach.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

pro pripad, ze jste to prehledl, tak jsem tam duvod napsal
"dollarova cena karet, pod kterou uvadeji amd i nvidia svoje referencni reseni. americke obchody tu cenu vetsinou dodrzuji"

az budou oba srovnavane produkty v cechach normalne dostupne, coz byva do mesice od uvedeni, lze delat rozumna srovnani

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A to ma byt pro me jako zakaznika z CR nejaky duvod?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

jiste. je to totiz jedine objektivni porovnani. gtx 680 si totiz v cechach ted zakznici nekoupi *vubec*. takze jaky je to podle tebe duvod, pro tento clanek, delat srovnani nedostupnych cen? to ti neprijde vic na hlavu, nez srovnavat dollarove ceny, se kterymi byly karty uvedene a se kterymi se take v americe prodavaji?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne to neni zadne objektivni srovnani. Kdyz si dnes objednam napr. GAINWARD GTX680 2GB DDR5 na alze, tak si ho zitra vyzvednu za uvadenou cenu. Ktera se proste od cen v dolarech dost lisi.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

prave ze nekoupis, protoze jsou nedostupne

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To uz si delas srandu? V dobe kdyz jsem to psal, bylo na alze datum dodani 30.3.12 Nyni uz je tam: "Zboží přijímáme do našeho skladu". Takze zamerne lzes! Ban byl koukam opravneny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

fakt si delam srandu? nekecej. na alze jsem vybral gtx 680, zaskrtnul "skladem" a dostal "Vybranému filtru nevyhovuje žádné zboží."

pak jsem se podival na konkretni produkt a tam "Očekáváme 30.3.2012 3ks
Aktualizováno dnes v 19:02"

uff, to je teda dostupnost. fakt. na tom se opravdu daji stavet sahodlouhe clanky o vyhodnosti koupe, to ti povim .. stale jsi mi nevysvetlil, co je tak tezkeho na tom, pockat s hodnoticim clankem dva tri tydny, az bude cerstva novinka normalne dostupna a uvodni rush opadne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co asi znamena "Očekáváme 30.3.2012 3ks Aktualizováno dnes v 19:02"? ze ji zitra naskladni (maji potvrzenou objednavku od dodavatele). Coz koresponduje s tim co jsem napsal. A ty jsi na to odpovedel: "prave ze nekoupis, protoze jsou nedostupne". Takze si proste lhal! Nechapu proc bych ti mel neco vysvetlovat jestli se ma nebo nema cekat na vydani clanku. O tom jsem se vubec nebavil. Jedine o cem jsem se bavil, bylo proc bych se mel starat o nejaky ceny v dolarech v US shopech, ktery jsou pro me uplne k nicemu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jak se na 3ks karet da stavet clanek o vyhodnosti koupe? dokazes na to odpovedet?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

:D Hele to uz nema smysl. Pochop, ze jsem ten clanek vubec nikde neobhajoval. Ty proste ve vsem vidis, ze kdyz nesouhlasim s necim, co jsi napsal ty, tak hned souhlasim s clankem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja moc dobre chapu to, co rikas. ale reagoval jsi na muj prispevek, ktery k clanku byl. a moje pointa je, ze srovnavat ceny tyden po uvedeni, kdy jak kazdy vi jsou jeste jako na houpacce, je nesmysl. a ze uz je lepsi srovnavat dolarove ceny v americe, kde se za ne ty karty opravdu prodavaji. to samozrejme neznamena, ze srovnavat ceske ceny je spatne. neni, protoze se ne vzdy kryji s pomery cen v zahranici. *ale* na srovnavani ceskych cen je jeste moc brzo. vic v tom nehledej. peace

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ty si fakt exot. Čo ti vadí na tom porovnaní cien teraz? O týždeň to bude fajn? Alebo o dva, či tri? Kedy to bude správny okamih? O pol roka bude zase neskoro na porovnanie cien?
Sa spamätaj. Akékoľvek porovnanie cien v danom čase je úplne normálne. O dva týždne čím budeš argumentovať? Výkyvom cien dolaru, záplavami, zemetrasením, chamtivosťou predajcov?
Takto by si podľa tvojich chybných argumentov nemohol nikdy zrovnávať ceny, leby vždy by na jednej či druhej starne bolo nejaké "ale".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

proc se amd fanousci porad ptaji na veci, ktery uz sem odpovedel? spravnej cas bude, az budou gtx 680 normalne dostupny. je to dost vysvetlujici, nebo mam nakreslit diagram?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Proč se teroristům říká "hloupé bomby"?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dokonce ji uz naskladnuji nyni! Coz uz jsem ti psal v predchozim prizpevku. Ale to uz bylo asi pro tvoje chapani moc. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"za prve gtx 680 je vyrazne lepsi a prinasi dost uzitecne featury"
Tak s tým výrazne riadne preháňaš. Myslím, že nie som jediný, ktorý chápe slovo výrazne trošku ináč, ako percentuálne rozdiely vo výkone. Keď niekto povie výrazne, tak to proste musí aj cítiť. Slovo výrazne vo mne evokuje rozdiel aspoň o polovicu, ale aj 30% by bolo "požehnaním".
A tie užitočné featury sú mi momentálne na nič, resp. sú nevyužité. Čo z roho, že mi sľubujú benefit, keď reálne nič z toho nemám a nepociťujem ten benefit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ocividne to pocitis
"Personally speaking here, when I was playing between GeForce GTX 680 SLI and Radeon HD 7970 CrossFireX, I felt GTX 680 SLI delivered the better experience in every single game. I will make a bold and personal statement; I'd prefer to play games on GTX 680 SLI than I would with Radeon HD 7970 CrossFireX after using both. For me, GTX 680 SLI simply provides a smoother gameplay experience."

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Člověče, Tebe vyhodí dveřma a Ty přilezeš oknem !
Včera dojemný loučení a dnes ... no moc dlouho Ti to nevydrželo.
Nechtěl bys už fakt jít dopr... ?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

vis, to by nesmeli chvili po mem zabanovani naprosto ignorovat borowitzovy otevrene vulgarity a rasizmus (http://diit.cz/diskuze/70782/thread)

proc bych mel byt zabanovany ja, za mozna prehnane horlive boje za vlastni narozy (ale bez excesu), a on si mel vesele prizpivat takovym odpadem? plati snad pro fanousky amd na tomhle webu jina pravidla?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Proboha Adamsi a The dead - muzu Vas poprosit at si nechate svy trapny kecy a zmiznete si nekam do pekel? Klidne si cestou myslete co chcete, ze jsou tu vsichni zly a nikdo Vas nechape, ale prosim Vas slusne - zmizte a uz se tu neobjevujte, fakt tu o Vas nikdo nestoji (prekvapive)....

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mluv prosim jen za sebe. Dekuji.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

v CZC na hajich ma ta gigabytka 680ka byt dostupna zase zitra...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslim, ze ohledne cen pekne kecate. Staci se podivat na www.alza.cz a namatkou GAINWARD GTX680 2GB DDR5. Ta byla treba zlevnena z bezne ceny 15031Kc na 12839Kc s DPH. A mimozemstan prece nelze, takze ceny jdou dolu.
Ano.... jsem hnidopich, ale opravdu jsem musel, vzdyt je skoro patek :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neviem či je to irónia či sarkazmus, ale pobavil si ma.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To je jak za komousu - taky vsechno bylo nedostatkove podpultove zbozi :-)
680 malo dodanych! 7xxx paper launche s predstihem nekolika tydnu ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

K článku mám jednu výtku. AMD už udělalo výkonné karty pro FullHD, a to 7800, taková 7870 docela prohání 7950, a pro Full HD je IMHO prakticky cokoliv více zbytečné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je pravda, že HD 7870 je velice blízko HD 7950, ale i tak se najdou hry, které v 1920×1080 nebo 1920×1200 při MSAA 4× při max. detailech na těchto kartách 60 FPS nedají (a není to jen Metro). Pokud by AMD vydala 1,5GB modely HD 7970, mohly by být snadno o 1000+ levnější, přičemž pro řadu uživatelů by to nebylo limitující. Stejně tak by se imho snesla HD 7850 v 1GB verzi. Chápal jsem, proč je nevydali zpočátku, když nestíhali pokrývat poptávku, ale teď už jaksi není důvod.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

první věc - nízké takty HD 7900, které si ty karty rozhodně nezaslouží ...

1,5GB HD 7950 se neprodávají proto, že by se muselo hýbat s cenou HD 7870, které se ale velmi dobře prodávají (a s velkým ziskem a v mnohem větších početech než GTX 680 a HD 7900 dohromady) ....

HD 7950 3GB koupíš skladem za 9700 - 10 000,-
HD 7870 2GB koupíš v 1,1GHZ edicích za 8000,-

Pro HD 7950 1,5GB by se muselo udělat místo, což ale není žádoucí ani nutné, protože NVIDIA nemá žádnou mainstreamovou grafiku jako konkurenci k HD 7800 .... takže ceny nám ještě vydrží. jakmile se přiblíží vydání GTX 670/660 "zázrakem" se ve slušných početech HD 7950 1,5GB objeví ... ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

dodatek: Existují a pár kusů už se ven dostalo 1GB verze HD 7850 i HD 7870! jen se neprodávají, opět stejný důvod - v součansosti je lepší držet ceny nahoře a jen pár modelů .... až začne hrozit konkurence, objeví se. AMD nemá potřebu tlačit na pilu, prodává 95% všech 28nm grafik za pro ni a pro výrobce vynikající ceny.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jeee ahoj honzo... Rad te tu zase vidim, ale prosimte jdi lhat nekam jinam. Na takove lhare je diit.cz moc seriozni. Lzi si klidne na svem blogu... To ti nikdo zakazat nemuze(leda zastaveny prisun penez z reklamy) ...
Uzij si panictvi chlape...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Honzu sem netahej, ten za to nemůže a má se dobře, bydlí dva vchody ode mě. Komentář je můj a co je na něm lživého, že AMD rýžuje jak může, to fakt nevím.

Zato vaše sprosté osobní urážky, lži a pomluvy seriózní magazín opravdu hodně vylepšují. Opravdu nevím co kdo sleduje tím, takhle sprostě osobně někoho urážet a pomlouvat, jeho jsem nikdy neviděl, že by někoho osobně takhle sprostě osobně urážel a všude možně pomlouval ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A ted tu O Cervene Karkulce Jeniku... :-)))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V Alfě jsem objednával jestě přibližně kolem 18. hodiny a ačkoli karta už nebyla vedena "na skladě v internetovém obchodě" a byla vedena "na cestě" , tak druhý den byla karta normálně předána zásilkové sluzbě a dodána, takže dostupnost byla zřejmě delší než ony zmiňované 2 hodiny. Ale to beru jen podle mojí objednávky a těžko říci, kdy opravdu "došly"..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Na alfě nebyla GTX 680 od Gigabyte vyprodaná za 2 hodiny od uvedení, ale za 4 dny, celkově jim tam přišli od Gigabytu 3 várky. Teď tam je za 11 690 a dostupné všechny 3 modely. Alza má taky levnější než uvádíte. CZC tam se také nezmiňujete, že model od Gigabytu by měl být dostupný zítra a u HD 7970 vám chybí T.S.Bohemia úplně a přitom je z těchto všech 4 obchodů u nich nejlevnější HD 7970 nejdražší, OC model taktéž. A vůbec srovnávat GTX 680 týden po uvedení a 7970 čtvrt roku... Průměrný výkon GTX 680 u vás na DIITu vyšel poměrně výrazně nad HD 7970, tak nevim, proč píšete, že jsou přibližně stejně výkonné. Celkově mně to přijde jako snaha shodit GTX 680. Více objektivity by neškodilo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

... na rozdíl od vaší snahy shodit HD 7970 .. která je tu výkon i cenu GTX 680 nabízí 3 měsíce a je stále lepší pro vyšší rozlišení, nemluvě o jejím OC potenciálu ...

nechápu ty diskuse ... dvě vyrovnané grafiky, jak to snad nikdy nebylo, za naprosto stejnou cenu, za srovnatelných provozních podmínke, kdy má každá něco, GTX 680 lepší výkon pod 1080p, HD 7970 pod 1600p a Eyefinity/Surround a stejně tu někteří budou hledat nějaké vítěze ... zatím všichni prohráváme. HD 7900 i GTX 680 jsou drahé, a pro normální lidi jsou tu poměrně drahé HD 7700 a HD 7800 proti kterým pro změnu NV nepostavila zhola nic a to u jsou tu měsíc. Hlavně že za 12 000 máme o % lepší grafiku než ta druhá 12 000 .... bravo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tak vazne nevim, kde berete svoje informace, ale gtx 680 vychazi rychlejsi nez hd7970 prakticky vsude (a to vyrazne - 10% neni malo a neda se to nazvat "vyrovnané grafiky, jak to snad nikdy nebylo") - v 1920x1080, v 2560x1600 i v tripple-monitor 5760x1080
http://www.hardocp.com/article/2012/03/28/nvidia_kepler_geforce_gtx_680_...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

na webu je jistě více testů ... GTX 680 vs HD 7970 vplných detailech s 8AA/16AF - rozdíl v 1920x1080 je 7%, 2560x1600 2% 5760x1200 už velmi vyrovnané často ale HD 7970 o něco lepší. S tím že víme, že rozdíl skutečných taktů je dost značný u obou grafik (925 vs 1110MHz tedy 20%!).

http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2012/test-nvidia-geforce...

http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2012/test-nvidia-geforce...

mě to přijde jako že ty karty jsou v ref. dost vyrovnané ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

vzhledem k tomu, kolik lidí si kupuje grafiky za 12 000 je i těch 1% lidí s Eyefinity dost výrazné množství a má velkou váhu - jsou to výkonné grafiky pro vysoká rozlišení, na 1080p ti stačí s přehledem a mnohem nižší spotřebou HD 7800 za 7500,-

Zajímavá, že vám vámi odkazovaný 1 test s mnohem méně hrami jako argument stačí, ale jiný test s více testovanými hrami je podle vás k ou a smíchu. Navíc nemáte náhodou BAN (a zjevně oprávěnný?).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ja jsem testu vyjmenoval nekolik. hledejte

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jeniku, ty uz se i tady ohanis BAN-ovanim? Ty musis byt opravdu dusevne nemocny. :-)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Některým lidem nejde o grafiku, co stačí na hry s +/- 30 fps, ale chtějí hrát co nejplynuleji všechny hry na 1920 x 1080 p. Takže argument o využití GTX 680 a HD 7970 není úplně tak pravdivý. Nižší spotřebu jistě dosáhnou s GTX 680 s vyšším výkonem než HD 7970 v tomto rozlišení.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ono si asi tak to 1% taky kupuje highend jako je hd7970 ci gtx680.
Ostatnim co maji nizke rozliseni ci hraji malo staci neco podstatne levnejsiho a ano hrani na hd7970 je podstatne prijemnejsi nez na GTX680, uz jen z toho duvodu ze muzu hrat uz 4 mesice kdezto GTX680 se porad jeste da stezi koupit.

Hodne alezi komu co vyhovuje ale ja uz jedu 5 let na 2560x1600 a vzhledem k tomu ze mam chlazeni vodou tak si HD5870 klidne pretaktuju o 20-30% coz uz se neda rict o GTX680.
Dalsi plus pro HD7970 je temer nulova spotreba (2.8W) pri vypnutem monitoru coz pri provozu 24x7 uz dela docela slusny rozdil.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

w1zzard na techpowerup.com pretaktoval gtx680 *na vzduchu* o 16%

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

10% nikde nie je výrazne rýchlejšie. Pane, vy ste spadol na hlavičku. Opýtajte sa manželky, alebo partnerky, ak máte, či 10% je výrazne viacej, či lepšie. Obávam sa, že sa vám vysmejú.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vždycky má někdo lepší produkt a tentokrát to je NVIDIE a to ve všech směrech. Výkon sice s vyšším rozlišením mírně ztrácí (vůči HD 7970), ale v 2560x1600 je furt lepší výkon GTX 680, na třech monitorech také a tam už stejně nestačí výkon na plné detaily žádné jednočipové grafiky.

PS: DD jděte na svůj blog na aspoň trochu seriozních webech na vás není nikdo zvědavý

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud ji někde neporazí přetaktovaná Radeon 7950, tak Nvidie ve všem vede. Miluju fandy značek... :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nvidia se da taktovat stejne jako hd7970/7950. pretaktovanou 7950 opet porazi stejne pretaktovana gtx680 ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

GTX 680 má podobný výkon na takt jako HD 7970 a frekvence, kterých dosahuje jsou vyšší než frekvence, kterých dosahuje HD 7970 a tím pádem má i po OC vyšší výkon než HD 7970 po OC

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já psal 7950, ne 7970. Nějaký problém s očima? 7950 jde dostat výš.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nataktovaná 7970 má vyšší výkon než nataktovaná 7950.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To, že má 7950 nižší výkon na takt než 7970 je snad jasné, když má méně stream procesorů a je to stejná architektura, ale evidentně to někomu nedochází proč jsem tam hodil rovnou 7970, takty kterých dosahuje (7950) jsou nižší.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Očekáván odpověď no-Xe

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak. GTX680 od Gigabyte byla za 10.990,- nekolik dni a byla fyzicky dostupna.

Momentalne je za 11.690,-.

http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051400060000001KJL&Search=NV...

...a je dostupna v NET obchode. Opravdu si asi mysli, ze to nelze dohledat. :-)

Je to opravdu skoda, diit.cz se s konecnou platnosti vybarvil do cervena---

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A ted uz je dostupna za stejnou cenu i pro "pultovy" prodej.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

:) Potřebuju vůbec novou grafiku ? ...... už vím , ted´rozhodně ne !

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hmm...docela zajimave ceny.Pred par mesicema jsem za podobnou cenu kupoval 580tku, pravda nejakou OC verzi...

No co...jeste nejakej patek mi vydrzi a za rok-dva budu resit nejakou 6 radu :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No a je to vubec potreba? Jsou vubec nejake nove dobre hry? Posledni co jsem, opravdu jen chvili, hral (nastesti upirateno, tazke jsem neutratil ani korunu a jsem na sebe pysny - teda krom znicenych iluzi) byl DN Forever. Co jsem se tak dival kolem a kolem, tak dnesni hry jsou stejne ubohe, takze to vlastne stejne k nicemu neni. Jedina dobra hra byl Portal.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasim BTJ a zdravim vutbr :) Doufám, že se Ti daří.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No ja uz na vutbr leta nejsem:o)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale to já přeci vím :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No a kdo teda jsi?:o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

portal je super. jeste bych k tomu pridal fallout new vegas a mass effect serii

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, GK stačí uplně 7750. Hry jsou totální sračky a bude hůř.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zdravím mě se podařilo dostat se mezi pár jedinců kteří kartu pořídili za cenu 10999,- a to konkrétně model gigabyte nicméně nevím zda to bylo dobře protože si myslím že vyjdou o dost lepší verze od jiných výrobců

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Slíbené nízké ceny a dostupnost totiž nedokázala udržet déle než v řádu hodin od vydání u několika „dotovaných“ modelů."

Chápete význam slova dotovat?
Použití uvozovek to nezachrání.

Vaše vysvětlení v diskuzi:
"PS: pokud si zrovna ty jako IT redaktor nepochopil, jak je v kontextu tohoto článku myšleno slovo "dotovat", k tomu já nic nedodám."

Vaše vysvětlení, že to slovo má v použitém kontextu jiný význam neberu, protože nemá! V lepším případě (pro Vás) se jedná o slevu, ale ne o dotaci. Použít slovo dotace u slevy si zatím nedovolí ani marketing supermarketů.

Je zvláštní jak někdy bojujete za správné používání významu slov viz. Vaše články o nelegálním stahování, pirátech a podobně, kde zuby nehty uvádíte vše na pravou míru. A v jiných případech děláte uplně přesně to samé.

Přijde Vám to v pořádku?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Omlouvám se za duplicitní příspěvek, myslel jsem, že se ztratil. Prosím o smazání. Děkuji.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

100% souhlas.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

a co je na tom špatně? Cena výrobku se skládá z nákladů variabilních a alikvotního podílu nákladů fixních (náklady na provoz, odpisy, R&D, marcom, atp.) plus (a to je důležité) zisk, který je opět projektován na daný objem výroby (stejně jako část fixních nákladů, jejichž životnost nepřekračuje výrobu daného zboží).

je-li tedy cena snížena (a je opravdu jedno, jestli ji sníží výrobce grafiky nebo GPU) na úkor plánovaného zisku, je možné klidně napsat, že úvodní výrobní šarže produktů byla dotována (z plánovaného objemu zisků).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"je-li tedy cena snížena"
tak a ted mi rekni, jak jsi prisel na to, ze je cena snizena? :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to prosté, milý Watsone, stačilo odečíst dvě čísla...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tvrdis, ze cena gt680 je dotovana. dokaz to

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Přímý důkaz samozřejmě nemá nikdo. Nicméně karty prodávané na začátku byly referenční, tedy jejich výrobní cena odpovídá. A jsou-li první modely levnější o cca 1500Kč (tj. 10%) než ty co přišly prakticky okamžitě poté (a "zajímavě" zdražily všechny právě o těch 10%), pak to logicky vede na domnění, že nejpravděpodobnější bude, že bylo použito "zaváděcích cen"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

4 logicke klamy v jedne vete. to je asi rekord tady na tom webu. stavis na neplatnych faktech a jeste z nich vyvozujes zavery blbe. ve svete se prodavaji gtx 680 za stale stejne ceny, i nove varky. ze by se nvidia magicky pro cr rozhodla zdrazit? :D to je ubohost, myslet si, ze ti takovyhle kecy budou lidi zrat :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzdyt trebaas na CZC je normalne za 10999Kc ke koupi !

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

hm... ještě dva kusy skladem. No, to je jedno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to me zajima, jestli o tom nox napise taky clanek. ze vsechno spatne, nvidia je levnejsi, vykonnejsi a uspornejsi. to se asi nestane

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"drtivá většina recenzentů (a tudíž ani zákazníků) nebere příliš ohledy na vyšší rozlišení a testuje převážně v 1920×1080" - a to je zasadni chyba. Tady se bavime o high-end kartach a ja chci vedet, jestli a jak moc bude vykon dostacovat na high-end rozliseni. FullHD je proste malo, to je zacatek. Dalsi by melo vzdy byt 2560*1440, 2560*1600 a pak vicemonitorova reseni.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.