ja proste do dnesniho dne nechapu co si mam koupit, kdyz chci ekvivalent Windows 7 Pro/Ultimate FPP - krabice.
Na upgrady z cehokoliv na cokoliv sere pes.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
ja proste do dnesniho dne
Chupas https://diit.cz/profil/chupas
23. 1. 2013 - 02:04https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseja proste do dnesniho dne nechapu co si mam koupit, kdyz chci ekvivalent Windows 7 Pro/Ultimate FPP - krabice.
Na upgrady z cehokoliv na cokoliv sere pes.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641946
+
Patrne nejlip toho system buildera.
Jinak ten upgrade je taky v pohode, tam se nekontroluje predchozi licence, pokud chces legalni a prenositelny system, tak bych volil upgrade. Nelegalni je to jenom z toho titulu, kdyz k tomu PC nemas predchozi verzi .... vetsina notasu ma aspon XPcka. No a pokud se ti nekde vali krabicovka XP nebo dokonce 7ek, tak bych nic neresil a objednal upgrade. Ono to v podstate nic nekontroluje a je to jen o tom, ze je to pravne legalni jenom kdyz mas predchozi verzi skutecne koupenou nebo byla na tom pocitaci nainstalovana ... nicmene se to nainstaluje a z pohledu windows je to zcela legalni i kdyz tu licenci predchozi nemas .... to je jenom pro pripady, ze by ti prisla domu BSA nebo tak neco:)
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Patrne nejlip toho system
BTJ https://diit.cz/profil/btj
23. 1. 2013 - 02:16https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskusePatrne nejlip toho system buildera.
Jinak ten upgrade je taky v pohode, tam se nekontroluje predchozi licence, pokud chces legalni a prenositelny system, tak bych volil upgrade. Nelegalni je to jenom z toho titulu, kdyz k tomu PC nemas predchozi verzi .... vetsina notasu ma aspon XPcka. No a pokud se ti nekde vali krabicovka XP nebo dokonce 7ek, tak bych nic neresil a objednal upgrade. Ono to v podstate nic nekontroluje a je to jen o tom, ze je to pravne legalni jenom kdyz mas predchozi verzi skutecne koupenou nebo byla na tom pocitaci nainstalovana ... nicmene se to nainstaluje a z pohledu windows je to zcela legalni i kdyz tu licenci predchozi nemas .... to je jenom pro pripady, ze by ti prisla domu BSA nebo tak neco:)https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641947
+
WIFTe, podle me v tom mas pekny bordel:) Sam snad neveris tomu, ze by upgrade stal 7k a plna prenositelna system builder licence jenom 3k. Podle me ty ceny budou jak jsem psal pod minulym clankem, treba tu je primo na amazonu (http://www.amazon.com/Windows-Professional-System-Builder-64-Bit/dp/B009...) ten builder za 110 dolaru a na ten system builder se urcite zadna sleva nekonala, takze verim, ze je to realna cena i do budoucna. To, ze je doporucena cena 170$ neznamena, ze to tolik bude stat, kdo dnes prodava za doporucene koncove ceny ze?:o)
Jinak stejne jako byly visty a 7ky ke stazeni primo v MS digitalnim obchodu, tak jiste budou i 8ky. A to, jake budou ceny v CR, nerozhoduje microsoft v USA, ale v CR. Tenkrat jsem k tomu dokonce psal na support a potvrdili, ze je to problem dane lokality, ze jsou to uplne oddelene pobocky a prodavaji to za kolik chcou. Viz i ten upgrade, ktery byl vsude jinak drahy, nejlevneji asi v Indii:)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
WIFTe, podle me v tom mas
BTJ https://diit.cz/profil/btj
23. 1. 2013 - 02:26https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseWIFTe, podle me v tom mas pekny bordel:) Sam snad neveris tomu, ze by upgrade stal 7k a plna prenositelna system builder licence jenom 3k. Podle me ty ceny budou jak jsem psal pod minulym clankem, treba tu je primo na amazonu (http://www.amazon.com/Windows-Professional-System-Builder-64-Bit/dp/B0094NXBZ0/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1358903886&sr=8-2&keywords=windows+8+pro) ten builder za 110 dolaru a na ten system builder se urcite zadna sleva nekonala, takze verim, ze je to realna cena i do budoucna. To, ze je doporucena cena 170$ neznamena, ze to tolik bude stat, kdo dnes prodava za doporucene koncove ceny ze?:o)
Jinak stejne jako byly visty a 7ky ke stazeni primo v MS digitalnim obchodu, tak jiste budou i 8ky. A to, jake budou ceny v CR, nerozhoduje microsoft v USA, ale v CR. Tenkrat jsem k tomu dokonce psal na support a potvrdili, ze je to problem dane lokality, ze jsou to uplne oddelene pobocky a prodavaji to za kolik chcou. Viz i ten upgrade, ktery byl vsude jinak drahy, nejlevneji asi v Indii:)
https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641948
+
Já nevím, jestli jsi pochopil frázi "přímo od zdroje", takže to upřesním: to jsou informace potvrzené Microsoftem, z prstu jsem si to nevycucal.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Já nevím, jestli jsi pochopil
WIFT https://diit.cz/autor/wift
23. 1. 2013 - 09:01https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseJá nevím, jestli jsi pochopil frázi "přímo od zdroje", takže to upřesním: to jsou informace potvrzené Microsoftem, z prstu jsem si to nevycucal.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641963
+
Nechci zpochybnovat tvuj zdroj, ale musis uznat, ze je prinejmensim divne, aby znacne omezena verze byla vic jak 2x drazsi nez plna verze. Ja bych veril spis informacim, ktere microsoft vydal v rijnu (asi tezko by mohl jednou rict tohle a podruhe neco diametralne odlisneho, zvlaste co se cen tyce).
Jinak prisla ma odpoved na W8 Pro upgrade promo:
Thank you for contacting Microsoft Customer Service.
I understand that you would like to avail the Windows 8 promo for $39.99. You also want to confirm if this purchase can be activated in th future and if the license is transferable.
I am glad to inform you that you can purchase it until the end of the month to avail the $39.99 offer. It is not necessary to activate the product. You can definitely use it in the future and just keep the confirmation email containing the download link and the product key. In addition, it can be installed on one activate computer but the license is absolutely transferable since it is a retail copy and not an OEM (pre-installed licensewhich can only be installed on the original PC it was installed on). If you wish to transfer the license to another PC, just make sure it is no longer active on the first computer to prevent you from activation problems.
Takze ano, daji se nakoupit licence "do zasoby" a aktivovat kdykoliv a ano jsou prenosne, cili plne retailove:) Mam jeste par slevovych klicu, takze to vychazi na necele 300Kc:) Par jich jeste nakoupim, kdyby to fakt melo za 14 dni stat 7k, tak bych to mohl valit po 6 litrech za kus:o) Ale jak rikam, MS primo(!) na svych strankach pri uvedeni tvrdil, ze do konce ledna je cena upgradu 40$ a pak bude za 80$ (byla to jedna z prvnich stranek na kterou jsem se proklikal v tom prvnim clanku tady na cdr ... ja to snad budu hledat ve waybacku).... nevim proc by to meli nejak menit na posledni chvili a cenu vysrubovat nad full verzi, ba co vic, dvojnasob nad upgrade:o)
Nekde asi doslo k informacnimu sumu a pokud ses ptal ceskeho microsoftu, tak .... to jsou cirou nahodou ti stejni capci, co na svych strankach nabizeli jedineho oficialniho resellera (autocont) v casech Vist, kde to stalo 14-16 litru a pritom primo v USA to MS prodaval ve svem storu za 190$ za full verzi ultimate (v te dobe stal dolar kolem 15ti korun) .... takze ceny windows/ceske zastoupeni = cokoliv.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nechci zpochybnovat tvuj
BTJ https://diit.cz/profil/btj
23. 1. 2013 - 10:54https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseNechci zpochybnovat tvuj zdroj, ale musis uznat, ze je prinejmensim divne, aby znacne omezena verze byla vic jak 2x drazsi nez plna verze. Ja bych veril spis informacim, ktere microsoft vydal v rijnu (asi tezko by mohl jednou rict tohle a podruhe neco diametralne odlisneho, zvlaste co se cen tyce).
Jinak prisla ma odpoved na W8 Pro upgrade promo:
Thank you for contacting Microsoft Customer Service.
I understand that you would like to avail the Windows 8 promo for $39.99. You also want to confirm if this purchase can be activated in th future and if the license is transferable.
I am glad to inform you that you can purchase it until the end of the month to avail the $39.99 offer. It is not necessary to activate the product. You can definitely use it in the future and just keep the confirmation email containing the download link and the product key. In addition, it can be installed on one activate computer but the license is absolutely transferable since it is a retail copy and not an OEM (pre-installed licensewhich can only be installed on the original PC it was installed on). If you wish to transfer the license to another PC, just make sure it is no longer active on the first computer to prevent you from activation problems.
Takze ano, daji se nakoupit licence "do zasoby" a aktivovat kdykoliv a ano jsou prenosne, cili plne retailove:) Mam jeste par slevovych klicu, takze to vychazi na necele 300Kc:) Par jich jeste nakoupim, kdyby to fakt melo za 14 dni stat 7k, tak bych to mohl valit po 6 litrech za kus:o) Ale jak rikam, MS primo(!) na svych strankach pri uvedeni tvrdil, ze do konce ledna je cena upgradu 40$ a pak bude za 80$ (byla to jedna z prvnich stranek na kterou jsem se proklikal v tom prvnim clanku tady na cdr ... ja to snad budu hledat ve waybacku).... nevim proc by to meli nejak menit na posledni chvili a cenu vysrubovat nad full verzi, ba co vic, dvojnasob nad upgrade:o)
Nekde asi doslo k informacnimu sumu a pokud ses ptal ceskeho microsoftu, tak .... to jsou cirou nahodou ti stejni capci, co na svych strankach nabizeli jedineho oficialniho resellera (autocont) v casech Vist, kde to stalo 14-16 litru a pritom primo v USA to MS prodaval ve svem storu za 190$ za full verzi ultimate (v te dobe stal dolar kolem 15ti korun) .... takze ceny windows/ceske zastoupeni = cokoliv.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641990
+
Buď mi něco uniklo, nebo nechápu, proč je upgrade dražší, než krabicovka.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Buď mi něco uniklo, nebo
PV https://diit.cz/profil/pv
23. 1. 2013 - 02:36https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseBuď mi něco uniklo, nebo nechápu, proč je upgrade dražší, než krabicovka.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641949
+
Odhaduju to na tichou "podporu prodeje nových PC". Tam se cenu Windows 8 v podstatě ani oficiálně nedozvíš :). A drtivá většina prodaných Windows 8 bude právě s novými PC.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Odhaduju to na tichou
WIFT https://diit.cz/autor/wift
23. 1. 2013 - 09:03https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseOdhaduju to na tichou "podporu prodeje nových PC". Tam se cenu Windows 8 v podstatě ani oficiálně nedozvíš :). A drtivá většina prodaných Windows 8 bude právě s novými PC.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641965
+
Není žádná "krabicovka". Je jen Upgrade, GGK a OEM. Hlavní nákladový rozdíl je podpora pro upgrade a GGK. OEM je nejlevnější, protože nemá podporu. Nalisovat DVD je levnější než platit telefonní asistenty.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Není žádná "krabicovka". Je
Martin Šulák https://diit.cz/profil/martinsulak
23. 1. 2013 - 12:04https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseNení žádná "krabicovka". Je jen Upgrade, GGK a OEM. Hlavní nákladový rozdíl je podpora pro upgrade a GGK. OEM je nejlevnější, protože nemá podporu. Nalisovat DVD je levnější než platit telefonní asistenty.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642006
+
Mě se zdá, že Microsoft dráždí hada bosou nohou. Místo aby nasadily minimální ceny, nebo ten shit raději dávali zdarma, protože na penetraci této nové a tragické platformy závisí jejich přežití, tak dělají ramena s vysokými cenami. No uvidíme, jak se jim povede...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mě se zdá, že Microsoft
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
23. 1. 2013 - 07:53https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseMě se zdá, že Microsoft dráždí hada bosou nohou. Místo aby nasadily minimální ceny, nebo ten shit raději dávali zdarma, protože na penetraci této nové a tragické platformy závisí jejich přežití, tak dělají ramena s vysokými cenami. No uvidíme, jak se jim povede...https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641953
+
Představa, že Microsoft snáz přežije, když bude svůj SW rozdávat, je hodná táboritského kněze.
IMHO Microsoft má dost dobrou pozici na to, aby v pohodě přežil i dvě málo úspěšné verze Windows za sebou. Navíc o úspěšnosti či neúspěšnosti osmiček je opravdu dost brzo mluvit. Myslím, že ruku v ruce s x86 tablety, konvertibilními tablety a noťasy s dotykovým displejem se osmičky budou šířit dost dobře.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Představa, že Microsoft snáz
Pety https://diit.cz/profil/petyy
23. 1. 2013 - 08:27https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskusePředstava, že Microsoft snáz přežije, když bude svůj SW rozdávat, je hodná táboritského kněze.
IMHO Microsoft má dost dobrou pozici na to, aby v pohodě přežil i dvě málo úspěšné verze Windows za sebou. Navíc o úspěšnosti či neúspěšnosti osmiček je opravdu dost brzo mluvit. Myslím, že ruku v ruce s x86 tablety, konvertibilními tablety a noťasy s dotykovým displejem se osmičky budou šířit dost dobře.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641957
+
To není úplně přesné. Cena musí být také taková, aby byla konkurenceschopná. Právě jsme na hranici situace, kdy již nejsou W8 jedinou možnou volbou.
Právě, že všechny ty tablety a jiné gadgety oslabují pozici Windows jako jediného nezbytného OS. Jedna promrhaná verze může stát MS fatálně stát dominantní podíl na trhu (nemyslím jen desktopy a NTB, ale v IT obecně).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To není úplně přesné. Cena
Fotobob https://diit.cz/profil/fotobob
23. 1. 2013 - 09:03https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseTo není úplně přesné. Cena musí být také taková, aby byla konkurenceschopná. Právě jsme na hranici situace, kdy již nejsou W8 jedinou možnou volbou.
Právě, že všechny ty tablety a jiné gadgety oslabují pozici Windows jako jediného nezbytného OS. Jedna promrhaná verze může stát MS fatálně stát dominantní podíl na trhu (nemyslím jen desktopy a NTB, ale v IT obecně).https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641964
+
No právě, i zdánlivě neohrozitelná firma se může rychle dostat do problémů. Ono se totiž něco změní ne přímo v tom co dělá, ale v tom co s tím nějak souvisí. Např. "neohrozitelné" Dell, HP - nezvládly, nepochopily význam mobilů a tabletů a mají teď problémy, protože to musí dohánět. Byli na špici, ale nevšimli si, že je dohnal jiný, lehčí a rychlejší vlak s penězi. V něm teď sedí Apple, Samsung, atd. Podobně Nokia se snaží zapojit za rozjetý vlak svou drezínu roztlačovanou MS WP X.Y, ale problém pak mají, že těžko odhadují kam ten vlak vlastně jede.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
No právě, i zdánlivě
neo taa https://diit.cz/profil/neotaa
23. 1. 2013 - 09:27https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseNo právě, i zdánlivě neohrozitelná firma se může rychle dostat do problémů. Ono se totiž něco změní ne přímo v tom co dělá, ale v tom co s tím nějak souvisí. Např. "neohrozitelné" Dell, HP - nezvládly, nepochopily význam mobilů a tabletů a mají teď problémy, protože to musí dohánět. Byli na špici, ale nevšimli si, že je dohnal jiný, lehčí a rychlejší vlak s penězi. V něm teď sedí Apple, Samsung, atd. Podobně Nokia se snaží zapojit za rozjetý vlak svou drezínu roztlačovanou MS WP X.Y, ale problém pak mají, že těžko odhadují kam ten vlak vlastně jede.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641972
+
No tak uvidíme za dva roky, no. Nemá cenu tady stavět vzdušné zámky.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
No tak uvidíme za dva roky,
Pety https://diit.cz/profil/petyy
23. 1. 2013 - 09:45https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseNo tak uvidíme za dva roky, no. Nemá cenu tady stavět vzdušné zámky.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641975
+
To je sice pravda, ale přece jen poměr penetrace nokie vůči ostatním v počátku expanze androidu byl určitě jiný, než poměr OS Windows kompatibilních zařízení vůči ostatním OS. Takže ta razance konkurence nebude tak snadná, ostatně android taky nespadl z nebe a trvalo dost dlouho, než to google dotáhl do takového poměru dnes. Neříkám, že Windows forever, ostatně mám zažitou bolestnou éru přechodu DOS2WIN, kde taky dlouho nebylo moc jisté, že Wokna zvítězí. Ale jak říkám, tohle je v daleko větších časových dimenzích, takže fráze "nevšimli si" není tak úplně na místě. Jde jen o ty prachy, a každý, kdo by chtěl přeinvestovat MS, by taky musel něčím motivovat většinu uživatelů. Což pohaněním jedné "nepovedené" verze určitě neudělá.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
To je sice pravda, ale přece
Máček333 https://diit.cz/profil/macek333
23. 1. 2013 - 10:13https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseTo je sice pravda, ale přece jen poměr penetrace nokie vůči ostatním v počátku expanze androidu byl určitě jiný, než poměr OS Windows kompatibilních zařízení vůči ostatním OS. Takže ta razance konkurence nebude tak snadná, ostatně android taky nespadl z nebe a trvalo dost dlouho, než to google dotáhl do takového poměru dnes. Neříkám, že Windows forever, ostatně mám zažitou bolestnou éru přechodu DOS2WIN, kde taky dlouho nebylo moc jisté, že Wokna zvítězí. Ale jak říkám, tohle je v daleko větších časových dimenzích, takže fráze "nevšimli si" není tak úplně na místě. Jde jen o ty prachy, a každý, kdo by chtěl přeinvestovat MS, by taky musel něčím motivovat většinu uživatelů. Což pohaněním jedné "nepovedené" verze určitě neudělá.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641980
+
Ono je fakt těžké předjímat bez křišťálové koule. Nutno si ale všimnout, že W7 přišly nakonci roku 2009, iPhone 3G - tedy první dotažený ajfon přišel o rok před tím.
Co se za tu dobu stalo? iPhone už je o 4 generace dále, vznikly iPady a to rozjelo gigantický nový trh bez Windows (iOS, Android, nabíhá FirefoxOS)... A v tomto světě je Microsoft minoritou.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ono je fakt těžké předjímat
Fotobob https://diit.cz/profil/fotobob
23. 1. 2013 - 11:23https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseOno je fakt těžké předjímat bez křišťálové koule. Nutno si ale všimnout, že W7 přišly nakonci roku 2009, iPhone 3G - tedy první dotažený ajfon přišel o rok před tím.
Co se za tu dobu stalo? iPhone už je o 4 generace dále, vznikly iPady a to rozjelo gigantický nový trh bez Windows (iOS, Android, nabíhá FirefoxOS)... A v tomto světě je Microsoft minoritou.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641997
+
Nemůžete lidem nabídnout jen operační systém. Musíte jim nabídnout komplet celý ekosystém napojený na služby, technickou podporu, do toho motivovat vývojáře aplikací aby vytvářeli pro uživatele obsah.
Líbí se mi, že do rozjetého vlaku nastupují i noví hráči v podobě Firefox OS. Uvidíme, kolik výrobců osloví.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Nemůžete lidem nabídnout jen
Rudolf Dvořáček https://diit.cz/profil/rudidlo
23. 1. 2013 - 12:30https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseNemůžete lidem nabídnout jen operační systém. Musíte jim nabídnout komplet celý ekosystém napojený na služby, technickou podporu, do toho motivovat vývojáře aplikací aby vytvářeli pro uživatele obsah.
Líbí se mi, že do rozjetého vlaku nastupují i noví hráči v podobě Firefox OS. Uvidíme, kolik výrobců osloví.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642012
+
Opravdu byste chtěl za 4 roky 5 generací Windows? Pořád zapomínáte, že hlavní odbyt má MS pořád ve firmách a ty opravdu nebudou každoročně přecházet na nové verze, to jsou jen náklady a zdržování od produktivní práce.
Jo, taky by asi mohli po každé záplatě zvedat číslo verze, jak je to teď moderní (Heč, já mám Chrome 548 a ty teprve 547! A čím se liší? Nevím...) :-) Solidní firma se takhle nechová.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Opravdu byste chtěl za 4 roky
Pety https://diit.cz/profil/petyy
23. 1. 2013 - 14:40https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseOpravdu byste chtěl za 4 roky 5 generací Windows? Pořád zapomínáte, že hlavní odbyt má MS pořád ve firmách a ty opravdu nebudou každoročně přecházet na nové verze, to jsou jen náklady a zdržování od produktivní práce.
Jo, taky by asi mohli po každé záplatě zvedat číslo verze, jak je to teď moderní (Heč, já mám Chrome 548 a ty teprve 547! A čím se liší? Nevím...) :-) Solidní firma se takhle nechová.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642044
+
Ne, to jste mě nepochopil. Já nechci každý rok nové Windows. Uvedl jsem jen příklad, jak moc se za jednu generaci Windows změnil IT svět. U Vist to ještě bylo jedno, že vznikla ztracená generace, u W8 už by to jedno být nemuselo, protože vznikl "paralelní IT svět" nepotřebující Windows.
Neříkám, že Wokna zaniknou, to asi ještě nějaký čas ne, ale než stačí Mr. Steve Ballmer zamrkat, může být MS na vedlejší koleji.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Ne, to jste mě nepochopil. Já
Fotobob https://diit.cz/profil/fotobob
23. 1. 2013 - 19:30https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseNe, to jste mě nepochopil. Já nechci každý rok nové Windows. Uvedl jsem jen příklad, jak moc se za jednu generaci Windows změnil IT svět. U Vist to ještě bylo jedno, že vznikla ztracená generace, u W8 už by to jedno být nemuselo, protože vznikl "paralelní IT svět" nepotřebující Windows.
Neříkám, že Wokna zaniknou, to asi ještě nějaký čas ne, ale než stačí Mr. Steve Ballmer zamrkat, může být MS na vedlejší koleji.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642121
+
Jenže podle ohlášeného termínu na další verzi Windows se tak asi začít chovat hodlá.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Jenže podle ohlášeného
Marv-CZ https://diit.cz/profil/marv-cz
23. 1. 2013 - 19:30https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseJenže podle ohlášeného termínu na další verzi Windows se tak asi začít chovat hodlá.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642122
+
Navíc je pro mne, jako admina, vždycky neskutečný voser se v licencích správně vyznat a nespálit se nákupem něčeho zbytečně drahého (tím nemyslím situace, kdy je licence přibalená).
To má jediný možný důsledek, kdekoli to lze, Windows se vyhýbám. Což lze čím dál častěji a kde to nejde, tam jsou čím dál víc zřejmé obstrukce ze strany Microsoftu i lidem, kteří se o to nijak nezajímají.
Já v tom vidím odraz licenční politiky pro korporace ostatních SW firem, kterou MS marketing přenáší i do retailu. Bohužel pro MS je v menších firmách (nebo neziskovkách, příspěvkových organizacích, občas i ve státní správě) a pro jednotlivce tahle metoda osinou v prdeli a zbytečně kazí MS jméno, jako by nestačila pochybná kvalita jejich SW (jo, jsem pro nim zaujatý).
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Přesně tak.
Navíc je pro mne,
zx cygnus https://diit.cz/profil/cygnus
23. 1. 2013 - 10:26https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskusePřesně tak.
Navíc je pro mne, jako admina, vždycky neskutečný voser se v licencích správně vyznat a nespálit se nákupem něčeho zbytečně drahého (tím nemyslím situace, kdy je licence přibalená).
To má jediný možný důsledek, kdekoli to lze, Windows se vyhýbám. Což lze čím dál častěji a kde to nejde, tam jsou čím dál víc zřejmé obstrukce ze strany Microsoftu i lidem, kteří se o to nijak nezajímají.
Já v tom vidím odraz licenční politiky pro korporace ostatních SW firem, kterou MS marketing přenáší i do retailu. Bohužel pro MS je v menších firmách (nebo neziskovkách, příspěvkových organizacích, občas i ve státní správě) a pro jednotlivce tahle metoda osinou v prdeli a zbytečně kazí MS jméno, jako by nestačila pochybná kvalita jejich SW (jo, jsem pro nim zaujatý).https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641986
+
Jak jsem přeskočil Vistu, tak přeskočím zparchantělá W8. Buď budou W9 použitelné, pak přejdu, nebo nebudou, a pak zůstanu buď u svých krabicových W7 Ultimate, nebo přejdu jinam, pokud to bude možné (hádám že ano, používám licenci VMware workstation a ty W7 na nezbytné Wintel programy jednoduše nainstaluju tam).
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Jak jsem přeskočil Vistu, tak
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
23. 1. 2013 - 08:25https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseJak jsem přeskočil Vistu, tak přeskočím zparchantělá W8. Buď budou W9 použitelné, pak přejdu, nebo nebudou, a pak zůstanu buď u svých krabicových W7 Ultimate, nebo přejdu jinam, pokud to bude možné (hádám že ano, používám licenci VMware workstation a ty W7 na nezbytné Wintel programy jednoduše nainstaluju tam). https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641956
+
no vcera som si ho na skusku nainstaloval doma w8pro (black-edition) zatial si len zvykam ale ako by ste riesili to ked mam monitor + TV v mode rozsirena plocha kde ked musim vo windowse pouzivat rohy tak sa casto stava ze behnem do TV co je dost neprijemne skusal som to nastavit aj nalavo aj napravo - napravo sa rohy pouzivaju asi menej tam je skor nastavenie...dizajnovo je metro celkom pekne ale tam vela nedotiahnutych veci ako napr.: spravy kde je len par dennikov ktore treba ja vobec necitam a netusim ci a ako sa daju pridat dalsie napr diit.cz ;) rano sa mi stalo ze po zobudeni PC nenabehla klavesnica atd...neda sa lahko dostat k videam obrazkom a hudbe v sietovom umiestneni..treba namapovat sietovy disk inak to asi nejde (hlavne ze to mam byt user frendly ale moja manzelka by to urcite nezvladla)...ked pozeram fotky tak okna su strasne velke - je to neprijemne na oci zistil som ze sa da CTRL + - toto menit ale aj tak to ulozene neostane...chcelo by to nejaky messenger co vie byt otvoreny priamov STARTe ...to su len male postrehy prveho kontaktu :)
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
no vcera som si ho na skusku
Misko Uško https://diit.cz/profil/mimulino
23. 1. 2013 - 08:38https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseno vcera som si ho na skusku nainstaloval doma w8pro (black-edition) zatial si len zvykam ale ako by ste riesili to ked mam monitor + TV v mode rozsirena plocha kde ked musim vo windowse pouzivat rohy tak sa casto stava ze behnem do TV co je dost neprijemne skusal som to nastavit aj nalavo aj napravo - napravo sa rohy pouzivaju asi menej tam je skor nastavenie...dizajnovo je metro celkom pekne ale tam vela nedotiahnutych veci ako napr.: spravy kde je len par dennikov ktore treba ja vobec necitam a netusim ci a ako sa daju pridat dalsie napr diit.cz ;) rano sa mi stalo ze po zobudeni PC nenabehla klavesnica atd...neda sa lahko dostat k videam obrazkom a hudbe v sietovom umiestneni..treba namapovat sietovy disk inak to asi nejde (hlavne ze to mam byt user frendly ale moja manzelka by to urcite nezvladla)...ked pozeram fotky tak okna su strasne velke - je to neprijemne na oci zistil som ze sa da CTRL + - toto menit ale aj tak to ulozene neostane...chcelo by to nejaky messenger co vie byt otvoreny priamov STARTe ...to su len male postrehy prveho kontaktu :)https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641960
+
Když jsem tyto widle testoval, tak jsem byl až zděšen z těch full-screen aplikací v Metru, tak jsem si je radši dle postupu na netu nastavil tak, že mi hned při nabootování skočily do desktopu, ale i tam je to takové naprd, když člověk musí využívat ty debilní vysouvací menu na bocích...
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Když jsem tyto widle
Tomcat2 https://diit.cz/profil/tomcat
23. 1. 2013 - 08:45https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseKdyž jsem tyto widle testoval, tak jsem byl až zděšen z těch full-screen aplikací v Metru, tak jsem si je radši dle postupu na netu nastavil tak, že mi hned při nabootování skočily do desktopu, ale i tam je to takové naprd, když člověk musí využívat ty debilní vysouvací menu na bocích...https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641962
+
Nemusi. A full-screen jsou tu metro aplikace ze zjevneho duvodu.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Nemusi. A full-screen jsou tu
BTJ https://diit.cz/profil/btj
23. 1. 2013 - 10:36https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseNemusi. A full-screen jsou tu metro aplikace ze zjevneho duvodu.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641989
+
Tak to by mě opravdu zajímalo z jakého. Nic nenahradí okna, která si můžu uspořádat, jak budu chtít, dát si jich kolik budu chtít jakkoli vedle sebe nebo za sebe, vidím vše, co potřebuji. V Metru vidím jen jednu aplikaci a musím mezi ostatními jak magor překlikávat jako na mobilu. To je hodně krok zpět...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tak to by mě opravdu zajímalo
Tomcat2 https://diit.cz/profil/tomcat
23. 1. 2013 - 19:08https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseTak to by mě opravdu zajímalo z jakého. Nic nenahradí okna, která si můžu uspořádat, jak budu chtít, dát si jich kolik budu chtít jakkoli vedle sebe nebo za sebe, vidím vše, co potřebuji. V Metru vidím jen jednu aplikaci a musím mezi ostatními jak magor překlikávat jako na mobilu. To je hodně krok zpět...https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642118
+
O metru se da rict spousta veci, jen ne krok zpet:) Nezapomen, ze uz dnes jsou intel tablety s windows 8 ..... a jak je chces ovladat? Myslis, ze by se tam daly pouzit treba W7 nebo nejaky jiny system? Muzes tam pouzit bud android (to by bylo hodne kroku zpatky na x86 CPU) nebo W8 s metrem. No a krasne na tom je, ze tam mas i desktop, kdyz pripojis klavesnici a mys. Ale kdyz tohle nemas, tak jsi jeste rad za metro! Mas tam IE, stejne tak jako ho mas pro desktop, prehravac videa, ekvivalent je na desktopu. V metru je to pochopitelne osekane a udelane na co nejsnazsi ovladani prackama. Ale kdyz mas normalni pocitac s klavesnici a mysi, tak bys byl docela blazen, kdybys pouzival treba metro prohlizec nebo metro aplikace obecne:o) Ano, treba hry, OK, ale tam je dobre, ze jsou na full screenu. Treba ty miny jsou velice povedene:o)
Metro ber jako plus. Jako male plus pro desktop, ale obrovske, mega obrovske pro tablet nebo desktop, kteremu odpojis klavesnici a mys a budes ho pouzivat jako tablet. Tam bys za klasicky media player nebo IE vrazdil a budes jenom slintat blahem za metro aplikace uzpusobene pro dotykove ovladani.
Lidi hold metro nechapou, berou ho jako neco navic, co je obtezuje ... ale ve skutecnosti je to naopak. Pro cloveka nemajice dotykac a pouzivajici pocitac jako W7 se nic nezmenilo .... akorat ma vetsi, hezci, prehlednejsi a rychlejsi nabidku start (ja to vazne miluju, proste se mi to libi:) ..... no a pokud chce, tak si muze nainstalovat i nejakou metro aplikaci, ale nikdo ho nenuti.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
O metru se da rict spousta
BTJ https://diit.cz/profil/btj
23. 1. 2013 - 23:03https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseO metru se da rict spousta veci, jen ne krok zpet:) Nezapomen, ze uz dnes jsou intel tablety s windows 8 ..... a jak je chces ovladat? Myslis, ze by se tam daly pouzit treba W7 nebo nejaky jiny system? Muzes tam pouzit bud android (to by bylo hodne kroku zpatky na x86 CPU) nebo W8 s metrem. No a krasne na tom je, ze tam mas i desktop, kdyz pripojis klavesnici a mys. Ale kdyz tohle nemas, tak jsi jeste rad za metro! Mas tam IE, stejne tak jako ho mas pro desktop, prehravac videa, ekvivalent je na desktopu. V metru je to pochopitelne osekane a udelane na co nejsnazsi ovladani prackama. Ale kdyz mas normalni pocitac s klavesnici a mysi, tak bys byl docela blazen, kdybys pouzival treba metro prohlizec nebo metro aplikace obecne:o) Ano, treba hry, OK, ale tam je dobre, ze jsou na full screenu. Treba ty miny jsou velice povedene:o)
Metro ber jako plus. Jako male plus pro desktop, ale obrovske, mega obrovske pro tablet nebo desktop, kteremu odpojis klavesnici a mys a budes ho pouzivat jako tablet. Tam bys za klasicky media player nebo IE vrazdil a budes jenom slintat blahem za metro aplikace uzpusobene pro dotykove ovladani.
Lidi hold metro nechapou, berou ho jako neco navic, co je obtezuje ... ale ve skutecnosti je to naopak. Pro cloveka nemajice dotykac a pouzivajici pocitac jako W7 se nic nezmenilo .... akorat ma vetsi, hezci, prehlednejsi a rychlejsi nabidku start (ja to vazne miluju, proste se mi to libi:) ..... no a pokud chce, tak si muze nainstalovat i nejakou metro aplikaci, ale nikdo ho nenuti.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642138
+
Nějak se mi nezdá, že OEM licence je přenositelná. Před vánoci jsem W8 OEM kupoval a podle toho, co jsem zjistil, přenositelná není. Máte nějaký zdroj nebo odkaz, kde to lze ověřit?
Pod přenositelností si představuji, že systém není vázán na hardware a lze ho z jednoho počítače odstranit a nainstalovat na jiný.
Díky
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Nějak se mi nezdá, že OEM
Trebus https://diit.cz/profil/trebus
23. 1. 2013 - 09:23https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseNějak se mi nezdá, že OEM licence je přenositelná. Před vánoci jsem W8 OEM kupoval a podle toho, co jsem zjistil, přenositelná není. Máte nějaký zdroj nebo odkaz, kde to lze ověřit?
Pod přenositelností si představuji, že systém není vázán na hardware a lze ho z jednoho počítače odstranit a nainstalovat na jiný.
Díkyhttps://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641970
+
Všechny MS OEM licence byly a jsou nepřenositelné.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Všechny MS OEM licence byly a
zx cygnus https://diit.cz/profil/cygnus
23. 1. 2013 - 10:29https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseVšechny MS OEM licence byly a jsou nepřenositelné.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641988
+
Podle textu Personal User Licence je OEM přenositelná na jiný počítač i na jiného majitele. Jak je to s aktivacemi nevím a asi to neví ani WIFT. Už jsem se na to ptal v diskuzi předchozího článku. Buďto jsou aktivace neomezené, nebo aktivace po telefonu.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Podle textu Personal User
Martin Šulák https://diit.cz/profil/martinsulak
23. 1. 2013 - 12:08https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskusePodle textu Personal User Licence je OEM přenositelná na jiný počítač i na jiného majitele. Jak je to s aktivacemi nevím a asi to neví ani WIFT. Už jsem se na to ptal v diskuzi předchozího článku. Buďto jsou aktivace neomezené, nebo aktivace po telefonu.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642008
+
Oprava: Personal User Licence ≠ OEM. Dvě licence na jeden produktový klíč a jedno médium.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Oprava: Personal User Licence
Martin Šulák https://diit.cz/profil/martinsulak
23. 1. 2013 - 12:10https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseOprava: Personal User Licence ≠ OEM. Dvě licence na jeden produktový klíč a jedno médium.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642009
+
myslel jsem Personal Use. Proč tu není editace příspěvků ?
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
myslel jsem Personal Use.
Martin Šulák https://diit.cz/profil/martinsulak
23. 1. 2013 - 12:11https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskusemyslel jsem Personal Use. Proč tu není editace příspěvků ?https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642010
+
Já si myslím, že je to super. Skoro jsem se bál, že díky té agresivní cenové politice Win8 projdou...
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Já si myslím, že je to super.
Roman Macák https://diit.cz/profil/drmacak
23. 1. 2013 - 09:39https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseJá si myslím, že je to super. Skoro jsem se bál, že díky té agresivní cenové politice Win8 projdou... https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641974
+
Parafráze jedné písničky:
Éčka! Vyhazujeme éčka! ....
:D
S těmi licencemi je kolikrát obtíž i když to člověk studuje přímo u zdroje.
A naprosto otřesná je má zkušenost s distribucí Microsoft produktů pro ČR, distributorem pod Microsoftem. Tam než se člověk něčeho dobere... A někde něco zaregistruje, nakliká, zamejluje. Tak je to tak na měsíc, 20 mejlů, a anglicko-českým slovníkem.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Parafráze jedné
Rovano https://diit.cz/profil/rovano
23. 1. 2013 - 11:33https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseParafráze jedné písničky:
Éčka! Vyhazujeme éčka! ....
:D
S těmi licencemi je kolikrát obtíž i když to člověk studuje přímo u zdroje.
A naprosto otřesná je má zkušenost s distribucí Microsoft produktů pro ČR, distributorem pod Microsoftem. Tam než se člověk něčeho dobere... A někde něco zaregistruje, nakliká, zamejluje. Tak je to tak na měsíc, 20 mejlů, a anglicko-českým slovníkem.
https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-641999
+
Je to klasická provázanost firem, kdy levá neví co dělá pravá, a do toho se šmrndá prostřední. Něco řešíte v ČR zastoupení, další přímo na US serveru.
Tony Rocky horror.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Je to klasická provázanost
Rovano https://diit.cz/profil/rovano
23. 1. 2013 - 11:37https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseJe to klasická provázanost firem, kdy levá neví co dělá pravá, a do toho se šmrndá prostřední. Něco řešíte v ČR zastoupení, další přímo na US serveru.
Tony Rocky horror.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642000
+
Windows 8 OEM PUL (personal use license) - tato licence se také váže na HW, ale je zde podle licenčních podmínek možný přenos licence na jeden jiný počítač,tedy i změna HW komponentů (povolený pouze jeden přenos)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Windows 8 OEM PUL (personal
testxxx https://diit.cz/profil/testxxx
23. 1. 2013 - 13:13https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseWindows 8 OEM PUL (personal use license) - tato licence se také váže na HW, ale je zde podle licenčních podmínek možný přenos licence na jeden jiný počítač,tedy i změna HW komponentů (povolený pouze jeden přenos)https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642020
+
Ja tam omezeni na jeden prenos vidim pouze u prevodu na jinyho uzivatele, tzn. ze ja jako prvni kupujici to muzu strelit nekomu cizimu, ale on nekomu dalsimu cizimu uz ne. Svuj pocitac ale muzu menit klidne dvakrat do tydne a porad by to melo jet. Souhlasim ze je to podezrely, protoze beznej uzivatel tim vlastne ziska temer dokonalej ekvivalent puvodni krabice za ani ne polovicni cenu.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
http://personaluselicense.win
Sob https://diit.cz/profil/sob01
23. 1. 2013 - 14:25https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskusehttp://personaluselicense.windows.com/cs/default.aspx
Ja tam omezeni na jeden prenos vidim pouze u prevodu na jinyho uzivatele, tzn. ze ja jako prvni kupujici to muzu strelit nekomu cizimu, ale on nekomu dalsimu cizimu uz ne. Svuj pocitac ale muzu menit klidne dvakrat do tydne a porad by to melo jet. Souhlasim ze je to podezrely, protoze beznej uzivatel tim vlastne ziska temer dokonalej ekvivalent puvodni krabice za ani ne polovicni cenu.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642036
+
proste si clovek kupi normalne oem-ko (uz pri oem nie je ani text ze ho mozu predavat iba s hotovvymi pocitacmi atd) a zaregistrujes si to cez hen ten ich oficialny web, a mas PUL-ko :) aspon tak som to pochopil..vcelku dobre.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
proste si clovek kupi
viperman https://diit.cz/profil/viperman
23. 1. 2013 - 14:31https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseproste si clovek kupi normalne oem-ko (uz pri oem nie je ani text ze ho mozu predavat iba s hotovvymi pocitacmi atd) a zaregistrujes si to cez hen ten ich oficialny web, a mas PUL-ko :) aspon tak som to pochopil..vcelku dobre.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642038
+
děkujeme Vám, že jste kontaktoval Zákaznické centrum společnosti Microsoft.
Co se týče Vašeho dotazu. Po uvedení Windows 8 na trh jsou k dispozici dve 3 licenční verze.
• Windows 8 OEM (DOEM,COEM) - poskytované při zakoupení zařízení, jsou předinstalované,
• Windows 8 OEM PUL (personal use license) - tato licence se také váže na HW, ale je zde podle licenčních podmínek možný přenos licence na jeden jiný počítač,tedy i změna HW komponentů (povolený pouze jeden přenos),
• Windows 8 FPP upgrade - jedná se pouze o upgrade, je nutné mít podkladovou licenci, tedy jiný operační systém. Tato licence je přenositelná na jiný počítač.
Zde naleznete licenční podmínky pro Windows 8 PUL:
23. 1. 2013 - 14:36https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseděkujeme Vám, že jste kontaktoval Zákaznické centrum společnosti Microsoft.
Co se týče Vašeho dotazu. Po uvedení Windows 8 na trh jsou k dispozici dve 3 licenční verze.
• Windows 8 OEM (DOEM,COEM) - poskytované při zakoupení zařízení, jsou předinstalované,
• Windows 8 OEM PUL (personal use license) - tato licence se také váže na HW, ale je zde podle licenčních podmínek možný přenos licence na jeden jiný počítač,tedy i změna HW komponentů (povolený pouze jeden přenos),
• Windows 8 FPP upgrade - jedná se pouze o upgrade, je nutné mít podkladovou licenci, tedy jiný operační systém. Tato licence je přenositelná na jiný počítač.
Zde naleznete licenční podmínky pro Windows 8 PUL:
http://personaluselicense.windows.com/cs/default.aspx https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642041
+
ale podpore MS stejne nejde verit me uz nakecali tolik blbosti ohledne licence, ze nechapu na co ji vubec maji, kdyz tam delali takovy lide
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
ale podpore MS stejne nejde
testxxx https://diit.cz/profil/testxxx
23. 1. 2013 - 14:44https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseale podpore MS stejne nejde verit me uz nakecali tolik blbosti ohledne licence, ze nechapu na co ji vubec maji, kdyz tam delali takovy lidehttps://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642046
+
jinak je zajimave co pise o OEM System Builder CZC.cz pry neprodavaji jen OEM a ta je neprenosna a odkazuji na MS, takze MS se zase vysral na nejakou jasnou informacni metodu pro prodejce a ted neni prodejci co prodavaji podpore nejde verit a licencnich podmikach se vyzna snad jen ten co je psal;-)
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
jinak je zajimave co pise o
testxxx https://diit.cz/profil/testxxx
23. 1. 2013 - 14:54https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskusejinak je zajimave co pise o OEM System Builder CZC.cz pry neprodavaji jen OEM a ta je neprenosna a odkazuji na MS, takze MS se zase vysral na nejakou jasnou informacni metodu pro prodejce a ted neni prodejci co prodavaji podpore nejde verit a licencnich podmikach se vyzna snad jen ten co je psal;-)https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642050
+
Ještě přemýšlím, jestli je možné použít tPUL na počítači (například noťasu), který koupím bez Windows (já vím, je to blbost, OEM s noťasem je levnější, ale co když takový už mám?). Pokud je to stroj s linuxem, můžu to nainstalovat jako druhý OS ("na samostatný oddíl"). No a na stroj kompletně bez OS vlastně můžu dát linux (FreeDOS, BSD Unix, BeOS, krabicová Windows 95) a udělat to stejně. Ale jako jediný OS to můžu dát jen na pecko, které si sám sestavuji (takže asi ne na pět let starý stroj).
Je to tak?
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Ještě přemýšlím, jestli je
Pety https://diit.cz/profil/petyy
23. 1. 2013 - 14:55https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseJeště přemýšlím, jestli je možné použít tPUL na počítači (například noťasu), který koupím bez Windows (já vím, je to blbost, OEM s noťasem je levnější, ale co když takový už mám?). Pokud je to stroj s linuxem, můžu to nainstalovat jako druhý OS ("na samostatný oddíl"). No a na stroj kompletně bez OS vlastně můžu dát linux (FreeDOS, BSD Unix, BeOS, krabicová Windows 95) a udělat to stejně. Ale jako jediný OS to můžu dát jen na pecko, které si sám sestavuji (takže asi ne na pět let starý stroj).
Je to tak?https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642051
+
V PUL je napsáno "Vždy, když převedete software na nový počítač, musíte jej odebrat z předchozího počítače". Slovo "vždy" by bylo zbytečné, když by to šlo jen jednou.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
V PUL je napsáno "Vždy, když
Martin Šulák https://diit.cz/profil/martinsulak
23. 1. 2013 - 17:35https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseV PUL je napsáno "Vždy, když převedete software na nový počítač, musíte jej odebrat z předchozího počítače". Slovo "vždy" by bylo zbytečné, když by to šlo jen jednou.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642089
+
Mohu software převést na jiný počítač či uživatele?
Software můžete převést na jiný počítač, který patří vám. Můžete také převést software (společně s licencí) na počítač vlastněný jiným uživatelem, pokud a) jste prvním licencovaným uživatelem softwaru a b) nový uživatel přijme podmínky této smlouvy.
Z toho vyplývá, že to, co píšeš, není pravda. Licenční podmínky nic o omezení jednoho přenosu v rámci vlastních počítačů neříkají. Pouze hovoří o jednom přenosu na dalšího uživatele. Licenční podmínky mají imho přednost před vyjádřením jakéhokoli mluvčího či podpory.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Z uvedeného odkazu:
Mohu
WIFT https://diit.cz/autor/wift
24. 1. 2013 - 16:21https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseZ uvedeného odkazu:
Mohu software převést na jiný počítač či uživatele?
Software můžete převést na jiný počítač, který patří vám. Můžete také převést software (společně s licencí) na počítač vlastněný jiným uživatelem, pokud a) jste prvním licencovaným uživatelem softwaru a b) nový uživatel přijme podmínky této smlouvy.
Z toho vyplývá, že to, co píšeš, není pravda. Licenční podmínky nic o omezení jednoho přenosu v rámci vlastních počítačů neříkají. Pouze hovoří o jednom přenosu na dalšího uživatele. Licenční podmínky mají imho přednost před vyjádřením jakéhokoli mluvčího či podpory.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642228
+
Pokud to bylo na me tak ke "kavalite" MS podpory v CR jsem se uz vyjadril.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Pokud to bylo na me tak ke
testxxx https://diit.cz/profil/testxxx
27. 1. 2013 - 21:08https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskusePokud to bylo na me tak ke "kavalite" MS podpory v CR jsem se uz vyjadril.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642443
+
Nj, když už pravidelně kupuju v Americe notebooky, telefony a téměř veškerou (nejen) elektroniku, které dost malá do letadla, tak mě toto trápit nemusí.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Nj, když už pravidelně kupuju
r23 https://diit.cz/profil/r23
23. 1. 2013 - 20:47https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseNj, když už pravidelně kupuju v Americe notebooky, telefony a téměř veškerou (nejen) elektroniku, které dost malá do letadla, tak mě toto trápit nemusí.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642132
+
Jak se dá sehnat online GGK? Na webu Microsoftu se dá proklikat pouze k upgradu.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Jak se dá sehnat online GGK?
Ingman https://diit.cz/profil/ingman
25. 1. 2013 - 21:32https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseJak se dá sehnat online GGK? Na webu Microsoftu se dá proklikat pouze k upgradu.https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642373
+
1. 2. 2013 - 16:02https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuseJa tomu nejak nemuzu ani uverit:o) To jsou fakt kreteni:o) Upgrade assistant to nabizi fakt za 280€ :o)))))
Pritom na americkem amazonu to jeste o par dolaru slevnili (http://www.amazon.com/Microsoft-Windows-8-Pro-Upgrade/dp/B008H3SW4I/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1359728772&sr=8-1&keywords=windows+8+pro+upgrade) na 67$:o) Uplne to same, navic s DVDckem:o) Uplne stejne draze to vyjde po prepoctu na libry v EU na amazonu.
Navic system builder coz klasicka retail krabicovka vyjde na 140$ (http://www.amazon.com/Windows-Professional-System-Builder-64-Bit/dp/B0094NXBZ0/ref=sr_1_1?s=software&ie=UTF8&qid=1359729053&sr=1-1&keywords=windows+8+pro+system+builder) ..... fakt nevim, co tim sledujou:o)
https://diit.cz/clanek/ceny-windows-8-od-unora-2013-pro-eu/diskuse#comment-642977
+
ja proste do dnesniho dne nechapu co si mam koupit, kdyz chci ekvivalent Windows 7 Pro/Ultimate FPP - krabice.
Na upgrady z cehokoliv na cokoliv sere pes.
Patrne nejlip toho system buildera.
Jinak ten upgrade je taky v pohode, tam se nekontroluje predchozi licence, pokud chces legalni a prenositelny system, tak bych volil upgrade. Nelegalni je to jenom z toho titulu, kdyz k tomu PC nemas predchozi verzi .... vetsina notasu ma aspon XPcka. No a pokud se ti nekde vali krabicovka XP nebo dokonce 7ek, tak bych nic neresil a objednal upgrade. Ono to v podstate nic nekontroluje a je to jen o tom, ze je to pravne legalni jenom kdyz mas predchozi verzi skutecne koupenou nebo byla na tom pocitaci nainstalovana ... nicmene se to nainstaluje a z pohledu windows je to zcela legalni i kdyz tu licenci predchozi nemas .... to je jenom pro pripady, ze by ti prisla domu BSA nebo tak neco:)
WIFTe, podle me v tom mas pekny bordel:) Sam snad neveris tomu, ze by upgrade stal 7k a plna prenositelna system builder licence jenom 3k. Podle me ty ceny budou jak jsem psal pod minulym clankem, treba tu je primo na amazonu (http://www.amazon.com/Windows-Professional-System-Builder-64-Bit/dp/B009...) ten builder za 110 dolaru a na ten system builder se urcite zadna sleva nekonala, takze verim, ze je to realna cena i do budoucna. To, ze je doporucena cena 170$ neznamena, ze to tolik bude stat, kdo dnes prodava za doporucene koncove ceny ze?:o)
Jinak stejne jako byly visty a 7ky ke stazeni primo v MS digitalnim obchodu, tak jiste budou i 8ky. A to, jake budou ceny v CR, nerozhoduje microsoft v USA, ale v CR. Tenkrat jsem k tomu dokonce psal na support a potvrdili, ze je to problem dane lokality, ze jsou to uplne oddelene pobocky a prodavaji to za kolik chcou. Viz i ten upgrade, ktery byl vsude jinak drahy, nejlevneji asi v Indii:)
Já nevím, jestli jsi pochopil frázi "přímo od zdroje", takže to upřesním: to jsou informace potvrzené Microsoftem, z prstu jsem si to nevycucal.
Nechci zpochybnovat tvuj zdroj, ale musis uznat, ze je prinejmensim divne, aby znacne omezena verze byla vic jak 2x drazsi nez plna verze. Ja bych veril spis informacim, ktere microsoft vydal v rijnu (asi tezko by mohl jednou rict tohle a podruhe neco diametralne odlisneho, zvlaste co se cen tyce).
Jinak prisla ma odpoved na W8 Pro upgrade promo:
Thank you for contacting Microsoft Customer Service.
I understand that you would like to avail the Windows 8 promo for $39.99. You also want to confirm if this purchase can be activated in th future and if the license is transferable.
I am glad to inform you that you can purchase it until the end of the month to avail the $39.99 offer. It is not necessary to activate the product. You can definitely use it in the future and just keep the confirmation email containing the download link and the product key. In addition, it can be installed on one activate computer but the license is absolutely transferable since it is a retail copy and not an OEM (pre-installed licensewhich can only be installed on the original PC it was installed on). If you wish to transfer the license to another PC, just make sure it is no longer active on the first computer to prevent you from activation problems.
Takze ano, daji se nakoupit licence "do zasoby" a aktivovat kdykoliv a ano jsou prenosne, cili plne retailove:) Mam jeste par slevovych klicu, takze to vychazi na necele 300Kc:) Par jich jeste nakoupim, kdyby to fakt melo za 14 dni stat 7k, tak bych to mohl valit po 6 litrech za kus:o) Ale jak rikam, MS primo(!) na svych strankach pri uvedeni tvrdil, ze do konce ledna je cena upgradu 40$ a pak bude za 80$ (byla to jedna z prvnich stranek na kterou jsem se proklikal v tom prvnim clanku tady na cdr ... ja to snad budu hledat ve waybacku).... nevim proc by to meli nejak menit na posledni chvili a cenu vysrubovat nad full verzi, ba co vic, dvojnasob nad upgrade:o)
Nekde asi doslo k informacnimu sumu a pokud ses ptal ceskeho microsoftu, tak .... to jsou cirou nahodou ti stejni capci, co na svych strankach nabizeli jedineho oficialniho resellera (autocont) v casech Vist, kde to stalo 14-16 litru a pritom primo v USA to MS prodaval ve svem storu za 190$ za full verzi ultimate (v te dobe stal dolar kolem 15ti korun) .... takze ceny windows/ceske zastoupeni = cokoliv.
Buď mi něco uniklo, nebo nechápu, proč je upgrade dražší, než krabicovka.
Odhaduju to na tichou "podporu prodeje nových PC". Tam se cenu Windows 8 v podstatě ani oficiálně nedozvíš :). A drtivá většina prodaných Windows 8 bude právě s novými PC.
Není žádná "krabicovka". Je jen Upgrade, GGK a OEM. Hlavní nákladový rozdíl je podpora pro upgrade a GGK. OEM je nejlevnější, protože nemá podporu. Nalisovat DVD je levnější než platit telefonní asistenty.
Mě se zdá, že Microsoft dráždí hada bosou nohou. Místo aby nasadily minimální ceny, nebo ten shit raději dávali zdarma, protože na penetraci této nové a tragické platformy závisí jejich přežití, tak dělají ramena s vysokými cenami. No uvidíme, jak se jim povede...
Představa, že Microsoft snáz přežije, když bude svůj SW rozdávat, je hodná táboritského kněze.
IMHO Microsoft má dost dobrou pozici na to, aby v pohodě přežil i dvě málo úspěšné verze Windows za sebou. Navíc o úspěšnosti či neúspěšnosti osmiček je opravdu dost brzo mluvit. Myslím, že ruku v ruce s x86 tablety, konvertibilními tablety a noťasy s dotykovým displejem se osmičky budou šířit dost dobře.
To není úplně přesné. Cena musí být také taková, aby byla konkurenceschopná. Právě jsme na hranici situace, kdy již nejsou W8 jedinou možnou volbou.
Právě, že všechny ty tablety a jiné gadgety oslabují pozici Windows jako jediného nezbytného OS. Jedna promrhaná verze může stát MS fatálně stát dominantní podíl na trhu (nemyslím jen desktopy a NTB, ale v IT obecně).
No právě, i zdánlivě neohrozitelná firma se může rychle dostat do problémů. Ono se totiž něco změní ne přímo v tom co dělá, ale v tom co s tím nějak souvisí. Např. "neohrozitelné" Dell, HP - nezvládly, nepochopily význam mobilů a tabletů a mají teď problémy, protože to musí dohánět. Byli na špici, ale nevšimli si, že je dohnal jiný, lehčí a rychlejší vlak s penězi. V něm teď sedí Apple, Samsung, atd. Podobně Nokia se snaží zapojit za rozjetý vlak svou drezínu roztlačovanou MS WP X.Y, ale problém pak mají, že těžko odhadují kam ten vlak vlastně jede.
No tak uvidíme za dva roky, no. Nemá cenu tady stavět vzdušné zámky.
To je sice pravda, ale přece jen poměr penetrace nokie vůči ostatním v počátku expanze androidu byl určitě jiný, než poměr OS Windows kompatibilních zařízení vůči ostatním OS. Takže ta razance konkurence nebude tak snadná, ostatně android taky nespadl z nebe a trvalo dost dlouho, než to google dotáhl do takového poměru dnes. Neříkám, že Windows forever, ostatně mám zažitou bolestnou éru přechodu DOS2WIN, kde taky dlouho nebylo moc jisté, že Wokna zvítězí. Ale jak říkám, tohle je v daleko větších časových dimenzích, takže fráze "nevšimli si" není tak úplně na místě. Jde jen o ty prachy, a každý, kdo by chtěl přeinvestovat MS, by taky musel něčím motivovat většinu uživatelů. Což pohaněním jedné "nepovedené" verze určitě neudělá.
Ono je fakt těžké předjímat bez křišťálové koule. Nutno si ale všimnout, že W7 přišly nakonci roku 2009, iPhone 3G - tedy první dotažený ajfon přišel o rok před tím.
Co se za tu dobu stalo? iPhone už je o 4 generace dále, vznikly iPady a to rozjelo gigantický nový trh bez Windows (iOS, Android, nabíhá FirefoxOS)... A v tomto světě je Microsoft minoritou.
Nemůžete lidem nabídnout jen operační systém. Musíte jim nabídnout komplet celý ekosystém napojený na služby, technickou podporu, do toho motivovat vývojáře aplikací aby vytvářeli pro uživatele obsah.
Líbí se mi, že do rozjetého vlaku nastupují i noví hráči v podobě Firefox OS. Uvidíme, kolik výrobců osloví.
Opravdu byste chtěl za 4 roky 5 generací Windows? Pořád zapomínáte, že hlavní odbyt má MS pořád ve firmách a ty opravdu nebudou každoročně přecházet na nové verze, to jsou jen náklady a zdržování od produktivní práce.
Jo, taky by asi mohli po každé záplatě zvedat číslo verze, jak je to teď moderní (Heč, já mám Chrome 548 a ty teprve 547! A čím se liší? Nevím...) :-) Solidní firma se takhle nechová.
Ne, to jste mě nepochopil. Já nechci každý rok nové Windows. Uvedl jsem jen příklad, jak moc se za jednu generaci Windows změnil IT svět. U Vist to ještě bylo jedno, že vznikla ztracená generace, u W8 už by to jedno být nemuselo, protože vznikl "paralelní IT svět" nepotřebující Windows.
Neříkám, že Wokna zaniknou, to asi ještě nějaký čas ne, ale než stačí Mr. Steve Ballmer zamrkat, může být MS na vedlejší koleji.
Jenže podle ohlášeného termínu na další verzi Windows se tak asi začít chovat hodlá.
Přesně tak.
Navíc je pro mne, jako admina, vždycky neskutečný voser se v licencích správně vyznat a nespálit se nákupem něčeho zbytečně drahého (tím nemyslím situace, kdy je licence přibalená).
To má jediný možný důsledek, kdekoli to lze, Windows se vyhýbám. Což lze čím dál častěji a kde to nejde, tam jsou čím dál víc zřejmé obstrukce ze strany Microsoftu i lidem, kteří se o to nijak nezajímají.
Já v tom vidím odraz licenční politiky pro korporace ostatních SW firem, kterou MS marketing přenáší i do retailu. Bohužel pro MS je v menších firmách (nebo neziskovkách, příspěvkových organizacích, občas i ve státní správě) a pro jednotlivce tahle metoda osinou v prdeli a zbytečně kazí MS jméno, jako by nestačila pochybná kvalita jejich SW (jo, jsem pro nim zaujatý).
Jak jsem přeskočil Vistu, tak přeskočím zparchantělá W8. Buď budou W9 použitelné, pak přejdu, nebo nebudou, a pak zůstanu buď u svých krabicových W7 Ultimate, nebo přejdu jinam, pokud to bude možné (hádám že ano, používám licenci VMware workstation a ty W7 na nezbytné Wintel programy jednoduše nainstaluju tam).
no vcera som si ho na skusku nainstaloval doma w8pro (black-edition) zatial si len zvykam ale ako by ste riesili to ked mam monitor + TV v mode rozsirena plocha kde ked musim vo windowse pouzivat rohy tak sa casto stava ze behnem do TV co je dost neprijemne skusal som to nastavit aj nalavo aj napravo - napravo sa rohy pouzivaju asi menej tam je skor nastavenie...dizajnovo je metro celkom pekne ale tam vela nedotiahnutych veci ako napr.: spravy kde je len par dennikov ktore treba ja vobec necitam a netusim ci a ako sa daju pridat dalsie napr diit.cz ;) rano sa mi stalo ze po zobudeni PC nenabehla klavesnica atd...neda sa lahko dostat k videam obrazkom a hudbe v sietovom umiestneni..treba namapovat sietovy disk inak to asi nejde (hlavne ze to mam byt user frendly ale moja manzelka by to urcite nezvladla)...ked pozeram fotky tak okna su strasne velke - je to neprijemne na oci zistil som ze sa da CTRL + - toto menit ale aj tak to ulozene neostane...chcelo by to nejaky messenger co vie byt otvoreny priamov STARTe ...to su len male postrehy prveho kontaktu :)
Když jsem tyto widle testoval, tak jsem byl až zděšen z těch full-screen aplikací v Metru, tak jsem si je radši dle postupu na netu nastavil tak, že mi hned při nabootování skočily do desktopu, ale i tam je to takové naprd, když člověk musí využívat ty debilní vysouvací menu na bocích...
Nemusi. A full-screen jsou tu metro aplikace ze zjevneho duvodu.
Tak to by mě opravdu zajímalo z jakého. Nic nenahradí okna, která si můžu uspořádat, jak budu chtít, dát si jich kolik budu chtít jakkoli vedle sebe nebo za sebe, vidím vše, co potřebuji. V Metru vidím jen jednu aplikaci a musím mezi ostatními jak magor překlikávat jako na mobilu. To je hodně krok zpět...
O metru se da rict spousta veci, jen ne krok zpet:) Nezapomen, ze uz dnes jsou intel tablety s windows 8 ..... a jak je chces ovladat? Myslis, ze by se tam daly pouzit treba W7 nebo nejaky jiny system? Muzes tam pouzit bud android (to by bylo hodne kroku zpatky na x86 CPU) nebo W8 s metrem. No a krasne na tom je, ze tam mas i desktop, kdyz pripojis klavesnici a mys. Ale kdyz tohle nemas, tak jsi jeste rad za metro! Mas tam IE, stejne tak jako ho mas pro desktop, prehravac videa, ekvivalent je na desktopu. V metru je to pochopitelne osekane a udelane na co nejsnazsi ovladani prackama. Ale kdyz mas normalni pocitac s klavesnici a mysi, tak bys byl docela blazen, kdybys pouzival treba metro prohlizec nebo metro aplikace obecne:o) Ano, treba hry, OK, ale tam je dobre, ze jsou na full screenu. Treba ty miny jsou velice povedene:o)
Metro ber jako plus. Jako male plus pro desktop, ale obrovske, mega obrovske pro tablet nebo desktop, kteremu odpojis klavesnici a mys a budes ho pouzivat jako tablet. Tam bys za klasicky media player nebo IE vrazdil a budes jenom slintat blahem za metro aplikace uzpusobene pro dotykove ovladani.
Lidi hold metro nechapou, berou ho jako neco navic, co je obtezuje ... ale ve skutecnosti je to naopak. Pro cloveka nemajice dotykac a pouzivajici pocitac jako W7 se nic nezmenilo .... akorat ma vetsi, hezci, prehlednejsi a rychlejsi nabidku start (ja to vazne miluju, proste se mi to libi:) ..... no a pokud chce, tak si muze nainstalovat i nejakou metro aplikaci, ale nikdo ho nenuti.
Nějak se mi nezdá, že OEM licence je přenositelná. Před vánoci jsem W8 OEM kupoval a podle toho, co jsem zjistil, přenositelná není. Máte nějaký zdroj nebo odkaz, kde to lze ověřit?
Pod přenositelností si představuji, že systém není vázán na hardware a lze ho z jednoho počítače odstranit a nainstalovat na jiný.
Díky
Všechny MS OEM licence byly a jsou nepřenositelné.
Podle textu Personal User Licence je OEM přenositelná na jiný počítač i na jiného majitele. Jak je to s aktivacemi nevím a asi to neví ani WIFT. Už jsem se na to ptal v diskuzi předchozího článku. Buďto jsou aktivace neomezené, nebo aktivace po telefonu.
Oprava: Personal User Licence ≠ OEM. Dvě licence na jeden produktový klíč a jedno médium.
myslel jsem Personal Use. Proč tu není editace příspěvků ?
Já si myslím, že je to super. Skoro jsem se bál, že díky té agresivní cenové politice Win8 projdou...
Parafráze jedné písničky:
Éčka! Vyhazujeme éčka! ....
:D
S těmi licencemi je kolikrát obtíž i když to člověk studuje přímo u zdroje.
A naprosto otřesná je má zkušenost s distribucí Microsoft produktů pro ČR, distributorem pod Microsoftem. Tam než se člověk něčeho dobere... A někde něco zaregistruje, nakliká, zamejluje. Tak je to tak na měsíc, 20 mejlů, a anglicko-českým slovníkem.
Je to klasická provázanost firem, kdy levá neví co dělá pravá, a do toho se šmrndá prostřední. Něco řešíte v ČR zastoupení, další přímo na US serveru.
Tony Rocky horror.
Windows 8 OEM PUL (personal use license) - tato licence se také váže na HW, ale je zde podle licenčních podmínek možný přenos licence na jeden jiný počítač,tedy i změna HW komponentů (povolený pouze jeden přenos)
http://personaluselicense.windows.com/cs/default.aspx
Ja tam omezeni na jeden prenos vidim pouze u prevodu na jinyho uzivatele, tzn. ze ja jako prvni kupujici to muzu strelit nekomu cizimu, ale on nekomu dalsimu cizimu uz ne. Svuj pocitac ale muzu menit klidne dvakrat do tydne a porad by to melo jet. Souhlasim ze je to podezrely, protoze beznej uzivatel tim vlastne ziska temer dokonalej ekvivalent puvodni krabice za ani ne polovicni cenu.
proste si clovek kupi normalne oem-ko (uz pri oem nie je ani text ze ho mozu predavat iba s hotovvymi pocitacmi atd) a zaregistrujes si to cez hen ten ich oficialny web, a mas PUL-ko :) aspon tak som to pochopil..vcelku dobre.
děkujeme Vám, že jste kontaktoval Zákaznické centrum společnosti Microsoft.
Co se týče Vašeho dotazu. Po uvedení Windows 8 na trh jsou k dispozici dve 3 licenční verze.
• Windows 8 OEM (DOEM,COEM) - poskytované při zakoupení zařízení, jsou předinstalované,
• Windows 8 OEM PUL (personal use license) - tato licence se také váže na HW, ale je zde podle licenčních podmínek možný přenos licence na jeden jiný počítač,tedy i změna HW komponentů (povolený pouze jeden přenos),
• Windows 8 FPP upgrade - jedná se pouze o upgrade, je nutné mít podkladovou licenci, tedy jiný operační systém. Tato licence je přenositelná na jiný počítač.
Zde naleznete licenční podmínky pro Windows 8 PUL:
http://personaluselicense.windows.com/cs/default.aspx
ale podpore MS stejne nejde verit me uz nakecali tolik blbosti ohledne licence, ze nechapu na co ji vubec maji, kdyz tam delali takovy lide
jinak je zajimave co pise o OEM System Builder CZC.cz pry neprodavaji jen OEM a ta je neprenosna a odkazuji na MS, takze MS se zase vysral na nejakou jasnou informacni metodu pro prodejce a ted neni prodejci co prodavaji podpore nejde verit a licencnich podmikach se vyzna snad jen ten co je psal;-)
Ještě přemýšlím, jestli je možné použít tPUL na počítači (například noťasu), který koupím bez Windows (já vím, je to blbost, OEM s noťasem je levnější, ale co když takový už mám?). Pokud je to stroj s linuxem, můžu to nainstalovat jako druhý OS ("na samostatný oddíl"). No a na stroj kompletně bez OS vlastně můžu dát linux (FreeDOS, BSD Unix, BeOS, krabicová Windows 95) a udělat to stejně. Ale jako jediný OS to můžu dát jen na pecko, které si sám sestavuji (takže asi ne na pět let starý stroj).
Je to tak?
V PUL je napsáno "Vždy, když převedete software na nový počítač, musíte jej odebrat z předchozího počítače". Slovo "vždy" by bylo zbytečné, když by to šlo jen jednou.
Z uvedeného odkazu:
Mohu software převést na jiný počítač či uživatele?
Software můžete převést na jiný počítač, který patří vám. Můžete také převést software (společně s licencí) na počítač vlastněný jiným uživatelem, pokud a) jste prvním licencovaným uživatelem softwaru a b) nový uživatel přijme podmínky této smlouvy.
Z toho vyplývá, že to, co píšeš, není pravda. Licenční podmínky nic o omezení jednoho přenosu v rámci vlastních počítačů neříkají. Pouze hovoří o jednom přenosu na dalšího uživatele. Licenční podmínky mají imho přednost před vyjádřením jakéhokoli mluvčího či podpory.
Pokud to bylo na me tak ke "kavalite" MS podpory v CR jsem se uz vyjadril.
Nj, když už pravidelně kupuju v Americe notebooky, telefony a téměř veškerou (nejen) elektroniku, které dost malá do letadla, tak mě toto trápit nemusí.
Jak se dá sehnat online GGK? Na webu Microsoftu se dá proklikat pouze k upgradu.
Ja tomu nejak nemuzu ani uverit:o) To jsou fakt kreteni:o) Upgrade assistant to nabizi fakt za 280€ :o)))))
Pritom na americkem amazonu to jeste o par dolaru slevnili (http://www.amazon.com/Microsoft-Windows-8-Pro-Upgrade/dp/B008H3SW4I/ref=...) na 67$:o) Uplne to same, navic s DVDckem:o) Uplne stejne draze to vyjde po prepoctu na libry v EU na amazonu.
Navic system builder coz klasicka retail krabicovka vyjde na 140$ (http://www.amazon.com/Windows-Professional-System-Builder-64-Bit/dp/B009...) ..... fakt nevim, co tim sledujou:o)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.