To je snad poprvní, co vidím osazení velkým antivním chladičem už od výrobce :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Josef Svatuška https://diit.cz/profil/guzii
14. 1. 2008 - 11:32https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuseTo je snad poprvní, co vidím osazení velkým antivním chladičem už od výrobce :)https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380320
+
Modely s 1GB RAM su zrejme urcene pre crossfire a teda pre hranie vo vysokom rozliseni kde by uz 512MB nemuselo stacit...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
noname (neověřeno) https://diit.cz
14. 1. 2008 - 11:37https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuseModely s 1GB RAM su zrejme urcene pre crossfire a teda pre hranie vo vysokom rozliseni kde by uz 512MB nemuselo stacit...https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380321
+
"nejspíš půjde jen o klasické lákadlo na lidi, kteří si myslí, že množství paměti rozhoduje o výsledném výkonu"
spravny odhad, nejde o to aby priniesli nieco kvalitne, ale aby to predali co najviac ludom.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
CrazyHorse (neověřeno) https://diit.cz
14. 1. 2008 - 12:31https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse"nejspíš půjde jen o klasické lákadlo na lidi, kteří si myslí, že množství paměti rozhoduje o výsledném výkonu"
spravny odhad, nejde o to aby priniesli nieco kvalitne, ale aby to predali co najviac ludom.https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380328
+
@noname: Jakou má rozlišení souvisost s velikostí paměti? Velikost framebufferu je víceméně zanedbatelná (třeba na extrémní rozlišení 2048*1536 potřebuješ i při tripple bufferingu jen cca 37MB, což z 512MB není ani 10%), paměť zaplní především textury, a ty snad na rozlišení monitoru nezávisí, ne?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
e42 (neověřeno) https://diit.cz
14. 1. 2008 - 12:32https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse@noname: Jakou má rozlišení souvisost s velikostí paměti? Velikost framebufferu je víceméně zanedbatelná (třeba na extrémní rozlišení 2048*1536 potřebuješ i při tripple bufferingu jen cca 37MB, což z 512MB není ani 10%), paměť zaplní především textury, a ty snad na rozlišení monitoru nezávisí, ne?https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380329
+
btw všimni si, že v grafech jsou jen rozlišení do 1600*1200. to už dnes nestojí za řeč(odpovídá širokoúhlému 1680*1050). Ale co třeba 1920, nebo dokonce 2560?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ptipi (neověřeno) https://diit.cz
14. 1. 2008 - 12:43https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskusere e42: není tomu tak. on se totiž dnes nepoužívá jen framebuffer ale i pár dalších bufferů na různé postproces efekty, nesmíš zapomenout na paměťové nároky AA a výsledkem je,že záleží extrémně na rozlišení:
http://www.yougamers.com/articles/13801_video_ram_-_how_much_do_you_really_need-page3/
btw všimni si, že v grafech jsou jen rozlišení do 1600*1200. to už dnes nestojí za řeč(odpovídá širokoúhlému 1680*1050). Ale co třeba 1920, nebo dokonce 2560?https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380331
+
Zajimave grafy, je videt, ze zapnuti 4xAA ve vysokem rozliseni zvysi spotrebu pameti tak o 80% ... to je zajimave. Clovek si ani neuvedomi, kolik pameti takove 4xAAA muze vzit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
14. 1. 2008 - 12:56https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuseZajimave grafy, je videt, ze zapnuti 4xAA ve vysokem rozliseni zvysi spotrebu pameti tak o 80% ... to je zajimave. Clovek si ani neuvedomi, kolik pameti takove 4xAAA muze vzit.
https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380334
+
Já také hraji výhradně (pokud to hra dovolí) na 1920*1200, nižší rozlišení jsou mi ukradená. Už se těším na single chip, který mi utáhne v tomto rozlišení Crysis na max detaily v DX10. Mů odhad je, že vyjde v 2Q 2010...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jouda z Brna (neověřeno) https://diit.cz
14. 1. 2008 - 13:09https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuseJá také hraji výhradně (pokud to hra dovolí) na 1920*1200, nižší rozlišení jsou mi ukradená. Už se těším na single chip, který mi utáhne v tomto rozlišení Crysis na max detaily v DX10. Mů odhad je, že vyjde v 2Q 2010...https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380335
+
To, já hraju, pěkně, na 17" CRT Monitoru, značky: Samsung, zcela, plochém, pěkně, na rozlišení 640x480, a vyšší rozlišení mně, nezajímají, pak, bych si akorát, více kazil, oči, takhle, si pěkně, hraju, na rozlišení 640x480, na 17" CRT Monitoru Samsung, zcela, plochém, při obnovovací Frekvenci, poměrně, až 120 Hz, a aspoň, si tak, nekazím, oči, no akorát, hru The Need For Speed 4: High Stakes, asi nějaká verze CZ, hraju, na rozlišení 800x600, a při 32-Bit. barvách, a při plných Detailech, asi na 50 až 64 snímcích za vteřinu, protože, rozlišení 640x480, a při 32-Bit. barvách, a v plných detailech, mi na té, hře, The Need For Speed 4: High Stakes, asi nějaká verze CZ, s těmi, novými, ovladači, ForceWare, nějak nejde, nastavit, to bych, se zase, musel, pohrabat, v Registrech, Operačního systému, Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, prostě no!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ladik 21 (neověřeno) https://diit.cz
14. 1. 2008 - 15:10https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuseTo, já hraju, pěkně, na 17" CRT Monitoru, značky: Samsung, zcela, plochém, pěkně, na rozlišení 640x480, a vyšší rozlišení mně, nezajímají, pak, bych si akorát, více kazil, oči, takhle, si pěkně, hraju, na rozlišení 640x480, na 17" CRT Monitoru Samsung, zcela, plochém, při obnovovací Frekvenci, poměrně, až 120 Hz, a aspoň, si tak, nekazím, oči, no akorát, hru The Need For Speed 4: High Stakes, asi nějaká verze CZ, hraju, na rozlišení 800x600, a při 32-Bit. barvách, a při plných Detailech, asi na 50 až 64 snímcích za vteřinu, protože, rozlišení 640x480, a při 32-Bit. barvách, a v plných detailech, mi na té, hře, The Need For Speed 4: High Stakes, asi nějaká verze CZ, s těmi, novými, ovladači, ForceWare, nějak nejde, nastavit, to bych, se zase, musel, pohrabat, v Registrech, Operačního systému, Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, prostě no!https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380379
+
No, jo, a pak dát, ještě, 4x, vyhlazování, a už to ta, Grafická Karta, počítá, v rozlišení hned, 8192x6108, a hned, to sežere, více, paměti, na Grafické Kartě, nebo, jak, to přesně, je, prostě no!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ladik 21 (neověřeno) https://diit.cz
14. 1. 2008 - 15:14https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuseNo, jo, a pak dát, ještě, 4x, vyhlazování, a už to ta, Grafická Karta, počítá, v rozlišení hned, 8192x6108, a hned, to sežere, více, paměti, na Grafické Kartě, nebo, jak, to přesně, je, prostě no!https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380380
+
512MB a více paměti na grafice je potřeba, vzhledem k výkonu a nastavení (AA), pro rozlišení 1920x1200 a vyšším.
Jestli karta bude v rozumné ceně, tak pro mých 2560x1600 by to bylo ideál. Zatím používám rozlišení 1280x800.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
RoPo https://diit.cz/profil/ropo
14. 1. 2008 - 15:43https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse512MB a více paměti na grafice je potřeba, vzhledem k výkonu a nastavení (AA), pro rozlišení 1920x1200 a vyšším.
Jestli karta bude v rozumné ceně, tak pro mých 2560x1600 by to bylo ideál. Zatím používám rozlišení 1280x800.https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380402
+
a jak to teda je kdyz budu mit 1gb kartu, sezere mi to i 1gb ramky navic ta hra?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jjjjjjjjjjj (neověřeno) https://diit.cz
14. 1. 2008 - 15:47https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskusea jak to teda je kdyz budu mit 1gb kartu, sezere mi to i 1gb ramky navic ta hra?https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380403
+
no target 1280*1024 zabere 5242880 s back bufferem 2x tolik ..a to je 32 bit na pixel.. budoucnost je 128 bit rendering.. tzn 1280*1024 s backbufferem zabere 41 943 040 B ..no a to nepotrebujete jen jeden.. stiny , ruznej postprocesing.. a hafotargeru na downsampling atp tzn myslim si ze v klidu zaberou rendery 250 MB jen targetama.. dale se neustale zvysuje pixel and vertex rate .. tzn modely budou mit vic vertexu a textury vetsi rozliseni.. tzn nebude to dlouho trvat a GK s 2-4 GB VRam se stane standartem... popripade..dojde ke sjednoceni..CPU a GPU a bude se pouzivat jen rychla RAM.. coz by bylo asi nejlepsi..nynejsi RAM je pro render nepouzitelne.. rychlostne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Samboush https://diit.cz/profil/samboush
14. 1. 2008 - 18:46https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuseno target 1280*1024 zabere 5242880 s back bufferem 2x tolik ..a to je 32 bit na pixel.. budoucnost je 128 bit rendering.. tzn 1280*1024 s backbufferem zabere 41 943 040 B ..no a to nepotrebujete jen jeden.. stiny , ruznej postprocesing.. a hafotargeru na downsampling atp tzn myslim si ze v klidu zaberou rendery 250 MB jen targetama.. dale se neustale zvysuje pixel and vertex rate .. tzn modely budou mit vic vertexu a textury vetsi rozliseni.. tzn nebude to dlouho trvat a GK s 2-4 GB VRam se stane standartem... popripade..dojde ke sjednoceni..CPU a GPU a bude se pouzivat jen rychla RAM.. coz by bylo asi nejlepsi..nynejsi RAM je pro render nepouzitelne.. rychlostne.https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380440
+
Ono, nějak, 128-Bit. barvy, umí, už i ta, moje, Grafická Karta, NVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, a s Pixel a Vertex Shadery, asi v podstatě, už nějaká verze 2.0+, značky, Galaxy, prostě no!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ladik 21 (neověřeno) https://diit.cz
14. 1. 2008 - 19:20https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuseOno, nějak, 128-Bit. barvy, umí, už i ta, moje, Grafická Karta, NVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, a s Pixel a Vertex Shadery, asi v podstatě, už nějaká verze 2.0+, značky, Galaxy, prostě no!https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380447
+
Ta (tie) karta je urcena prevazne pre crossfire rezim. I ked to velmi svetlo nevidim (slaby vykon k cene). Samozrejme par ludi neznalych vyuzitia vram si ju pupi tiez, pretoze sa drzia hesla "cim viac, tym lepsie". Verim, ze citatelia tohot fora take rozhodnutie nespravi. Teda okrem Ladika45 :-). Samozrejme dokazete vyuzit i viac ako 512 MB vram, avsak pri tomto mainstreame to je irelevantne, nakolko by PFS klesli urcite pod unosnu mieru hratelnosti.
to Ladik45: aj ja chcem ten Tvoj programcek na upravovanie viet na tak hravu formu. To mas verziu 0.5? :-) Inak to nevidim, vsetko zenies cez ten bud vlastnorucne, alebo s cudzou pomocou nakodeny prekladac.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Gregi Mr https://diit.cz/profil/gregi
15. 1. 2008 - 08:39https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuseTa (tie) karta je urcena prevazne pre crossfire rezim. I ked to velmi svetlo nevidim (slaby vykon k cene). Samozrejme par ludi neznalych vyuzitia vram si ju pupi tiez, pretoze sa drzia hesla "cim viac, tym lepsie". Verim, ze citatelia tohot fora take rozhodnutie nespravi. Teda okrem Ladika45 :-). Samozrejme dokazete vyuzit i viac ako 512 MB vram, avsak pri tomto mainstreame to je irelevantne, nakolko by PFS klesli urcite pod unosnu mieru hratelnosti.
to Ladik45: aj ja chcem ten Tvoj programcek na upravovanie viet na tak hravu formu. To mas verziu 0.5? :-) Inak to nevidim, vsetko zenies cez ten bud vlastnorucne, alebo s cudzou pomocou nakodeny prekladac.https://diit.cz/clanek/ces-2008-sapphire-radeon-hd-3850-s-1-gb-pameti/diskuse#comment-380512
+
To je snad poprvní, co vidím osazení velkým antivním chladičem už od výrobce :)
Modely s 1GB RAM su zrejme urcene pre crossfire a teda pre hranie vo vysokom rozliseni kde by uz 512MB nemuselo stacit...
"nejspíš půjde jen o klasické lákadlo na lidi, kteří si myslí, že množství paměti rozhoduje o výsledném výkonu"
spravny odhad, nejde o to aby priniesli nieco kvalitne, ale aby to predali co najviac ludom.
@noname: Jakou má rozlišení souvisost s velikostí paměti? Velikost framebufferu je víceméně zanedbatelná (třeba na extrémní rozlišení 2048*1536 potřebuješ i při tripple bufferingu jen cca 37MB, což z 512MB není ani 10%), paměť zaplní především textury, a ty snad na rozlišení monitoru nezávisí, ne?
re e42: není tomu tak. on se totiž dnes nepoužívá jen framebuffer ale i pár dalších bufferů na různé postproces efekty, nesmíš zapomenout na paměťové nároky AA a výsledkem je,že záleží extrémně na rozlišení:
http://www.yougamers.com/articles/13801_video_ram_-_how_much_do_you_real...
btw všimni si, že v grafech jsou jen rozlišení do 1600*1200. to už dnes nestojí za řeč(odpovídá širokoúhlému 1680*1050). Ale co třeba 1920, nebo dokonce 2560?
Zajimave grafy, je videt, ze zapnuti 4xAA ve vysokem rozliseni zvysi spotrebu pameti tak o 80% ... to je zajimave. Clovek si ani neuvedomi, kolik pameti takove 4xAAA muze vzit.
Já také hraji výhradně (pokud to hra dovolí) na 1920*1200, nižší rozlišení jsou mi ukradená. Už se těším na single chip, který mi utáhne v tomto rozlišení Crysis na max detaily v DX10. Mů odhad je, že vyjde v 2Q 2010...
To, já hraju, pěkně, na 17" CRT Monitoru, značky: Samsung, zcela, plochém, pěkně, na rozlišení 640x480, a vyšší rozlišení mně, nezajímají, pak, bych si akorát, více kazil, oči, takhle, si pěkně, hraju, na rozlišení 640x480, na 17" CRT Monitoru Samsung, zcela, plochém, při obnovovací Frekvenci, poměrně, až 120 Hz, a aspoň, si tak, nekazím, oči, no akorát, hru The Need For Speed 4: High Stakes, asi nějaká verze CZ, hraju, na rozlišení 800x600, a při 32-Bit. barvách, a při plných Detailech, asi na 50 až 64 snímcích za vteřinu, protože, rozlišení 640x480, a při 32-Bit. barvách, a v plných detailech, mi na té, hře, The Need For Speed 4: High Stakes, asi nějaká verze CZ, s těmi, novými, ovladači, ForceWare, nějak nejde, nastavit, to bych, se zase, musel, pohrabat, v Registrech, Operačního systému, Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, prostě no!
No, jo, a pak dát, ještě, 4x, vyhlazování, a už to ta, Grafická Karta, počítá, v rozlišení hned, 8192x6108, a hned, to sežere, více, paměti, na Grafické Kartě, nebo, jak, to přesně, je, prostě no!
512MB a více paměti na grafice je potřeba, vzhledem k výkonu a nastavení (AA), pro rozlišení 1920x1200 a vyšším.
Jestli karta bude v rozumné ceně, tak pro mých 2560x1600 by to bylo ideál. Zatím používám rozlišení 1280x800.
a jak to teda je kdyz budu mit 1gb kartu, sezere mi to i 1gb ramky navic ta hra?
no target 1280*1024 zabere 5242880 s back bufferem 2x tolik ..a to je 32 bit na pixel.. budoucnost je 128 bit rendering.. tzn 1280*1024 s backbufferem zabere 41 943 040 B ..no a to nepotrebujete jen jeden.. stiny , ruznej postprocesing.. a hafotargeru na downsampling atp tzn myslim si ze v klidu zaberou rendery 250 MB jen targetama.. dale se neustale zvysuje pixel and vertex rate .. tzn modely budou mit vic vertexu a textury vetsi rozliseni.. tzn nebude to dlouho trvat a GK s 2-4 GB VRam se stane standartem... popripade..dojde ke sjednoceni..CPU a GPU a bude se pouzivat jen rychla RAM.. coz by bylo asi nejlepsi..nynejsi RAM je pro render nepouzitelne.. rychlostne.
Ono, nějak, 128-Bit. barvy, umí, už i ta, moje, Grafická Karta, NVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, a s Pixel a Vertex Shadery, asi v podstatě, už nějaká verze 2.0+, značky, Galaxy, prostě no!
Ta (tie) karta je urcena prevazne pre crossfire rezim. I ked to velmi svetlo nevidim (slaby vykon k cene). Samozrejme par ludi neznalych vyuzitia vram si ju pupi tiez, pretoze sa drzia hesla "cim viac, tym lepsie". Verim, ze citatelia tohot fora take rozhodnutie nespravi. Teda okrem Ladika45 :-). Samozrejme dokazete vyuzit i viac ako 512 MB vram, avsak pri tomto mainstreame to je irelevantne, nakolko by PFS klesli urcite pod unosnu mieru hratelnosti.
to Ladik45: aj ja chcem ten Tvoj programcek na upravovanie viet na tak hravu formu. To mas verziu 0.5? :-) Inak to nevidim, vsetko zenies cez ten bud vlastnorucne, alebo s cudzou pomocou nakodeny prekladac.
@ptipi: Zajímavý, díky.
I. Stand Corrected
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.