CMC podepsala Veeza
Nejdřív si zopakujme, co Veeza vlastně znamená. Je to licenční smlouva výrobce CD-R se společností Philips, ve které se zavazuje každé balení označit sériovým číslem, dokladem hodnověrnosti LSCD a tímto logem. Philips tak bude mít kontrolu nad tím, kolik CD-R firma vyrábí a komu je prodává, protože LSCD musí být jím podepsané. V září už Veeza podepsal Ritek, ale ostatní výrobci měli k této záležitosti dost připomínek a s podpisem stále váhali. Philips se naopak snaží, aby CD-R bez Veeza byla celními orgány odmítána v Evropě i USA.
Včera se pod tuto dohodu podepsal další velký výrobce, firma CMC. Spolu se společností Ritek nyní představují celých 50 % trhu s CD-R a tento podpis bude znamenat, že dojde k vymezení trhnu na Veeza a neVeeza CD-R. To by oběma značkám mohlo opět zvýšit prodeje, především v OEM zakázkách, kde by to mohlo být až 70 %.
Další výrobci ovšem stále váhají. Lead Data třeba vyčká až na reakci Sony, která je jeho největším OEM klientem. Vyšachován by mohl být indický Moser Baer, ten si nechává soudem prozkoumat, zda jeho licenční smlouvy jsou v pořádku, bez ohledu na Veeza. Takže uvidíme, jak to s ním ještě dopadne. DigiTimes už spekuluje, že v příštím kvartále CD-R podraží až o 10 %.