CMO dostala v USA pokutu téměř čtvrt miliardy dolarů
Společnost CMO (Chi Mei Optoelectronics), která je jedním z největších výrobců LCD panelů na světě (a možná aniž to víte, právě naše stránky čtete na jejím displeji), velkou část výroby totiž nabízí jako OEM, dostala v USA hodně velkou pokutu za kartelovou dohodu. Jde o již několik let se táhnoucí záležitost, kdy bylo mnoho japonských, korejských i čínských firem hnáno k odpovědnosti za to, že uměle držely ceny displejů tak, aby se oddálil nástup LCD, jde o období mezi zářím 2001 a prosincem 2006. Dnes vedení CMO oznámilo, že se s Ministerstvem spravedlnosti USA dohodli na způsobu úhrady pokuty, která mu za tyto nekalé praktiky byla vyměřena ve výši 220 miliónů USD, již tak bude splácet dalších pět let a i nadále bude spolupracovat s vyšetřováním. Po LG to je nejvyšší částka, která v této kauze byla vyměřena.
Už loni v prosinci si firmy LG, Sharp a Chunghwa Picture Tubes vysloužily za stejný přestupek pokuty v celkové výši 585 miliónů USD (LG 400, Sharp 120 a Chunghwa Picture Tubes 60 miliónů), v březnu tohoto roku pak přiznala vinu a zaplatila 31 miliónů i společnost Hitachi Display. Jistě to není poslední příspěvek do krizí proděravělé státní kasy USA, přeci jen je těch výrobců na řadě ještě pár, navíc se mohou v Bruselu těšit i správci evropské kasy, protože ke stejnému vyšetřování přistoupila i Evropská komise a je téměř jisté, že dospěje ke stejným závěrům a „odměny“ budou asi také hodně podobné.