5. 12. 2017 - 02:15https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseMajú v tých vegách bordel...https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101613
+
Nevim, co myslite, my chceme na Vega hlavne rychle zapomenout.
:-)
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Jaka bude Vega 11?
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
5. 12. 2017 - 05:12https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseJaka bude Vega 11?
Nevim, co myslite, my chceme na Vega hlavne rychle zapomenout.
:-)https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101616
+
Nebýt Vegy, tak AMD nemá nic v segmentu nad 8-9 tisíc (před vypuknutím cryptománie). Opravdu si tak blbej, že toto by se ti líbilo? Pokud si dobře vzpomínám, tak v tu dobu stála 1080 i 23 tisíc a 1070 i přes 18 tisíc. To byla fakt "super" doba. Takže to co píšeš, může napsat fakt jen trotl, který nechápe souvislosti.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Nebýt Vegy, tak AMD nemá nic
Wendak https://diit.cz/profil/radek-matejka
5. 12. 2017 - 10:12https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseNebýt Vegy, tak AMD nemá nic v segmentu nad 8-9 tisíc (před vypuknutím cryptománie). Opravdu si tak blbej, že toto by se ti líbilo? Pokud si dobře vzpomínám, tak v tu dobu stála 1080 i 23 tisíc a 1070 i přes 18 tisíc. To byla fakt "super" doba. Takže to co píšeš, může napsat fakt jen trotl, který nechápe souvislosti.https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101721
+
1080 stala 16.500,- a 1070 stala 12.500,-
1070 jsem za tu cenu kupoval, takze to vim, nehazej tu vymyslena hausnumera.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
1080 stala 16.500,- a 1070
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
5. 12. 2017 - 10:20https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse1080 stala 16.500,- a 1070 stala 12.500,-
1070 jsem za tu cenu kupoval, takze to vim, nehazej tu vymyslena hausnumera.https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101742
+
neplkej blbosti a nauc se chapat psany text :) opravdu se prodavali takhle drahe nerefercni karty ;) samozrejme pro ty pomalejsi se tak vysoka cena netyka vsech produktu zalozenych na GTX 1070/1080 ale jen tech nejvyssich variant ...
navic pocatecni ceny u TOP modelu nerefercnich GTX 1080 diky prestrelene cene FE verze byly docela extremni ;)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
neplkej blbosti a nauc se
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
5. 12. 2017 - 10:58https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseneplkej blbosti a nauc se chapat psany text :) opravdu se prodavali takhle drahe nerefercni karty ;) samozrejme pro ty pomalejsi se tak vysoka cena netyka vsech produktu zalozenych na GTX 1070/1080 ale jen tech nejvyssich variant ...
navic pocatecni ceny u TOP modelu nerefercnich GTX 1080 diky prestrelene cene FE verze byly docela extremni ;) https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101775
+
Asus GTX1070 Dual jsem kupoval za 12.499 Kc, ovsem podle tebe plkam blbosti. :-) Ikdyz ono je to spis smutne, jak jsou nekteri lide zamilovani, tak jsou schopni mlit nesmysly.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Asus GTX1070 Dual jsem
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
5. 12. 2017 - 11:38https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseAsus GTX1070 Dual jsem kupoval za 12.499 Kc, ovsem podle tebe plkam blbosti. :-) Ikdyz ono je to spis smutne, jak jsou nekteri lide zamilovani, tak jsou schopni mlit nesmysly.https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101802
+
Redmarx nechápe základní logiku. Vycházím z toho, že mi tu nedávno tvrdil, že jeho příspěvky mají vždycky přínos. Přitom je zřejmé, že to nejen není pravda, ale u spousty příspěvků se o to Redmarx ani nemohl snažit.
Nevšímejte si ho, je to místní troll.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Redmarx nechápe základní
Sinuhet https://diit.cz/profil/vojtech-pszczolka
5. 12. 2017 - 17:31https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseRedmarx nechápe základní logiku. Vycházím z toho, že mi tu nedávno tvrdil, že jeho příspěvky mají vždycky přínos. Přitom je zřejmé, že to nejen není pravda, ale u spousty příspěvků se o to Redmarx ani nemohl snažit.
Nevšímejte si ho, je to místní troll.https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101907
+
Ja to vidim spis opacne. Nebyt 1080Ti, ktera prevzala cenovku 1080, tak mame Vegu za ~23.000,-
Nvidia sice za 1080 chtela dost penez, ale neprekrocila urcitou hranici a neprekrocila ji pak ani s 1080Ti, coz byla pro amd imho podpasovka.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Ja to vidim spis opacne.
Gembler https://diit.cz/profil/tomas-hruby
5. 12. 2017 - 11:03https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseJa to vidim spis opacne. Nebyt 1080Ti, ktera prevzala cenovku 1080, tak mame Vegu za ~23.000,-
Nvidia sice za 1080 chtela dost penez, ale neprekrocila urcitou hranici a neprekrocila ji pak ani s 1080Ti, coz byla pro amd imho podpasovka.https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101781
+
jakou hranici neprekrocila? dyk to byla nejdrazsi osmdesatka co kdy vydali.. ((: 980 780 680 580 480 280.. vsechno levnejsi..
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
jakou hranici neprekrocila?
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
5. 12. 2017 - 11:40https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskusejakou hranici neprekrocila? dyk to byla nejdrazsi osmdesatka co kdy vydali.. ((: 980 780 680 580 480 280.. vsechno levnejsi..https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101805
+
GTX980 startovala na $599, stejne jako GTX1080
GTX780 startovala dokonce na $650
Takze pokud se bavime o launch price, tak GTX1080 nijak nevybocuje.
Ano, dle googlu to vypada ruzove a vime, jaka byla realita. Diky exkluzivite, velky poptavce se realna cena prvnich par mesicu vysplhala hodne vysoko, v obchodech byla jen ta zpropadena fail edice a vse "zachranilo" az msi aero, coz bylo jak z blata do louze, co se tyce chladice, nicmene tahle karta byla dokonce levnejsi. Fail edice byla drazsi, ale Nvidia mohla chtit mnohem vic, jak za 1080, kdyz na ni nemelo amd odpoved, tak za 1080Ti, na ktery opet amd nemelo odpoved. Jenze nechtela a startovaci cena byla stejna, jako u predchozich generaci. GTX1080Ti taky v podstate nevybocovala cenove od minulych generaci (980Ti $649, 780Ti $699), navic se u ni neprojevila ani inflace ceny tazena poptavkou, jako u 1080.
Takze ne, nebyla to nejdrazsi 80, co kdy vydali. Jsi lhar a nejhorsi na tom je, ze ti lidi za ty tvoje dojmy jeste davaj plusy a nejsou schopny si nic overit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
GTX980 startovala na $599,
Gembler https://diit.cz/profil/tomas-hruby
6. 12. 2017 - 10:26https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseGTX980 startovala na $599, stejne jako GTX1080
GTX780 startovala dokonce na $650
Takze pokud se bavime o launch price, tak GTX1080 nijak nevybocuje.
Ano, dle googlu to vypada ruzove a vime, jaka byla realita. Diky exkluzivite, velky poptavce se realna cena prvnich par mesicu vysplhala hodne vysoko, v obchodech byla jen ta zpropadena fail edice a vse "zachranilo" az msi aero, coz bylo jak z blata do louze, co se tyce chladice, nicmene tahle karta byla dokonce levnejsi. Fail edice byla drazsi, ale Nvidia mohla chtit mnohem vic, jak za 1080, kdyz na ni nemelo amd odpoved, tak za 1080Ti, na ktery opet amd nemelo odpoved. Jenze nechtela a startovaci cena byla stejna, jako u predchozich generaci. GTX1080Ti taky v podstate nevybocovala cenove od minulych generaci (980Ti $649, 780Ti $699), navic se u ni neprojevila ani inflace ceny tazena poptavkou, jako u 1080.
Takze ne, nebyla to nejdrazsi 80, co kdy vydali. Jsi lhar a nejhorsi na tom je, ze ti lidi za ty tvoje dojmy jeste davaj plusy a nejsou schopny si nic overit.https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1102084
+
5. 12. 2017 - 08:05https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseAMD ohlásila prostřednictvím svého mluvčího další kódová jména malých GPU čipů:
další v řadě je "Vegata" :-)
https://www.youtube.com/watch?v=bqDnTlQ3Xsohttps://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101649
+
5. 12. 2017 - 09:54https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseVega 11 ma 704 GCN, je to desktopové APU...https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101703
+
- Radeon Vega 11 je integrovaná grafická karta s 11 CU (704 SP) v APU Raven Ridge
- Vega 11 je kódové označení samostatného grafického čipu určeného pro samostatné grafické karty desktopového mainstreamu a mobilního high-endu; ponese cosi v rozmezí 24-32 CU (1536-2048 SP)
Ani jedno z toho není výlučně mobilní nebo výlučně desktopová záležitost. Dotaz čtenáře se týkal druhého produktu (čipu), odpověď prvního (karty).
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Ještě jednou:
no-X https://diit.cz/autor/no-x
5. 12. 2017 - 10:33https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseJeště jednou:
- Radeon Vega 11 je integrovaná grafická karta s 11 CU (704 SP) v APU Raven Ridge
- Vega 11 je kódové označení samostatného grafického čipu určeného pro samostatné grafické karty desktopového mainstreamu a mobilního high-endu; ponese cosi v rozmezí 24-32 CU (1536-2048 SP)
Ani jedno z toho není výlučně mobilní nebo výlučně desktopová záležitost. Dotaz čtenáře se týkal druhého produktu (čipu), odpověď prvního (karty).https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101748
+
Já si nejsem jistej, jestli vůbec někdy takovej čip "v rozmezí 24-32 CU (1536-2048 SP)" vydají, vlastnosti by to mělo možná i horší než Polaris. Proto jsem lehce zatrolil - na Vegu 11 nevěřím. Podle mě "to" vydají tak v době GDDR6 na 14nm++ až 12 nm nebo dokonce až na 7 nm. A bude to mít 2560 (možná moje přání): Kdyby totiž AMD nevydávalo kriploidní čipy s 11 CU nebo 36 CU (2304), mohli být jinde. To samý ROPy.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Já si nejsem jistej, jestli
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
5. 12. 2017 - 13:19https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseJá si nejsem jistej, jestli vůbec někdy takovej čip "v rozmezí 24-32 CU (1536-2048 SP)" vydají, vlastnosti by to mělo možná i horší než Polaris. Proto jsem lehce zatrolil - na Vegu 11 nevěřím. Podle mě "to" vydají tak v době GDDR6 na 14nm++ až 12 nm nebo dokonce až na 7 nm. A bude to mít 2560 (možná moje přání): Kdyby totiž AMD nevydávalo kriploidní čipy s 11 CU nebo 36 CU (2304), mohli být jinde. To samý ROPy.https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101850
+
Ono podle nomenclatury Radeonů Vega RX64 a Vega RX56 by "mainstreamová" Vega 11 musela nést označení Radeon Vega RX32 a Radeon Vega RX28 nebo tak něco....
Je vůbec otázkou, zda by taková hypotetická Vega 11 s pouhými 2048SP a jedním "štůčkem" HBM2 za současné situace porazila Polaris a zdali by její 1024 bit sběrnice s propustností 242 GB/s nebyla bottleneckem. Omezení kapacity na 4GB je taky výrazně limitujícím faktorem, když se prodávají Polarisy s 8GB RAM. Nad spotřebou čipu taký visí poměrně velký otazník.
Pokud by měla být jen mírně rychlejší než Polaris, je nasnadě, že pak nemá valný smysl takový čip vydávat nehledě na problémy s vyšší cenou HBM + pouzdření. Takový čip ať si AMD nechá do profi sféry, kde se využijou nějaké ty deep learning sračky a 2x FP16 (za předpokladu, že je Vega 11 podporuje) a taky se tam tolik nehledí na to jak velké die ten který čip má + výhodou jsou i vyšší prodejní ceny a tím pádem i marže pro AMD. Co se týká konzumního trhu herních grafik, tak už teď má ten čip víc jak rok zpoždění a za této situace není příliš moudré vydávat další propadák....
AMD by udělala nejlíp, kdyby co nejrychleji uvedla nějakého schopného nástupce s GDDR6 tak jak to plánuje udělat Nvidia. Jestli to bude nějaká přepracovaná Vega 11 nebo rovnou Navi je v této chvíli fuk, hlavně když to bude něco, čím si AMD znova neutrhne ostudu :-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ono podle nomenclatury Vegy
del42sa https://diit.cz/profil/del42sa
5. 12. 2017 - 14:41https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseOno podle nomenclatury Radeonů Vega RX64 a Vega RX56 by "mainstreamová" Vega 11 musela nést označení Radeon Vega RX32 a Radeon Vega RX28 nebo tak něco....
Je vůbec otázkou, zda by taková hypotetická Vega 11 s pouhými 2048SP a jedním "štůčkem" HBM2 za současné situace porazila Polaris a zdali by její 1024 bit sběrnice s propustností 242 GB/s nebyla bottleneckem. Omezení kapacity na 4GB je taky výrazně limitujícím faktorem, když se prodávají Polarisy s 8GB RAM. Nad spotřebou čipu taký visí poměrně velký otazník.
Pokud by měla být jen mírně rychlejší než Polaris, je nasnadě, že pak nemá valný smysl takový čip vydávat nehledě na problémy s vyšší cenou HBM + pouzdření. Takový čip ať si AMD nechá do profi sféry, kde se využijou nějaké ty deep learning sračky a 2x FP16 (za předpokladu, že je Vega 11 podporuje) a taky se tam tolik nehledí na to jak velké die ten který čip má + výhodou jsou i vyšší prodejní ceny a tím pádem i marže pro AMD. Co se týká konzumního trhu herních grafik, tak už teď má ten čip víc jak rok zpoždění a za této situace není příliš moudré vydávat další propadák....
AMD by udělala nejlíp, kdyby co nejrychleji uvedla nějakého schopného nástupce s GDDR6 tak jak to plánuje udělat Nvidia. Jestli to bude nějaká přepracovaná Vega 11 nebo rovnou Navi je v této chvíli fuk, hlavně když to bude něco, čím si AMD znova neutrhne ostudu :-)https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101871
+
„Je vůbec otázkou, zda by taková hypotetická Vega 11 s pouhými 2048SP a jedním "štůčkem" HBM2 za současné situace porazila Polaris“
Proč by měla? Smysl Vegy 11 měl být jinde - v mobilním segmentu a u Applu, možná u Intelu (pokud je Vega 11 GPU na Kaby Lake-G). Tam jsou mnohem zajímavější marže než v desktopu.
„a zdali by její 1024 bit sběrnice s propustností 242 GB/s nebyla bottleneckem.“
Proč by měla? Proč by čip s výkonem 50 % Vegy 10 měl potřebovat více než 50 % propustnosti Vegy 10? Navíc to vypadá, že by Vega 11 mohla by být i méně než polovinou Vegy 10. 242 GB/s je spíš overkill. Klidně by mohli použít 1,6 GHz HBM2 a na výkonu by to příliš neubralo.
„Omezení kapacity na 4GB je taky výrazně limitujícím faktorem“
O jakém omezení na 4 GB je řeč? Netvrdím, že by ten čip vyžadoval víc, ale 8GB konfiguraci nic nebrání.
„Nad spotřebou čipu taký visí poměrně velký otazník.“
Prostá polovina Vegy 10 / RX 64 při stejných taktech by měla nejvýš poloviční TDP, tzn. 147 wattů. Což je o několik desítek wattů pod Radeonem RX 580.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
„Je vůbec otázkou, zda by
no-X https://diit.cz/autor/no-x
5. 12. 2017 - 17:09https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse„Je vůbec otázkou, zda by taková hypotetická Vega 11 s pouhými 2048SP a jedním "štůčkem" HBM2 za současné situace porazila Polaris“
Proč by měla? Smysl Vegy 11 měl být jinde - v mobilním segmentu a u Applu, možná u Intelu (pokud je Vega 11 GPU na Kaby Lake-G). Tam jsou mnohem zajímavější marže než v desktopu.
„a zdali by její 1024 bit sběrnice s propustností 242 GB/s nebyla bottleneckem.“
Proč by měla? Proč by čip s výkonem 50 % Vegy 10 měl potřebovat více než 50 % propustnosti Vegy 10? Navíc to vypadá, že by Vega 11 mohla by být i méně než polovinou Vegy 10. 242 GB/s je spíš overkill. Klidně by mohli použít 1,6 GHz HBM2 a na výkonu by to příliš neubralo.
„Omezení kapacity na 4GB je taky výrazně limitujícím faktorem“
O jakém omezení na 4 GB je řeč? Netvrdím, že by ten čip vyžadoval víc, ale 8GB konfiguraci nic nebrání.
„Nad spotřebou čipu taký visí poměrně velký otazník.“
Prostá polovina Vegy 10 / RX 64 při stejných taktech by měla nejvýš poloviční TDP, tzn. 147 wattů. Což je o několik desítek wattů pod Radeonem RX 580.https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101898
+
A jsme zpět u polemiky, jestli náhodou není Vega 11 na (Kaby) Lake -G a jestli je to vůbec Vega...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A jsme zpět u polemiky,
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
5. 12. 2017 - 17:16https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseA jsme zpět u polemiky, jestli náhodou není Vega 11 na (Kaby) Lake -G a jestli je to vůbec Vega...https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101901
+
hele sám píšeš nahoře : "- Vega 11 je kódové označení samostatného grafického čipu určeného pro samostatné grafické karty desktopového mainstreamu a mobilního high-endu; ponese cosi v rozmezí 24-32 CU (1536-2048 SP)"
a v zápětí se ptáš, proč by měla porazit Polaris, který by vzhledem k počtu SP a novější GPU architektuře měla nahrazovat ?? Tak je to mainstreamové GPU nebo není ? :-)
add omezení kapacity:
do běžných consumer verzí Vegy se dávají dva paměťové stacky o kapacitě 4GB ( jen Frontier má 16GB high stack), pokud usekneš paměťovou sběrnici Vegy na polovinu, zmenší se tím možnost konfigurace osazené paměti. Tuhle debatu jsme už vedli u Fury X, když jsem psal, že nemůže nést více jak 4BG RAM a ty jsi tenkrát nesouhlasil a tvrdil, že 4096 bitová sběrnice neznamená žádné omezení :-)
všechno ostatní ohledně limitace propustnosti a spotřeby jsou jen dohady.... Fury X měla taky papírovou propustnost vynikající, ale do výkonu se to nepromítlo a naopak přetaktování pamětí zvýšilo výkon, takže nějaký bottleneck tam evidentně byl/je a u Vegy to nebude jinačí, propustnost šla díky 2048 bit sběrnici a pomaleji taktovaným HBM2 dolů, takže proč bych si měl myslet, že další osekání sběrnice nebude Vegu 11 brzdit ? Je to naprosto logický závěr.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
sám píšeš nahoře : "- Vega 11
del42sa https://diit.cz/profil/del42sa
5. 12. 2017 - 18:05https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskusehele sám píšeš nahoře : "- Vega 11 je kódové označení samostatného grafického čipu určeného pro samostatné grafické karty desktopového mainstreamu a mobilního high-endu; ponese cosi v rozmezí 24-32 CU (1536-2048 SP)"
a v zápětí se ptáš, proč by měla porazit Polaris, který by vzhledem k počtu SP a novější GPU architektuře měla nahrazovat ?? Tak je to mainstreamové GPU nebo není ? :-)
add omezení kapacity:
do běžných consumer verzí Vegy se dávají dva paměťové stacky o kapacitě 4GB ( jen Frontier má 16GB high stack), pokud usekneš paměťovou sběrnici Vegy na polovinu, zmenší se tím možnost konfigurace osazené paměti. Tuhle debatu jsme už vedli u Fury X, když jsem psal, že nemůže nést více jak 4BG RAM a ty jsi tenkrát nesouhlasil a tvrdil, že 4096 bitová sběrnice neznamená žádné omezení :-)
všechno ostatní ohledně limitace propustnosti a spotřeby jsou jen dohady.... Fury X měla taky papírovou propustnost vynikající, ale do výkonu se to nepromítlo a naopak přetaktování pamětí zvýšilo výkon, takže nějaký bottleneck tam evidentně byl/je a u Vegy to nebude jinačí, propustnost šla díky 2048 bit sběrnici a pomaleji taktovaným HBM2 dolů, takže proč bych si měl myslet, že další osekání sběrnice nebude Vegu 11 brzdit ? Je to naprosto logický závěr.https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101919
+
Ano, píšu. Ale to jsme už rozebírali jinde. Pro AMD (patrně s ohledem na ceny HBM) není rentabilní vydávat HBM grafiku v desktopovém mainstreamu, kde jsou nižší marže než v čipech na míru pro Apple nebo grafikách pro notebooky. Nevidím důvod, proč by Vega 11 musela být rychlejší než Polaris 10. Tonga taky nebyla rychlejší než Tahiti. Ale můžeme jít ještě dál, RV740 taky nebyla rychlejší než RV770 a přesto byla vyprodaná. HD 4870 nebyla rychlejší než GTX 280 a přesto byla úspěšnější. Úspěšnost produktu není věcí výkonu.
„pokud usekneš paměťovou sběrnici Vegy na polovinu, zmenší se tím možnost konfigurace osazené paměti.“
Ano, ale žádné omezení na 4 GB se nekoná. Příměr k Fury X je mimo mísu, ta neměla HBCC, pouze mohla díky vyšší propustnosti rychleji přesouvat bloky dat bez takového dopadu na výkon, který je typický pro karty s užší sběrnicí.
„všechno ostatní ohledně limitace propustnosti a spotřeby jsou jen dohady...“
Ano, předložil jsi nepodloženou spekulaci o omezení Vegy 11 1024bit sběrnicí a když jsem ti jí logickými argumenty vyvrátil, mluvíš najednou o dohadech. Škoda, že sis to neuvědomil před odesláním předchozího příspěvku :-)
„nějaký bottleneck tam evidentně byl/je a u Vegy to nebude jinačí“
Spekulace, navíc chybná. Testy závislosti výkonu na paměťové propustnosti existují a nic takového nedokládají. Tato logika je, jako kdybych tvrdil, že když s jedněmi ovladači Nvidie hořely grafiky, tak s žádnými dalšími to nebude jiné.
„proč bych si měl myslet, že další osekání sběrnice nebude Vegu 11 brzdit“
Důvody už jsem uvedl. Čím nižší výkon čipu, tím nižší nároky na paměťovou propustnost. Pokud je výkon GPU poloviční, jsou i nároky na paměťovou propustnost poloviční. To není spekulace, ale reálný fakt. Nebo snad mainstreamové a low-endové čipy Nvidie mají stejně široké sběrnice jako high-end?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
„hele sám píšeš nahoře“
no-X https://diit.cz/autor/no-x
5. 12. 2017 - 20:19https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse„hele sám píšeš nahoře“
Ano, píšu. Ale to jsme už rozebírali jinde. Pro AMD (patrně s ohledem na ceny HBM) není rentabilní vydávat HBM grafiku v desktopovém mainstreamu, kde jsou nižší marže než v čipech na míru pro Apple nebo grafikách pro notebooky. Nevidím důvod, proč by Vega 11 musela být rychlejší než Polaris 10. Tonga taky nebyla rychlejší než Tahiti. Ale můžeme jít ještě dál, RV740 taky nebyla rychlejší než RV770 a přesto byla vyprodaná. HD 4870 nebyla rychlejší než GTX 280 a přesto byla úspěšnější. Úspěšnost produktu není věcí výkonu.
„pokud usekneš paměťovou sběrnici Vegy na polovinu, zmenší se tím možnost konfigurace osazené paměti.“
Ano, ale žádné omezení na 4 GB se nekoná. Příměr k Fury X je mimo mísu, ta neměla HBCC, pouze mohla díky vyšší propustnosti rychleji přesouvat bloky dat bez takového dopadu na výkon, který je typický pro karty s užší sběrnicí.
„všechno ostatní ohledně limitace propustnosti a spotřeby jsou jen dohady...“
Ano, předložil jsi nepodloženou spekulaci o omezení Vegy 11 1024bit sběrnicí a když jsem ti jí logickými argumenty vyvrátil, mluvíš najednou o dohadech. Škoda, že sis to neuvědomil před odesláním předchozího příspěvku :-)
„nějaký bottleneck tam evidentně byl/je a u Vegy to nebude jinačí“
Spekulace, navíc chybná. Testy závislosti výkonu na paměťové propustnosti existují a nic takového nedokládají. Tato logika je, jako kdybych tvrdil, že když s jedněmi ovladači Nvidie hořely grafiky, tak s žádnými dalšími to nebude jiné.
„proč bych si měl myslet, že další osekání sběrnice nebude Vegu 11 brzdit“
Důvody už jsem uvedl. Čím nižší výkon čipu, tím nižší nároky na paměťovou propustnost. Pokud je výkon GPU poloviční, jsou i nároky na paměťovou propustnost poloviční. To není spekulace, ale reálný fakt. Nebo snad mainstreamové a low-endové čipy Nvidie mají stejně široké sběrnice jako high-end?https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101937
+
5. 12. 2017 - 14:01https://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuseotazkou je, co potom je GPU v Raven Ridge
Raven Ridge ma 10 firmware GPU suborov a Vega 10 ich ma 15.
AMD Raven Ridge APU Firmware Added To Linux-Firmware.Git
Written by Michael Larabel in AMD on 4 December 2017
https://git.kernel.org/pub/scm/linux/kernel/git/firmware/linux-firmware.git/tree/amdgpu?id=30946b9b1787f086e8a1a3cb60658447212979c9
t.j. Raven Ridge ma 2/3 typov jednotiek oprott VEGA 10
namiesto HBM2 pouziova len DDR4
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Raven-Ridge-APU-Not-HBM2
Tak co potom je, ked to nema samostatne znacenie v rade Vega, lebo jedine dostupne znacenie je Raven Ridge GPU?
A firmware rewvan ridge su nove
Edit:
AMD Raven Ridge APU Firmware Added To Linux-Firmware.Git
Written by Michael Larabel in AMD on 4 December 2017
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Raven-Ridge-Firmware-Addedhttps://diit.cz/clanek/co-je-opravdu-vega-11/diskuse#comment-1101862
+
Majú v tých vegách bordel...
Jaka bude Vega 11?
Nevim, co myslite, my chceme na Vega hlavne rychle zapomenout.
:-)
Nebýt Vegy, tak AMD nemá nic v segmentu nad 8-9 tisíc (před vypuknutím cryptománie). Opravdu si tak blbej, že toto by se ti líbilo? Pokud si dobře vzpomínám, tak v tu dobu stála 1080 i 23 tisíc a 1070 i přes 18 tisíc. To byla fakt "super" doba. Takže to co píšeš, může napsat fakt jen trotl, který nechápe souvislosti.
1080 stala 16.500,- a 1070 stala 12.500,-
1070 jsem za tu cenu kupoval, takze to vim, nehazej tu vymyslena hausnumera.
neplkej blbosti a nauc se chapat psany text :) opravdu se prodavali takhle drahe nerefercni karty ;) samozrejme pro ty pomalejsi se tak vysoka cena netyka vsech produktu zalozenych na GTX 1070/1080 ale jen tech nejvyssich variant ...
navic pocatecni ceny u TOP modelu nerefercnich GTX 1080 diky prestrelene cene FE verze byly docela extremni ;)
Asus GTX1070 Dual jsem kupoval za 12.499 Kc, ovsem podle tebe plkam blbosti. :-) Ikdyz ono je to spis smutne, jak jsou nekteri lide zamilovani, tak jsou schopni mlit nesmysly.
Redmarx nechápe základní logiku. Vycházím z toho, že mi tu nedávno tvrdil, že jeho příspěvky mají vždycky přínos. Přitom je zřejmé, že to nejen není pravda, ale u spousty příspěvků se o to Redmarx ani nemohl snažit.
Nevšímejte si ho, je to místní troll.
Ja to vidim spis opacne. Nebyt 1080Ti, ktera prevzala cenovku 1080, tak mame Vegu za ~23.000,-
Nvidia sice za 1080 chtela dost penez, ale neprekrocila urcitou hranici a neprekrocila ji pak ani s 1080Ti, coz byla pro amd imho podpasovka.
jakou hranici neprekrocila? dyk to byla nejdrazsi osmdesatka co kdy vydali.. ((: 980 780 680 580 480 280.. vsechno levnejsi..
GTX980 startovala na $599, stejne jako GTX1080
GTX780 startovala dokonce na $650
Takze pokud se bavime o launch price, tak GTX1080 nijak nevybocuje.
Ano, dle googlu to vypada ruzove a vime, jaka byla realita. Diky exkluzivite, velky poptavce se realna cena prvnich par mesicu vysplhala hodne vysoko, v obchodech byla jen ta zpropadena fail edice a vse "zachranilo" az msi aero, coz bylo jak z blata do louze, co se tyce chladice, nicmene tahle karta byla dokonce levnejsi. Fail edice byla drazsi, ale Nvidia mohla chtit mnohem vic, jak za 1080, kdyz na ni nemelo amd odpoved, tak za 1080Ti, na ktery opet amd nemelo odpoved. Jenze nechtela a startovaci cena byla stejna, jako u predchozich generaci. GTX1080Ti taky v podstate nevybocovala cenove od minulych generaci (980Ti $649, 780Ti $699), navic se u ni neprojevila ani inflace ceny tazena poptavkou, jako u 1080.
Takze ne, nebyla to nejdrazsi 80, co kdy vydali. Jsi lhar a nejhorsi na tom je, ze ti lidi za ty tvoje dojmy jeste davaj plusy a nejsou schopny si nic overit.
. sorry -double click
AMD ohlásila prostřednictvím svého mluvčího další kódová jména malých GPU čipů:
další v řadě je "Vegata" :-)
https://www.youtube.com/watch?v=bqDnTlQ3Xso
Vega 11 ma 704 GCN, je to desktopové APU...
Ještě jednou:
- Radeon Vega 11 je integrovaná grafická karta s 11 CU (704 SP) v APU Raven Ridge
- Vega 11 je kódové označení samostatného grafického čipu určeného pro samostatné grafické karty desktopového mainstreamu a mobilního high-endu; ponese cosi v rozmezí 24-32 CU (1536-2048 SP)
Ani jedno z toho není výlučně mobilní nebo výlučně desktopová záležitost. Dotaz čtenáře se týkal druhého produktu (čipu), odpověď prvního (karty).
Já si nejsem jistej, jestli vůbec někdy takovej čip "v rozmezí 24-32 CU (1536-2048 SP)" vydají, vlastnosti by to mělo možná i horší než Polaris. Proto jsem lehce zatrolil - na Vegu 11 nevěřím. Podle mě "to" vydají tak v době GDDR6 na 14nm++ až 12 nm nebo dokonce až na 7 nm. A bude to mít 2560 (možná moje přání): Kdyby totiž AMD nevydávalo kriploidní čipy s 11 CU nebo 36 CU (2304), mohli být jinde. To samý ROPy.
Ono podle nomenclatury Radeonů Vega RX64 a Vega RX56 by "mainstreamová" Vega 11 musela nést označení Radeon Vega RX32 a Radeon Vega RX28 nebo tak něco....
Je vůbec otázkou, zda by taková hypotetická Vega 11 s pouhými 2048SP a jedním "štůčkem" HBM2 za současné situace porazila Polaris a zdali by její 1024 bit sběrnice s propustností 242 GB/s nebyla bottleneckem. Omezení kapacity na 4GB je taky výrazně limitujícím faktorem, když se prodávají Polarisy s 8GB RAM. Nad spotřebou čipu taký visí poměrně velký otazník.
Pokud by měla být jen mírně rychlejší než Polaris, je nasnadě, že pak nemá valný smysl takový čip vydávat nehledě na problémy s vyšší cenou HBM + pouzdření. Takový čip ať si AMD nechá do profi sféry, kde se využijou nějaké ty deep learning sračky a 2x FP16 (za předpokladu, že je Vega 11 podporuje) a taky se tam tolik nehledí na to jak velké die ten který čip má + výhodou jsou i vyšší prodejní ceny a tím pádem i marže pro AMD. Co se týká konzumního trhu herních grafik, tak už teď má ten čip víc jak rok zpoždění a za této situace není příliš moudré vydávat další propadák....
AMD by udělala nejlíp, kdyby co nejrychleji uvedla nějakého schopného nástupce s GDDR6 tak jak to plánuje udělat Nvidia. Jestli to bude nějaká přepracovaná Vega 11 nebo rovnou Navi je v této chvíli fuk, hlavně když to bude něco, čím si AMD znova neutrhne ostudu :-)
„Je vůbec otázkou, zda by taková hypotetická Vega 11 s pouhými 2048SP a jedním "štůčkem" HBM2 za současné situace porazila Polaris“
Proč by měla? Smysl Vegy 11 měl být jinde - v mobilním segmentu a u Applu, možná u Intelu (pokud je Vega 11 GPU na Kaby Lake-G). Tam jsou mnohem zajímavější marže než v desktopu.
„a zdali by její 1024 bit sběrnice s propustností 242 GB/s nebyla bottleneckem.“
Proč by měla? Proč by čip s výkonem 50 % Vegy 10 měl potřebovat více než 50 % propustnosti Vegy 10? Navíc to vypadá, že by Vega 11 mohla by být i méně než polovinou Vegy 10. 242 GB/s je spíš overkill. Klidně by mohli použít 1,6 GHz HBM2 a na výkonu by to příliš neubralo.
„Omezení kapacity na 4GB je taky výrazně limitujícím faktorem“
O jakém omezení na 4 GB je řeč? Netvrdím, že by ten čip vyžadoval víc, ale 8GB konfiguraci nic nebrání.
„Nad spotřebou čipu taký visí poměrně velký otazník.“
Prostá polovina Vegy 10 / RX 64 při stejných taktech by měla nejvýš poloviční TDP, tzn. 147 wattů. Což je o několik desítek wattů pod Radeonem RX 580.
A jsme zpět u polemiky, jestli náhodou není Vega 11 na (Kaby) Lake -G a jestli je to vůbec Vega...
hele sám píšeš nahoře : "- Vega 11 je kódové označení samostatného grafického čipu určeného pro samostatné grafické karty desktopového mainstreamu a mobilního high-endu; ponese cosi v rozmezí 24-32 CU (1536-2048 SP)"
a v zápětí se ptáš, proč by měla porazit Polaris, který by vzhledem k počtu SP a novější GPU architektuře měla nahrazovat ?? Tak je to mainstreamové GPU nebo není ? :-)
add omezení kapacity:
do běžných consumer verzí Vegy se dávají dva paměťové stacky o kapacitě 4GB ( jen Frontier má 16GB high stack), pokud usekneš paměťovou sběrnici Vegy na polovinu, zmenší se tím možnost konfigurace osazené paměti. Tuhle debatu jsme už vedli u Fury X, když jsem psal, že nemůže nést více jak 4BG RAM a ty jsi tenkrát nesouhlasil a tvrdil, že 4096 bitová sběrnice neznamená žádné omezení :-)
všechno ostatní ohledně limitace propustnosti a spotřeby jsou jen dohady.... Fury X měla taky papírovou propustnost vynikající, ale do výkonu se to nepromítlo a naopak přetaktování pamětí zvýšilo výkon, takže nějaký bottleneck tam evidentně byl/je a u Vegy to nebude jinačí, propustnost šla díky 2048 bit sběrnici a pomaleji taktovaným HBM2 dolů, takže proč bych si měl myslet, že další osekání sběrnice nebude Vegu 11 brzdit ? Je to naprosto logický závěr.
„hele sám píšeš nahoře“
Ano, píšu. Ale to jsme už rozebírali jinde. Pro AMD (patrně s ohledem na ceny HBM) není rentabilní vydávat HBM grafiku v desktopovém mainstreamu, kde jsou nižší marže než v čipech na míru pro Apple nebo grafikách pro notebooky. Nevidím důvod, proč by Vega 11 musela být rychlejší než Polaris 10. Tonga taky nebyla rychlejší než Tahiti. Ale můžeme jít ještě dál, RV740 taky nebyla rychlejší než RV770 a přesto byla vyprodaná. HD 4870 nebyla rychlejší než GTX 280 a přesto byla úspěšnější. Úspěšnost produktu není věcí výkonu.
„pokud usekneš paměťovou sběrnici Vegy na polovinu, zmenší se tím možnost konfigurace osazené paměti.“
Ano, ale žádné omezení na 4 GB se nekoná. Příměr k Fury X je mimo mísu, ta neměla HBCC, pouze mohla díky vyšší propustnosti rychleji přesouvat bloky dat bez takového dopadu na výkon, který je typický pro karty s užší sběrnicí.
„všechno ostatní ohledně limitace propustnosti a spotřeby jsou jen dohady...“
Ano, předložil jsi nepodloženou spekulaci o omezení Vegy 11 1024bit sběrnicí a když jsem ti jí logickými argumenty vyvrátil, mluvíš najednou o dohadech. Škoda, že sis to neuvědomil před odesláním předchozího příspěvku :-)
„nějaký bottleneck tam evidentně byl/je a u Vegy to nebude jinačí“
Spekulace, navíc chybná. Testy závislosti výkonu na paměťové propustnosti existují a nic takového nedokládají. Tato logika je, jako kdybych tvrdil, že když s jedněmi ovladači Nvidie hořely grafiky, tak s žádnými dalšími to nebude jiné.
„proč bych si měl myslet, že další osekání sběrnice nebude Vegu 11 brzdit“
Důvody už jsem uvedl. Čím nižší výkon čipu, tím nižší nároky na paměťovou propustnost. Pokud je výkon GPU poloviční, jsou i nároky na paměťovou propustnost poloviční. To není spekulace, ale reálný fakt. Nebo snad mainstreamové a low-endové čipy Nvidie mají stejně široké sběrnice jako high-end?
Jaky smysl by melo vydavat kartu pomalejsi nez predchudce navic komplikovanejsi na vyrobu ?
otazkou je, co potom je GPU v Raven Ridge
Raven Ridge ma 10 firmware GPU suborov a Vega 10 ich ma 15.
AMD Raven Ridge APU Firmware Added To Linux-Firmware.Git
Written by Michael Larabel in AMD on 4 December 2017
https://git.kernel.org/pub/scm/linux/kernel/git/firmware/linux-firmware....
t.j. Raven Ridge ma 2/3 typov jednotiek oprott VEGA 10
namiesto HBM2 pouziova len DDR4
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Raven-Ridge-APU-Not-...
Tak co potom je, ked to nema samostatne znacenie v rade Vega, lebo jedine dostupne znacenie je Raven Ridge GPU?
A firmware rewvan ridge su nove
Edit:
AMD Raven Ridge APU Firmware Added To Linux-Firmware.Git
Written by Michael Larabel in AMD on 4 December 2017
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Raven-Ridge-Firmware...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.