Co jednou zaznamená Amazon Alexa, zůstane navždy uloženo u výrobců
Podle oficiálního vyjádření Amazonu vyplývá, že systém automaticky ukládá jakoukoliv konverzaci a jejich přepis. To znamená, že pokud se uživatel nerozhodne nahrávku či nahrávky smazat, zůstávají uloženy na discích Amazonu prakticky navždy. A i její smazání má své vyjímky.
Důvod, proč jsou nahrávky ukládány, je jednoduchý. Amazon a další vývojáři třetích stran z těchto nahrávek dále upravují systém a rozpoznávání hlasu tak, aby docházelo ke zlepšování kvality rozpoznávání. Další důvod je k verifikaci a dohledání transakce, což oceníte v případě, že obdržíte jinou věc, než jste si původně objednali. Jednoduše lze přes nahrávku skutečně ověřit, co bylo řečeno a Amazon i vy máte nezvratný důkaz v případě reklamace.
Naštěstí lze v nastavení účtu Amazonu zkontrolovat, co je uloženo a případně některé nahrávky vymazat. Systém rovněž umoňuje přenastavení způsobu nahrávání. Nicméně je znepokojující fakt, že v základním nastavení se ukládá prakticky vše, co v blízkosti zařízení zazní. Stále ale není jasné, kolik a která data jsou sdílena s třetí stranou, což by mohlo taky znamenat hrubé porušení evropského GDPR.
Ve státech se už tímto případem zabývá vláda a stejně jako Facebook a Google je Amazon pod drobnohledem, aby se skutečně zjistilo, jak společnost s osobními daty zachází. Přeci jen fakt toho, že jsou veškeré konverzace nahrávány a trvale ukládány je znepokojující a to prozatím nedošlo k žádnému úniku dat.