Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Co si John Carmack myslí o PhysX?

Carmack toho nakeca. Kdzsi tvrdil, ze na Amize Doom nepojede a voila, na A1200 s 50 Mhz cpu Doom behal jak z praku.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je sice pravda ze kazdy toho nakeca a nemusi mu to vzdy vyjst.Na druhu stranu Carmack je proste pojem a jeho nazor ma urcitu vahu.Ale fakt je, to nezavysle od toho co si Carmack mysli, ze PhysX nejaku dieru do sveta neurobilo a viacmenej je to mrtva zalezitost.Lepsie povedane nikto z toho nepadne na zadok ked nejaka hra ohlasi podporu physx a ani hraci sa za tym nejdu potrhat - pre vydavatela zbitocne investicie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dc: Ona to právě pro vydavatele her není žádná investice, nVidia jim poskytuje PhysX zadarmo. Proto se toho chytají hlavně malá studia, pro které je poplatek za leta zavedený Havoc příliš velké riziko (pokud by hru zvorali a nikdo by jí nekupoval, byly by to pro ně vyhozené peníze). Vývoj PhysXu tedy financuje nVidia z peněz, které jdou z prodejů za hardware (či z licencí na hardware), tzn. PhysX těm vývojovým studiím nepřímo zaplatí zákazníci, kteří si kupují hardware od nVidie (či konzole podporující PhysX) = nestojí je to ani korunu.

Proto o tomhle rozhraní tolik malých studií básní, vychází je to levně. Smysl pro nVidii je v tom, že díky tomu prodají druhou grafickou kartu i těm lidem, které se jim nepovedlo přesvědčit o SLI. Tam byl jen zádrhel v tom, že dost uživatelů si k ATině pořizovalo na fyziku levnou GeForce z druhé ruky, což se nVidii nelíbilo (nezvyšovalo jim to prodeje), a proto nové drivery již neumožňují používat PhysX v sestavě, kde je přítomen hardware ATi. Je to z hlediska marketingu velice dobře promyšlené :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no-X: Ta investice spočívá především v investovaném čase a mzdových nákladech. Jestliže budeš dělat vývoj pro PhysX, tak se to vývojáři musí naučit a musí se to nějak do programu zadrátovat. To je samozřejmě dost náročné a pochybuju, že tohle celé jim udělá NVidia a zadarmo. Jestli jo, tak se buď na trhu dlouho neudrží, nebo ta práce bude stát za starou bačkoru.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

no s tym tvrdenim ze to niesu ziadne investicie navyse by som bol opatrny.Asi dost bude zalezat od enginu danej hry, ci dorobenie/dolepenie physx bude bolestive a pomale alebo rychle.Toto sa da vycislit pomerne lahko, povedzme ze mi to zamestna jedneho programatora a jedneho designera na mesiac a hned mam minimalne naklady navyse co ma to bude stat,zato na druhu stranu o kolko by sa mi zvysila predajnost pridanym physx do hry je otazne (a hlavne ci by to bolo len tym physxom), ale vzhladom ze sa do toho vyvojari moc nehrnu tak to zasa az take terno nebude.
Okrem toho je zvlastne ze sa teraz hovori o fyzike ked vlastne fyzika sa riesi v hrach od zaciatku - rendering,nasvietenie to je optika :-)
A nejakeho mohutnejsieho zavedenia fyziky,povedzme v ramci celeho herneho prostredia nie len maleho okolia hraca, napriklad poziar,povoden a podobne, sa asi tak skoro nedockame vzhladom na narocnost.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hmm no nevim. Po tom co jsem viděl novýho Batmana mi PhysX zas tak mrtvé nepřijde. I když pravda nejde o takový převrat jak tvrdí Nvidia. Ale své místo ta technologie určitě má. Podle mého názoru je Carmack až moc zbožštěný. To v čem kdysi vedl už dnes dokáže hodně týmů taky a lépe (viz Cryengine, Dunia apod.).  

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jsem jediný kdo tam slyší: "..hope nVidia did pay a whole lot of money for them" ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Alexi: Johnova prestiz neni v tom, ze dokaze to co mnozi jini, ale z s tim prisel v dobe, kdy to (skoro) nikdo nedokazal, nebo do toho nesel. Rika se tomu vizionar -- tedy nekdo, kdo ma vhled, dokaze jasne pojmout myslenku a vytvorit neco noveho. Nazor takoveho cloveka ma vetsi vahu, nez nekoho, kdo je sice take borec, ale uz jenom nasleduje druhe (nema vlastni vizi).

dc: Presne tak.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

xvip: ne, jsme minimalne dva :) .. mas pravdu, podla vsetkeho je john trocha skodoradostny :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

peca_007 : a nepřipadá ti že to co si napsal je tak trochu postavený na hlavu? Apeluju na logiku věci. Jinak máš samozřejmě pravdu. IT není hudební byznis aby v něm člověk vyžil z jednoho hitu dvacet let. Carmack se svými hrami byl na špici do přelomu milénia. Quake 3 byl naprostý herní přelom i když si to málo kdo uvědomuje. Ale to co přišlo po tom. Doom 3 hezký engine, který byl ještě před vydáním tlačený do rohu technologiemi z Far Cry a Half-life a hratelností se jim jen s vypětím sil vyrovnal. Od té doby...od té doby nic. Nic v době Cryenginu 2 který o pět let později předběhl dobu ještě tak o dalších pět. Ne Carmack je podle mě mrtvý a hodně tomu pomáhá i fakt, že svoji ID hlavičku podepisuje pod produkty jako lehce nadprůměrný Quake 4 nikým nehraný Enemy Territory, nebo zbrusu nový držkopád Wolfenstein. Ufff tak zoufale průměrnou hru bych fakt od takového boha nečekal a upřímně RAGE nevypadá o hodně líp. Crarmack, tss - zastaralý bůh jehož hry hrajou jen ti největší nadšenci a to jen ze setrvačnosti nám bude kázat o herní fyzice. Vím o čem mluvím protože sám patřím už od dob prvního Doomu mezi jeho ctitele a všechny jeho hry jsem dohrál. Ten novej Wolf ale docela hodně bolí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

xvip: "did" či "didn't"? Titulky sú jasné. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

xvip nie niesi a myslim ze ta sarkasticka poznamka nebola vobec zla.Ono to aj tak trochu vypada ako keby business plan PhysXu bolo spravit technologiu/kartu a potom to tucne predat.Co ovsemze vobec nebol zly plan len trochu riskantny ale asi im to vyslo a zarobili.
Alexi: ano je sice momentalne docela dost teamov ktore dokazu vytlacit tu istu grafiku rozdiel je ale v pristupe.Ostatne ono co sa tyka grafiky tak v konecnom dosledku si aj tak limitovany hw co dokaze vyprodukovat (v dnesnej dobe multiplatformovych titulov je to hlavne xbox360 a ps3).Ja by som to ale rozdelil na 2 veci. Id soft uz naozaj neni moc to co byval a v poslednej dobe idu trochu dole vodou a mozno aj si to uvedomovali a preto to spojenie z bethesdou.
Druha stranka je Carmack a jeho technologie a tam ako aj sam spomenul,rage/tech5 nebude ani tak zlomovy po grafickej stranke,ine technologie dokazu to iste, ale skor sa zamerali na stranku developersku.Jednoduchsi pristup pre designerov a grafikou eg. znizenie nakladov na development.Ak to naozaj bude taka bomba tak na licencovani zarobia tucny balik.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu, co mi na PhysX vadí a co možná brání jeho většímu rozšíření je ten fakt, že má na něj monopol nVidia. Myslím, že by se měla podpora PhysX v budoucnu rozšířit i na jiné značky grafických karet, jinak by tato technologie mohla zajít na úbytě.
Neříkejte mi hlavně o tom, že ATI je na nic, že má nestabilní ovladače a že ve hrách dosahuje nižších výkonů. V současné době jsou už na tom ovladače lépe, sám mám v jednom stroji ATI kartu a žádné nenadálé pády nebyly. Co se týče výkonů ve hrách, bohužel hry byly nebo dosud jsou optimalizovány spíš pro nVidia GPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Alexi: Carmacka těžko můžeš odsuzovat za hratelnost a herní nápady, jeho oborem je 3D grafika, tedy vizuální stránka. Krom toho má prvadu v tom, že Ageia dělala vše proto, aby je někdo koupil - to se vědělo už před prodejem nVidii. První oslovili AMD, ale to je odmítlo - dokonce z velmi podobných důvodů, jaké nyní zmiňoval Carmack...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nVidia má smůlu že PhysX nikdo nechce, tak asi tak.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

dc : John by se měl modlit aby to tak dopadlo. Zatím to vypadá že ho starý rival Sweeney celkem trumfnul. Protože tak masivní využití jako je v případě Unreal Enginu 3 v tolika známých hitech jsem snad v herní branži ještě neviděl. Carmack bude mít co dělat aby ho dohnal. Ale spíš si myslím že ho nedožene. 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Za 1: John se nemusí modlit protože celý herní svět se modlí podle něj on je Bůh....
za 2: za to co dokázal smekám hluboce v předklonu a za další když on řekne že PsychX je na howno tak tomu věřte protože kouzla se dají dělat i bez něj.....to ale všichni víme.nevyužitost DX atd atd OpenuGL a tak dál není kam by to dál šlo prostě není ....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Do urcite verze ovladacu (ForceWare Beta 185.65) slo ve W7 vyuzivat kombinaci Radeon(3D) & Geforce(PhysX). Ale i tuto moznost v dalsich ovladacich jiz nVidia zarizla.
http://www.ngohq.com/graphic-cards/16223-nvidia-disables-physx-when-ati-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Všimli jste si, že neřekl nic co si myslí o současném stavu nebo výhledu do budoucnosti? Řekl, že se mu nelíbil přístup Ageie jako extra hardwarové záležitosti (což z tohoto pohledu implementace v GPU je záležitost softwarová - nejsou tam žádné specializované obvody pro fyziku) a jejich jediné snahy být odkoupeni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

xvip: Ne, je tam jasne slyset "didn't" (resp. didn' coz je ale jen otazka vyslovnosti, to "t" je vetsinou uz tiche)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ptipi: všimli jsme si, že odpověděl na otázku z publika - předcházející referát na videu není

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

re Earl: právě že neodpověděl. otázka byla co si myslí o hardwarovou vs softwarovou fyzikou(nebo PhysX, to není až tak jasné dle výslovnosti). A Carmack začal o Ageie a jejich přístupu. Což dnes je naprosto mimo mísu. Ani slovo o tom, co tázající chtěl vědět (měl se zeptat přesněji, pravda). Navíc potom Carmack velice rychle utekl z podia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Že je PhysX na hovno vím už dávno, nemusím čekat až mi to řekne John Carmack...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ptipi: nejen že neodpověděl, ale hlavně neřekl proč HW akceleraci považuje za omyl (či chybu). Alespoň já jsem to přeslech a žádné delší video jsem neslyšel

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hehe to je geek jak vino

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

On ho ještě stále někdo bere vážně? Zvláštní.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

-pao- - to je Carmack :) To neni nejaky kecal a ma pravdu. Ale spis - on tebe nekdo bere vazne? :)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

6666: To tam právě řekl dost jednoznačně: pro něj není PhysX nic víc než marketing, a proto se jím nezaobírá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no-X: to chápu, ale neřekl proč si to myslí. Má snad nějaký důvod, ne? A nebo si myslí že se musí nutně vyjadřovat ke všemu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

heh, vsak jasne povedal, ze to je iba marketingova bublina. je kludne mozne, ze nemoze povedat od koho ma taku informaciu. tak sa zbytocne nehral na konspiratora a nehovoril o "svojich zdrojoch".
je to samozrejme iba jeho nazor a suhlasit s nim nikto nemusi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Konecne to niekto povedal na plnu hubu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

CrazyHorse: tady je fakt asi někdo natvrdlý, tak to rozepíšu. Fajn, řekl že to je marketingová bublina, nesmysl, blbost a jánevímco. To chápu! Ale proč si to myslí? Jaký konkrétní důvod pro to má? Když řeknu že Franta Novák je debil, tak k tomu musím mít asi důvod, tedy pokud nejsem hospodský kecal. A důvod je třeba ten, že mi Franta Novák ukradl slepici. Kapišto?
Pokud si teda myslí že HW fyzika je blbost, pak kam jinam? SW fyzika? Jenže SW fyzika bude potřebovat další HW.. A jsme v začarovaném kruhu a aby se z něho dalo vystoupit, tak jednodušše říct že fyzika je vůbec nesmysl a že budoucnost je jako v době 8bit her.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

6666: hlavne klidek ;) ale ked je niekto taky natvrdly, tak to skusim znova. nebol si tam ty ani ja. nevieme co bolo predtym a co potom. nevieme ake ma dovody aby zamlcal zdroj svojich informacii, respektive preco si to mysli, respektive preco odpovedal nepriamo. mozme sa len dohadovat, ze clovek z oboru ma asi lepsie informacie, nez natvrdly ludia v diskusiach :)
samozrejme, je mozna aj alternativa, ze tak posiela posolstvo nvidii aby mu poslali nejaku proviziu a zmeni nazor.
v kazdom pripade, physx sa cim dalej, tym viac tvari ako mrtva technologia a nvidia to este zabila skvelym sposobom, ked zrusila deklarovanu schopnost ratat tieto vypocty na nvidia kartach - ak mas v systeme kartu od ati.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

6666: par rokov dozadu sa k tomu aj on vyjadroval, mozno niekde na youtube bude aj videjko ale bolo aj par clankov od inych ludi.Tak v skratke co si pametam co bolo najviac vytykane PhysX (este vtedy Aegia nie po kupeni nVidiou): drahy hw,malo rozsireny hw, nie moc dobra podpora zo strany aegii,zalostne pomale prenosy dat - PCI zbernica, pamete tiez nebolo nejak zurivo vela (tusim to malo 64 alebo 128MB onboard). To posledne bolo asi najhorsie, par efektikou sa dalo spravit v pohode ale akonahle chceli simulovat nejaku komplexnejsiu scenu,ktoru by aj ta karta v pohode spocitala, bol prolem ze sa furt cakalo kym sa prenesu data.Aktualna situacia je svojim sposobom podobna - malokto bude uberat z grafickeho vykonu aby u gr karta ratala fyziku a zasa kupovat na to samostatnu kartu,statisticky je mizive percento ludi - nezaujimavy trh.
A ratanie beznych efektov cez cpu je vykonnostne v dnesnej dobe v pohode.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@dc: OK, takže podle Tebe, ostatních fanATIků a Carmacka budeme radši dál hrát hry s fyzikou na úrovni Tetrisu, aby se fanATIci necítili tak blbě a placená parodie Havok si hnila vesele dál... Kdyby AMD nemělo frňák nahoru a nebo se aspoň zmohlo na něco vlastního, dávno by tyhle trapné diskuze typu jestli je Země placatá nebo ne, byly bezpředmětné...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

@dc: Až k slzám mě dojal Tvůj "argument", proč ubírat trošku výkonu GPU, když můžeme na fyziku spotřebovat většinu výkonu CPU a stejně to nebude stačit! :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.