Kromě toho dyn. kouře tam nějak extra fyziku nevidím. To např. takový benchmark v Crysis na CPU fyzikou překypuje. I když asi není psaný na to aby ho mohla akcelerovat CUDA.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hlavson (neověřeno) https://diit.cz
6. 6. 2008 - 10:58https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuseKromě toho dyn. kouře tam nějak extra fyziku nevidím. To např. takový benchmark v Crysis na CPU fyzikou překypuje. I když asi není psaný na to aby ho mohla akcelerovat CUDA.https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuse#comment-416905
+
Nemelo by nahodou shaderu byt 256 ? 8800GTX jich podle stejny verze GPUz ma 128. 240 mi prijde takovy divny nepocitacovy cislo, leda ze by si nechavali tech 16 jako rezervu, pokud nebude nejaky fungovat (a pak by se mozna daly nejakou upravou firmware zprovoznit).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
dfg (neověřeno) https://diit.cz
6. 6. 2008 - 11:09https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuseNemelo by nahodou shaderu byt 256 ? 8800GTX jich podle stejny verze GPUz ma 128. 240 mi prijde takovy divny nepocitacovy cislo, leda ze by si nechavali tech 16 jako rezervu, pokud nebude nejaky fungovat (a pak by se mozna daly nejakou upravou firmware zprovoznit).https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuse#comment-416906
+
nn, 240 SP je spravne. Tady se to neridi dvojkovym usporadanim. Stejne jako ATi se svyma 320 popr 480SP.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin Potucek https://diit.cz/profil/menethor
6. 6. 2008 - 11:31https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskusenn, 240 SP je spravne. Tady se to neridi dvojkovym usporadanim. Stejne jako ATi se svyma 320 popr 480SP.https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuse#comment-416911
+
PS: Ze jich ma vic je sice mozne, ale ne moc pravdepodobne. Uz ted GTX280 zere vice nez je zdravo a navic jde o ultra hi-end GPU, ktera ma oslnit prave vykonem, tak by ji nVidia zamerne neseslabovala.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin Potucek https://diit.cz/profil/menethor
6. 6. 2008 - 11:33https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskusePS: Ze jich ma vic je sice mozne, ale ne moc pravdepodobne. Uz ted GTX280 zere vice nez je zdravo a navic jde o ultra hi-end GPU, ktera ma oslnit prave vykonem, tak by ji nVidia zamerne neseslabovala.https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuse#comment-416912
+
Ono se za tim nepocitacovym 240 mozna asi preci jen pocitacove cislo skryva. Hovori se o sestnacti SP blocich (kazdy 16SP), z nich jeden je rezervni (celkem 15x16=240SP). To by melo umoznit pri chybe v bloku SP pri vyrobe chip presto vyzit (dosahnout tak vyssi vyteznosti vyroby). Nepotvrzeno.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
peteb (neověřeno) https://diit.cz
6. 6. 2008 - 11:59https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuseOno se za tim nepocitacovym 240 mozna asi preci jen pocitacove cislo skryva. Hovori se o sestnacti SP blocich (kazdy 16SP), z nich jeden je rezervni (celkem 15x16=240SP). To by melo umoznit pri chybe v bloku SP pri vyrobe chip presto vyzit (dosahnout tak vyssi vyteznosti vyroby). Nepotvrzeno.https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuse#comment-416918
+
Samozrejme ze fyzicky obsahuje GTX 280 256 stream procesorov pricom jeden blok je zalozny. No aj pri takejto zaloze bude vytaznost chipov z jedneho waffera priblizne 40%. T.J. Na zvysnych 60% chipov bude vadnych viac blokov nez je tych zaloznych co znamena ze sa chip bud pouzije v GTX 260 alebo ho nebude mozne pouzit vobec.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Rotavator (neověřeno) https://diit.cz
6. 6. 2008 - 12:25https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuseSamozrejme ze fyzicky obsahuje GTX 280 256 stream procesorov pricom jeden blok je zalozny. No aj pri takejto zaloze bude vytaznost chipov z jedneho waffera priblizne 40%. T.J. Na zvysnych 60% chipov bude vadnych viac blokov nez je tych zaloznych co znamena ze sa chip bud pouzije v GTX 260 alebo ho nebude mozne pouzit vobec.https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuse#comment-416920
+
A jsou již k dispozici nějaké informace, z kterých by šlo odhadnout zda u GTX 260 by šli uzamčené bloky odemykat ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Derryk https://diit.cz/profil/derryk
6. 6. 2008 - 16:13https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuseA jsou již k dispozici nějaké informace, z kterých by šlo odhadnout zda u GTX 260 by šli uzamčené bloky odemykat ?https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuse#comment-416952
+
NemesisSK: :) Pochopitelně zde pánové nemluví o odemykání vadných shaderových jednotek, ale o odemykání funkčních, ale zamčených z důvodů dodržení parametrů v nižší řadě karet, kde bude zamčeno i pár dobrých, které budou prostě navíc (může jich být až 47) a tím získat až 25%ní nárůst výkonu. (fuj to je odporné souvětí :))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Damel https://diit.cz/profil/damel
6. 6. 2008 - 20:29https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuseNemesisSK: :) Pochopitelně zde pánové nemluví o odemykání vadných shaderových jednotek, ale o odemykání funkčních, ale zamčených z důvodů dodržení parametrů v nižší řadě karet, kde bude zamčeno i pár dobrých, které budou prostě navíc (může jich být až 47) a tím získat až 25%ní nárůst výkonu. (fuj to je odporné souvětí :))https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuse#comment-416978
+
ja som to Damel pochopil velmi dobre.. a teraz skus ist na to logicky.. momentalne nV urcite nema vytaznost, ktoru by chcela, takze stavim svoje lave vajce, ze vsetky zamknute jednotky na 260 karte budu vadne.. aky zmysel by malo pre nV predavat cip, ktory stoji pre nich to iste, co sa tyka vyrobnych nakladov za nizsiu cenu? radsej ho predsa predaju ako 280, ked tie jednotky su OK, preco by ich zamykali a predavali to ako 260? to budu robit az potom ako budu ten vyrobny proces tak super, ze tych vadnych kuskov bude menej ako dopyt po 260 kartach.. a to sa urcite tak rychlo nestane :D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
NemesisSK https://diit.cz/profil/nemesissk
6. 6. 2008 - 23:03https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuseja som to Damel pochopil velmi dobre.. a teraz skus ist na to logicky.. momentalne nV urcite nema vytaznost, ktoru by chcela, takze stavim svoje lave vajce, ze vsetky zamknute jednotky na 260 karte budu vadne.. aky zmysel by malo pre nV predavat cip, ktory stoji pre nich to iste, co sa tyka vyrobnych nakladov za nizsiu cenu? radsej ho predsa predaju ako 280, ked tie jednotky su OK, preco by ich zamykali a predavali to ako 260? to budu robit az potom ako budu ten vyrobny proces tak super, ze tych vadnych kuskov bude menej ako dopyt po 260 kartach.. a to sa urcite tak rychlo nestane :Dhttps://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuse#comment-416995
+
NemesisSK: Logiku prosím používej ty sám...
1. Jak jsi probůh přišel na to, že když se něco při výrobě čipu podělá, tak se pokazí zrovna PŘESNĚ 64 shader jednotek? :)
2. Jak by mohla nVidia prodávat čip, kde je tolik vadných shader jednotek, že jich je méně, než 240, jako model s označením 280? :))
Hmmm? Všechny čipy se totiž dělají jako 280 a ty, kde je víc jak 16 vadných shader jednotek se prodávají jako 260 (po vypnutí zbývajících, aby počet shader jednotek byl 192). Je to stejné jako u procesorů, ty se dělají ve stejné modelové řadě všechny s maximální cache a tam kde je moc vadných bloků se jich vypne tolik, aby to odpovídalo specifikaci levnějšího modelu. Cena čipu je totiž nižší než cena nejlevnější varianty ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Damel https://diit.cz/profil/damel
7. 6. 2008 - 02:08https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuseNemesisSK: Logiku prosím používej ty sám...
1. Jak jsi probůh přišel na to, že když se něco při výrobě čipu podělá, tak se pokazí zrovna PŘESNĚ 64 shader jednotek? :)
2. Jak by mohla nVidia prodávat čip, kde je tolik vadných shader jednotek, že jich je méně, než 240, jako model s označením 280? :))
Hmmm? Všechny čipy se totiž dělají jako 280 a ty, kde je víc jak 16 vadných shader jednotek se prodávají jako 260 (po vypnutí zbývajících, aby počet shader jednotek byl 192). Je to stejné jako u procesorů, ty se dělají ve stejné modelové řadě všechny s maximální cache a tam kde je moc vadných bloků se jich vypne tolik, aby to odpovídalo specifikaci levnějšího modelu. Cena čipu je totiž nižší než cena nejlevnější varianty ;)https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuse#comment-417001
+
Těch 40% výtěžnosti, kterés e tu objevilo (ale oficiálně to nikdo nikdy nepotvrdil) se bohužel vztahuje na 280 a zároveň 260. To znamená že 60% čipů se musí vyhodit, nebo schovat na ještě víc osekanou budoucí verzi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mandarinka (neověřeno) https://diit.cz
7. 6. 2008 - 20:02https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuseTěch 40% výtěžnosti, kterés e tu objevilo (ale oficiálně to nikdo nikdy nepotvrdil) se bohužel vztahuje na 280 a zároveň 260. To znamená že 60% čipů se musí vyhodit, nebo schovat na ještě víc osekanou budoucí verzi.https://diit.cz/clanek/computex-2008-geforce-gtx-260-a-280-podrobneji/diskuse#comment-417035
+
Kromě toho dyn. kouře tam nějak extra fyziku nevidím. To např. takový benchmark v Crysis na CPU fyzikou překypuje. I když asi není psaný na to aby ho mohla akcelerovat CUDA.
Nemelo by nahodou shaderu byt 256 ? 8800GTX jich podle stejny verze GPUz ma 128. 240 mi prijde takovy divny nepocitacovy cislo, leda ze by si nechavali tech 16 jako rezervu, pokud nebude nejaky fungovat (a pak by se mozna daly nejakou upravou firmware zprovoznit).
nn, 240 SP je spravne. Tady se to neridi dvojkovym usporadanim. Stejne jako ATi se svyma 320 popr 480SP.
PS: Ze jich ma vic je sice mozne, ale ne moc pravdepodobne. Uz ted GTX280 zere vice nez je zdravo a navic jde o ultra hi-end GPU, ktera ma oslnit prave vykonem, tak by ji nVidia zamerne neseslabovala.
Ono se za tim nepocitacovym 240 mozna asi preci jen pocitacove cislo skryva. Hovori se o sestnacti SP blocich (kazdy 16SP), z nich jeden je rezervni (celkem 15x16=240SP). To by melo umoznit pri chybe v bloku SP pri vyrobe chip presto vyzit (dosahnout tak vyssi vyteznosti vyroby). Nepotvrzeno.
Samozrejme ze fyzicky obsahuje GTX 280 256 stream procesorov pricom jeden blok je zalozny. No aj pri takejto zaloze bude vytaznost chipov z jedneho waffera priblizne 40%. T.J. Na zvysnych 60% chipov bude vadnych viac blokov nez je tych zaloznych co znamena ze sa chip bud pouzije v GTX 260 alebo ho nebude mozne pouzit vobec.
A jsou již k dispozici nějaké informace, z kterých by šlo odhadnout zda u GTX 260 by šli uzamčené bloky odemykat ?
a naco by clovek odomykal vadne bloky?
NemesisSK: :) Pochopitelně zde pánové nemluví o odemykání vadných shaderových jednotek, ale o odemykání funkčních, ale zamčených z důvodů dodržení parametrů v nižší řadě karet, kde bude zamčeno i pár dobrých, které budou prostě navíc (může jich být až 47) a tím získat až 25%ní nárůst výkonu. (fuj to je odporné souvětí :))
ja som to Damel pochopil velmi dobre.. a teraz skus ist na to logicky.. momentalne nV urcite nema vytaznost, ktoru by chcela, takze stavim svoje lave vajce, ze vsetky zamknute jednotky na 260 karte budu vadne.. aky zmysel by malo pre nV predavat cip, ktory stoji pre nich to iste, co sa tyka vyrobnych nakladov za nizsiu cenu? radsej ho predsa predaju ako 280, ked tie jednotky su OK, preco by ich zamykali a predavali to ako 260? to budu robit az potom ako budu ten vyrobny proces tak super, ze tych vadnych kuskov bude menej ako dopyt po 260 kartach.. a to sa urcite tak rychlo nestane :D
NemesisSK: Logiku prosím používej ty sám...
1. Jak jsi probůh přišel na to, že když se něco při výrobě čipu podělá, tak se pokazí zrovna PŘESNĚ 64 shader jednotek? :)
2. Jak by mohla nVidia prodávat čip, kde je tolik vadných shader jednotek, že jich je méně, než 240, jako model s označením 280? :))
Hmmm? Všechny čipy se totiž dělají jako 280 a ty, kde je víc jak 16 vadných shader jednotek se prodávají jako 260 (po vypnutí zbývajících, aby počet shader jednotek byl 192). Je to stejné jako u procesorů, ty se dělají ve stejné modelové řadě všechny s maximální cache a tam kde je moc vadných bloků se jich vypne tolik, aby to odpovídalo specifikaci levnějšího modelu. Cena čipu je totiž nižší než cena nejlevnější varianty ;)
Těch 40% výtěžnosti, kterés e tu objevilo (ale oficiálně to nikdo nikdy nepotvrdil) se bohužel vztahuje na 280 a zároveň 260. To znamená že 60% čipů se musí vyhodit, nebo schovat na ještě víc osekanou budoucí verzi.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.