Pozoruji již nějaký čas, ve společnosti se rozmáhá takový nešvar a je potřeba na něj upozornit. Tedy ...
Když si chce někdo koupit Intel, tak mu necpi AMD!
+1
-15
-1
Je komentář přínosný?
Pozoruji již nějaký čas, ve
Kert https://diit.cz/profil/kert
20. 8. 2020 - 08:15https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskusePozoruji již nějaký čas, ve společnosti se rozmáhá takový nešvar a je potřeba na něj upozornit. Tedy ...
Když si chce někdo koupit Intel, tak mu necpi AMD!https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306058
+
Ale někdo třeba nechce Intel, ale 10ti jádro a jen mu uniklo, že lze levněji sehnat i 12ti jádra. Tento článek na to taktně upozorňuje ;)
+1
+14
-1
Je komentář přínosný?
Ale někdo třeba nechce Intel,
Martes https://diit.cz/profil/jakubl
20. 8. 2020 - 08:51https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseAle někdo třeba nechce Intel, ale 10ti jádro a jen mu uniklo, že lze levněji sehnat i 12ti jádra. Tento článek na to taktně upozorňuje ;)https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306067
+
Nojo ale co kdyz ten nekdo chce vazne jen desetijadro, tak to je v pr...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Nojo ale co kdyz ten nekdo
Angie https://diit.cz/profil/angel-falling
20. 8. 2020 - 10:32https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseNojo ale co kdyz ten nekdo chce vazne jen desetijadro, tak to je v pr...https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306093
+
njn, kde jsou ty doby, kdy si mohl člověk na AM3 vypínat a zapínat jednotlivá jádra.. Z Phenoma X3 tak byl rázem X4, ze Semprona Athlon X2.. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
njn, kde jsou ty doby, kdy si
Martes https://diit.cz/profil/jakubl
21. 8. 2020 - 07:09https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskusenjn, kde jsou ty doby, kdy si mohl člověk na AM3 vypínat a zapínat jednotlivá jádra.. Z Phenoma X3 tak byl rázem X4, ze Semprona Athlon X2.. :)https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306196
+
Když si chce dnes někdo koupit Intel, tak dělá hloupou chybu a je slušnost ho na tu chybu upozornit.
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
Když si chce dnes někdo
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
20. 8. 2020 - 08:53https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseKdyž si chce dnes někdo koupit Intel, tak dělá hloupou chybu a je slušnost ho na tu chybu upozornit.https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306069
+
20. 8. 2020 - 09:24https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseI hráči dělají hloupou chybu? Když i i5-10600K je nad A9-39x00X. Nataktovaná na 5,1 GHz dohání i i9? https://www.gamersnexus.net/hwreviews/3592-intel-i5-10600k-cpu-review-benchmarks-ryzen-5-3600-et-alhttps://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306076
+
Tohle je odhadem mozna 5% hracske komunity. Nazyvat to beznyma "hracema" je ponekud extravagantni, protoze se jedna o spec skupinu "honicu fps". Vetsina lidi co hraje jede dnes na necem jako 3600 a slabsich CPU.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Tohle je odhadem cca 5%
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
20. 8. 2020 - 09:48https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseTohle je odhadem mozna 5% hracske komunity. Nazyvat to beznyma "hracema" je ponekud extravagantni, protoze se jedna o spec skupinu "honicu fps". Vetsina lidi co hraje jede dnes na necem jako 3600 a slabsich CPU.https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306080
+
ano, robia, lebo intely viac hreju, potrebujes super chladic, v priemere lepsiu dosku na take taktovanie a v reale "nikto" nehra s rtx2080ti na 1080p. tj tie vysledky su take laboratorne kecy. Ako spotreba aut na 100km definovana od vyrobcu.
Daj tam rtx 2070/2080S...hoci aj 2080ti a 1440p a viac,a ukaz mi viac nez meratelnu odchylku medzi amd a intelom
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
ano, robia, lebo intely viac
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
20. 8. 2020 - 10:02https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseano, robia, lebo intely viac hreju, potrebujes super chladic, v priemere lepsiu dosku na take taktovanie a v reale "nikto" nehra s rtx2080ti na 1080p. tj tie vysledky su take laboratorne kecy. Ako spotreba aut na 100km definovana od vyrobcu.
Daj tam rtx 2070/2080S...hoci aj 2080ti a 1440p a viac,a ukaz mi viac nez meratelnu odchylku medzi amd a intelom
https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306083
+
Správný hráč prostě má i9-10900K a RTX Titan. Samozřejmě na vodě a notně přetaktované, jedině tak může porazit ostatní.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Správný hráč prostě má i9
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
20. 8. 2020 - 11:21https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseSprávný hráč prostě má i9-10900K a RTX Titan. Samozřejmě na vodě a notně přetaktované, jedině tak může porazit ostatní.https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306102
+
"A pak přišel nějakej brejlounek s CRTéčkem, kisna snad z 386ky a vytřel si tu s náma zadel." Jojo, pamatuju. :)
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
"A pak přišel nějakej
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
20. 8. 2020 - 11:29https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse"A pak přišel nějakej brejlounek s CRTéčkem, kisna snad z 386ky a vytřel si tu s náma zadel." Jojo, pamatuju. :)https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306106
+
A proč taktovat? na co, Někde jsou ryzeny proti intelu i o 20% out of box
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
A proč taktovat? na co, Někde
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
20. 8. 2020 - 11:22https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseA proč taktovat? na co, Někde jsou ryzeny proti intelu i o 20% out of boxhttps://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306103
+
20. 8. 2020 - 11:27https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseU tebe Jiriku specielne to bude min 50% :))https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306105
+
Kdybych místo 8700k koupil 2600X byl bych na tom pěkně bídně. A i dnes tu 8700k nepřekoná žádný AMD procesor
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
10900k 22% nejméně na top
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
20. 8. 2020 - 11:36https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse10900k 22% nejméně na top Ryzen v X-Plane - https://www.comptoir-hardware.com/articles/cpu-mobo-ram/41584-test-intel-core-i9-10900k-i7-10700k-i5-10600k-i5-10400f-a-z490-b460.html?start=16
V MSFS je třeba tenhle test https://www.computerbase.de/2020-08/flight-simulator-benchmark-test/2/#diagramm-cpu-tests-auf-einer-asus-rtx-2080-ti-strix-oc-1920-1080-ultra-preset
Kdybych místo 8700k koupil 2600X byl bych na tom pěkně bídně. A i dnes tu 8700k nepřekoná žádný AMD procesorhttps://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306107
+
koho zajima X-plane?
chapes troliku, ze 1 priklad, na kterem postavis tvrzeni "ze klidne", neni argument, ale v principu demagogie.
Verim ze se najde vic her, kde neco tkoveho existuje, stejne najdes hry, kde bude 3900X rychlejsi, presto to z nej nedela "obecne" rychlejsi CPU na hry.
Principielne je uz jen blbost si na hrani kupovat 10900k, kdyz ti stejnou sluzbu udela 3600/10400, kde celkove naklady na v principu totozny zazitek jsou mnohem vyssi. To stejne plati pro 2080Ti.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
koho zajima X-plane?
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
20. 8. 2020 - 11:48https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskusekoho zajima X-plane?
chapes troliku, ze 1 priklad, na kterem postavis tvrzeni "ze klidne", neni argument, ale v principu demagogie.
Verim ze se najde vic her, kde neco tkoveho existuje, stejne najdes hry, kde bude 3900X rychlejsi, presto to z nej nedela "obecne" rychlejsi CPU na hry.
Principielne je uz jen blbost si na hrani kupovat 10900k, kdyz ti stejnou sluzbu udela 3600/10400, kde celkove naklady na v principu totozny zazitek jsou mnohem vyssi. To stejne plati pro 2080Ti. https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306108
+
Já jsem trolík ale Mirda, který generalizuje "Když si chce dnes někdo koupit Intel, tak dělá hloupou chybu a je slušnost ho na tu chybu upozornit." trolík není?
Podle něj dělám chybu, takže mu vysvětluji že tu chybu nedělám protože AMD mi nemá co nabídnout.
Pořád se točíme kolem toho samého proč mají potřebu lidi generalizovat a škatulkovat na základě nějaké značky když vůbec neznají use case člověka co si to kupuje.
Navíc ne vždy je to otázka výkonu ale třeba i samotné konfigurace počítače. Nekompatibilita pamětí například, na jedné desce s AMD paměti běží, na druhé ne, leckdy to nezkousne XMP profil a člověk musí složitě nastavovat bios, který se mu s updatem resetuje a jde odznova, To všechno jsou čas a peníze a těch pár korun rozdílu za procesor jiné značky, který takové problémy nemívá může být zásadní motivace ke koupi.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Ty seš opravdu hodně
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
20. 8. 2020 - 12:08https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseTy seš opravdu hodně selektivní což.
Já jsem trolík ale Mirda, který generalizuje "Když si chce dnes někdo koupit Intel, tak dělá hloupou chybu a je slušnost ho na tu chybu upozornit." trolík není?
Podle něj dělám chybu, takže mu vysvětluji že tu chybu nedělám protože AMD mi nemá co nabídnout.
Pořád se točíme kolem toho samého proč mají potřebu lidi generalizovat a škatulkovat na základě nějaké značky když vůbec neznají use case člověka co si to kupuje.
Navíc ne vždy je to otázka výkonu ale třeba i samotné konfigurace počítače. Nekompatibilita pamětí například, na jedné desce s AMD paměti běží, na druhé ne, leckdy to nezkousne XMP profil a člověk musí složitě nastavovat bios, který se mu s updatem resetuje a jde odznova, To všechno jsou čas a peníze a těch pár korun rozdílu za procesor jiné značky, který takové problémy nemívá může být zásadní motivace ke koupi.https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306110
+
Ja nevim, proc tam pletes nekoho jineho. Ja odpovidam tobe, protoze tvoje "generalizovani" je tvoje "specialita" a odpovidal jsem konkretne na veci, ktere jsi napsal a ktere jsou v podani, jak jsi je napsal .. nesmysl.
Zbytek komentovat ani nebudu, jedna vymluva za druhou..dneska resit pameti u desek Ryzenu..
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Ja nevim, proc tam pletes
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
20. 8. 2020 - 12:11https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseJa nevim, proc tam pletes nekoho jineho. Ja odpovidam tobe, protoze tvoje "generalizovani" je tvoje "specialita" a odpovidal jsem konkretne na veci, ktere jsi napsal a ktere jsou v podani, jak jsi je napsal .. nesmysl.
Zbytek komentovat ani nebudu, jedna vymluva za druhou..dneska resit pameti u desek Ryzenu..https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306111
+
Generalizování tady je furt "kdo koupí Intel dělá chybu", "jen blbec koupí Intel" atp. To je podle tebe v pořádku, ale když někdo vyzdvihne že generalizovat nejde je trol. Nj, na nic lepšího se nezmůžeš.
1. proč je komu co do toho kdo si co kupuje? Ať si koupí co chce
2. proč někdo dělá chybu když koupí Intel když mu prokazatelně poskytuje výkon o desítky procent lepší a tím dokonce nabízí lepší poměr cena/výkon, byla by výhra kupovat AMD s horším výkonem a horším poměrem cena/výkon?
3. Proč někdo dělá chybu když si spočítá rizika AMD platformy proti Intelu a finančně mu tak AMD přijde dráž než Intel?
4. Co když někdo prostě chce těch extra 5% výkon. Proč je to chyba? Peníze? Jejda, jsou lidi co si 10900k s RTX2080Ti koupí z výplaty aniž by mu to zasáhlo do rozpočtu. Že je takových lidí v ČR asi 3%, a co, i kdyby jediný, mu to přišlo jako dobrý nápad a rozhodně to nepovažuje za chybu ať se kdo chce staví na uši.
5. proč se u CPUček různých značek tak vehementně řeší pár tisíc rozdílu když je tady mraky zboží kde jsou cenové rozdíly daleko markantnější - například auta, nemovitosti. Tady mohou být rozdíly klidně v řádech milionů
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Generalizování tady je furt
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
20. 8. 2020 - 12:26https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseGeneralizování tady je furt "kdo koupí Intel dělá chybu", "jen blbec koupí Intel" atp. To je podle tebe v pořádku, ale když někdo vyzdvihne že generalizovat nejde je trol. Nj, na nic lepšího se nezmůžeš.
1. proč je komu co do toho kdo si co kupuje? Ať si koupí co chce
2. proč někdo dělá chybu když koupí Intel když mu prokazatelně poskytuje výkon o desítky procent lepší a tím dokonce nabízí lepší poměr cena/výkon, byla by výhra kupovat AMD s horším výkonem a horším poměrem cena/výkon?
3. Proč někdo dělá chybu když si spočítá rizika AMD platformy proti Intelu a finančně mu tak AMD přijde dráž než Intel?
4. Co když někdo prostě chce těch extra 5% výkon. Proč je to chyba? Peníze? Jejda, jsou lidi co si 10900k s RTX2080Ti koupí z výplaty aniž by mu to zasáhlo do rozpočtu. Že je takových lidí v ČR asi 3%, a co, i kdyby jediný, mu to přišlo jako dobrý nápad a rozhodně to nepovažuje za chybu ať se kdo chce staví na uši.
5. proč se u CPUček různých značek tak vehementně řeší pár tisíc rozdílu když je tady mraky zboží kde jsou cenové rozdíly daleko markantnější - například auta, nemovitosti. Tady mohou být rozdíly klidně v řádech milionů
https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306116
+
Ty jsi usmevny trolik.
Obecne je AMD lepsi platforma v soucasnosti. Tohle je obecne tvrzeni a je pravdive. Ma PCIe4.0, umoznuje OC jak CPU, tak pameti na levnejsich deskach, vetsina srovnatelnych(v praxi) CPU ma stale dokonce levnejsich nez Intel, min to zere, v aplikacich jsou vetsinou rychlejsi. Ma lepsi podporu chipsetu, atd.
Takze ano, obecne se da rict, ze kdo kupuje intel, dela chybu. Kazde pravidlo ma samozrejme vyjimky a existuji vyjimky, kdy je Intel lepai volba..treba ve tvem neurotickem XPlane nebo pro honice FPS. Stale jsou to ale vyjimky, ktere to tvrzeni pouze doplnuji.
Co jsounto 'rizika AMD'..to je nejake nove PR od Intelu? :))
Samzrejme, at si kazdy jinak kupuje co chce.
Zkus pouzivat selsky rozum...
Ps: v dobach FX davalo nekdy smysl kupovat i AMD, presto ze Intel byl lepsi, protoze bylo podstatne levnejsi. Az bude Intel srovmatelne levnejsi nez AMD, da se stejne jako v propade FX zavrit oko nad spoustou veci..jen on neni, ze..
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ty jsi usmevny trolik.
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
20. 8. 2020 - 13:01https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseTy jsi usmevny trolik.
Obecne je AMD lepsi platforma v soucasnosti. Tohle je obecne tvrzeni a je pravdive. Ma PCIe4.0, umoznuje OC jak CPU, tak pameti na levnejsich deskach, vetsina srovnatelnych(v praxi) CPU ma stale dokonce levnejsich nez Intel, min to zere, v aplikacich jsou vetsinou rychlejsi. Ma lepsi podporu chipsetu, atd.
Takze ano, obecne se da rict, ze kdo kupuje intel, dela chybu. Kazde pravidlo ma samozrejme vyjimky a existuji vyjimky, kdy je Intel lepai volba..treba ve tvem neurotickem XPlane nebo pro honice FPS. Stale jsou to ale vyjimky, ktere to tvrzeni pouze doplnuji.
Co jsounto 'rizika AMD'..to je nejake nove PR od Intelu? :))
Samzrejme, at si kazdy jinak kupuje co chce.
Zkus pouzivat selsky rozum...
Ps: v dobach FX davalo nekdy smysl kupovat i AMD, presto ze Intel byl lepsi, protoze bylo podstatne levnejsi. Az bude Intel srovmatelne levnejsi nez AMD, da se stejne jako v propade FX zavrit oko nad spoustou veci..jen on neni, ze..
https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306123
+
X-Plane
i9 10900K má 59 fps.
Ryzen 3 3300X má 44 fps.
Ano Jirko, Intel dnes není třeba kupovat ani kvůli X-Plane.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
X-Plane
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
20. 8. 2020 - 13:46https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseX-Plane
i9 10900K má 59 fps.
Ryzen 3 3300X má 44 fps.
Ano Jirko, Intel dnes není třeba kupovat ani kvůli X-Plane.https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306132
+
Můžete se prosím rozepsat, co myslíte těmi "riziky AMD platformy"??? To by mě opravdu zajímalo.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Můžete se prosím rozepsat, co
MuadDib https://diit.cz/profil/ondrej-petrak
20. 8. 2020 - 14:06https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseMůžete se prosím rozepsat, co myslíte těmi "riziky AMD platformy"??? To by mě opravdu zajímalo.https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306138
+
Ano. Nenataktovaná má spotřebu 105W, nataktovaná 220W. Taky stojí 7000 Kč a ve všech hrách v tom testu podává dobrý výkon i R3 3300X za 3000 Kč a spotřebou 70W. Snad i inteligence hráčů zvláda úvahy o poměrech a nesmyslnosti honby za co nejvyššími frekvencemi...
PS: Prosím o doporučení co nejlevnější desky co zvládne bez poruchy fungovat s 200W CPU nejméně 5 let.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Ano. Nenataktovaná má
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
20. 8. 2020 - 10:07https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseAno. Nenataktovaná má spotřebu 105W, nataktovaná 220W. Taky stojí 7000 Kč a ve všech hrách v tom testu podává dobrý výkon i R3 3300X za 3000 Kč a spotřebou 70W. Snad i inteligence hráčů zvláda úvahy o poměrech a nesmyslnosti honby za co nejvyššími frekvencemi...
PS: Prosím o doporučení co nejlevnější desky co zvládne bez poruchy fungovat s 200W CPU nejméně 5 let.https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306087
+
Ať si každý kupuje co uzná za vhodné, proč mu do toho kecat? Pokud si koupím AMD místo Intelu, co se pro tebe změní? Nic, pro mě třeba hodně, sice ušetřím ale výkon který chci nedostanu.
Ani po třech letech neexistuje AMD procesor který by mi poskytl lepší výkon než moje 8700k, kdybych tehdá koupil 2600X za nižší cenu, byl bych na tom i o 50% hůře
20. 8. 2020 - 11:30https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseAť si každý kupuje co uzná za vhodné, proč mu do toho kecat? Pokud si koupím AMD místo Intelu, co se pro tebe změní? Nic, pro mě třeba hodně, sice ušetřím ale výkon který chci nedostanu.
Ani po třech letech neexistuje AMD procesor který by mi poskytl lepší výkon než moje 8700k, kdybych tehdá koupil 2600X za nižší cenu, byl bych na tom i o 50% hůře
Koukněme zde https://www.computerbase.de/2020-08/flight-simulator-benchmark-test/2/#diagramm-cpu-tests-auf-einer-asus-rtx-2080-ti-strix-oc-1920-1080-ultra-preset
10400F o 38% výše, 9900k o 47% výše...https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306104
+
Opravdu? Radíš každému se vším co si kupuje? Co když si místo škodovky koupím volkswagen nebo audi? Co když si místo blondýny nabrnknu brunetu nebo zrzku?
Kdybych měl dneska kupovat 8cú16t CPU koupím 10700k, rozdíl ceny při cca 5 leté životnosti asi koruru denně, získám vyšší výkon než u 3700X-3800XT s Intel platformou mám snažší prácia jsem s tou platformou víc familiar. Čas strávený s laděním a získáváním informací o AMD platformě by stál víc
Nechápu proč mají někteří lidé někomu říkat že dělají chybu, přitom o důvodech volby vůbec nemají páru, hlavně proč mají vůbec takovou touhu zajímat se o to co dělají jiní
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Opravdu? Radíš každému se
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
20. 8. 2020 - 11:21https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseOpravdu? Radíš každému se vším co si kupuje? Co když si místo škodovky koupím volkswagen nebo audi? Co když si místo blondýny nabrnknu brunetu nebo zrzku?
Kdybych měl dneska kupovat 8cú16t CPU koupím 10700k, rozdíl ceny při cca 5 leté životnosti asi koruru denně, získám vyšší výkon než u 3700X-3800XT s Intel platformou mám snažší prácia jsem s tou platformou víc familiar. Čas strávený s laděním a získáváním informací o AMD platformě by stál víc
Nechápu proč mají někteří lidé někomu říkat že dělají chybu, přitom o důvodech volby vůbec nemají páru, hlavně proč mají vůbec takovou touhu zajímat se o to co dělají jiníhttps://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306101
+
Máš pravdu. 10700 je o pár procent rychlejší je taky novější. Ale ten cpu žere 180W v default ,což je 2x tolik co ten Ryzen a těch par procent výkonu opravdu nestojí a při OC 250W. Problém ani není cena elektriky jak s odvodem tepla. Nehledě na nutně dražší desku bo z nižším cipsetem než 490 nenataktujes paměti což mu taky výkon ubere. Takže když vezmes am4 tak mas možnost upgrade na novější generaci + pcie 4 což se do budoucna taky hodí pro ssd a nové grafiky. Nemluvě o tom ze tam půjde Zen3 ...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Máš pravdu. 10700 je o pár
GaGy https://diit.cz/profil/evzen-lovec
20. 8. 2020 - 13:35https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseMáš pravdu. 10700 je o pár procent rychlejší je taky novější. Ale ten cpu žere 180W v default ,což je 2x tolik co ten Ryzen a těch par procent výkonu opravdu nestojí a při OC 250W. Problém ani není cena elektriky jak s odvodem tepla. Nehledě na nutně dražší desku bo z nižším cipsetem než 490 nenataktujes paměti což mu taky výkon ubere. Takže když vezmes am4 tak mas možnost upgrade na novější generaci + pcie 4 což se do budoucna taky hodí pro ssd a nové grafiky. Nemluvě o tom ze tam půjde Zen3 ...https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306129
+
Máš pravdu. 10700 je o pár procent rychlejší je taky novější. Ale ten cpu žere 180W v default ,což je 2x tolik co ten Ryzen a těch par procent výkonu opravdu nestojí a při OC 250W. Problém ani není cena elektriky jak s odvodem tepla. Nehledě na nutně dražší desku bo z nižším cipsetem než 490 nenataktujes paměti což mu taky výkon ubere. Takže když vezmes am4 tak mas možnost upgrade na novější generaci + pcie 4 což se do budoucna taky hodí pro ssd a nové grafiky. Nemluvě o tom ze tam půjde Zen3 ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Máš pravdu. 10700 je o pár
GaGy https://diit.cz/profil/evzen-lovec
20. 8. 2020 - 13:35https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseMáš pravdu. 10700 je o pár procent rychlejší je taky novější. Ale ten cpu žere 180W v default ,což je 2x tolik co ten Ryzen a těch par procent výkonu opravdu nestojí a při OC 250W. Problém ani není cena elektriky jak s odvodem tepla. Nehledě na nutně dražší desku bo z nižším cipsetem než 490 nenataktujes paměti což mu taky výkon ubere. Takže když vezmes am4 tak mas možnost upgrade na novější generaci + pcie 4 což se do budoucna taky hodí pro ssd a nové grafiky. Nemluvě o tom ze tam půjde Zen3 ...https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306130
+
Ovšem většina lidí nekupuje Intel, ale procesor.
Takže informace, jak si daný model stojí proti konkurenci, jsou pro ně relevantní.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Ovšem většina lidí nekupuje
IT Joker https://diit.cz/profil/it-joker
20. 8. 2020 - 10:05https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseOvšem většina lidí nekupuje Intel, ale procesor.
Takže informace, jak si daný model stojí proti konkurenci, jsou pro ně relevantní.https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306085
+
„Pozoruji již nějaký čas, ve společnosti se rozmáhá takový nešvar […] Když si chce někdo koupit Intel, tak […]“
…nemůže, protože není k dostání. Právě kvůli tomuto nešvaru tento článek vznikl.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
„Pozoruji již nějaký čas, ve
no-X https://diit.cz/autor/no-x
20. 8. 2020 - 17:26https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse„Pozoruji již nějaký čas, ve společnosti se rozmáhá takový nešvar […] Když si chce někdo koupit Intel, tak […]“
…nemůže, protože není k dostání. Právě kvůli tomuto nešvaru tento článek vznikl.https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306158
+
A nejhorší na tom je, to dělá parchant jménem Trh ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A nejhorší na tom je, to dělá
PKoz https://diit.cz/profil/petr-kozeluh
20. 8. 2020 - 08:37https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseA nejhorší na tom je, to dělá parchant jménem Trh ...https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306063
+
Já se na to dívám jinak. Nešvar je takový, že lidé chtějí AMD, ale stále je jim cpán Intel a to jak v OEM, tak v obchodech
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
Já se na to dívám jinak.
Jumbo747 https://diit.cz/profil/martin-pokorny
20. 8. 2020 - 08:36https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseJá se na to dívám jinak. Nešvar je takový, že lidé chtějí AMD, ale stále je jim cpán Intel a to jak v OEM, tak v obchodechhttps://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306064
+
Tak jedině Intel, když ho používá i Iron Man a Capitan America ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak jedině Intel, když ho
Martes https://diit.cz/profil/jakubl
20. 8. 2020 - 08:53https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseTak jedině Intel, když ho používá i Iron Man a Capitan America ;)https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306070
+
10900K uz neni dostupne a 10850K jeste neni dostupne. A vadi to nekomu? :-)
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
10900K uz neni dostupne a
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 8. 2020 - 09:03https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse10900K uz neni dostupne a 10850K jeste neni dostupne. A vadi to nekomu? :-)https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306072
+
Vadí to všem hráčům, kteří si takové CPU koupí, provedou delid, dají na to kaskádové chlazení s kompresorem, které to podchladí na -43°C a přetaktují všechna jádra na 5,4GHz.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Vadí to všem hráčům, kteří si
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
20. 8. 2020 - 09:14https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseVadí to všem hráčům, kteří si takové CPU koupí, provedou delid, dají na to kaskádové chlazení s kompresorem, které to podchladí na -43°C a přetaktují všechna jádra na 5,4GHz.https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306073
+
IMHO Intel bude cim dal vic odpiskany v desktopu a Zen3 tuhle kapitolu pro Intel pak jen zapeceti minimalne do prichodu Alder Lake :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
IMHO Intel bude cim dal vic
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
20. 8. 2020 - 09:43https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseIMHO Intel bude cim dal vic odpiskany v desktopu a Zen3 tuhle kapitolu pro Intel pak jen zapeceti minimalne do prichodu Alder Lake :)
https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306079
+
Na 5,4 pobezi jen jedno jadro, nezapominej, ze single core na vecne casy. :-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Na 5,4 pobezi jen jedno jadro
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 8. 2020 - 09:55https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseNa 5,4 pobezi jen jedno jadro, nezapominej, ze single core na vecne casy. :-)https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306082
+
Nechapu lidi co kupuji intel, vzdyt posledni bazmek Comet Lake je jenom nasponovany 14nm rekvas ktery neskutecne zere(2x prohani oficialni TDP-čko), ma mnoho bezpecnostnich chyb, 56 sekund maximalniho vykonu(tau), je nutno si kuli nemu zakoupit novou zakladni desku ktera ani dnes nepozna PCI-Express 4 generace a procesor nema pribalen zadny vezakovy chladic ktery by aspon dorovnal cenu mezi intel-em a AMD, ptam se pak k cemu? inu k ryti, 10900K nemuze byt vyhodnejsi jak Ryzen 9 3900X ani omylem, OEM a ukazkova blbost lidi kraluje...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Nechapu lidi co kupuji intel,
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
20. 8. 2020 - 19:32https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuseNechapu lidi co kupuji intel, vzdyt posledni bazmek Comet Lake je jenom nasponovany 14nm rekvas ktery neskutecne zere(2x prohani oficialni TDP-čko), ma mnoho bezpecnostnich chyb, 56 sekund maximalniho vykonu(tau), je nutno si kuli nemu zakoupit novou zakladni desku ktera ani dnes nepozna PCI-Express 4 generace a procesor nema pribalen zadny vezakovy chladic ktery by aspon dorovnal cenu mezi intel-em a AMD, ptam se pak k cemu? inu k ryti, 10900K nemuze byt vyhodnejsi jak Ryzen 9 3900X ani omylem, OEM a ukazkova blbost lidi kraluje...https://diit.cz/clanek/core-i9-10900k-jiz-neni-dostupne-core-i9-10850k-jeste-ne/diskuse#comment-1306171
+
Pozoruji již nějaký čas, ve společnosti se rozmáhá takový nešvar a je potřeba na něj upozornit. Tedy ...
Když si chce někdo koupit Intel, tak mu necpi AMD!
Ale někdo třeba nechce Intel, ale 10ti jádro a jen mu uniklo, že lze levněji sehnat i 12ti jádra. Tento článek na to taktně upozorňuje ;)
Nojo ale co kdyz ten nekdo chce vazne jen desetijadro, tak to je v pr...
njn, kde jsou ty doby, kdy si mohl člověk na AM3 vypínat a zapínat jednotlivá jádra.. Z Phenoma X3 tak byl rázem X4, ze Semprona Athlon X2.. :)
Když si chce dnes někdo koupit Intel, tak dělá hloupou chybu a je slušnost ho na tu chybu upozornit.
5GHz!
I hráči dělají hloupou chybu? Když i i5-10600K je nad A9-39x00X. Nataktovaná na 5,1 GHz dohání i i9? https://www.gamersnexus.net/hwreviews/3592-intel-i5-10600k-cpu-review-be...
Tohle je odhadem mozna 5% hracske komunity. Nazyvat to beznyma "hracema" je ponekud extravagantni, protoze se jedna o spec skupinu "honicu fps". Vetsina lidi co hraje jede dnes na necem jako 3600 a slabsich CPU.
5%, skorej 0,5 %
ano, robia, lebo intely viac hreju, potrebujes super chladic, v priemere lepsiu dosku na take taktovanie a v reale "nikto" nehra s rtx2080ti na 1080p. tj tie vysledky su take laboratorne kecy. Ako spotreba aut na 100km definovana od vyrobcu.
Daj tam rtx 2070/2080S...hoci aj 2080ti a 1440p a viac,a ukaz mi viac nez meratelnu odchylku medzi amd a intelom
Správný hráč prostě má i9-10900K a RTX Titan. Samozřejmě na vodě a notně přetaktované, jedině tak může porazit ostatní.
"A pak přišel nějakej brejlounek s CRTéčkem, kisna snad z 386ky a vytřel si tu s náma zadel." Jojo, pamatuju. :)
Tihle hráči obvykle nehrají multiplayerovky, natož kompetitivní ;)
A proč taktovat? na co, Někde jsou ryzeny proti intelu i o 20% out of box
U tebe Jiriku specielne to bude min 50% :))
10900k 22% nejméně na top Ryzen v X-Plane - https://www.comptoir-hardware.com/articles/cpu-mobo-ram/41584-test-intel...
V MSFS je třeba tenhle test https://www.computerbase.de/2020-08/flight-simulator-benchmark-test/2/#d...
Kdybych místo 8700k koupil 2600X byl bych na tom pěkně bídně. A i dnes tu 8700k nepřekoná žádný AMD procesor
koho zajima X-plane?
chapes troliku, ze 1 priklad, na kterem postavis tvrzeni "ze klidne", neni argument, ale v principu demagogie.
Verim ze se najde vic her, kde neco tkoveho existuje, stejne najdes hry, kde bude 3900X rychlejsi, presto to z nej nedela "obecne" rychlejsi CPU na hry.
Principielne je uz jen blbost si na hrani kupovat 10900k, kdyz ti stejnou sluzbu udela 3600/10400, kde celkove naklady na v principu totozny zazitek jsou mnohem vyssi. To stejne plati pro 2080Ti.
Ty seš opravdu hodně selektivní což.
Já jsem trolík ale Mirda, který generalizuje "Když si chce dnes někdo koupit Intel, tak dělá hloupou chybu a je slušnost ho na tu chybu upozornit." trolík není?
Podle něj dělám chybu, takže mu vysvětluji že tu chybu nedělám protože AMD mi nemá co nabídnout.
Pořád se točíme kolem toho samého proč mají potřebu lidi generalizovat a škatulkovat na základě nějaké značky když vůbec neznají use case člověka co si to kupuje.
Navíc ne vždy je to otázka výkonu ale třeba i samotné konfigurace počítače. Nekompatibilita pamětí například, na jedné desce s AMD paměti běží, na druhé ne, leckdy to nezkousne XMP profil a člověk musí složitě nastavovat bios, který se mu s updatem resetuje a jde odznova, To všechno jsou čas a peníze a těch pár korun rozdílu za procesor jiné značky, který takové problémy nemívá může být zásadní motivace ke koupi.
Ja nevim, proc tam pletes nekoho jineho. Ja odpovidam tobe, protoze tvoje "generalizovani" je tvoje "specialita" a odpovidal jsem konkretne na veci, ktere jsi napsal a ktere jsou v podani, jak jsi je napsal .. nesmysl.
Zbytek komentovat ani nebudu, jedna vymluva za druhou..dneska resit pameti u desek Ryzenu..
Generalizování tady je furt "kdo koupí Intel dělá chybu", "jen blbec koupí Intel" atp. To je podle tebe v pořádku, ale když někdo vyzdvihne že generalizovat nejde je trol. Nj, na nic lepšího se nezmůžeš.
1. proč je komu co do toho kdo si co kupuje? Ať si koupí co chce
2. proč někdo dělá chybu když koupí Intel když mu prokazatelně poskytuje výkon o desítky procent lepší a tím dokonce nabízí lepší poměr cena/výkon, byla by výhra kupovat AMD s horším výkonem a horším poměrem cena/výkon?
3. Proč někdo dělá chybu když si spočítá rizika AMD platformy proti Intelu a finančně mu tak AMD přijde dráž než Intel?
4. Co když někdo prostě chce těch extra 5% výkon. Proč je to chyba? Peníze? Jejda, jsou lidi co si 10900k s RTX2080Ti koupí z výplaty aniž by mu to zasáhlo do rozpočtu. Že je takových lidí v ČR asi 3%, a co, i kdyby jediný, mu to přišlo jako dobrý nápad a rozhodně to nepovažuje za chybu ať se kdo chce staví na uši.
5. proč se u CPUček různých značek tak vehementně řeší pár tisíc rozdílu když je tady mraky zboží kde jsou cenové rozdíly daleko markantnější - například auta, nemovitosti. Tady mohou být rozdíly klidně v řádech milionů
Ty jsi usmevny trolik.
Obecne je AMD lepsi platforma v soucasnosti. Tohle je obecne tvrzeni a je pravdive. Ma PCIe4.0, umoznuje OC jak CPU, tak pameti na levnejsich deskach, vetsina srovnatelnych(v praxi) CPU ma stale dokonce levnejsich nez Intel, min to zere, v aplikacich jsou vetsinou rychlejsi. Ma lepsi podporu chipsetu, atd.
Takze ano, obecne se da rict, ze kdo kupuje intel, dela chybu. Kazde pravidlo ma samozrejme vyjimky a existuji vyjimky, kdy je Intel lepai volba..treba ve tvem neurotickem XPlane nebo pro honice FPS. Stale jsou to ale vyjimky, ktere to tvrzeni pouze doplnuji.
Co jsounto 'rizika AMD'..to je nejake nove PR od Intelu? :))
Samzrejme, at si kazdy jinak kupuje co chce.
Zkus pouzivat selsky rozum...
Ps: v dobach FX davalo nekdy smysl kupovat i AMD, presto ze Intel byl lepsi, protoze bylo podstatne levnejsi. Az bude Intel srovmatelne levnejsi nez AMD, da se stejne jako v propade FX zavrit oko nad spoustou veci..jen on neni, ze..
X-Plane
i9 10900K má 59 fps.
Ryzen 3 3300X má 44 fps.
Ano Jirko, Intel dnes není třeba kupovat ani kvůli X-Plane.
Můžete se prosím rozepsat, co myslíte těmi "riziky AMD platformy"??? To by mě opravdu zajímalo.
Ano. Nenataktovaná má spotřebu 105W, nataktovaná 220W. Taky stojí 7000 Kč a ve všech hrách v tom testu podává dobrý výkon i R3 3300X za 3000 Kč a spotřebou 70W. Snad i inteligence hráčů zvláda úvahy o poměrech a nesmyslnosti honby za co nejvyššími frekvencemi...
PS: Prosím o doporučení co nejlevnější desky co zvládne bez poruchy fungovat s 200W CPU nejméně 5 let.
Ať si každý kupuje co uzná za vhodné, proč mu do toho kecat? Pokud si koupím AMD místo Intelu, co se pro tebe změní? Nic, pro mě třeba hodně, sice ušetřím ale výkon který chci nedostanu.
Ani po třech letech neexistuje AMD procesor který by mi poskytl lepší výkon než moje 8700k, kdybych tehdá koupil 2600X za nižší cenu, byl bych na tom i o 50% hůře
Koukněme zde https://www.computerbase.de/2020-08/flight-simulator-benchmark-test/2/#d...
10400F o 38% výše, 9900k o 47% výše...
Opravdu? Radíš každému se vším co si kupuje? Co když si místo škodovky koupím volkswagen nebo audi? Co když si místo blondýny nabrnknu brunetu nebo zrzku?
Kdybych měl dneska kupovat 8cú16t CPU koupím 10700k, rozdíl ceny při cca 5 leté životnosti asi koruru denně, získám vyšší výkon než u 3700X-3800XT s Intel platformou mám snažší prácia jsem s tou platformou víc familiar. Čas strávený s laděním a získáváním informací o AMD platformě by stál víc
Nechápu proč mají někteří lidé někomu říkat že dělají chybu, přitom o důvodech volby vůbec nemají páru, hlavně proč mají vůbec takovou touhu zajímat se o to co dělají jiní
Máš pravdu. 10700 je o pár procent rychlejší je taky novější. Ale ten cpu žere 180W v default ,což je 2x tolik co ten Ryzen a těch par procent výkonu opravdu nestojí a při OC 250W. Problém ani není cena elektriky jak s odvodem tepla. Nehledě na nutně dražší desku bo z nižším cipsetem než 490 nenataktujes paměti což mu taky výkon ubere. Takže když vezmes am4 tak mas možnost upgrade na novější generaci + pcie 4 což se do budoucna taky hodí pro ssd a nové grafiky. Nemluvě o tom ze tam půjde Zen3 ...
Máš pravdu. 10700 je o pár procent rychlejší je taky novější. Ale ten cpu žere 180W v default ,což je 2x tolik co ten Ryzen a těch par procent výkonu opravdu nestojí a při OC 250W. Problém ani není cena elektriky jak s odvodem tepla. Nehledě na nutně dražší desku bo z nižším cipsetem než 490 nenataktujes paměti což mu taky výkon ubere. Takže když vezmes am4 tak mas možnost upgrade na novější generaci + pcie 4 což se do budoucna taky hodí pro ssd a nové grafiky. Nemluvě o tom ze tam půjde Zen3 ...
Ovšem většina lidí nekupuje Intel, ale procesor.
Takže informace, jak si daný model stojí proti konkurenci, jsou pro ně relevantní.
„Pozoruji již nějaký čas, ve společnosti se rozmáhá takový nešvar […] Když si chce někdo koupit Intel, tak […]“
…nemůže, protože není k dostání. Právě kvůli tomuto nešvaru tento článek vznikl.
A nejhorší na tom je, to dělá parchant jménem Trh ...
Já se na to dívám jinak. Nešvar je takový, že lidé chtějí AMD, ale stále je jim cpán Intel a to jak v OEM, tak v obchodech
Tak jedině Intel, když ho používá i Iron Man a Capitan America ;)
10900K uz neni dostupne a 10850K jeste neni dostupne. A vadi to nekomu? :-)
Vadí to všem hráčům, kteří si takové CPU koupí, provedou delid, dají na to kaskádové chlazení s kompresorem, které to podchladí na -43°C a přetaktují všechna jádra na 5,4GHz.
IMHO Intel bude cim dal vic odpiskany v desktopu a Zen3 tuhle kapitolu pro Intel pak jen zapeceti minimalne do prichodu Alder Lake :)
Na 5,4 pobezi jen jedno jadro, nezapominej, ze single core na vecne casy. :-)
Intel Thermal Velocity Boost Extreme bude +200MHz oproti all core boostu.
To musejí být doslova zástupy, ne?
Nechapu lidi co kupuji intel, vzdyt posledni bazmek Comet Lake je jenom nasponovany 14nm rekvas ktery neskutecne zere(2x prohani oficialni TDP-čko), ma mnoho bezpecnostnich chyb, 56 sekund maximalniho vykonu(tau), je nutno si kuli nemu zakoupit novou zakladni desku ktera ani dnes nepozna PCI-Express 4 generace a procesor nema pribalen zadny vezakovy chladic ktery by aspon dorovnal cenu mezi intel-em a AMD, ptam se pak k cemu? inu k ryti, 10900K nemuze byt vyhodnejsi jak Ryzen 9 3900X ani omylem, OEM a ukazkova blbost lidi kraluje...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.