Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Croteam portuje více her na Linux a Vulkan API

Smekam pred devmi. Niekto by si mohol povedat, ze zbytocna robota, no chcelo by to viac takychto developerov :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Talos Principle, mimochodom podla mna najlepsia logicka fps hra, uz ma v sebe podporu VR. Aj ked to je skor taka testovacia beta.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co to je "podpora VR" ?

Pred vice nez 15 lety chodila skoro kazda 3D hra s 3D brejlema, stacil jen ovladac a brejle pripojene na VGA vystup mezi pocitac a monitor pro synchronizaci. Dva obrazy soucasne to umelo uz tenkrat a najednou je nutne podpora VR?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

> najednou je nutne podpora VR?

Ano je. 3D != VR. I kdyz si mel 3D obraz, furt si hru ovladal pres klavesnici/mys/gamepad/cokoliv. U VR musi engine hry reagovat na vstupy z gyroskopu VR, tj kdyz otocim hlavu musi adekvatne otacet obraz. Krom toho musi reagovat na vstupy z pridavnych "ovladacu" ktere maji VR (podobne jako melo Wii svuj Wiimote). Sakra proc ti to tady vykladam... laskave se podivej na nejake videa s Riftem nebo HTC Vive, a zkus priste pouzit mozek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ako to pred tými 15 rokmi vyzeralo? :-) V prvom rade potrebuješ zapracovať ovládače. Či už od Oculusu alebo SteamVR od Valve. Kedysi sa totižto neriešilo napríklad niečo ako Asynchrónny timewarp alebo spacewarp. Potrebuješ tiež pridať podporu herných ovládačov a možnosti pohybu v hre aj chôdzou. Teda aby sa neovládala hra iba cez klávesnicu a myš. A treba samozrejme hru pre VR aj odladiť. Nemôže sa to len tak plácnuť ako obyčajné 3D. Tak by to nefungovalo ideálne a bolo by ti z toho zle. Ako píše franzzz vyššie, tak 3D nie je VR.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

VR je kok.tina , která vylezla z hrobu po 20 létech . V ranných 90 , když lidé hltali hity jako "Trávníkář" , mělo smysl na poutích a v hernách ukázat , jaké by to bylo přenést se do jiné reality Tehdy jsem VFX-1 chápal (https://en.m.wikipedia.org/wiki/VFX1_Headgear) . Bohužel dnes jsme jen o nepatrný kousek dál co kdysi , jen s vyšším rozlišením a distorzí obrazu pro přirozenější vnímání prostoru v headsetu .
Základní problém je , že ve VR je nám na obtíž současná realita a neřeší to klece ,chodící pásy ani zábradlí či žíněnky . Čili nedokonalost původního řešení VR převzali do puntíku všichni ...Pohyb řeší postaru gyroskopem v určitém ovladači . Monitoring pohybu ve stylu Kinectu v lepším případě používají jen pro headtracking (což už dávno fandové leteckých simulátorů a Army řešili dvěma led/IR diodama na kšiltovce a IR senzory , či vlastní kamerou).
Je pěkné vidět jak se ve vypolstrované místnosti Kinect používá pro kompletní snímání polohy těla , ovšem zalehnutí , přikrčení či krytí jaksi poté vyžaduje i dobrou fyzičku a letecký hangár , pokud máte i sprintovat bez dalších překážek .
Bohužel doba , kdy stačilo vidět vystupující objekty k čemuž vám stačily stereoskopické brýle už před sto léty ,byla blíž praktické použitelnosti , než kdy VR v současném pojetí bude .A to už dokázali výrobci spotřební elektroniky zazdít i ty levné pasivní kousky plastu co vám 3D vjem z obrazovky zprostředovávaly . Takže já jen čekám až VR bublina splaskne a spočítají se škody a vyhozené investice .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Viem ako to bolo s VFX. Čo nechápem je to porovnávanie s 3D okuliarmi čo je úplne niečo iné. Tu nie je iba niečo čo vystupuje pred očami ale priamo ste vo virtuálnom svete. Limity reálneho sveta tu samozrejme sú, ale doba simulátorov ala Star-trek je ďaleko pred nami. Ak vôbec niekedy nastane. Takže kľudne ofrflite čo je dnes a čakajte do nekonečna a tešte sa z toho keď to teraz nevíde. Ja VR normálne používam a na hranie nie je nič lepšie. Nie u hier, kde to funguje. A to tu máme aj aplikácie ako napríklad Google Earth VR, ktoré je na míle ďaleko pred klasickým pozeraním na monitore. To by ale chcelo aj naozaj vyskúšať a nielen pohŕdavo a nezmyselne súdiť. BTW neposunula sa len HW technológia, ale hlavne aj SW, ktorý je niekde úplne inde ako pred 20timi rokmi. Vnímate vôbec to, že zatialčo vtedy každý musel zapracovávať VR do svojich aplikácií zatiaľčo teraz je už súčasťou veľkých herných engine-ov a môže sa rovno používať? Samozrejme zapracovanie do konkrétnych hier a testing je stále na vývojároch, ale tí už nemusia riešiť core funkcionalitu. Počítačová grafika tiež pokročila o mílové kroky. Dnes je už proste na čo sa dívať a nie je vám z toho zle. Celé porovnávanie VR z minulosti s tým súčasným a podľa toho toto celé posudzovať je nezmysel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz uz meli by udelat i prerabku Serious Sam II, dle meho osobniho nazoru lepsi dil nez 3: BFE, navic ma hezsci grafiku.

Co se tyka 3:BFE tak dost to v tomhle dile posrali odstranenim dvou jiz generacemi zazitych zbrani a to laserova zbran a odstrelovaci puska ktere pote narychle doplacali do tajnych skrýší. Navic 3 dil je kratsi a poslední bos uplny fake.

VR jde tenhle rok pro masy, PS4 VR kit ma velky uspech, na 4 dil Serious se tesim, jenom by mel vyjit konecne i ten Half-Life 3 :-).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

VR pro masy uz tu bylo v roce 1994 a v roce 2001, jen to ty masy nejak nepochopily.

V roce 2001 ty aktivni 3D brejle staly necele 2000 Kc a funguji v temer kazde 3D hre.

A najednou se dela velka senzace z jakesi "podpory VR". Vsadim se ze kdyz pripojim VGA kabel i s brejlema tak ten 15 let stary set bude fungovat i dneska.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Není na to žádný standard. Každý výrobce má svoje SDK. Podpora VR znamená implementace některého z SDK. Tzn. že budou třeba podporovat Oculus, ale zatím ne Vive nebo obráceně.
Nebo jiné zařízení, objevují se jako houby po dešti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Keď už budeš mať ten starý set rozbehaný, porovnaj si ho s tým čo je dnes. Budeš mať lepšiu predstavu kam sa to odvtedy pohlo. A to nielen vďaka HW ale aj SW, kvôli ktorému (nie ale jedinému) sa musí dorábať podpora.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenze ty tvoje 3d bryle nejsou virtualni realita. 3D bryle uz znas, tak si jeste bez nekam vyzkouset VR at vis ze je to neco jinyho.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

SS2 dostane kompletný remake a bude súčasťou Fusion. Kedy, to nikto nevie.

Mimochodom, obe zbrane sa v hre nachádzajú.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Add .. Sony ... Sony mělo už Move 1 a 2 a i když se set prodával dobře , praktická použitelnost byla krutě limitována . Mainstream se z žádného nestal a totéž vidím i v případě PS4 VR setu . Sony se jen přidalo, aby nebyli označení za ignoranty a třeba se mu vývoj i výroba zaplatí pokud zohledníme počet majitelů PS4 a hype které VR provází...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.