Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Cyberpunk 2077 bude čistě DirectX12, jiná API nebudou na PC podporována

Můžete prosím vytvořit návod jak nainstalovat DirectX12 na Windows 7/8.1 ?
V článku uvádíte, že by instalace měla být k dispozici, ale žádnou jsem nenašel.
Děkuji

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Veřejnou instalačku nikde neseženeš, je zapracovaný do instalačky hry. Původně si to vydupal Blizzard pro WoWko.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Maximálně jsem našel nějaký balíček pro package manager Nuget https://www.nuget.org/packages/Microsoft.Direct3D.D3D12On7

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Marně hledám, kde jsem měl ve článku byť jen zmínit Windows 8.1.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

8.1 jste nezminil, ale tipnul jsem si, ze kdyz jste napsal, ze je pro W7, tak by mohla byt i pro 8.1 (kterou bych chtel)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osmičky jsou, pokud vím, nepodporované.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dovolím si podotknout, že Windows 8 a Windows 8.1 jsou z hlediska MS 2 odlišné OS s rozdílnou podporou. Nevím jak Dx, to mě neživí, ale třeba ohledně dot net frameworku je to poměrně zásadní. :)
AFAIK upgrade z 8 na 8.1 je (nebo alespoň byl) zdarma pro všechny, tak občas se nějaký "trdlo" s Windows 8 najde... Ale to byl upgrade na Windows 10 ze 7 taky...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proc trdlo? W8.1 je posledni pouzitelny system od MS, ale chce to trochu prekopat.
Jinak podporu DX12 tam necekam, vzhledem k % to MS u WoWka zahodilo.

AMD se pro W8/8.1 prestalo s ovladaci take snazit a nejaky cas bylo mozne instalovat ty z W7. Porad jeste nainstalovat ty novejsi jdou, ale uz je to jako drbani levou nohou za levym uchem (za pravym je to jednodussi).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To "trdlo" jsem použil pro ty, kteří zůstali na 8 a nedali si aktualizaci na 8.1.
Nicvezlym

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepochopeni textu bylo asi nadbytkem piv ;)
Osobne zadne trdlo s cistou W8 uz neznam. Tech par, co je meli, na 8.1 presli rychle (a vetsina na nich zustala doted).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prikladám z World of Warcraft 8.2.0
d3d12.dll - https://ibb.co/Fq1NWV1
D3Dcompiler_47.dll
DBGHELP.dll
dxilconv7.dll
https://uloz.to/file/aLWtVLksLXoX/wowdx17on7-7z

S najväčšou pravdepodobnosťou je to k ničomu (okrem WoW), ale ak sa niekto nudí a má chuť, tak môže vyskúšať to dať na priamo do nejakej hry. Aspoň nemusí sťahovať 50GB, poprípade light clienta.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Promluvily úplatky z programu The Way It's Meant to Play" Slyšeli jste slovo boží... tedy Nvidie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tady ne. NVidia dělá velké zlo ale v tomto je nevinně. Největší brzdou DX12 byl paradoxně MS. Je to poměrně logické rozhodnutí a nyní bude jen přituhovat. Věc na které pracuji už bude taky DX12 only.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

já si myslím, že majitelé nvidia karet tak špatně na tom nebudou troufnu si tvrdit, že taková 6let stará gtx 980 to rozběhá úplně bez problému (nemyslím na ultra), už se těšim na testy bude to zajímavé sledovat jestli grafiky, které podporují bezvadně asynchronní sharery nakopou ty grafiky, která umí dx12, až poslední rok

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Že by zase jedna z her, co přunutí hráče vyměnit staré počítače? Otázkou je, zda bude tak dobrá, aby na to měla sílu. Ale v roce 2020 není DX12 nijak náročný požadavek, takže by ta síla nemusí být zase tak velká.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak to by mohlo na 5700 XT běhat dobře, když je to karta, co podporuje DX12 :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, na DX11 sere pes, nicmene... mohli tam dat alespon DX12 + Vulkan. Oba API vznikali ve stejne dobe ze stejnych duvodu, a oba podporuji raytracing. S Vulkanem jsem delal, s DX12 nikoliv - jsou ty API opravdu tak odlisne ze na to nemohli obetovat nejaky cas ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

možná kvůli kapacitám nechtěli dělat 2 api, když jedno stačí? třeba vulkan dodělají dodatečně, byla by to škoda, kdyby neudělali vulkan

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Taky doufám že bude vulkán. Ani ne tak kvůli amd, ale kvůli multiplatformovosti typu linux. Co běží na vulkánu se dá bez emulace rozbehat i na Linuxu (a macos). Jediné co mě drží na Windows jsou právě hry. Jinak bych si na hraní šel do Linuxu. Mac OS už mám, ale můj starý mac není na hraní her moc ekonomický (300W inteliho TDP jen pro cpu). A vlastně i kdybych měl na nový mac pro, tak po stránce energetické je to prast jako uhod. Linux na R5/R7 by v tom byl tedy lepší. Wine dost krade výkon a prostě dx12 efekty stejně osekava...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pletes si pojmy a dojmy. Vulkan je alternativa Direct3D. Direct3D je jen cast DirectX. Takze zadny ze co bezi na vulkanu beha i jinde. To je naprosty nesmysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jde o to, ze CDPR uz tak jako tak musi pripravovat CP2077 i na playstation, takze Vulcan by byl 3. rozhrani a neni za tim zadna byznys vyhoda. Dokud nebyl DX12 na jeste stale hodne rozsirenych W7, tak byl Vulcan jedinou moznosti tam dotahnout nove veci. Ale to uz tedka neplati.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

byznys vyhoda by pro vsechny byla, kdyby vyvojarske studia zatlacili na Sony+MS a rekli jim at se vyserou na sve uzasni API made in garaz, nebo alespon daji Vulkan na sve konzole jako moznost. Nintendo na svem switchi Vulkan ma. Hardware dnesnich konzoli je prakticky identickej s PC, takze hardwarove ovladace by meli byt trivialne portovatelne, a podpora Vulkanu s nimi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby byly v prdeli ryby, nemusely by byt rybliky!

Chapes ze na to jdes obracene? V tuhle chvili neni zadna byznys vyhoda pro CDPR.

Muzes si o DX12 a nebo o tom co ma PS myslet co chces, ale rozhodne to nejsou garazove produkty.

Konzole jsou neco jineho nez PC. Konzole jsou uzavreny ekosystem a vyrobce zarucuje mnohem vetsi kvalitu a bere na sebe mnohem vetsi zaruky, takze se vyrobci konzoli obecne neoplati platit o hromady QA vic, aby na sve konzoli podporoval (cti mel otestovane) dalsi rozhrani.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Až na to že dle demonstraci je portovatelnost dx12 na vulkán mnohem snazší než z dx11 na dx12 nebo implementováni pseudo raytracingu. Dle AMD a Blizzardu na YouTube. To co podle mě drželo studia u DX11 byl sponzoring od nvidie a pohodlnost programátorů učit se novým věcem a dělat (popřípadě kupovat) nové textury.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Porad nechapes.

I kdyby ta portovatelnost byla snadna, proc by to sakra delali? Opakuji, neni zadny ekonomicky ani technologicky duvod.

Vulcan nenabizi nic navic oproti DX12. Nevim v cem to puvodne vyvijeli, jestli na DX11, nebo rovnou na DX12, ale tak jako tak, i v tvem pripade je to zbytecny krok navic.

Ekonomicky se jim to take nevyplati, neziskaji zadny dalsi trh, zadnou dalsi vyhodu, jen vice prace pro QA a uz tedka to posunuli, protoze meli problemy vse dotestovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodem vulcan je jen prevleceny mantle který je na trhu taky dost dlouho a kdyby ho apple ve svém projektu neukoncil, mohl by už být na lepším povědomí než dnes. Jenže jak je u Applu známé, rád sve zavřené jistoty (což otevřený mantle/vulkán není) a jejich projektu streamovani her. Prostě se naučili jak dělat API a pak utekli.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Porad jen kdyby. Mozna by sis mohl zkusit to co chces rici zde prvne zkusit napsat na papir a cervene podtrhat ty casti, ve kterych pouzivas podminovaci zpusob.

Kdyz tam bude vic jak jedna cervena, pak to znamena, ze ses vedle jak ta jedle. Konec debaty :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Extrémně naivní názor. Možnost na někoho tlačit je přesně opačná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Obětovat nějaký čas - to se říká lehce, ale oni tu hru potřebují vydat, ne ji posunout o dalších půl roku, protože budou ladit další API, které ale zákazníkovi ve výsledku nic zásadního nepřinese. A než to vyladit blbě, tak radši vůbec. Vidím to u jednoho příkladu z poslední doby - Red Dead Redemption 2 - ten podporuje jak DX, tak Vulkan. V případě Vulkanu mám na své grafice (RX 580) velmi lehce lepší odezvu, jenže zároveň další bonus - u některých grafických efektů to na Vulkanu natvrdo padá. Oprava byla v nedohlednu (hrál jsem to podruhé někde půl roku po vydání), internet plný stížností na stejný problém. Řešení jednoduché - přepnout na DX. Bohužel (aspoň v mém případě) hra u AMD karty preferuje Vulkan, tak lidem automaticky zadělává na problémy. Hru jsem pak v pohodě dohrál na DX. Tak než takovou implementaci, které mi nepřinese prakticky nic, jen problémy navíc, tak to raději jen ten DX.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Stějně budou muset další API (tj. Vulkan) udělat, pokud budou chtít uvést hru na PS4/5. Sony má OS postavený na BSD = Vulkan. Spíš se divím, že jej nevyužili rovnou, protože takhle by hra běžela bez problémů na všech třech platformách naráz. Ale zjevně vývoj nesponzoruje jen nVidia, ale i MS.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

PSko nepodporuje vulkan a tusim, ze se dokonce vyjadrili ve smyslu, ze na nej hazou bobek

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Co si o tom nejdřív něco přečíst, než se začnou házet nějaká rovnítka mezi nesmysly. PS používá svoje proprietární rozhraní, které dle informací na netu je Vulkanu obdobné, ale není kompatibilní a je uzavřené. Tj. Sony nejspíš vzala Vulkan a upravila jej tak, aby nebyl kompatibilní a uzavřela jej pro svoje potřeby. Proč? Protože Sony. Nemám rád tu značku a udělal jsem po veeelmi dlouhé době ústupek a pořídil si od nich sluchátka. Takový krám už jsem dlouho doma neměl. Sluchátka za 3,5 litru se po střídmém užívaní rozpadla dříve než BT jebky za 350,- z Ali. Reklamace? Neuznává se. Sony mi nesmí do baráku, nebudu přeplácet za šunty.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To znám. Já si koupil uchatka sice za pár (500 Kč), ve víře že je to kvalita (Sony bývali kvalitní) a ono se to rozpadá po půl roce a zvuk žádná jízda. Dokonce slysim hucet pc ventilátory, ale když je sundám tak ticho (prostě be quiet). Měl jsem nějaké sunty za 300 které jsem vyhodil po tom co jsem je urval při zakopnuti a byly o dost lepší. Taky už Sony moc nevěřím.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Sony býval pojem a leader v technologiích...první PSko, MiniDisc, 3.5" disketovka, spoluvyvíjeli CD...jejich Hi-Fi systémy v 80. letech - nic moc lepšího se nedalo sehnat (pro relativně normálního uživatele, samozřejmě tu jinak byly malosériové chuťovky, ale ty si mohl dovolit málokdo). Nikdy Sony nebylo levné, ale dřív si za to člověk koupil kvalitu, takže dobře utracené peníze. Dneska? Prodávají šunty, jen jsou stále předražené. Reklamace, ty se zásadně neuznávají (ostatně Sony přišel s tím, jak u svých vodotěsných telefonů neuznat reklamaci v případě vniku kapaliny, a rozpadající se díly u sortimentu? Jasná vina zákaznika - opotřebení či špatné zacházení). Jediné nad čím bych snad zahmouřil oko by byly foťáky, tam je to prý stále slušné, nicméně, po svých zkušenostech bych takové firmě nedal ani korunu, už z principu. Dokud jsou dobré alternativy, budu preferovat ty.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Poslední odstavec je vtipnej, ono to je právě naopak. Zatímco chytráci před 5 lety ve fórech doporučovali DX12 karty jako, že to kupující musí mít, protože to je budoucna megabombavole, protože za půl roku nastane DX11 a OpenGL apokalypsa kdy vývojáři spáchají harakiri, aby uvolnili cestu nastupující generaci programátorů nových api (kterých je i dneska něco okolo 0).. Tak majitelé těchto doporučených karet si konečně po pěti letech něco zahrajou, samo pokud je pro ně hra zajímavá, jinak ji přejdou tak jako přešli zbylých 5 titulů co nové api podporují :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Cyberpunk 2077 pouze s DirectX12.

Souhlas, CD Projekt to jakovzdy vystihl zcela spravne, na co jiny API nez DirectX12.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"z druhé strany, je vlastně s podivem, proč tento přístup není dávno standardem"
Protože dřív neměl DX12 podporu RayTrancingu, je to krásný grafický efekt navíc. Starý DX12 šlo udělat i přes DX11 (=byl by nesmysl nedělat hry pod DX11 pro víc zákazníků).
DXR bude ale nově i v konzolích: https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/news/cyberpunk-2077-ray-tracing-dls...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.