Preco sa nepouzivaju tak vykonne procesory aj do PC. Len s architekturou x86 tolko tranzistorov a tolko jadier. ??
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
morgun (neověřeno) https://diit.cz
30. 8. 2005 - 10:50https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskusePreco sa nepouzivaju tak vykonne procesory aj do PC. Len s architekturou x86 tolko tranzistorov a tolko jadier. ??https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-213858
+
Protoze by trvalo Microshitu dalsich 5 let nez by vubec vydal betu operacniho systemu podporujici tento procesor. Nemluve o dalsich aplikacich. A pro linux to nikdo delat nebude. Staci kdyz se podivas na dnesni Windows 64bit edice - slibovali, slibovali a poradne na tom nic nejede.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vlask (neověřeno) https://diit.cz
30. 8. 2005 - 11:20https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuseProtoze by trvalo Microshitu dalsich 5 let nez by vubec vydal betu operacniho systemu podporujici tento procesor. Nemluve o dalsich aplikacich. A pro linux to nikdo delat nebude. Staci kdyz se podivas na dnesni Windows 64bit edice - slibovali, slibovali a poradne na tom nic nejede.https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-213864
+
30. 8. 2005 - 11:27https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskusecell nema 241 milionu tranzistoruhttps://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-213865
+
carmack tvrdi ze cell ma jen polovicni vykon oproti dnesnim hi-end compum, tak nevim:(
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Harvester https://diit.cz/profil/harvester
30. 8. 2005 - 12:04https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskusecarmack tvrdi ze cell ma jen polovicni vykon oproti dnesnim hi-end compum, tak nevim:(https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-213885
+
Hej, ale konzole potrebuju zobrazovan len polovicne rozlisenie na tv.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
cvxc (neověřeno) https://diit.cz
30. 8. 2005 - 12:20https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuseHej, ale konzole potrebuju zobrazovan len polovicne rozlisenie na tv.https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-213887
+
az na to, ze tahle konzole je urcena pro HDTV, takze prevysuje rozlisenim normalni PC, pochybuju ze vic lidi pouziva na PC rozliseni 2716x1528 aby se daly nove konzole oznacit za "polovicni" ;) navic to nezavisi na CPU, ale GPU, takze o Cell nejde
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
asdfvadv (neověřeno) https://diit.cz
30. 8. 2005 - 12:49https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuseaz na to, ze tahle konzole je urcena pro HDTV, takze prevysuje rozlisenim normalni PC, pochybuju ze vic lidi pouziva na PC rozliseni 2716x1528 aby se daly nove konzole oznacit za "polovicni" ;) navic to nezavisi na CPU, ale GPU, takze o Cell nejdehttps://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-213889
+
Plný formát HDTV má 1920x1080. Ale Xbox 2 bude dost využívat 1280x720.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tykvik (neověřeno) https://diit.cz
30. 8. 2005 - 13:28https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskusePlný formát HDTV má 1920x1080. Ale Xbox 2 bude dost využívat 1280x720.https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-213924
+
To je rozliseni, abys mohl rict, ze HDTV je "polovicni" oproti PC. Jenze autor udelal chybicku v tom, ze vynasobil oba rozmery - proti takovemu PC by bylo HDTV "ctvrtinove" :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fleggy (neověřeno) https://diit.cz
30. 8. 2005 - 13:28https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuseTo je rozliseni, abys mohl rict, ze HDTV je "polovicni" oproti PC. Jenze autor udelal chybicku v tom, ze vynasobil oba rozmery - proti takovemu PC by bylo HDTV "ctvrtinove" :)https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-213925
+
kvalita obrazu na HDTV televizore nikdy nebude porovnatelna s kvalitou obrazu na monitore. format HDTV podporuje 4 rozlisenia 720p, 1080i, 1125i a 1250i v praxi sa ale pouzivaju iba prve dve 720p a 1080i. na dnesnu dobu absolutne nedostacujuce rozlisenie 720p sice zvlada 100Hz nanestastie pri smiesnom pocte riadkov 720. na druhej strane 1080i ma uz celkom uspokojivy pocet riadkov ale pri frekvencii - 50Hz interlaced moze byt na obrazovke zobrazenych max. 25 fps(u mna napriklad, je vsetko pod 60fps nehratelne). jednoducho, HDTV format bol primarne navrhnuty pre televizne vysielanie pri ktorom ma kazdy kanal obmedzenu sirku pasma takze sa pochopitelne museli robit kompromisy. clovek odchovany PCckami si urcite nesadne pred monitor ktory ma menej ako 100Hz pretoze by ho rozbolela hlava a po dlhodobom pouzivani by prisiel o zrak. a to iste plati pre DVD filmy, zatial co na 100Hz televizore je obraz celkom uspokojivy, na PC monitore vidim 100% ostre hrany jednoducho kazdy detail.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kromec (neověřeno) https://diit.cz
30. 8. 2005 - 14:10https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuseK te HDTV:
prevzato z teto diskuze:
http://forum.zive.cz/viewtopic.php?t=5757&postdays=0&postorder=asc&start=15
kvalita obrazu na HDTV televizore nikdy nebude porovnatelna s kvalitou obrazu na monitore. format HDTV podporuje 4 rozlisenia 720p, 1080i, 1125i a 1250i v praxi sa ale pouzivaju iba prve dve 720p a 1080i. na dnesnu dobu absolutne nedostacujuce rozlisenie 720p sice zvlada 100Hz nanestastie pri smiesnom pocte riadkov 720. na druhej strane 1080i ma uz celkom uspokojivy pocet riadkov ale pri frekvencii - 50Hz interlaced moze byt na obrazovke zobrazenych max. 25 fps(u mna napriklad, je vsetko pod 60fps nehratelne). jednoducho, HDTV format bol primarne navrhnuty pre televizne vysielanie pri ktorom ma kazdy kanal obmedzenu sirku pasma takze sa pochopitelne museli robit kompromisy. clovek odchovany PCckami si urcite nesadne pred monitor ktory ma menej ako 100Hz pretoze by ho rozbolela hlava a po dlhodobom pouzivani by prisiel o zrak. a to iste plati pre DVD filmy, zatial co na 100Hz televizore je obraz celkom uspokojivy, na PC monitore vidim 100% ostre hrany jednoducho kazdy detail. https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-213931
+
to je uplne jedno kolik to ma Hz
protoze HDTV TV jsou LCD
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
ae (neověřeno) https://diit.cz
30. 8. 2005 - 14:31https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuseto je uplne jedno kolik to ma Hz
protoze HDTV TV jsou LCDhttps://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-213935
+
>GDT a FLEGGY: chybu jsem neudelal, protoze jsem vynasobil obe strany druhou odmocninou ze dvou, takze plocha/rozliseni je skutecne dvojnasobne - xbox 360: 1920x1080= 2,07Mpixelu
a 2716x1528= 4,15Mpixelu takze skutecne polovina vs. dvojnasobek.
Kdybych vynasobil jen jednu stranu, byl by pomer stran 32:9 a kdybych nasobil dvemi kazdou stranu, pak by bylo skutecne ctvrtinove ale bylo by to pak uz 3840x2160 pixelu
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
asdfvadv (neověřeno) https://diit.cz
30. 8. 2005 - 20:11https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse>GDT a FLEGGY: chybu jsem neudelal, protoze jsem vynasobil obe strany druhou odmocninou ze dvou, takze plocha/rozliseni je skutecne dvojnasobne - xbox 360: 1920x1080= 2,07Mpixelu
a 2716x1528= 4,15Mpixelu takze skutecne polovina vs. dvojnasobek.
Kdybych vynasobil jen jednu stranu, byl by pomer stran 32:9 a kdybych nasobil dvemi kazdou stranu, pak by bylo skutecne ctvrtinove ale bylo by to pak uz 3840x2160 pixelu
https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-213971
+
<b>kromec</b>: sice je hranice, za kterouo lidske oko prestane vnimat blikani kolem 20 Hz, ale urcite se najde nekdo, kdo rekne, ze vidi "blikat" i 100 Hz monitor. Ano, na televizi se obraz "chveje" pri 25 Hz, coz zpusobju predevsim prokladani obrazu, jinak si toho tezko vsimnes. U monitoru "blikani" ci "chveni" zpusobuje interference se zarivkami nebo nejakym zdrojem elektromagnetickeho vlneni (trafo, silnoproude vedeni za monitorem...). Kazdopadne je fakt, ze pro praci, kdy koukas do monitoru nekolik hodin vkuse, je dobre mit rozliseni aspon 80 Hz (na CRT monitoru, u LCD je to zatim jedno).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
peca (neověřeno) https://diit.cz
31. 8. 2005 - 07:22https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse<b>kromec</b>: sice je hranice, za kterouo lidske oko prestane vnimat blikani kolem 20 Hz, ale urcite se najde nekdo, kdo rekne, ze vidi "blikat" i 100 Hz monitor. Ano, na televizi se obraz "chveje" pri 25 Hz, coz zpusobju predevsim prokladani obrazu, jinak si toho tezko vsimnes. U monitoru "blikani" ci "chveni" zpusobuje interference se zarivkami nebo nejakym zdrojem elektromagnetickeho vlneni (trafo, silnoproude vedeni za monitorem...). Kazdopadne je fakt, ze pro praci, kdy koukas do monitoru nekolik hodin vkuse, je dobre mit rozliseni aspon 80 Hz (na CRT monitoru, u LCD je to zatim jedno).https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-213987
+
to =peca=: tak to zas pozor s tim blikanim, ja od sebe rozeznam 60Hz a 85Hz, protoze 60Hz pomerne zretelne blika (za denniho svetla). Zkus si nekdy nastavit 60Hz a pak se na monitor (bavime se o CRT) podivej okrajem zornyho pole, nejlepe kdyz je obrazovka cela bila.
to =kromec=: A ja povazuju 200 radku, co leze z VHS, za celkem snesitelny :-)
BTW: cloveka zvyklyho na 100Hz rozboli hlava a prijde o zrak pri mene nez 100Hz? Pokud tuhle uvahu dovedu do konce, tak mi vychazi, ze ztrata zraku je ciste psychicka zalezitost, protoze pokud by si bejval ten dotycnej nezvykl na 100Hz, tak o zrak neprijde :-DDD
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kubik https://diit.cz/profil/kubik
31. 8. 2005 - 08:50https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuseto =peca=: tak to zas pozor s tim blikanim, ja od sebe rozeznam 60Hz a 85Hz, protoze 60Hz pomerne zretelne blika (za denniho svetla). Zkus si nekdy nastavit 60Hz a pak se na monitor (bavime se o CRT) podivej okrajem zornyho pole, nejlepe kdyz je obrazovka cela bila.
to =kromec=: A ja povazuju 200 radku, co leze z VHS, za celkem snesitelny :-)
BTW: cloveka zvyklyho na 100Hz rozboli hlava a prijde o zrak pri mene nez 100Hz? Pokud tuhle uvahu dovedu do konce, tak mi vychazi, ze ztrata zraku je ciste psychicka zalezitost, protoze pokud by si bejval ten dotycnej nezvykl na 100Hz, tak o zrak neprijde :-DDDhttps://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-213994
+
kubik: Ja jsem zvykly na 100hz monitor, a pokud pred sebou vidim 85hz tak me hned zacnou bolet oci...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fred (neověřeno) https://diit.cz
31. 8. 2005 - 11:01https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskusekubik: Ja jsem zvykly na 100hz monitor, a pokud pred sebou vidim 85hz tak me hned zacnou bolet oci...https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-214001
+
Vlask: Cell Procesor by měl být podporován v linuxovém kernelu již od verze 2.6.13, které je od 29.8.2005 stable. Cosi se proslýchá z Foxconnu, že na dražší verzi Xbox 360 půjde normálně nainstalovat linux bez větších problémů. Pokud máte přesnější informace, rád se přiučím.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jouda (neověřeno) https://diit.cz
31. 8. 2005 - 17:33https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuseVlask: Cell Procesor by měl být podporován v linuxovém kernelu již od verze 2.6.13, které je od 29.8.2005 stable. Cosi se proslýchá z Foxconnu, že na dražší verzi Xbox 360 půjde normálně nainstalovat linux bez větších problémů. Pokud máte přesnější informace, rád se přiučím.https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-214057
+
>XS: Proc? (a prosim konkretni duvody, ne argumentaci po vzoru intelaku a podobnych)
PS: pokud je pro tebe problem spocitat plochu ctverce pri zachovani pomeru stran, tak je to fakt spatne a mel by ses vtatit na prvni stupen zakladni skoly
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
asdfvadv (neověřeno) https://diit.cz
1. 9. 2005 - 04:05https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse>XS: Proc? (a prosim konkretni duvody, ne argumentaci po vzoru intelaku a podobnych)
PS: pokud je pro tebe problem spocitat plochu ctverce pri zachovani pomeru stran, tak je to fakt spatne a mel by ses vtatit na prvni stupen zakladni skolyhttps://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskuse#comment-214103
+
Diskuse k Další informace o architektuře Xbox 360https://diit.cz/clanek/dalsi-informace-o-architekture-xbox-360/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Preco sa nepouzivaju tak vykonne procesory aj do PC. Len s architekturou x86 tolko tranzistorov a tolko jadier. ??
Protoze je zaplatili konzolisti.
Protoze by trvalo Microshitu dalsich 5 let nez by vubec vydal betu operacniho systemu podporujici tento procesor. Nemluve o dalsich aplikacich. A pro linux to nikdo delat nebude. Staci kdyz se podivas na dnesni Windows 64bit edice - slibovali, slibovali a poradne na tom nic nejede.
cell nema 241 milionu tranzistoru
carmack tvrdi ze cell ma jen polovicni vykon oproti dnesnim hi-end compum, tak nevim:(
Hej, ale konzole potrebuju zobrazovan len polovicne rozlisenie na tv.
az na to, ze tahle konzole je urcena pro HDTV, takze prevysuje rozlisenim normalni PC, pochybuju ze vic lidi pouziva na PC rozliseni 2716x1528 aby se daly nove konzole oznacit za "polovicni" ;) navic to nezavisi na CPU, ale GPU, takze o Cell nejde
HDTV nepouziva rozliseni 2716x1528
Plný formát HDTV má 1920x1080. Ale Xbox 2 bude dost využívat 1280x720.
To je rozliseni, abys mohl rict, ze HDTV je "polovicni" oproti PC. Jenze autor udelal chybicku v tom, ze vynasobil oba rozmery - proti takovemu PC by bylo HDTV "ctvrtinove" :)
Sorry, chybne jsem povazoval rozliseni XBOXu za HDTV rozliseni :/
K te HDTV:
prevzato z teto diskuze:
http://forum.zive.cz/viewtopic.php?t=5757&postdays=0&postorder=a...
kvalita obrazu na HDTV televizore nikdy nebude porovnatelna s kvalitou obrazu na monitore. format HDTV podporuje 4 rozlisenia 720p, 1080i, 1125i a 1250i v praxi sa ale pouzivaju iba prve dve 720p a 1080i. na dnesnu dobu absolutne nedostacujuce rozlisenie 720p sice zvlada 100Hz nanestastie pri smiesnom pocte riadkov 720. na druhej strane 1080i ma uz celkom uspokojivy pocet riadkov ale pri frekvencii - 50Hz interlaced moze byt na obrazovke zobrazenych max. 25 fps(u mna napriklad, je vsetko pod 60fps nehratelne). jednoducho, HDTV format bol primarne navrhnuty pre televizne vysielanie pri ktorom ma kazdy kanal obmedzenu sirku pasma takze sa pochopitelne museli robit kompromisy. clovek odchovany PCckami si urcite nesadne pred monitor ktory ma menej ako 100Hz pretoze by ho rozbolela hlava a po dlhodobom pouzivani by prisiel o zrak. a to iste plati pre DVD filmy, zatial co na 100Hz televizore je obraz celkom uspokojivy, na PC monitore vidim 100% ostre hrany jednoducho kazdy detail.
to je uplne jedno kolik to ma Hz
protoze HDTV TV jsou LCD
>GDT a FLEGGY: chybu jsem neudelal, protoze jsem vynasobil obe strany druhou odmocninou ze dvou, takze plocha/rozliseni je skutecne dvojnasobne - xbox 360: 1920x1080= 2,07Mpixelu
a 2716x1528= 4,15Mpixelu takze skutecne polovina vs. dvojnasobek.
Kdybych vynasobil jen jednu stranu, byl by pomer stran 32:9 a kdybych nasobil dvemi kazdou stranu, pak by bylo skutecne ctvrtinove ale bylo by to pak uz 3840x2160 pixelu
asdfvadv @ 194.108.127.88 - dnes, 30. srpna 2005, 20:11
nech se vysetrit...
<b>kromec</b>: sice je hranice, za kterouo lidske oko prestane vnimat blikani kolem 20 Hz, ale urcite se najde nekdo, kdo rekne, ze vidi "blikat" i 100 Hz monitor. Ano, na televizi se obraz "chveje" pri 25 Hz, coz zpusobju predevsim prokladani obrazu, jinak si toho tezko vsimnes. U monitoru "blikani" ci "chveni" zpusobuje interference se zarivkami nebo nejakym zdrojem elektromagnetickeho vlneni (trafo, silnoproude vedeni za monitorem...). Kazdopadne je fakt, ze pro praci, kdy koukas do monitoru nekolik hodin vkuse, je dobre mit rozliseni aspon 80 Hz (na CRT monitoru, u LCD je to zatim jedno).
to =peca=: tak to zas pozor s tim blikanim, ja od sebe rozeznam 60Hz a 85Hz, protoze 60Hz pomerne zretelne blika (za denniho svetla). Zkus si nekdy nastavit 60Hz a pak se na monitor (bavime se o CRT) podivej okrajem zornyho pole, nejlepe kdyz je obrazovka cela bila.
to =kromec=: A ja povazuju 200 radku, co leze z VHS, za celkem snesitelny :-)
BTW: cloveka zvyklyho na 100Hz rozboli hlava a prijde o zrak pri mene nez 100Hz? Pokud tuhle uvahu dovedu do konce, tak mi vychazi, ze ztrata zraku je ciste psychicka zalezitost, protoze pokud by si bejval ten dotycnej nezvykl na 100Hz, tak o zrak neprijde :-DDD
kubik: Ja jsem zvykly na 100hz monitor, a pokud pred sebou vidim 85hz tak me hned zacnou bolet oci...
Vlask: Cell Procesor by měl být podporován v linuxovém kernelu již od verze 2.6.13, které je od 29.8.2005 stable. Cosi se proslýchá z Foxconnu, že na dražší verzi Xbox 360 půjde normálně nainstalovat linux bez větších problémů. Pokud máte přesnější informace, rád se přiučím.
>XS: Proc? (a prosim konkretni duvody, ne argumentaci po vzoru intelaku a podobnych)
PS: pokud je pro tebe problem spocitat plochu ctverce pri zachovani pomeru stran, tak je to fakt spatne a mel by ses vtatit na prvni stupen zakladni skoly
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.