Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Další náročný test webových prohlížečů: Acid3

SeaMonkey 1.0.1 ma 50/100 u Acid3 kupodivu ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No zjavne (ta moja) Opera z toho vysla najlepsie, len tak dalej, nech sa jej dari. Firefox by som tiez mal rad, ale kedykolvek som ho (na roznych pocitacoch, len cudzich myslim) spustil, otravoval ma aspon 2 priblblymi otazkami namiesto spustenia sa na browsovanie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aktualni bbuild FF3 dava 58/100

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Songbird 0.4 56/100. Vysledek vypada uplne stejne jako ten z trojkoveho FF - zjevne stejne jadro.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

IE je z toho docela mimo :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

IE je docela ubohy prehravac stranek, ten by se snad ani nemel pocitat mezi prohlizece:)) fandim Opere, zatim je nejlepsi:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je jasny, ze po uverejneni testu se v ramci moznosti vyvoje (tzn. Firefox a Konqueror okamzite, Opera brzo, Safari mozna a IE to nema zapotrebi) tymy kolem prohlizecu soustredi na to, aby ten jejich prosel za kazdou cenu. To je jako kdyz se grafiky optimalizujou pro 3D Mark...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nechci "hnidopišit", ale tuto větu ...Opera 9.50 beta zatím předvádí nejlepší výsledek, skoro jako Firefox 3 Beta 2... jsem si musel přečíst asi třikrát, než jsem ji pochopil a zjistil jsem, že chyba je v její formulaci. Jak může být něco první a přitom být skoro (=téměř) stejně dobré, jako druhé? Místo skoro bych napsal podobně. Fakt se omlouvám, překlepů si většinou ani nevšimnu a nemyslím, že by jich na CD-R serveru bylo hodně, ale tato věta mi díky tomu jednomu slovu přišla dost nelogická (kontradikční - odporující si).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opravte si to - Opera 9.50 beta build 9755 - mě opakovaně vyšel naprosto jiný a zdrcující výsledek :D

http://img186.imageshack.us/img186/8250/o9755ni6.png

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No on ani ten starý Acid2 test nedopadne dobře u dnešních prohlížečů :)
Natož nějaký IE co se snaží za prohlížeč vydávat :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jednim slovem - paka, ne aby neco vytvorili - tak masturbujou nad nejakejma kravinama. Se svým ie6 nemam na zadnem webu problem. Nechapu co je nuti delat tyhle pitome testy- je tolik opensource prohlizecu, ze kdyby misto "cha cha neumite" se reozhodli nejakej vylepsit... komu tim prospějete? Ze svet použivá prohližeče - a vese a spokojně a rád a... a neprojdou "vasim honosnym testem"... Usabillity, pro postizene ... spoustu rozumnech testu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

azore lehni!:)) nikdo tady nemasturbuje...asi az na tebe, snad se ti aspon ulevilo:)
napadlo te nekdy, ze aby ty tvoje bezproblemove weby v IE6 jely, tak se casto musi spousta veci obchazet, delat neco mimo standarty...a to jenom proto, ze vas je (bohuzel) vetsina?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

IE 5.5 14 /100 ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hekrhy: nekolik www jsem udelal a nikdy jsem nic znasilnovat nemusel, obcas nejaka sirka divu  je nekde v ie/ff jina, ale to je prakticky vse, pokud se pise www  normalnim zpusobem
 masturbace byla obrazna, nikoliv sexualni pojem
p.s. uz lezim, pisu z postele..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

azor: jo jednoduché weby možná, ale co takový gmail, google docs, a další složitější stránky, které nejsou jenom obyčejným html? O tomhle je právě ACID3. Testování JavaScriptu a DOMu. A při požadavcích na dnešní stránky je to prostě potřeba.

A to porovnání... On ACID není dělaný tak aby testoval nestraně. Ale naopak byl dělaný tak, aby ve všech dopadl zhruba stejně špatně, aby měli všichni výrobci snahu zlepšit chování svých prohlížečů...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hehe, Mozilla 1.7.12 skore 33/100, bych rek ze tenhle test ma vetsi smysl nez nejaky 3D marky, testuje proste standarty a to je podle me dobre

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mne dal FF 2.0.0.11 51 bodov. IE7 13bodov ale mu to trvalo dost dlho.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

standarDy!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

syky01 : souhlas.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Úžasné. ACID pokračuje ve své tradici zcela přesně vyhodnotit podporu standardů, které v praxi skoro nikdo nedodržuje a dost dobře ani dodržovat nemůže. Víc takových testů, prosím!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Safari na iPhonu ms 40/100... Jen to nejak divne nacitalo. As zacatku naskocili 3 body, pak chvilu nic, pak zbytek a postupne to skoncilo na 40 bodech... mozna by to ok case jelo jeste vis, ale nevypadalo to. :-)
Na prohlizec v lepsim mobilu. Myslim ze dobry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

_pepak: a dost dobře ani dodržovat nemůže.

A to jako proč? Nasázení definic CSS, DOM a JavaScriptu přesně podle specifikace není problém, spíš je problém to provázat, a to, aby to prohlížeč správně vyhodnotil ty kombinace. A proč by to nemělo jít udělat? Jedinej důvod, proč to zatím nejde je, že v prohlížečích jsou chyby, nebo některý vlastnosti a parametry vůbec neuměj. Ale to je prostě chyba, jako každá jiná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Blbost: A to jako proto, ze stale nejakych 70-80% (podle toho, kdo pruzkum dela) uzivatelu pouziva Internet Explorer. Coz je sice min nez 90% jako v minulych letech, ale porad to je drtiva vetsina uzivatelu. Jen maloktery byznys si muze dovolit ignorovat 70+% potencialnich zakazniku...

Ano, je to chyba IE, ze ty standardy podporuje tak spatne, jak je podporuje. Ale takova je realita a je treba s tim zit. Sebelepsi pravidla (a o kvalite W3C specifikaci si myslim sve) to nezmeni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Microsoft si svoj prehliadac opravi, po zacati testovania zobrazi referencny obrazok a vysledok bude mat napisane 100/100 a snad aj kazdy pixel bude rovnaky :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to _pepak: kdyz jsem se v r. 1996 zacal poprve zabyvat webem, nemel jsem zadne problemy s kompatibilitou browseru. bylo to zejmena tim, ze jsem neresil, zda a jak se to zobrazi v MSIE. a samozrejme tech vyuzitelnych technologii bylo podstatne mene (k dispozici jsem mel SSI, CGI, HTML).

postupem casu jsem se neco priucil a zacal se zabyvat javascriptem. objevily se ctyrkove verze NN a MSIE a mohu Vam rict, ze dnesni situace je v porovnani s tehdejsi uplne skvela. vetsina browseru podporuje stejne tagy (zadne problemy napr. s <layer> vs. <div>) a vetsina je renderuje priblizne stejne.

proc tomu tak je?
protoze existuje nejaky standard, jehoz dodrzovani je pro vyrobce tech browseru prinosem. protoze existuje konkurence, ktera tlaci vyrobce browseru k dodrzovani onech standardu.

co se tyce te 80%ni vetsiny, ani tam neni situace pro MS ruzova. jednak ne vsech 80% pouziva "the latest and greatest" verzi, jednak ma MS problem s tim, ze predchozi verze MSIE renderuji vyrazne jinak (odlisne od standardu) a jednak ten trh neni globalni (ted si nejsem jist, ale ve Finsku a Slovinsku maji pomerne vysokou penetraci alternativnich browseru, cca 50%). MS je tak velka firma, ze si nemuze dovolit ztratit trh v jedne Evropske (a podle ruznych meritek vyspele) zemi. mohl by to byt nebezpecny priklad pro ostatni.

tolik ode me na tema standardy a jejich dodrzovani.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky mi prijde trochu kontraproduktivni rucne si hrat s nejakymi prohlizeci, kdyz tu mame sluzbu jako Browsershots (viz http://browsershots.org/http://acid3.acidtests.org/ jak upozornil jjmz)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ač nerad souhlasim s Azorem, kdyby banda písklat, který teď řvou že jim pořádně v IE nechodí java bla bla bla svojim remcánim nezabili technologii ActiveX tak se nemůžou divit. Jak nám krásně moch chodit www.cdr.cz přes DX10 a to se všema lakýrkama jako jsou 3D modely testovanejch věcí, videa v rozlišení lepším než je reálný svět a všechno by to bylo WOW.
Ne teď vážně, jsem fakt jedinej kdo stále věří tomu že ActiveX byla skvělá technologie a to ostatní jsou jen náhražky?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zkoušel už někdo takové testy na mobilních telefonech či PDA? Zajímalo by mě jak si s Acid3 poradí mobilní mozila.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> kert:
ActiveX byl možná zajímavej nápad, ale ani omylem to nebylo dotažený do konce. Stala se z toho jedna z největších bezpečnostních děr v IE a já jsem rád, že to jiné prohlížeče nepodporují. Osobně jsem se ještě vnitřně nesmířil s tím, že se nám do internetu tak masivně nas*al Flash. A že se přes to kvůli tak hojnému rozšíření používají videa. Přehrávání videa ve Flashi je podle mě tak brutálně neefektivní, jako když namalujete jednotlivé sekvence videa do knihy na každý list jeden snímek a pak si to prohlížíte rychlým popouštěním stránek palcem. To už mi přenos dat z mass storage přes USB přijde efektivnější a to taky není žádná sláva.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

wift: presne. A kdyz ma firma cele stranky ve flashi, tak to je vysmech celemu webu a html.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Camino 1.5.4 na nahnitom jablcku 50/100... dve cervene hlavicky, ziadne stvorceky

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kert: ano jsi, jak uz psal Wift, lepsi diru do systemu nemohli u MS vymyslet. A nepocitam, ze by MS portoval dX na jine OS, pokud by to provazal. Ony jsou sice jine OS v mensine, ale zas tech Macu, Linuxu a dalsich neni tak malo, aby to nebyla vyznamna mensina. No a za ty problemy kvuli monopolu to MS u americkych soudu a EU taky nestoji. A je jedno co si o tech procesech a pravnich tahanicich myslime.

Normalni clovek chce pouzivat svuj oblibeny OS a browser a normalni vyvojar nechce resit ruznorodost browseru a vyklady standardu. Na to jsou ty Acid testy dobre. I kdyby se browsery optimalizovaly jen na jejich projeti, bude to krok smerem k dodrzovani standardu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jedno nechapu - kdyz to zadny browser nedokaze vyrenderovat spravne, TAK V CEM VZNIKNUL TEN REFERENCNI RENDER?!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Evzen: Kdo vi... Dost mozna, ze par blaznu proslo vsechny standardy, udelalo test zaroven s podrobnym popisem co ktery krok ma vytvorit a podle toho nakreslili obrazek v paintshopu ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zadny soucasny browser to ani vyredrovat spravne nesmi! Acid testy jsou totiz natlakovym nastrojem ktery ma donutit browsery aby se chovaly tak, jak se da cekat podle dokumentace. Byl sestaven tak, aby se z kazdeho browseru naslo neco co dela spatne a tak nasly 100 problemu, ze kteryjch je sestaven Acid3 test. Diky bohu za nej, kazda opravena chyba je dobra.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Evzen:
Jo, tak s tím jsem si taky marně lámal hlavu :) Ale třeba znají chlapci odpověď na otázku "co bylo dřív, slepice, nebo vejce?" ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>wift: jedenoznacne vejce. Mas slepici snese vejce bude slepice.
mas vejce co bude se nevi, az po vylihnuti. Evoluce rika ze ptaci se vyvinuli z plazu. A plaz se lihne z vejce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A uplne ten prvni plaz se tedy vylihnul z pravejce

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takze FF s NOSCRIPT extension si ani neskrtne. Kam to ten svet speje, ked JS je povinne (nevravim, ze v teste, ale je aj kopec takychto stranok)!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NOX: Nedobre na to nahlizis;) JS neni povinny, ale kdyz uz ho mas, mas ho mit dobre.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

On ještě někdo používá html/javascript/css a podobné břečky? Doporučuji rychle s tím přestat a přejít na něco pořádného :o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WIFT:trik je v tom, že ta hádanka o slepici a vejci není ani tak biologická jako spíše lingvistická (jak je definován pojem vejce ? a jak pojem slepice ?). Ve chvíli, kdy si tyto nesrovnalosti (které jsou způsobeny vágností jazyka) vyřešíte, tak najdete odpověď ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, kdyz jsme u tech vlajek a standardu, tak podle W3C ten acid3 test neni zrejme uplne koser: http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Facid3.acid...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Evzen, WIFT: Doporučuji si prohlédnout zdroják referenční stránky a je po záhadě. ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> vip007:
Ne, není. Ano, v tom zdrojáku je obrázek, ale stránka hlásá, že pokud má prohlížeč projít, musí vygenerovat pixel-na-pixel totéž. Takže ten obrázek někdo na nějaké bázi musel vytvořit, musel vědět, co udělá prohlížeč, který na 100 % projde. No a když žádný takový není ..?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jak dopadl WebKit?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

vip007:
Presne, jak pise WIFT. Predpokladal jsem, ze prumerne inteligentni clovek tohle pochopi a ze to nebudu muset rozepisovat polopatisticky jako v "Pocitac pro kazdeho" :-\.

Jestli je ten obrazek jen "nakresleny rucne", tak s tim at se jdou vycpat, to neni referencni _RENDER_, ale jen uplne obycejnej OBRAZEK.
Nikdo nemuze DOKAZAT, ze takto se to ma OPRAVDU vyrenderovat, tohle jen jen neci zbozne PRANI.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já bych v tom opravdu žádnou záhadu nehledal. Prostě si vymysleli obrázek, který všechny současné CCS1 kompatibilní browsery zobrazí +- stejně (ale třeba v linksu vypadá samozřejmě jinak ;-)), nazvali ho reference rendering (což není moc přesné, neboť nejde o rastrový obrázek a stačí si v prohlížeči změnit třeba velikost textu a je písmo jinak), ale budiž, rozumným lidem to stačí. No a pak naprogramovali ve sto krocích spoustu netypického vykreslování užívajícího všelijaké zákoutí CSS/DOM... a různých dříve objevených chyb browserů. Postupovali dle specifikace standardů a vlastní imaginace tak, jako při běžném programování.

Mimochodem skóre testu nemusí odrážet skutečnou míru dodržování standardů. Pokud by browser 1 splňoval 99 ze 100 testovaných kroků a browser 2 jen jeden, tak pokud by shodou okolností onen rozdílný test byl jako první, skončilo by score by ve prospěch browseru 2.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak by me jen zajimalo, jestli vubec existuje nejaky experimentalni prohlizec ktery tohle zobrazi tak jak na referencnim obrazku. Ten prohlizec bych moc rad vyzkousel

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja neim ja to spustil na me OPERA 9.25 a mam 100/100 :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak muj firefox 2.0.0.12 ma 51/100

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Safari 3.1 mac os - 73/100

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zdravím, jen tak z nudy jsem zkusil nechat zkontrolovat Acid 2 i Acid 3 test W3C Css validátorem, zda opravdu tyto testy dodržují webové standardy a k svému údivu ani jeden neprošel. Jak je to možné? Vždyť pokud to má testovat dodržování standardů a samo je nedodržuje, tak je vlastně k ničemu, nebo se mílým?

Zde jsou odkazy testů:

Acid 2 test:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Facid2.acid...

Acid 3 test:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Facid3.acid...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Safari 3.1 s webkit 100/100 :) stejne jako nyni opera9.5

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

povinnemu javascriptu 6x fuj!!
Opera 9 - 84/100
FF 3.0.3 - 70/100 bez barvicek
IE se kousl a spadl :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo a Google Chrome da 78/100, ale zobrazuje take KOCICKU :d

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

FF 3,5 92/100

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pac-man: hrube se "mílýš", ve standardech je i to, jak se chovat pri chybach.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.