s tou spotřebou bych brzdil. i dnešní rv670 jsou vyráběny 55nm procesem s TDP kolem 100W. počet stream procesorů se o 50% zvýší(a zbytek čipu určitě taky nabude). takže bych se ani nedivil, kdyby spotřeba v zátěži vystoupala na/přes 150W(a tím myslím jednočipovou verzi).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ptipi (neověřeno) https://diit.cz
14. 4. 2008 - 13:48https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuses tou spotřebou bych brzdil. i dnešní rv670 jsou vyráběny 55nm procesem s TDP kolem 100W. počet stream procesorů se o 50% zvýší(a zbytek čipu určitě taky nabude). takže bych se ani nedivil, kdyby spotřeba v zátěži vystoupala na/přes 150W(a tím myslím jednočipovou verzi).https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuse#comment-403201
+
Frekvencia sa ma tiez zvysovat tak aby sa dosiahol dvojnasobny vykon oproti HD3870... aspon taky bol vraj plan.. ale urcite sa zariadia aj podla toho ako dopadne nVidia.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jojo2 (neověřeno) https://diit.cz
14. 4. 2008 - 15:27https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuseFrekvencia sa ma tiez zvysovat tak aby sa dosiahol dvojnasobny vykon oproti HD3870... aspon taky bol vraj plan.. ale urcite sa zariadia aj podla toho ako dopadne nVidia.https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuse#comment-403225
+
Musis si ale vzit, ze ATi s TSMC vydali jadro RV670 uz skoro pred pul rokem, za tu dobu jiste mnohem vyladili vyrobni proces. To ze ATi topi skoro stejne jako podobne vykone nVidie je dano tim, ze 65nm byl narozdil od 55nm v listopadu minuleho roku trochu lepe pripraven. Navic ATi jiste svuj navrh pro RV770 optimalizovala, takze bych to na tech 100W cca videl. Ale taky jde o to co v tom jadre bude. Do ted nemame vubec zadny informace. Jestli tam bude 480, 640 nebo treba jenom 400 stream procesoru nema nikdo z nas ani sajnu. Zatim neni naprosto nic jisty, jedine snad 32 texturovacich jednotek.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin Potucek https://diit.cz/profil/menethor
14. 4. 2008 - 15:32https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuseMusis si ale vzit, ze ATi s TSMC vydali jadro RV670 uz skoro pred pul rokem, za tu dobu jiste mnohem vyladili vyrobni proces. To ze ATi topi skoro stejne jako podobne vykone nVidie je dano tim, ze 65nm byl narozdil od 55nm v listopadu minuleho roku trochu lepe pripraven. Navic ATi jiste svuj navrh pro RV770 optimalizovala, takze bych to na tech 100W cca videl. Ale taky jde o to co v tom jadre bude. Do ted nemame vubec zadny informace. Jestli tam bude 480, 640 nebo treba jenom 400 stream procesoru nema nikdo z nas ani sajnu. Zatim neni naprosto nic jisty, jedine snad 32 texturovacich jednotek.https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuse#comment-403226
+
Mozno som stara skola ale vysvetlite mi nekdo ze k comu taky vykon na grafikach ? Neni to chore?
Aby sa dali hrat hry v jemnejsich deatiloch? Aby bola vidno kazda vráska na obliceji? Bude pak vetsi špás z hry ? Není to choré, tato vetva vývoje? U CPU OK , ale u grafiky ....už by snad stacilo .... :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fredy1 (neověřeno) https://diit.cz
14. 4. 2008 - 21:28https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuseMozno som stara skola ale vysvetlite mi nekdo ze k comu taky vykon na grafikach ? Neni to chore?
Aby sa dali hrat hry v jemnejsich deatiloch? Aby bola vidno kazda vráska na obliceji? Bude pak vetsi špás z hry ? Není to choré, tato vetva vývoje? U CPU OK , ale u grafiky ....už by snad stacilo .... :)https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuse#comment-403274
+
Fredy1: Je to pro rozlišení 2560x1600 (tedy 30" LCD) či 1920x1200 se zapnutým vysokým vyhlazováním a FPS ke 100 či výše.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
RoPo https://diit.cz/profil/ropo
14. 4. 2008 - 23:36https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuseFredy1: Je to pro rozlišení 2560x1600 (tedy 30" LCD) či 1920x1200 se zapnutým vysokým vyhlazováním a FPS ke 100 či výše.https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuse#comment-403288
+
RoPo: si nejako fandis... vsak u 1680x1050 su detaily na Supreme Commander drasticky osekane aby to zvladalo patricne FPS, a hovorim hlavne o tom ze nie su pouzite povodne zamyslane modely ktore mali mat vyssiu detailnost a namiesto toho Cybrani dostali ine jednotky s mensim poctom polygonov. Problem je aj v pocte jednotiek, a este spomeniem zmensovanie urovne detailov v strednej vzdialenosti, takze clovek nevidi co k nemu ide vizualnym kontaktom ani na najmensich mapach.
Zvysovanie vykonu CPU a GPU ide ruka v ruke.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jojo2 (neověřeno) https://diit.cz
14. 4. 2008 - 23:51https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuseRoPo: si nejako fandis... vsak u 1680x1050 su detaily na Supreme Commander drasticky osekane aby to zvladalo patricne FPS, a hovorim hlavne o tom ze nie su pouzite povodne zamyslane modely ktore mali mat vyssiu detailnost a namiesto toho Cybrani dostali ine jednotky s mensim poctom polygonov. Problem je aj v pocte jednotiek, a este spomeniem zmensovanie urovne detailov v strednej vzdialenosti, takze clovek nevidi co k nemu ide vizualnym kontaktom ani na najmensich mapach.
Zvysovanie vykonu CPU a GPU ide ruka v ruke.https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuse#comment-403290
+
Moze mi niekto vysvetlit ako je to u ATI s tymi shader jednotkami? Preco ich ma nVidia taktovane viac? V com je problem u ATI? Dik PS.: uz aby to bolo vonku a asi nahradim svoju 3870..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Snejk (neověřeno) https://diit.cz
15. 4. 2008 - 08:21https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuseMoze mi niekto vysvetlit ako je to u ATI s tymi shader jednotkami? Preco ich ma nVidia taktovane viac? V com je problem u ATI? Dik PS.: uz aby to bolo vonku a asi nahradim svoju 3870..https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuse#comment-403312
+
Snejk? Aky problem? Je to ulpne ina architektura, uplne ine usporiadanie vnutornych komponentov, iny system. nVidia ma asynchronne oddelenu skupinu "shader" jednotiek ktore bezia na frekvencii nezavislej od zvysku ostatnych funkcii, u ATi sa vacsina veci deje zrejme viac-menej synchronne a vsetky komponenty su zivene rovnakymi hodinami. Je to vec navrhu. Kazde ma svoje vyhody aj nevyhody. Co je pre mna podstatnejsie, aby vyrobci hier [prestali davat "hmlu zobrazenia" po nejakych 50-200 metrov dohladu, rad by som aby boli aj sucasne hry s dohladom ako v MDK, kde clovek bez skreslenia, straty detailov ci kontrastu mohol pozorovat veci 500-1500 metrov vzdialene. Dnes sa to riesi jednoducho tak ze sa po urcitej vzdialenosti spusti hmla a vsetky vyhody vysokeho rozlisenia su prec.
Alebo este lepsie, preco nie je 16x AF trvale zapnute napevno vo vsetkych hrach? Vykonnostny rozdiel je minimalny ale skuste si to napriklad v nejakom meste v Oblivione, rozdiel je obrovsky. Namiesto toho MS vymyslel ze bude dolezitejsie mat povinne 4xAA... nezmysel.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jojo2 (neověřeno) https://diit.cz
15. 4. 2008 - 08:46https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuseSnejk? Aky problem? Je to ulpne ina architektura, uplne ine usporiadanie vnutornych komponentov, iny system. nVidia ma asynchronne oddelenu skupinu "shader" jednotiek ktore bezia na frekvencii nezavislej od zvysku ostatnych funkcii, u ATi sa vacsina veci deje zrejme viac-menej synchronne a vsetky komponenty su zivene rovnakymi hodinami. Je to vec navrhu. Kazde ma svoje vyhody aj nevyhody. Co je pre mna podstatnejsie, aby vyrobci hier [prestali davat "hmlu zobrazenia" po nejakych 50-200 metrov dohladu, rad by som aby boli aj sucasne hry s dohladom ako v MDK, kde clovek bez skreslenia, straty detailov ci kontrastu mohol pozorovat veci 500-1500 metrov vzdialene. Dnes sa to riesi jednoducho tak ze sa po urcitej vzdialenosti spusti hmla a vsetky vyhody vysokeho rozlisenia su prec.
Alebo este lepsie, preco nie je 16x AF trvale zapnute napevno vo vsetkych hrach? Vykonnostny rozdiel je minimalny ale skuste si to napriklad v nejakom meste v Oblivione, rozdiel je obrovsky. Namiesto toho MS vymyslel ze bude dolezitejsie mat povinne 4xAA... nezmysel.https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuse#comment-403313
+
Zdar Ladik,
No zrovna tak som to nemyslel ze by sa mal zastavit vyvoj ako taky, ve vseobecnosti je to blbost ale zdali se to neubira spatnym smerom.
Video v 1920x1080 zvlada prumerna karta fotografie v 2560x .... take kazda karta , takze zustavaji jenom a jenom hry . Jak napsal RoPo : Je to pro rozlišení .
A otazka znela , fakt se lepe zahrajete na rozliseni s 2560x1600 se zapnutým vysokým vyhlazováním a FPS ke 100 či výše, nez na rozliseni 1280 nebo 1600?
neni to jen marketingove oblbovani aby ste kupovali stale drazsi karty?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fredy1 (neověřeno) https://diit.cz
15. 4. 2008 - 11:26https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuseZdar Ladik,
No zrovna tak som to nemyslel ze by sa mal zastavit vyvoj ako taky, ve vseobecnosti je to blbost ale zdali se to neubira spatnym smerom.
Video v 1920x1080 zvlada prumerna karta fotografie v 2560x .... take kazda karta , takze zustavaji jenom a jenom hry . Jak napsal RoPo : Je to pro rozlišení .
A otazka znela , fakt se lepe zahrajete na rozliseni s 2560x1600 se zapnutým vysokým vyhlazováním a FPS ke 100 či výše, nez na rozliseni 1280 nebo 1600?
neni to jen marketingove oblbovani aby ste kupovali stale drazsi karty?
https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuse#comment-403351
+
Mno, krome vysokych rozliseni tu hraje roli jeste jedna vec - tyhle nove generace karet by uz mely akcelerovat fyziku - tam je kazda vypocetni jednotka dobra.
Videli jste v novych hrach, jak blbe se chova kour? Voda (nemyslim zvlnenou hladinu jezera, ale tekouci vodu? Saty? Jeste je stale co vylepsovat, aby fungovala fyzika ve hrach poradne.
A navic, tyto karty budou vyborne i pro negraficke vypocty - ruzne vedecke vypocty, lamani sifer apod.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
15. 4. 2008 - 14:26https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuseMno, krome vysokych rozliseni tu hraje roli jeste jedna vec - tyhle nove generace karet by uz mely akcelerovat fyziku - tam je kazda vypocetni jednotka dobra.
Videli jste v novych hrach, jak blbe se chova kour? Voda (nemyslim zvlnenou hladinu jezera, ale tekouci vodu? Saty? Jeste je stale co vylepsovat, aby fungovala fyzika ve hrach poradne.
A navic, tyto karty budou vyborne i pro negraficke vypocty - ruzne vedecke vypocty, lamani sifer apod. https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuse#comment-403422
+
Myslíte, že bude možný CrossFire 3870 a 4870? Nechce se mi půl roku starou 3870 vyhodit. Nějaký nárůst výkonu by to dát mělo, ne?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MrQuick (neověřeno) https://diit.cz
16. 4. 2008 - 12:54https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuseMyslíte, že bude možný CrossFire 3870 a 4870? Nechce se mi půl roku starou 3870 vyhodit. Nějaký nárůst výkonu by to dát mělo, ne?https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskuse#comment-403701
+
Diskuse k Další střípky o ATI R700 a RV770https://diit.cz/clanek/dalsi-stripky-o-ati-r700-a-rv770/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
s tou spotřebou bych brzdil. i dnešní rv670 jsou vyráběny 55nm procesem s TDP kolem 100W. počet stream procesorů se o 50% zvýší(a zbytek čipu určitě taky nabude). takže bych se ani nedivil, kdyby spotřeba v zátěži vystoupala na/přes 150W(a tím myslím jednočipovou verzi).
Frekvencia sa ma tiez zvysovat tak aby sa dosiahol dvojnasobny vykon oproti HD3870... aspon taky bol vraj plan.. ale urcite sa zariadia aj podla toho ako dopadne nVidia.
Musis si ale vzit, ze ATi s TSMC vydali jadro RV670 uz skoro pred pul rokem, za tu dobu jiste mnohem vyladili vyrobni proces. To ze ATi topi skoro stejne jako podobne vykone nVidie je dano tim, ze 65nm byl narozdil od 55nm v listopadu minuleho roku trochu lepe pripraven. Navic ATi jiste svuj navrh pro RV770 optimalizovala, takze bych to na tech 100W cca videl. Ale taky jde o to co v tom jadre bude. Do ted nemame vubec zadny informace. Jestli tam bude 480, 640 nebo treba jenom 400 stream procesoru nema nikdo z nas ani sajnu. Zatim neni naprosto nic jisty, jedine snad 32 texturovacich jednotek.
Mozno som stara skola ale vysvetlite mi nekdo ze k comu taky vykon na grafikach ? Neni to chore?
Aby sa dali hrat hry v jemnejsich deatiloch? Aby bola vidno kazda vráska na obliceji? Bude pak vetsi špás z hry ? Není to choré, tato vetva vývoje? U CPU OK , ale u grafiky ....už by snad stacilo .... :)
Fredy1: Je to pro rozlišení 2560x1600 (tedy 30" LCD) či 1920x1200 se zapnutým vysokým vyhlazováním a FPS ke 100 či výše.
RoPo: si nejako fandis... vsak u 1680x1050 su detaily na Supreme Commander drasticky osekane aby to zvladalo patricne FPS, a hovorim hlavne o tom ze nie su pouzite povodne zamyslane modely ktore mali mat vyssiu detailnost a namiesto toho Cybrani dostali ine jednotky s mensim poctom polygonov. Problem je aj v pocte jednotiek, a este spomeniem zmensovanie urovne detailov v strednej vzdialenosti, takze clovek nevidi co k nemu ide vizualnym kontaktom ani na najmensich mapach.
Zvysovanie vykonu CPU a GPU ide ruka v ruke.
Moze mi niekto vysvetlit ako je to u ATI s tymi shader jednotkami? Preco ich ma nVidia taktovane viac? V com je problem u ATI? Dik PS.: uz aby to bolo vonku a asi nahradim svoju 3870..
Snejk? Aky problem? Je to ulpne ina architektura, uplne ine usporiadanie vnutornych komponentov, iny system. nVidia ma asynchronne oddelenu skupinu "shader" jednotiek ktore bezia na frekvencii nezavislej od zvysku ostatnych funkcii, u ATi sa vacsina veci deje zrejme viac-menej synchronne a vsetky komponenty su zivene rovnakymi hodinami. Je to vec navrhu. Kazde ma svoje vyhody aj nevyhody. Co je pre mna podstatnejsie, aby vyrobci hier [prestali davat "hmlu zobrazenia" po nejakych 50-200 metrov dohladu, rad by som aby boli aj sucasne hry s dohladom ako v MDK, kde clovek bez skreslenia, straty detailov ci kontrastu mohol pozorovat veci 500-1500 metrov vzdialene. Dnes sa to riesi jednoducho tak ze sa po urcitej vzdialenosti spusti hmla a vsetky vyhody vysokeho rozlisenia su prec.
Alebo este lepsie, preco nie je 16x AF trvale zapnute napevno vo vsetkych hrach? Vykonnostny rozdiel je minimalny ale skuste si to napriklad v nejakom meste v Oblivione, rozdiel je obrovsky. Namiesto toho MS vymyslel ze bude dolezitejsie mat povinne 4xAA... nezmysel.
2 jojo2 hmm..diky za objasnenie
Zdar Ladik,
No zrovna tak som to nemyslel ze by sa mal zastavit vyvoj ako taky, ve vseobecnosti je to blbost ale zdali se to neubira spatnym smerom.
Video v 1920x1080 zvlada prumerna karta fotografie v 2560x .... take kazda karta , takze zustavaji jenom a jenom hry . Jak napsal RoPo : Je to pro rozlišení .
A otazka znela , fakt se lepe zahrajete na rozliseni s 2560x1600 se zapnutým vysokým vyhlazováním a FPS ke 100 či výše, nez na rozliseni 1280 nebo 1600?
neni to jen marketingove oblbovani aby ste kupovali stale drazsi karty?
Mno, krome vysokych rozliseni tu hraje roli jeste jedna vec - tyhle nove generace karet by uz mely akcelerovat fyziku - tam je kazda vypocetni jednotka dobra.
Videli jste v novych hrach, jak blbe se chova kour? Voda (nemyslim zvlnenou hladinu jezera, ale tekouci vodu? Saty? Jeste je stale co vylepsovat, aby fungovala fyzika ve hrach poradne.
A navic, tyto karty budou vyborne i pro negraficke vypocty - ruzne vedecke vypocty, lamani sifer apod.
Myslíte, že bude možný CrossFire 3870 a 4870? Nechce se mi půl roku starou 3870 vyhodit. Nějaký nárůst výkonu by to dát mělo, ne?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.