Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Na DirectX 12 nečekejte, nepřijdou

DirectX 12 přijde možná až s dalším Xboxem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To vypadá jako businessplán, nesnažit se aby na PC mohlo být něco, co by předčilo Xbox.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

hlavne sme sa s tabletmi a smartfonmi posunuli vykonovo tak dobrych 10 rokov dozadu, takze naco nejake dalsie directX

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

navrhuji udeleni ceny pro nejstupidnejsi komentar tydne...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Máš ji mít.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vzdyt ma pravdu - nabusene ctyrjadro, grafika schopna prehrat full HD video - a Android se na tom plazi jako Windows 95 na 386ce.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak. Coz je jeden z duvodu, proc jsem si ho jeste nekoupil. Ten druhej je, ze win na tom behaji ulne stejne blbe a ja chci win. A ten treti je cena, ta je proste totalne premrstena.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nevim tak k cemu stejnak hodne her nema ani DX10

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Treba Crysis 3 ma pouze DX11 :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Microsoft asi zapomíná, že DirectX není jediné grafické api, ještě tu máme OpenGL a OpenCL. Tahle stagnace DirectX těmto rozhraním může jen prospět, protože pokud něco nepojede přímo v DirectX, napíšou si to firmy v OpenGL, a openGL je multiplatformní, takže ho budou tlačit i společnosti vábící hráče k hraní na Linuxu, jako je Valve.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To by nejdriv muselo Open GL dohnat a predehnat Direct X. Zatim jen pridava funkce, ktere jsou davno v Direct X...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nástup webGL a multiplatformost bude to co začne rozhodovat (co si vývojaři a uživatelé vyberou, DirectX bude osamocený pěšák v poli).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenze o tom co se bude pouzivat ve Windows a na XBOXu rozhoduje Microsoft.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To ano, ale ani Mrkvosoft neni tak blbej, aby se rozhnodnul, ze bude pouzivat neco, co zadnej vyvojar nepouziva. To by pak museli tezce financovat vyvoj her, resp. jejich prepsani pro DirectX a to se nevyplati.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A v čem konkétně si myslíš že je DirectX lepší než OpenGL ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

1. Je to standard spravovaný konsorciem firem (mj. nVidia, AMD, Intel, Matrox,...)
2. Multiplatformní
3. Možnost emulace novějšího OpenGL, když hardware podporuje starší specifikaci.
---
O možnostech asi nasvědčuje přijetí DirectX snad pouze u vývojářů her, kdežto OpenGL používá profesionální segment [a samozřejmě i některá herní studia].

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

OpenCL je grafické API? Odkedy?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dá se tak považovat od té doby co DX disponuje funkcí Direct Compute, což je ekvivalent OpenCL. Jinak pro hnidopichy je to samozřejmě rozhraní výpočetní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OpenGL stejne jako DirextX je multimedialni API, ne jen graficke

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja súhlasím, no on ich všetky tri označil za grafické API.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

z minulosti jsem mel dojem ze mrkvosovt nedokaze bez novych dajrexu lidem vnutit nove vokna (jeste dnes ma kde kdo ixPecka) a kachloidni osmicky extra prodejnost si myslim neudela.pokud ano pak se nevivoji novych direxu nedivim,ale az ty prodeje nebudou tak nove direxi i s celym systemem (pravdepodobne winus 9) spichnou za jeden mesic :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nerozumět řeč váš kmen.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Od té doby, co jsem si díky Steamu zahrál na Linuxu pár pěkných OpenGL her nevidím důvod, proč se dál zajímat o DirectX. OpenGL 4 umí vykreslit grafiku k nerozeznání od DirectX 11, je to otevřené API běžící na skoro každé platformě. nVidia už má ovladače, které s ním pracují velmi rychle (dle Valve rychleji, než s DX - ale porovnání proběhlo na jedné hře).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hmm no jednak sa tu v komentaroch porovnava kompletny balik roznych api - DirectX s cisto iba 3d kniznicou OpenGL co je minimalne scestne (skor ked uz tak porovnavat balik Open[CL,GL,AL] kniznic s DirectX). Ale aj samotne OpenGL je v poslednej dobe trochu v utlme. Jednak v profesionalnej sfere koli vypoctom sa viac tlacilo OpenCL a potom vdaka mobilnym platformam sa dostava do popredia viac OpenGL ES, a to asi bude aj cesta do buducna. PS3 asi aj PS4 bude bezat pod OpenGl ES, Android aj IOS zariadenia pouzivaju OGL ES. MS sa asi bude aj pri Durangu drzat DirectX, otazka je ako dlho mu to vydrzi, kedze Windows8 nevyzeraju zrovna ako idealna herna platforma a celkovo to vyzera ze MS na hranie na PC dost kadi.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Win 8 nevypadají jako ideální herní platforma, ale win uživatelé Steamu na ně přecházejí cca 3x rychleji, než zbytek světa. Jestli ono to nebude tím, že dobrá herní platforma prostě jsou bez ohledu na to, jak vypadají...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja som to skor myslel z pohladu vyvojara. MS sa snazi silou mocou pretlacit WinRT co je z castia managed kod ktory sa na narocne 3d enginy nehodi, a tiez je stale otvorena otazka MS Storu. Sice je to nepravdepodobne ze by MS zakazal instalacie aplikacii mimo Storu ale predsa, co ked v nejakom buduocm update zablokuje instalacie mimo Storu a budeme nahraty a v podstate aj Steam. Nehovoriac ze aj do buducna to vypada ze MS chce presunut hranie z PC na jeho novy Xbox a tym padom bude aj podpora novych hernych technologii vo win8 druhorada ak nie v utlme.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Matně si vzpomínám, že pár let zpět psaly všechny e-ziny totéž o DirectX 9, takže pzrávičku zařazuji mezi zajímavé víkendové čtení, leč nedbám ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky psali ze letadla tezsi nez vzduch nepoleti a podobny bludy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

samozrejme ze DX12 moze niekedy existovat, ale v clanku to je velmi spravne... pokial to este nie je ani na papiery tak to v cipoch nebude tak skoro vobec... dalsich 5 rokov je idealna doba zivotnosti DX11... nech sa to pekne zastabilizuje...
urcite DX11 moznosti neboli este ani zdaleka vycerpane a hry sa daju urobit ovela lepsie ako dnesne TOP DX11 hry...
s novymi konzolami budeme len na zaciatku skutocnej DX11 ery

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.