DirectX 9 a GeForce FX, NV31 a NV34
Po Internetu kolují zprávy, že NV31 a NV34 budou oproti GeForce FX osekané natolik, že nebudou podporovat vše, co DirectX 9 vyžaduje, ale vyhoví pouze DirectX 8.1. Bude-li to pravda, tak se jen zopakuje situace z dřívějška, kdy GeForce4 Ti je navržena pro DirectX 8.1, kdežto GeForce4 MX je pouze DirectX 7. A zdá se, že tento handicap nijak neovlivňil prodejnost MXek, takže proč to znovu nezopakovat? NV31 by měla být normálně stejně rychlá jako GeForce4 Ti4600, ale v antialiasingu rychlejší.
Mně se povedlo sehnat ještě zajímavější informace o GeForce FX. Jde o problém s Displacement Mappingem, který jsem už rozebíral v listopadu. Podařilo se mi zjistit, že GeForce FX bude Displacement Mapping podporovat, ale velmi odlišně od toho, jak ho realizuje Matrox a ATI. Protože je ale Displacement Mapping v DirectX 9 uděláno podle Matroxu, nebude bohužel DirectX 9 schopno Displacement Mappingu v GeForce FX využít. Zatím jediná možnost, jak jej vývojáři budou moci na této kartě používat, bude spočívat v rozšířeních OpenGL.
Diskuse ke článku DirectX 9 a GeForce FX, NV31 a NV34