nechci Vám do toho kecat, ale čipset samotný bude podporovat až 4 monitory (2 Intel Extreme Graphics 3 a další 2 pokud do slotu AGP nainstalujeme dual-head grafiku) a o tom ze bude plně kompatibilní s DirectX 9.0 víme taky pěkně dlouho, vždyť už při prvních informacích o IEG3 se vědělo že podporuje Pixel Shadery 2.0 kvůli připravovanému OS od Microsoftu s označením Longhorn. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
selice https://diit.cz/profil/selice
19. 2. 2004 - 13:08https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskusenechci Vám do toho kecat, ale čipset samotný bude podporovat až 4 monitory (2 Intel Extreme Graphics 3 a další 2 pokud do slotu AGP nainstalujeme dual-head grafiku) a o tom ze bude plně kompatibilní s DirectX 9.0 víme taky pěkně dlouho, vždyť už při prvních informacích o IEG3 se vědělo že podporuje Pixel Shadery 2.0 kvůli připravovanému OS od Microsoftu s označením Longhorn. :)https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskuse#comment-33067
+
selice: Samotný chipset podporuje 2 monitory. To, že podporuje 4 je podobná blbost, jako kdybys řekl, že jich podporuje 6, protože tam můžeš strčit DualHead grafiku do AGP slotu a další do PCI slotu (to opravdu jde a je to zcela legitimní možnost). Zajímavé jsou pouze řešení, které umožňují z jednoho chipu provozovat více monitorů, protože pak jsou s nimi větší možnosti.
A co se týče té podpory DirectX 9, tak ještě minulý rok se hovořilo i o tom, že MS bude muset odložit uvedení Longhornu minimálně na rok 2005 mimo jiné i z toho důvodu, že Grantsdale nebude podporovat DirectX 9. Ale jak tak koukám, já o té DirectX 9 grafice v Grantsdale psal už 19. listopadu. Nějak mám tu hlavu děravou, ach jo :(
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr Murmak https://diit.cz/autor/petr
19. 2. 2004 - 13:26https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskuseselice: Samotný chipset podporuje 2 monitory. To, že podporuje 4 je podobná blbost, jako kdybys řekl, že jich podporuje 6, protože tam můžeš strčit DualHead grafiku do AGP slotu a další do PCI slotu (to opravdu jde a je to zcela legitimní možnost). Zajímavé jsou pouze řešení, které umožňují z jednoho chipu provozovat více monitorů, protože pak jsou s nimi větší možnosti.
A co se týče té podpory DirectX 9, tak ještě minulý rok se hovořilo i o tom, že MS bude muset odložit uvedení Longhornu minimálně na rok 2005 mimo jiné i z toho důvodu, že Grantsdale nebude podporovat DirectX 9. Ale jak tak koukám, já o té DirectX 9 grafice v Grantsdale psal už 19. listopadu. Nějak mám tu hlavu děravou, ach jo :( https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskuse#comment-33068
+
selice: Použití integrované grafiky + grafiky v AGP podporuje i Radeon 9100 IGP viz SurroundView, respektive by měl podporovat, ale kvůli problémům není u současných desek povolený, ale u teprve připravovaný desky MSI RS3M je uvedený, buď nedopatřením nebo se problémy vyřešily.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
zdenek (neověřeno) https://diit.cz
19. 2. 2004 - 15:42https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskuseselice: Použití integrované grafiky + grafiky v AGP podporuje i Radeon 9100 IGP viz SurroundView, respektive by měl podporovat, ale kvůli problémům není u současných desek povolený, ale u teprve připravovaný desky MSI RS3M je uvedený, buď nedopatřením nebo se problémy vyřešily.https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskuse#comment-33105
+
Petr: No jo, to se stava. Taky "obcas" zapominam. ;)
Ale pokud vim, tak kombinace pouziti integrovane grafiky + externi grafiky v AGP ci PCI je zcela ojedinela a jeslti se pletu tak me oprav, ale jeste podle prvnich zprav mel podporovat "pouze" dva monitory a nyni cipset samotny umoznuje pouzit KOMBO "integrovana + externi grafika" a to byla myslenka myho prvniho prispevku. :)
Co se tyce tech Pixel Shaders 2.0 tak jak jsi psal. Uz podle puvodnich informaci (a to uz se vedelo o pravdepodobnem uvedeni Longhornu) bude IEG3 DirectX 9.0 kompatibilni. Spis by bylo prekvapeni, kdyby byla kompatibilni s DirectX 9.1 (potazmo 9.0c). ;)
Takze jak to teda je? Opravdu me to zajima.. nechci se hadat, tak to tak neber. ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
selice https://diit.cz/profil/selice
19. 2. 2004 - 13:47https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskusePetr: No jo, to se stava. Taky "obcas" zapominam. ;)
Ale pokud vim, tak kombinace pouziti integrovane grafiky + externi grafiky v AGP ci PCI je zcela ojedinela a jeslti se pletu tak me oprav, ale jeste podle prvnich zprav mel podporovat "pouze" dva monitory a nyni cipset samotny umoznuje pouzit KOMBO "integrovana + externi grafika" a to byla myslenka myho prvniho prispevku. :)
Co se tyce tech Pixel Shaders 2.0 tak jak jsi psal. Uz podle puvodnich informaci (a to uz se vedelo o pravdepodobnem uvedeni Longhornu) bude IEG3 DirectX 9.0 kompatibilni. Spis by bylo prekvapeni, kdyby byla kompatibilni s DirectX 9.1 (potazmo 9.0c). ;)
Takze jak to teda je? Opravdu me to zajima.. nechci se hadat, tak to tak neber. ;)https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskuse#comment-33075
+
zdenek: jo o tom, vim, ale SURROUNDVIEW neni a jeste dlouho nebude povoleny, jinak by ho totiz do svych desek zaclenily i spolecnosti ASUS a GIGABYTE, ktery uz desky s R9100 IGP maji. :) Takze Intel Grantsdale je v tuto chvili stale prvni a jediny, ktery dokaze kombinovat integrovanou a externi grafiku, takze proto ty 4 monitory na cipsetu i915G. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
selice https://diit.cz/profil/selice
19. 2. 2004 - 18:49https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskusezdenek: jo o tom, vim, ale SURROUNDVIEW neni a jeste dlouho nebude povoleny, jinak by ho totiz do svych desek zaclenily i spolecnosti ASUS a GIGABYTE, ktery uz desky s R9100 IGP maji. :) Takze Intel Grantsdale je v tuto chvili stale prvni a jediny, ktery dokaze kombinovat integrovanou a externi grafiku, takze proto ty 4 monitory na cipsetu i915G. :)
https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskuse#comment-33141
+
selice: Jo, z tohodle pohledu máš pravdu, nicméně stejně je výrazně horší než řešení, kdy jsou všechny čtyři výstupy z jedné videokarty. Je to prakticky to samé, jako kdyby sis pořídil jakýkoliv chipset bez integrované grafiky a k tomu AGP i PCI grafiku. Cenově to nevyjde nějak výrazně hůře a vzhledem k počtu lidí, kteří to využijí, tak si myslím, že by více než bohatě stačilo. Například to pořád nebude použitelné pro takové ty 22palcové LCD panely s šíleným rozlišením (dělá je tuším IBM), že musí být napájeny přes 4 DVI konektory a tudíž i čtyřmi výstupy z videokarty.
Jinak Intel je zatím na tom stejně jako byla ATI - tvrdí, že to půjde. To ATI též, ale nějak se jí to nepovedlo rozchodit. Inu, uvidíme co Intel.
A co se týče původních informací, tak jestli si vybavuju správně, tak naprosto první informace o IEG3 byly asi takové, že bude cca 2x rychlejší než IEG2. Nic víc. No, ale to je vlastně jedno, důležité je, že teď už je jasno :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr Murmak https://diit.cz/autor/petr
19. 2. 2004 - 23:09https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskuseselice: Jo, z tohodle pohledu máš pravdu, nicméně stejně je výrazně horší než řešení, kdy jsou všechny čtyři výstupy z jedné videokarty. Je to prakticky to samé, jako kdyby sis pořídil jakýkoliv chipset bez integrované grafiky a k tomu AGP i PCI grafiku. Cenově to nevyjde nějak výrazně hůře a vzhledem k počtu lidí, kteří to využijí, tak si myslím, že by více než bohatě stačilo. Například to pořád nebude použitelné pro takové ty 22palcové LCD panely s šíleným rozlišením (dělá je tuším IBM), že musí být napájeny přes 4 DVI konektory a tudíž i čtyřmi výstupy z videokarty.
Jinak Intel je zatím na tom stejně jako byla ATI - tvrdí, že to půjde. To ATI též, ale nějak se jí to nepovedlo rozchodit. Inu, uvidíme co Intel.
A co se týče původních informací, tak jestli si vybavuju správně, tak naprosto první informace o IEG3 byly asi takové, že bude cca 2x rychlejší než IEG2. Nic víc. No, ale to je vlastně jedno, důležité je, že teď už je jasno :)https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskuse#comment-33184
+
selice: Ještě jak psal zdenek, tak možný důvod, proč to v současných deskách s Radeonem 9100 IGP není povoleno, je třeba v nějaké chybce. A co kdyby MSI RS3M už mělo novější stepping toho chipu?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr Murmak https://diit.cz/autor/petr
19. 2. 2004 - 23:10https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskuseselice: Ještě jak psal zdenek, tak možný důvod, proč to v současných deskách s Radeonem 9100 IGP není povoleno, je třeba v nějaké chybce. A co kdyby MSI RS3M už mělo novější stepping toho chipu?https://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskuse#comment-33185
+
Diskuse k DirectX 9 grafika už i v Grantsdalehttps://diit.cz/clanek/directx-9-grafika-uz-i-v-grantsdale/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
nechci Vám do toho kecat, ale čipset samotný bude podporovat až 4 monitory (2 Intel Extreme Graphics 3 a další 2 pokud do slotu AGP nainstalujeme dual-head grafiku) a o tom ze bude plně kompatibilní s DirectX 9.0 víme taky pěkně dlouho, vždyť už při prvních informacích o IEG3 se vědělo že podporuje Pixel Shadery 2.0 kvůli připravovanému OS od Microsoftu s označením Longhorn. :)
selice: Samotný chipset podporuje 2 monitory. To, že podporuje 4 je podobná blbost, jako kdybys řekl, že jich podporuje 6, protože tam můžeš strčit DualHead grafiku do AGP slotu a další do PCI slotu (to opravdu jde a je to zcela legitimní možnost). Zajímavé jsou pouze řešení, které umožňují z jednoho chipu provozovat více monitorů, protože pak jsou s nimi větší možnosti.
A co se týče té podpory DirectX 9, tak ještě minulý rok se hovořilo i o tom, že MS bude muset odložit uvedení Longhornu minimálně na rok 2005 mimo jiné i z toho důvodu, že Grantsdale nebude podporovat DirectX 9. Ale jak tak koukám, já o té DirectX 9 grafice v Grantsdale psal už 19. listopadu. Nějak mám tu hlavu děravou, ach jo :(
selice: Použití integrované grafiky + grafiky v AGP podporuje i Radeon 9100 IGP viz SurroundView, respektive by měl podporovat, ale kvůli problémům není u současných desek povolený, ale u teprve připravovaný desky MSI RS3M je uvedený, buď nedopatřením nebo se problémy vyřešily.
Petr: No jo, to se stava. Taky "obcas" zapominam. ;)
Ale pokud vim, tak kombinace pouziti integrovane grafiky + externi grafiky v AGP ci PCI je zcela ojedinela a jeslti se pletu tak me oprav, ale jeste podle prvnich zprav mel podporovat "pouze" dva monitory a nyni cipset samotny umoznuje pouzit KOMBO "integrovana + externi grafika" a to byla myslenka myho prvniho prispevku. :)
Co se tyce tech Pixel Shaders 2.0 tak jak jsi psal. Uz podle puvodnich informaci (a to uz se vedelo o pravdepodobnem uvedeni Longhornu) bude IEG3 DirectX 9.0 kompatibilni. Spis by bylo prekvapeni, kdyby byla kompatibilni s DirectX 9.1 (potazmo 9.0c). ;)
Takze jak to teda je? Opravdu me to zajima.. nechci se hadat, tak to tak neber. ;)
zdenek: jo o tom, vim, ale SURROUNDVIEW neni a jeste dlouho nebude povoleny, jinak by ho totiz do svych desek zaclenily i spolecnosti ASUS a GIGABYTE, ktery uz desky s R9100 IGP maji. :) Takze Intel Grantsdale je v tuto chvili stale prvni a jediny, ktery dokaze kombinovat integrovanou a externi grafiku, takze proto ty 4 monitory na cipsetu i915G. :)
selice: Jo, z tohodle pohledu máš pravdu, nicméně stejně je výrazně horší než řešení, kdy jsou všechny čtyři výstupy z jedné videokarty. Je to prakticky to samé, jako kdyby sis pořídil jakýkoliv chipset bez integrované grafiky a k tomu AGP i PCI grafiku. Cenově to nevyjde nějak výrazně hůře a vzhledem k počtu lidí, kteří to využijí, tak si myslím, že by více než bohatě stačilo. Například to pořád nebude použitelné pro takové ty 22palcové LCD panely s šíleným rozlišením (dělá je tuším IBM), že musí být napájeny přes 4 DVI konektory a tudíž i čtyřmi výstupy z videokarty.
Jinak Intel je zatím na tom stejně jako byla ATI - tvrdí, že to půjde. To ATI též, ale nějak se jí to nepovedlo rozchodit. Inu, uvidíme co Intel.
A co se týče původních informací, tak jestli si vybavuju správně, tak naprosto první informace o IEG3 byly asi takové, že bude cca 2x rychlejší než IEG2. Nic víc. No, ale to je vlastně jedno, důležité je, že teď už je jasno :)
selice: Ještě jak psal zdenek, tak možný důvod, proč to v současných deskách s Radeonem 9100 IGP není povoleno, je třeba v nějaké chybce. A co kdyby MSI RS3M už mělo novější stepping toho chipu?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.