myslim, ze je to - tentokrat - jen 'kachna'. Verim, ze Apple neudela stejnou chybu jako Dell a bude jeste nejaky cas 'tezit' z toho, ze je 'Intel - baby' (btw - to byl jeden z duvodu, ktery Dell nerozchodil --- bohuzel to neni vzdy o technologiich, ale o $$$ ) :)
Berte to ciste ekonomicky - Apple nema jediny duvod pridat AMD do sveho portfolia -- spise mu takova 'oznameni' pomohou pritlacit Intel jeste vice ke zdi a zdimat z nej vice :) -- protoze chce byt 'vyjimecny' (a nutno rict, ze se mu to dari). Navic - prestoze AMD udelalo jakysi pokrok v mobilni oblasti, obavam se, ze to zdaleka nestaci na propastny naskok, ktery si Intel vydobyl s Centrinem (a naposled s C2D). A to je Santa Rosa pomalu 'za dvermi'.
A taky -- kazde pridani nove znacky je pro spolecnosti velikosti Apple (Dell apod.) vyrazne (!) financni navyseni na logistiku, validaci, tech. podporu apod. ...
A Hector Ruiz? Divil bych se, kdyby rekl 'Ne, opravdu nemame zadne plany s Apple, radi jej prenechame Intelu' --- vzdyt tito lide maji povinnost takto mlzit, pac clovek nikdy nevi, ze :)
Ale jak pisu, myslim, ze to neni 'na poradu dne'. (no flame pls - toto neni o technology advantages)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
daemon (neověřeno) https://diit.cz
20. 11. 2006 - 15:20https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskusemyslim, ze je to - tentokrat - jen 'kachna'. Verim, ze Apple neudela stejnou chybu jako Dell a bude jeste nejaky cas 'tezit' z toho, ze je 'Intel - baby' (btw - to byl jeden z duvodu, ktery Dell nerozchodil --- bohuzel to neni vzdy o technologiich, ale o $$$ ) :)
Berte to ciste ekonomicky - Apple nema jediny duvod pridat AMD do sveho portfolia -- spise mu takova 'oznameni' pomohou pritlacit Intel jeste vice ke zdi a zdimat z nej vice :) -- protoze chce byt 'vyjimecny' (a nutno rict, ze se mu to dari). Navic - prestoze AMD udelalo jakysi pokrok v mobilni oblasti, obavam se, ze to zdaleka nestaci na propastny naskok, ktery si Intel vydobyl s Centrinem (a naposled s C2D). A to je Santa Rosa pomalu 'za dvermi'.
A taky -- kazde pridani nove znacky je pro spolecnosti velikosti Apple (Dell apod.) vyrazne (!) financni navyseni na logistiku, validaci, tech. podporu apod. ...
A Hector Ruiz? Divil bych se, kdyby rekl 'Ne, opravdu nemame zadne plany s Apple, radi jej prenechame Intelu' --- vzdyt tito lide maji povinnost takto mlzit, pac clovek nikdy nevi, ze :)
Ale jak pisu, myslim, ze to neni 'na poradu dne'. (no flame pls - toto neni o technology advantages)https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301429
+
No, myslim, ze Apple s AMD skutecne bude. A to z jednoho prosteho duvodu: aby nebyli zavisli na jednom jedinem dodavateli. S IBM se jim to nevyplatilo. A koneckoncu, i samotna vyroba x86 procaku u AMD zacala na zadost IBM, aby existovali minimalne dva vyrobci CPU do jejich PC (a Intel jim musel poskytnout licenci).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xR (neověřeno) https://diit.cz
20. 11. 2006 - 15:38https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuseNo, myslim, ze Apple s AMD skutecne bude. A to z jednoho prosteho duvodu: aby nebyli zavisli na jednom jedinem dodavateli. S IBM se jim to nevyplatilo. A koneckoncu, i samotna vyroba x86 procaku u AMD zacala na zadost IBM, aby existovali minimalne dva vyrobci CPU do jejich PC (a Intel jim musel poskytnout licenci).https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301439
+
Tak z technologického pohledu to není moc problém, ne?
Jiná otázka je z ekonomického pohledu... jak píše daemon, pro Intel je určitě Apple důležitý partner a když se udělá bu bu bu, že by taky mohli mít AMD, třeba to nějakou slevičku hodí.
Nakonec i třeba ten Dell se Intelu držel pěkně dlouho a skončilo to teprv když si i vrabci na střeše štěbetali o "úplatcích" za neprodávání procesorů AMD a přišly i nějaké ty protimonopolní žaloby.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Joker_ (neověřeno) https://diit.cz
20. 11. 2006 - 16:29https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuseTak z technologického pohledu to není moc problém, ne?
Jiná otázka je z ekonomického pohledu... jak píše daemon, pro Intel je určitě Apple důležitý partner a když se udělá bu bu bu, že by taky mohli mít AMD, třeba to nějakou slevičku hodí.
Nakonec i třeba ten Dell se Intelu držel pěkně dlouho a skončilo to teprv když si i vrabci na střeše štěbetali o "úplatcích" za neprodávání procesorů AMD a přišly i nějaké ty protimonopolní žaloby.https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301449
+
Peter Fodreknickfotob https://diit.cz/profil/fotoba
20. 11. 2006 - 19:07https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuseto daemon>
ono to nie je o peniazok ale o znamostiach
AMD v 7.2.2005 prijali za director , cize osobnost v oblasti, ktora pomaha presadzovat ciele firmy Morton-a Topfer-a, ex CEO Dell-u, ktory odstupil v prospech Kevina Rollins-a (podla toho co si pamatam z inych zdrojov, islo o ziadost Michael-a Dell-a)
http://www.forbes.com/finance/mktguideapps/personinfo/FromPersonIdPersonTearsheet.jhtml?passedPersonId=940636
http://news.com.com/Former+Dell+exec+takes+spot+on+AMD+board/2100-1047_3-5566608.html
http://www.dell.com/content/topics/global.aspx/corp/pressoffice/en/2004/2004_03_04_rr_000?c=us&l=en&s=corp
http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0EKF/is_n2198_v43/ai_20082830
http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_543_13743~94148,00.html
ono je to inak
A AMD jednak uz opat dodava chipy apple
http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_543~113903,00.html
a sef vybvoja mobilnych platforiem,ktorymi je nadchnuty, u AMD Wich Witek, robil aj u Apple (po tom ako odisiel z Digital-u, kde vyvinul s Dick-om sites-om Alpha AXP a StrongARM)
http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_570_8735,00.html#witek
http://www2.amd.com/us-en/Corporate/Careers/1,,51_82_13175_13439%5e13184,00.html
on dostal za ulohu ziskat Apple do kosaiara AMD
pricom Apple uz odoberal od AMD I/O hub AMD 8111, co je jeden z chipov Opteron chipsetu AMD8000 vid. referencny design PowerPC970FX str. 7
http://www.970eval.com/images/Maple_D_10_Website_Spec_FINAL.pdfhttps://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301464
+
fotoba: Sorry, ale nechápu ani ho*no, co se nám tu snažíš sdělit. Nechceš místo 20 linků proložených shlukem nějakých náhodných slov použít radši slovenštinu a říct nám, co ses teda dočetl? :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
doubt (neověřeno) https://diit.cz
20. 11. 2006 - 19:11https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskusefotoba: Sorry, ale nechápu ani ho*no, co se nám tu snažíš sdělit. Nechceš místo 20 linků proložených shlukem nějakých náhodných slov použít radši slovenštinu a říct nám, co ses teda dočetl? :)https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301465
+
Tvrdim, ze AMD ziskal kotrakt s Dell-om vdaka nagazovaniu ex CEO Dell-u Morton-a Topfer-a a podobne kontakty ako ma Topfer na Dell ma na Apple sef vyvoja buducej AMD platformy pre mobile CPU s kodovym oznacenim Bulldozzer. ale kazdu vetu treba dokazat, to je zaklad matematiky.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Peter Fodreknickfotob https://diit.cz/profil/fotoba
20. 11. 2006 - 19:49https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskusedoubt>
Tvrdim, ze AMD ziskal kotrakt s Dell-om vdaka nagazovaniu ex CEO Dell-u Morton-a Topfer-a a podobne kontakty ako ma Topfer na Dell ma na Apple sef vyvoja buducej AMD platformy pre mobile CPU s kodovym oznacenim Bulldozzer. ale kazdu vetu treba dokazat, to je zaklad matematiky.
https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301479
+
no tenkrat kdyz apple prechazel na x86 procesory jsem si radsi pral AMD, jejich pristup me vic pripomina pristup Apple, ojedineli inovativni, dokonce mam pocit ze i technologicky by to bylo resitelnejsi protoze procesory AMD meli blize k risc procesorum od IBM. ale souhlasim s daemonem, apple by kvuli tomu melo docela dost problemu v logistice atd. nicmene by to apple mohlo resit tak ze AMD by bylo do levnejsich sestav (mac book, macmini apod) a intel by rvali do pro sestav. moje PiCicka jsou teda uz od me prvni 486 ktera byla jedina intel, AMD. jak rikam amd mam radsi takze bych si ho rad dokazal predstavit i v apple ale apple si muze diky sve originalite narozdil od ostatnich virobcu vyskakovat a intel mu to podle vseho schvaluje a toleruje (obcas prednostni pravo apod) a o to by mohl prijit, takze ja sem fakt zvedav jak to dopadne. apple mel na vyrobce procesoru vcelku pech, do doby prechodu na x86 nestihaly.
m
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
micker https://diit.cz/profil/micker
20. 11. 2006 - 20:07https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuseno tenkrat kdyz apple prechazel na x86 procesory jsem si radsi pral AMD, jejich pristup me vic pripomina pristup Apple, ojedineli inovativni, dokonce mam pocit ze i technologicky by to bylo resitelnejsi protoze procesory AMD meli blize k risc procesorum od IBM. ale souhlasim s daemonem, apple by kvuli tomu melo docela dost problemu v logistice atd. nicmene by to apple mohlo resit tak ze AMD by bylo do levnejsich sestav (mac book, macmini apod) a intel by rvali do pro sestav. moje PiCicka jsou teda uz od me prvni 486 ktera byla jedina intel, AMD. jak rikam amd mam radsi takze bych si ho rad dokazal predstavit i v apple ale apple si muze diky sve originalite narozdil od ostatnich virobcu vyskakovat a intel mu to podle vseho schvaluje a toleruje (obcas prednostni pravo apod) a o to by mohl prijit, takze ja sem fakt zvedav jak to dopadne. apple mel na vyrobce procesoru vcelku pech, do doby prechodu na x86 nestihaly.
mhttps://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301480
+
>> fotoba:
Prosímtě, nějak mi z té tvé záplavy informací vypadla ta nejdůležitější - s kým že to spí dcera Dirka Meyera?
;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
20. 11. 2006 - 20:10https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse>> fotoba:
Prosímtě, nějak mi z té tvé záplavy informací vypadla ta nejdůležitější - s kým že to spí dcera Dirka Meyera?
;-)https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301481
+
Peter Fodreknickfotob https://diit.cz/profil/fotoba
20. 11. 2006 - 22:03https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuseWIFT>ty si asi pedofil, ked pises take veci
Meyer ma tri dcery, ale vo veku 13,10 a 8 rokov (udaje k 12.3.2006)
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/DownloadableAssets/1-15696934-eprint.pdf
ale, kedze viem, ze si to tak nemyslel, tak to zlahcim, ze
to je otazka tak od veci ako DEC Tsunami/Typhoon vs AMD Irongate
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/alpha_14.html
ako aj to, ze udajne sefarchitekt EV7 presiel od Intel-u do AMD
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=24500https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301492
+
to Fotoba -- prosim te, kdyz uz nemuzes (bez urazky) vyjadrit svoji myslenku jinak nez zcela neprehlednym shlukem odkazu a polo-slovenstiny, tak si prosim zaloz vlastni blog a nezamoruj to zde.
Tve nazory jsou hodne cernobile, budis dojem, ze mas vzdy pravdu a oponujes v podstate kazdy nazor ('...ono to neni o penezich, ale...'). Prosim te, u techto velkych firem (a ver, ze vim co mluvim), to je VZDY o penezich (a potazmo o uspokojeni velmi silneho tlaku od akcionaru, kteri - kdyz se jim neco hodne nelibi - mohou zaridit personalni zemetreseni bez ohledu na 'znamosti')
Apple, nez si zvolil Intel, urcite volil ne kvuli soucasnym procesorum, to by bylo hodne kratkozrake (a drahe), verme, ze si vybral dobre, a ze mu Intel (a AMD, a PowerPC/IBM) ukazali co od nich muze cekat v kratko-stredne dobem horizontu (1-3 roky). Intel urcite nebude opakovat 2x stejnou chybu a bude si drzet AMD hodne od tela, co to da.
A jeste k tvemu zavadejicimu prispevku -- jestli beres to, ze 'AMD_uz_prece_dodava_cipy_Apple' fakt, ze Apple integruje Ati (dnes soucast AMD) karty do nekterych svych stroju, pak je to napovazenou. Myslim, ze jsme mluvili tak nejak o CPU.
jinak diky vsem, co pochopili muj prispevek :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
daemon (neověřeno) https://diit.cz
21. 11. 2006 - 01:45https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuseto Fotoba -- prosim te, kdyz uz nemuzes (bez urazky) vyjadrit svoji myslenku jinak nez zcela neprehlednym shlukem odkazu a polo-slovenstiny, tak si prosim zaloz vlastni blog a nezamoruj to zde.
Tve nazory jsou hodne cernobile, budis dojem, ze mas vzdy pravdu a oponujes v podstate kazdy nazor ('...ono to neni o penezich, ale...'). Prosim te, u techto velkych firem (a ver, ze vim co mluvim), to je VZDY o penezich (a potazmo o uspokojeni velmi silneho tlaku od akcionaru, kteri - kdyz se jim neco hodne nelibi - mohou zaridit personalni zemetreseni bez ohledu na 'znamosti')
Apple, nez si zvolil Intel, urcite volil ne kvuli soucasnym procesorum, to by bylo hodne kratkozrake (a drahe), verme, ze si vybral dobre, a ze mu Intel (a AMD, a PowerPC/IBM) ukazali co od nich muze cekat v kratko-stredne dobem horizontu (1-3 roky). Intel urcite nebude opakovat 2x stejnou chybu a bude si drzet AMD hodne od tela, co to da.
A jeste k tvemu zavadejicimu prispevku -- jestli beres to, ze 'AMD_uz_prece_dodava_cipy_Apple' fakt, ze Apple integruje Ati (dnes soucast AMD) karty do nekterych svych stroju, pak je to napovazenou. Myslim, ze jsme mluvili tak nejak o CPU.
jinak diky vsem, co pochopili muj prispevek :)https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301511
+
...pardon, ale jeste jsem si nemohl odpustit poznamku na ty komentare personalnich prestupu z firmy XYZ do AMD a jaky to melo vliv na nasledujici udalosti.
Fotobo, az trosku vyrostes, budes cestovat a treba zkusis pracovat nekde v US, tak zjistis, jak velka fluktuace tam existuje. Ver, ze hodne inzenyru/manazeru/apod. prechazi od/do konkurencnich firem velmi casto a nikdo se nad tim nepozastavuje (snad krome Inquirer, aby meli co psat, a tebe, abys ..... mel co psat :) ). Neboj, o nic nejde. Zivot je nekdy proste takovej.
Preji uspech vsem, Intelu, AMD, Apple i IBM --- tak, aby z toho vseho mel nejvetsi uzitek zakaznik (=my vsichni).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
daemon (neověřeno) https://diit.cz
21. 11. 2006 - 01:51https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse...pardon, ale jeste jsem si nemohl odpustit poznamku na ty komentare personalnich prestupu z firmy XYZ do AMD a jaky to melo vliv na nasledujici udalosti.
Fotobo, az trosku vyrostes, budes cestovat a treba zkusis pracovat nekde v US, tak zjistis, jak velka fluktuace tam existuje. Ver, ze hodne inzenyru/manazeru/apod. prechazi od/do konkurencnich firem velmi casto a nikdo se nad tim nepozastavuje (snad krome Inquirer, aby meli co psat, a tebe, abys ..... mel co psat :) ). Neboj, o nic nejde. Zivot je nekdy proste takovej.
Preji uspech vsem, Intelu, AMD, Apple i IBM --- tak, aby z toho vseho mel nejvetsi uzitek zakaznik (=my vsichni).https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301512
+
Neviem kam mam vyrast, je pravda, ze si mozno ventilujem nervy s mojich studentov,a mam viac ako polovicu zivota za sebou (mam MMD a ludia s touto diagnozou sa len niekedy dozivaju 50-60 rokov na roztrhnutiepluc alebo zastavu srdca, kedze ide o poruchu komunikcaie nervovej sustavy a svaloveho tkaniva). S vacsinou tvojho prispevku suhlasim, az na invektivy
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Peter Fodreknickfotob https://diit.cz/profil/fotoba
21. 11. 2006 - 09:30https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuseNeviem kam mam vyrast, je pravda, ze si mozno ventilujem nervy s mojich studentov,a mam viac ako polovicu zivota za sebou (mam MMD a ludia s touto diagnozou sa len niekedy dozivaju 50-60 rokov na roztrhnutiepluc alebo zastavu srdca, kedze ide o poruchu komunikcaie nervovej sustavy a svaloveho tkaniva). S vacsinou tvojho prispevku suhlasim, az na invektivyhttps://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301534
+
problem by to pro Apple podle me moc nebyl, rozhodne by podle me byl mensi problem penize a ostatni veci na vyvoj a produkci, nez ztrata vykonu... i kdyz se AMD 'nedavno' vytahlo 64kou, ktera trochu s intelem cloumala, Intel se zase dostal rychle do popredi a ted ho AMD zase celkem nestiha... co je jediny plus AMD si myslim je teplota, kterou, se musi nechat, si umi drzet dole... jak sem rek, podle me Apple AMD notebooky neplanuje, to by bylo jako vratit se z intelu, ktery ma tak velky narust vykonu, zpatky k PowerPC, aby toho vykonu zase ubral... nonsense....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
martouf (neověřeno) https://diit.cz
21. 11. 2006 - 10:32https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuseproblem by to pro Apple podle me moc nebyl, rozhodne by podle me byl mensi problem penize a ostatni veci na vyvoj a produkci, nez ztrata vykonu... i kdyz se AMD 'nedavno' vytahlo 64kou, ktera trochu s intelem cloumala, Intel se zase dostal rychle do popredi a ted ho AMD zase celkem nestiha... co je jediny plus AMD si myslim je teplota, kterou, se musi nechat, si umi drzet dole... jak sem rek, podle me Apple AMD notebooky neplanuje, to by bylo jako vratit se z intelu, ktery ma tak velky narust vykonu, zpatky k PowerPC, aby toho vykonu zase ubral... nonsense....https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301538
+
Fotoba: souhlasim, ze vzdy lze psat prispevky slusneji a bez invektiv. Nechal jsem se vytocit. Nic ve zlem. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
daemon (neověřeno) https://diit.cz
21. 11. 2006 - 13:27https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuseFotoba: souhlasim, ze vzdy lze psat prispevky slusneji a bez invektiv. Nechal jsem se vytocit. Nic ve zlem. :)https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-301580
+
>>> Wift & Daemon: Neberte nám Fotobu! Pravda někdy je shluk odkazů příliš velký a nepřehledný, ale vždy se dozvím něco, o čem jsem neměl ani tušení :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tomatom (neověřeno) https://diit.cz
21. 11. 2006 - 18:15https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse>>> Wift & Daemon: Neberte nám Fotobu! Pravda někdy je shluk odkazů příliš velký a nepřehledný, ale vždy se dozvím něco, o čem jsem neměl ani tušení :-)https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskuse#comment-302030
+
Diskuse k Dočkáme se notebooků Apple s AMD?https://diit.cz/clanek/dockame-se-notebooku-apple-s-amd/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
myslim, ze je to - tentokrat - jen 'kachna'. Verim, ze Apple neudela stejnou chybu jako Dell a bude jeste nejaky cas 'tezit' z toho, ze je 'Intel - baby' (btw - to byl jeden z duvodu, ktery Dell nerozchodil --- bohuzel to neni vzdy o technologiich, ale o $$$ ) :)
Berte to ciste ekonomicky - Apple nema jediny duvod pridat AMD do sveho portfolia -- spise mu takova 'oznameni' pomohou pritlacit Intel jeste vice ke zdi a zdimat z nej vice :) -- protoze chce byt 'vyjimecny' (a nutno rict, ze se mu to dari). Navic - prestoze AMD udelalo jakysi pokrok v mobilni oblasti, obavam se, ze to zdaleka nestaci na propastny naskok, ktery si Intel vydobyl s Centrinem (a naposled s C2D). A to je Santa Rosa pomalu 'za dvermi'.
A taky -- kazde pridani nove znacky je pro spolecnosti velikosti Apple (Dell apod.) vyrazne (!) financni navyseni na logistiku, validaci, tech. podporu apod. ...
A Hector Ruiz? Divil bych se, kdyby rekl 'Ne, opravdu nemame zadne plany s Apple, radi jej prenechame Intelu' --- vzdyt tito lide maji povinnost takto mlzit, pac clovek nikdy nevi, ze :)
Ale jak pisu, myslim, ze to neni 'na poradu dne'. (no flame pls - toto neni o technology advantages)
No, myslim, ze Apple s AMD skutecne bude. A to z jednoho prosteho duvodu: aby nebyli zavisli na jednom jedinem dodavateli. S IBM se jim to nevyplatilo. A koneckoncu, i samotna vyroba x86 procaku u AMD zacala na zadost IBM, aby existovali minimalne dva vyrobci CPU do jejich PC (a Intel jim musel poskytnout licenci).
Tak z technologického pohledu to není moc problém, ne?
Jiná otázka je z ekonomického pohledu... jak píše daemon, pro Intel je určitě Apple důležitý partner a když se udělá bu bu bu, že by taky mohli mít AMD, třeba to nějakou slevičku hodí.
Nakonec i třeba ten Dell se Intelu držel pěkně dlouho a skončilo to teprv když si i vrabci na střeše štěbetali o "úplatcích" za neprodávání procesorů AMD a přišly i nějaké ty protimonopolní žaloby.
to daemon>
ono to nie je o peniazok ale o znamostiach
AMD v 7.2.2005 prijali za director , cize osobnost v oblasti, ktora pomaha presadzovat ciele firmy Morton-a Topfer-a, ex CEO Dell-u, ktory odstupil v prospech Kevina Rollins-a (podla toho co si pamatam z inych zdrojov, islo o ziadost Michael-a Dell-a)
http://www.forbes.com/finance/mktguideapps/personinfo/FromPersonIdPerson...
http://news.com.com/Former+Dell+exec+takes+spot+on+AMD+board/2100-1047_3...
http://www.dell.com/content/topics/global.aspx/corp/pressoffice/en/2004/...
http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0EKF/is_n2198_v43/ai_20082830
http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_543_13743~...
ono je to inak
A AMD jednak uz opat dodava chipy apple
http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_543~113903...
a sef vybvoja mobilnych platforiem,ktorymi je nadchnuty, u AMD Wich Witek, robil aj u Apple (po tom ako odisiel z Digital-u, kde vyvinul s Dick-om sites-om Alpha AXP a StrongARM)
http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_570_8735,0...
http://www2.amd.com/us-en/Corporate/Careers/1,,51_82_13175_13439%5e13184...
on dostal za ulohu ziskat Apple do kosaiara AMD
pricom Apple uz odoberal od AMD I/O hub AMD 8111, co je jeden z chipov Opteron chipsetu AMD8000 vid. referencny design PowerPC970FX str. 7
http://www.970eval.com/images/Maple_D_10_Website_Spec_FINAL.pdf
fotoba: Sorry, ale nechápu ani ho*no, co se nám tu snažíš sdělit. Nechceš místo 20 linků proložených shlukem nějakých náhodných slov použít radši slovenštinu a říct nám, co ses teda dočetl? :)
doubt>
Tvrdim, ze AMD ziskal kotrakt s Dell-om vdaka nagazovaniu ex CEO Dell-u Morton-a Topfer-a a podobne kontakty ako ma Topfer na Dell ma na Apple sef vyvoja buducej AMD platformy pre mobile CPU s kodovym oznacenim Bulldozzer. ale kazdu vetu treba dokazat, to je zaklad matematiky.
no tenkrat kdyz apple prechazel na x86 procesory jsem si radsi pral AMD, jejich pristup me vic pripomina pristup Apple, ojedineli inovativni, dokonce mam pocit ze i technologicky by to bylo resitelnejsi protoze procesory AMD meli blize k risc procesorum od IBM. ale souhlasim s daemonem, apple by kvuli tomu melo docela dost problemu v logistice atd. nicmene by to apple mohlo resit tak ze AMD by bylo do levnejsich sestav (mac book, macmini apod) a intel by rvali do pro sestav. moje PiCicka jsou teda uz od me prvni 486 ktera byla jedina intel, AMD. jak rikam amd mam radsi takze bych si ho rad dokazal predstavit i v apple ale apple si muze diky sve originalite narozdil od ostatnich virobcu vyskakovat a intel mu to podle vseho schvaluje a toleruje (obcas prednostni pravo apod) a o to by mohl prijit, takze ja sem fakt zvedav jak to dopadne. apple mel na vyrobce procesoru vcelku pech, do doby prechodu na x86 nestihaly.
m
>> fotoba:
Prosímtě, nějak mi z té tvé záplavy informací vypadla ta nejdůležitější - s kým že to spí dcera Dirka Meyera?
;-)
WIFT>ty si asi pedofil, ked pises take veci
Meyer ma tri dcery, ale vo veku 13,10 a 8 rokov (udaje k 12.3.2006)
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/DownloadableAssets/1-156969...
ale, kedze viem, ze si to tak nemyslel, tak to zlahcim, ze
to je otazka tak od veci ako DEC Tsunami/Typhoon vs AMD Irongate
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/alpha_14.html
ako aj to, ze udajne sefarchitekt EV7 presiel od Intel-u do AMD
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=24500
to Fotoba -- prosim te, kdyz uz nemuzes (bez urazky) vyjadrit svoji myslenku jinak nez zcela neprehlednym shlukem odkazu a polo-slovenstiny, tak si prosim zaloz vlastni blog a nezamoruj to zde.
Tve nazory jsou hodne cernobile, budis dojem, ze mas vzdy pravdu a oponujes v podstate kazdy nazor ('...ono to neni o penezich, ale...'). Prosim te, u techto velkych firem (a ver, ze vim co mluvim), to je VZDY o penezich (a potazmo o uspokojeni velmi silneho tlaku od akcionaru, kteri - kdyz se jim neco hodne nelibi - mohou zaridit personalni zemetreseni bez ohledu na 'znamosti')
Apple, nez si zvolil Intel, urcite volil ne kvuli soucasnym procesorum, to by bylo hodne kratkozrake (a drahe), verme, ze si vybral dobre, a ze mu Intel (a AMD, a PowerPC/IBM) ukazali co od nich muze cekat v kratko-stredne dobem horizontu (1-3 roky). Intel urcite nebude opakovat 2x stejnou chybu a bude si drzet AMD hodne od tela, co to da.
A jeste k tvemu zavadejicimu prispevku -- jestli beres to, ze 'AMD_uz_prece_dodava_cipy_Apple' fakt, ze Apple integruje Ati (dnes soucast AMD) karty do nekterych svych stroju, pak je to napovazenou. Myslim, ze jsme mluvili tak nejak o CPU.
jinak diky vsem, co pochopili muj prispevek :)
...pardon, ale jeste jsem si nemohl odpustit poznamku na ty komentare personalnich prestupu z firmy XYZ do AMD a jaky to melo vliv na nasledujici udalosti.
Fotobo, az trosku vyrostes, budes cestovat a treba zkusis pracovat nekde v US, tak zjistis, jak velka fluktuace tam existuje. Ver, ze hodne inzenyru/manazeru/apod. prechazi od/do konkurencnich firem velmi casto a nikdo se nad tim nepozastavuje (snad krome Inquirer, aby meli co psat, a tebe, abys ..... mel co psat :) ). Neboj, o nic nejde. Zivot je nekdy proste takovej.
Preji uspech vsem, Intelu, AMD, Apple i IBM --- tak, aby z toho vseho mel nejvetsi uzitek zakaznik (=my vsichni).
Neviem kam mam vyrast, je pravda, ze si mozno ventilujem nervy s mojich studentov,a mam viac ako polovicu zivota za sebou (mam MMD a ludia s touto diagnozou sa len niekedy dozivaju 50-60 rokov na roztrhnutiepluc alebo zastavu srdca, kedze ide o poruchu komunikcaie nervovej sustavy a svaloveho tkaniva). S vacsinou tvojho prispevku suhlasim, az na invektivy
problem by to pro Apple podle me moc nebyl, rozhodne by podle me byl mensi problem penize a ostatni veci na vyvoj a produkci, nez ztrata vykonu... i kdyz se AMD 'nedavno' vytahlo 64kou, ktera trochu s intelem cloumala, Intel se zase dostal rychle do popredi a ted ho AMD zase celkem nestiha... co je jediny plus AMD si myslim je teplota, kterou, se musi nechat, si umi drzet dole... jak sem rek, podle me Apple AMD notebooky neplanuje, to by bylo jako vratit se z intelu, ktery ma tak velky narust vykonu, zpatky k PowerPC, aby toho vykonu zase ubral... nonsense....
Fotoba: souhlasim, ze vzdy lze psat prispevky slusneji a bez invektiv. Nechal jsem se vytocit. Nic ve zlem. :)
>>> Wift & Daemon: Neberte nám Fotobu! Pravda někdy je shluk odkazů příliš velký a nepřehledný, ale vždy se dozvím něco, o čem jsem neměl ani tušení :-)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.