Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Doom slaví 20 let

na takovy mensi zavzpominani si: http://liquiddoom.net/doom/download/doom_sw.exe

je tam toto vsecko:
doom 0.2 prealpha
doom 0.4 alpha
doom 0.5 alpha
doom 0.9 press release
doom 0.99 shareware
doom 1.1 shareware
doom 1.2 shareware
doom 1.25 shareware
doom 1.4 shareware
doom 1.5 shareware
doom 1.6 shareware
doom 1.666 shareware
doom 1.8 shareware
doom 1.9 shareware
heretic 1.0 beta
heretic 1.0 shareware
heretic 1.2 shareware
hexen 1.0 beta
hexen 1.0 demo
strife 1.0 teaser
strife 1.1 teaser

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co nas mistni remake Pervers Doom? :-)

Jinak koukam, ze Strife me uplne minul.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ten kdysi davno u me bezel jako zdaemon server, ale pak byly vsechny servery u me zabanovany, kvuli pervers doomu, tak jsem ho musel stopnout, by clovek neveril, jak ti amici jsou fakt mindless :))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

mohl jsem jeste prihodit doom stream radio: http://liquiddoom.net:8000/doom.m3u :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A čo tak Hexen: Deathkings of the Dark Citadel ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jj, bejvavalo. 486-dx2 50, 4MB ram. stale mam, stale funkcna (a upgradnuta na 8MB ram, takze spusti aj quake). doom1/2 si prebehnem ta cca raz do roka, aj ked uz na novom stroji cez patricny opengl port.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nevim, nejak me ty rozplyzly opengl porty neprirostly k srdci, to stejny v bledem modrym brutaldoom mod, ze kteryho nekteri ocuravaji magi v kostkach ...
spis si hraju v klacickym sw renderovani, ale s vyssim rozliseni, ale jako samozrejme mam doma i jdooma s hd texturama :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

drviva vacsina grafickych vylepseni (napr 3d modely) ma nechavaju chladnym, ale nativne rozlisenie monitoru a texture filtering uz mat musim, obavam sa. holt rozmaznanost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak ono dost casto maju aj tie porty iny feeling z pohybu a nie vsade funguju vyuzivane bugy ako strafe run alebo instatnt bfg death a podobne. Aj tak je podla mna asi najlepsi zdaemon + ctf . To je maso.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Původní wolfenstein a doom (ve zmenšeném okně) na kamarádově 386 za bratru 65k kč :)

Následně dědova 486 dx2 80Mhz (ještě s tlačítkem turbo, slzička ;) ), no a pak už přišel duke nukem 3d, zvukovka, a bylo vymalováno (červeně) ... :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Doom,Doom2, Heretic , neskor Hexen .. krasne chvilky :) .. 486SX25 s 4MB ram ako prvy, potom AMD 486DX280 pretakteny na 150 a s Gravis Ultrasound MAX. Ten HW mam doteraz, neviem ci este funkcny ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jj, kdysi v minulém tisíciletí na 386-SX 40MHz s kámošema - ve dvou lidech (multiplayer) propojeno kabelem přes sériovou linku - COM porty. Síťová karta, switch, inet.. to tehdá nikdo nevěděl ani co je..
Vzpomínám na starý token-ringy a koaxy, terminátory.. To byly skvělé časy! :-)
Hlavně zabít kakodémona!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Seriovku som neskusal, ale koaxy ano :) .. pamatam este jak si ludia tahali po panelakoch kvoli tomu eternet. Ano, skvele casy ..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Doom jsem hrál prvně před 20 lety, na 386DX 40MHz. Na Strahově jsme si kvůli němu udělali zárodek dnešní strahovské sítě, z koaxu a bazarových síťovek. Mastili jsme to v noci, dveře na chodbu otevřené, abychom na sebe mohli hulákat. Šílený časy ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A když už pak síť existovala, tak se používal IPXRedir, aby se dalo hrát mezi bloky :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Prvně na 386DX. Zvláštní bylo, že Doom 2 mi fungoval o 30-40% rychleji než Doom 1. Máte proto někdo vysvětlení? Měl snad lepší algoritmus pro vykreslování 3D grafiky?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak jistě, doom 2 byl jenom zoptimalizovaný a vyleštěný doom 1. John o pár let později kdesi psal, co všechno udělal v doom 1 blbě.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To bývaly dobré hry, chtělo by to nějaký dobrý remake, nejlíp v Cry enginu, postačila by grafika z prvního Crysis :-)
Třeba Heretic v takovém kabátku by byl super, nebo Duke. Teď mám nejnovější HRP ale pořád to není ono. Jeden čas se slibovala konverze do soudobého Unreal enginu, ale asi jim to zatrhli...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

coz treba zkusit http://dengine.net s hires pluginama?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

U mě vedly Duke Nukem a Shadow Warrior. Na čem, to už si nevzpomenu, asi na všem, co mi přišlo pod ruku. Hexen, Heretic a Wolfenstein samozřejmě někdy taky. Původní Doom mi ale nijak moc neučaroval.

Teď se odreagovávám na FarCry jedničce, to je už taky pěkná vykopávka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Keby Doom vyšiel dnes:
http://youtu.be/C4yIxUOWrtw
:-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jó to byly časy ... a když jsem potom začal mastit Descent to teprve byla síla. Jako spolujezdec v autě jsem zažíval ne právě příjemné stavy - znáte to, oči vám říkají, že jste hlavou dolu, drncá to s vámi jako doopravdy (díky našim silnicím to nebyl problém ) a střední ucho ví, že sedíte. Být ve stavu že uvidím snídani znovu nebylo až tak nemožné ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na descent se docela zapomina a byla to pritom pomerne revolucni hra.

Tyto clanky jsou magnet na dnesni tricatniky :)

Ja uz tenkrat mel AMD 386/dx40 :)) Intel delal 386 jenom 33mhz . Ale doom na tom behal nic moc , duken nukem uz vubec to byla revoluce vlastne , ve stejnou dobu jak need for speed a treba strike commander otexturovane polygony to byla bomba :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak tak, Descent byla privni skutecne 3D hra.
Cloveku se az delalo spatne z te volnosti pohybu.
BTW: to byla taky posledni hra co kreslila mapu proslych oblasti a ta 3D mapa byla docela pecka

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

doome me celkem dostal, ale descent me stahnul z kuze a nechal me povalovat se v sedych ranech nemoha usnout.. za me nejlepsi hra vubec. nedavno jsem hral nejakej opengl mod s hires texturama a hratelnost naprosto bozi.

idealne bych si to predstavoval s oculusrift a upnutej v takovej tej rotacni kouli.. to by byla podle me fakt peska :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Prej třicátníci, mne je 25 a hrál jsem to jak o dušu. Byla to nej hra, co jsem na tatove Pentiu 1 150 MHz tehdy rozjel, samozřejmě později AoE 1+2. Ale to 3D lítání bylo parádní.
Ještě byl takový něco jako simulátor stíhaček (F-16?) hodně kostičkovany ještě, vypadal podobné jak ty první formule.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

s tim simulatorem, nemas na mysli retala? :)
http://www.mobygames.com/game/f29-retaliator
to jsme parili pres seriak :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

386DX 25Mhz 4MB RAM - docela to jelo na "postovni znamku", jinak nehratelne (na dnesni pomery tezka slideshow)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U mne to skončilo původním Wolfensteinem, to snad hrál každý, kdo měl přístup k PC. Vše další mne míjelo, přešel jsem na letecké simulátory (Battle for Britain, SWOTL, Aces over Europe, Aces of Pacific, všechny Combat FS, IL2 atd.). Hlavně u Battle for Britail na 286 byla sranda (vypnuté x zapnuté turbo).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Uz jen malokdo pamatuje ze Battle of Britain alias BOB1940 se ve skutecnosti jmenuje Their finest Hour :-)

Nejvetsi fachmani dokonce dokazali naladit radio (kody z manualu).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Doomovky jsou dnes grafiky i fyzikálně mnohokrát lepší" ..... ehm, autoheal, dve zbrane, linearita .... nemyslim si:)

Jinak doom poprve asi ve skole:) Jeste pamatuju na tu nocni atmosferu, kdyz jsme zustavali ve skole prescas:) Pak jsem u kamose, co smelil s hrama, slysel, jak to hraje (mel AWE32 za silene prachy), tak jsem si taky musel koupit na Vanoce (20.12.1996) Bravo Sound 16P za neuveritelnych 1500,60,- (jeste mam zarucak, ikdyz tehdy byla jeste zaruka jen 6 mesicu:)
O rok pozdej jsem si koupil i bedynky za 1164 (takove chrchlaky, ale jeste je mam a hrajou:o) ...
A pak jsem u nej videl Duke Nukem 3D a to byla bomba a zlomovy okamzik, bohuzel jsem to na 4MB ram nerozjel, takze jsem si presne za rok po zvukovce koupil 16MB EDO RAM:o) To byla bomba .... za 2085,- .... a presne o 14 let pozdej jsem si koupil pred Vanocema 16GB ram za 2090,-:o)))) To jen tak pro srovnani:) 14 let, 5 korun a tisicinasobna kapacita:o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli jste jeste nezaregistrovali, tak Brutal Doom mod prinasi do Dooma fast-paced styl a perfektni pocit ze strelby.

http://www.youtube.com/watch?v=BTWP3wvAUuQ

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

brutal doom ma do dooma stejne daleko jako cabajka do racionalni vyzivy ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Přihodím za sebe: UMC 486-SX33, 4MB EDO RAM, PC speaker (na zvukovku bylo až v létě po brigádě :-)).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja ho hral na 486@66, 4MB RAM
Nedavno jsem ho zacal portovat na kalkulacku Casio Prizm, ale nejak se nemuzu dokopat to dodelat.
http://www.youtube.com/watch?v=tvhG-yTISoE

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Mně se líbí, jakou haldou hudby se Bobby Prince „inspiroval“, když dělal (spíš vybíral) hudbu do Dooma ;) http://youtu.be/4H3BB2gKKeY

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jojo ==> http://doomwiki.org/wiki/Music
btw rekli by jste, ze se hudba z dooma dostane i do cesky televize? ==> http://www.youtube.com/watch?v=-UPo97uDnZo :))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo, to jsem taky zaregistroval (ten Doom v ČT) a taky jsem na to koukal jak tele na vyroanou ruskou ponorku :)

Jinak já mám na Dooma vojenské vzpomínky, s kapitánem jsme to hráli přes COM porty proti sobě pomocí spojařské dvojlinky. Já vždy vyhrával, protože jsem měl 486SX, on jen 386 a dost se mu to cukalo ;).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ještě si z vojny pamatuju, že jeden rotmistr tehdy pronesl hlášku, že „stačí vzít devítku, hrstku pavouků a maskovačku a můžem hrát Dooma po síti“ :).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já hrál Doom poprvé na nějakém UMC486/40MHz. Ale byl jsem na to levý a z klávesnice mi to vůbec nešlo. Zjevně mi nevyhovovalo ovládání, jak bylo definované na kurzorové šipky, hlavně otáčení místo úkroku. Tak jsem to začal hrát s myší a všichni mi říkali, že myš je nesmysl, že to s ní bude pomalé a nepřesné :-) Po pár soubojích změnili názor...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.