Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Dosahuje lepší kvality Nvidia DLSS 2.3 nebo AMD FSR 2.0?

jenže u her nás zajímá kvalita obrazu v pohybu, nikdo nestuduje statický obrázek ale hraje. Pokud FSR 2 maže víc obraz tak pořád přes zmíněné drobnosti vede DLSS. Je hezké že se snaží o větší zaostření, jenže když to vede k artefaktům tak je to velice rušivé.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém je, ako sa na to budú pozerať vlastníci nVidia-e a AMD

Intel shareholders reject compensation packages for top executives
Tue, May 17, 2022, 1:03 AM

Intel Corp shareholders rejected compensation packages for top executives, including a payout of as much as $178.6 million to Chief Executive Officer Pat Gelsinger, a regulatory filing showed on Monday.

About 1.78 billion votes were cast against executive compensation at the annual meeting, Intel said, though the vote is non-binding.

About 921.2 million votes were cast in favor.
https://finance.yahoo.com/news/intel-shareholders-reject-compensation-pa...

Navrhnúť si po diskusii so zástupcami veľkých spoluvlastníkov Intelu odmeny a potom to prehrať pomerom hlasov 2 proti ku 1 za pri hlasovaní všetkých spoluvlastníkov Intelu je pomerne veľká sada faciek vedeniu Intel-u

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Co mají s článkem společnýho akcionáři Intelu?!!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, že aj takéto kroky hodnotia účastinári. A je otázka ako ich vyhodnocujú. Intel môže dominovať, ale trend nie je ideálny, tak sú problémy s účastinármi a odmenami šéfov,

Podobne nVidia dominuje všade okrem subtrhu herných konzol, ale ako zoberú vyrovaný boj s AMD na "trhu upscalingu" účastinári nVidia-e, ktorí boli "kŕmení" dominanciou, nikto nevie

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ideální je oboje a hráč si vybere co mu vyhovuje více. Pokud podá lepší kvalitu a/nebo výkon FSR nebo DLSS, nastavím to co mi přijde lepší. Stejně tak se vybírá třeba mezi DX11 a DX12. Mít DLSS pro tituly které neumí FSR a naipak je fajn. Některé hry teď díky těmto technologiím můžu zapnout v 4k i na 3060Ti a neřešit škálování nebo roztažení na nativní rozlišení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

aha, lebo velke korporaty budu chciet zaplatit programatorom implementaciu 2 rovnakych technologii (od 3 dni do 3 tyzdnov implementacia jednej)
snivajte s nami, v prvom kole.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co ja vim. Minimalne jedna hra kterou mam nainstalovanou umi oboje. Dalsi dve umi dlss a 4 ostatni ani jedno

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ked sa pozries do minulosti, stale vyhrali svoj boj technologie, co isli pustit na vsetkych druhoch grafik...a par hier, ktore mali svoje blackbox featury na tom nic nezmenili

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V pohybu je obraz stejne rozmazanej at uz pouzitim motion blur nebo pomalym LCD. Krom toho oko stejne nedokaze videt detaily pri pohybu, rika se tomu motion blur ;).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejlepší recenze je zatím zde, ikdyž podle implementace v jedné hře je těžké to posoudit celkově.
https://youtu.be/y2RR2770H8E

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aneb najdi 3 rozdíly, máš na to 1/60s.
Jak tu někdo psal - jediný problém bych viděl pokud budou při pohybu vidět měnící se artefakty - viz třeba ta závěsná lana lamp u DLSS. Pokud to ale technologie bude vykreslovat bez viditelných prudkých změn, nevšimne si toho nikdo a je jedno co se použije. Zaměřil bych se na náročnost/efektivitu - jaké rozlišení ještě zvládne technologie nakrmit danou kartou při zachování třeba 60fps.
Jinak na statických snímcích se mi zdá, že nvidia víc maže - screeny s FRS mají ostřejší detaily textur.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

hehe, vite co je super? kdyz melo dlss2 lepsi detail textur a lip vyhlazeny hrany nez fsr, tak to bylo to nejpodstatnejsi k hodnoceni a dlss2 kvuli tomu bylo jako na mile pred fsr.. kdyz je v tom samym ted lepsi fsr2, tak ctu v diskusich a nekterejch recenzich, ze to vlasne nejsou podstatny hlediska.. ((:

sorryjako, ale k cemu mi je dlss, kdyz necha hrany zubaty stejne jako kdybych si nastavil nizky rozliseni a nepouzival zadnej filtr? (:

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je ti k tomu, když nemáš výkon na nějaké rozlišení, nebo ho chceš zvýšit, případné nedokonalosti za ten výkon akceptuješ a hra podporuje DLSS nikoli FSR.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to zaujimave, ale testy od Digital Foundry vychadzaju inak. DLSS nejak extra hrany nezubati. :-)

https://youtu.be/y2RR2770H8E

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Digital Foundry nevidel nic zle ani na DLSS č. 1 :) im to dokonca ani nemazalo
...asi im podmazovali zo zeleneho tabora

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A co to ma spolocneho s aktualnym rozborom FSR 2? Radsej si ho pozri. Tiez existuju weby resp. niektori redaktori tychto webov, ktori nevideli problem s FSR 1.0 a bol to pre nich hned zabijak DLSS. Nevsimol som si, ze by niekto pisal, ze su podmazani z cerveneho tabora. Digital Foundry maju spickove rozbory a porovnavania grafiky hier. Ziadne hlupe reci na tom nic nezmenia. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nemam v nich doveru, IMO...a pisem stale IMO. takze niekto moze byt z nich vyvareny, ale ked sa pri DLSS 1 tak hrubo kopli, uz ich nesledujem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejde o vyvarenost. Staci si pozriet do akych detailov su schopni v recenziach a poronavani zajst, tazko najdes na nete nieco lepsie. BTW aj pri DLSS pekne ukazuju slabe stranky. Co si pamatam, tak pri DLSS 1.0 boli hlavne nadseni z toho, ze sa pouziva ML na rekonstrukciu obrazu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Víš co je super ? Že na Nvidia grafice si zvolíš, zda si zapneš DLSS nebo FSR. Opačně ne..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

na fotce ma AMD ohromnou prevahu ale otazka je pri pohybu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

DLSS zapínám vždy na režim Quality a příjde mi to tak nejlepší, další agresivnější režimy jsou jen pro honiče FPS a profíky, co počítají každý snímek. Na Quality jsem nikdy neměl problémy s obrazem a ten mi ve výsledku přišel viditelně "lepší" + pěkná porce FPS navíc. Za mě jedna z nejlepších technologií co nVidia za poslední roky uvedla.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tiez mam rovnake skusenosti. A to som hral s DLSS cez Geforce NOW. Obraz bol vyborny, ale tiez pouzivam iba uroven Quality. Tie nizsie uz viditelne obraz zhorsia a neoplatia sa podla mna.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. Ale treba Horizon zero down ma oboje. FSR ma vyssi vykon, kvalitu jsem ale nesrovnaval. Jen jsem zkousel jestli to 3060ti da na 4k v 60fps. S dlss i fsr da a proti nativu jsem neregistroval zadne artefakty. Ale bezelo to jen par minut v benchmarku

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Teraz konečne povolili 4K60fps pre PC. Takže využívam 4k stream pri 1440p monitore v kombinácii s DLSS (keď tam je podpora) a veľmi dobre to vyzerá(na to že je to Cloud gaming). Myslím, že niekedy to ani nie je poznať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja mam NV Shield, kde je 4K streaming povoleny od zaciayptku pre 3080 Tier. Tak som si to poskusal. Podla mna je to vyborne a odohral som takto uz viacero hier. Na tych s RT som mal vzdy DLSS na Quality a s obrazom som bol spokojny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Áno NV Shield mám tiež a občas cez to niečo zahrám. Za mňa postačujúca služba keďže už nehrávam často. Len tá knižnica hier by mohla byť väčšia. Hlavne MS hry mi tam chýbajú. Ale keďže MS má svoju Cloud gaming službu tak ich tam nemôžem čakať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jj. Bohuzial sa to rozdrobilo. Skoda, ze velky vietor urobil v tomto smere aj Amazon. Viaceri vydavatelia uprednostnili moznost predat ich hru este raz v Stadii pred tym ju nechat pristupnu v Geforce NOW, kde predtym boli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kupte si 4k monitor, hrajte na tom rozmazané srance a ještě si zapněte sharpening, protože pak to je hrozně krásný :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak on ne každjý kupuje monitor jen na hraní. Představ si že jsou i lidi (a podle mě je jich většina) která kupuje monitor na práci a hraje jen příležitostně.
Takže se dá stejně tak napsat - kupte si FullHD monitor na CAD/Grafiku/práci a užívejte si to obrovské množství zobrazovacího prostoru... abyste mohli hrát v 60fps v nativním rozlišení

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Mam 4k na praci. Na hry bych bral 1080p ultrawide ale nechci dva monitory

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

hlavně jeden důležitý parametr se opomíjí a to je výkon
na Hardware Un. udělali pěkný dvě videa a z nich vyplívá že DLSS je o něco výkonnější než FSR, s tím, že se najdou pasáže kde je lepší FSR a nebo naopak, ale závěr je takový že je jedno jestli se použije FSR nebo DLSS

další čeho jsem si všiml, že obě technologie nezískávají tolik fps (cca + 20%) , aby to mělo nějaký zásadní vliv pro hratelnost na 1440p rozlišení a starší karty a je otázkou jestli někdo chce hrát ve 4 na RTX 3080 60fps v native nebo 88 fps v balanced modu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ale dlss je obmedzene na tie tensor blbosti, ktore skor ci neskor nvidia oreze(uz len z dovodu usetrenia) a aj tak nam ostane FSR(a urcite nie na verzii 2.0), takze nie je o com. Ostatne su len sny fanusikov.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Len aby AMD neprislo so svojou vlastnou verziou tensor blbosti, ked zacne aj ono vyuzivat AI v niektorej buducej verzii FSR. :-) Ale je mi jasne, ze potom to uz blbosti nebudu lebo budu od AMD. Potom to odrazu bude standard. Tato mantra je uz rokmi celkom obohrana. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ak pridu s vlastnymi tensor blbostaim, tak to bude ina zalezitost, to mas pravdu, ale v sucasnosti sa o tom nic nepise. a samozrejme casom musi prist aj intel so svojimi tensor blbostami :)
Teraz je standard bez tensor blbosti :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takze ked s tym pride AMD, tak uz to nebude blbost ale nieco ine? Nic ine ani necakam od niektorych ludi. A nastuduj si co je standard. NVIDIA samozrejme podporuje standardy. Ale definicia API, na ktore zrejme narazas, nepredpisuje ako ho maju vyrobcovia GPU naimplementovat. AMD aj NV si ich samozrejme implementuju po svojom. Preto je pomaly kazdu generaciu jeden z nich v niecom lepsi ako druhy a nemaju navlas identicke GPU. Takze blbost je ta tvoja posledna veta, ktora naznacuje, ze nevies rozdiel medzi API a jeho implementaciou. :-) Niektori ludia si ocividne pletu standard s tym, co naimplementuje AMD. Ako keby je to, co robi AMD automaticky standardom a ked niekto nieco urobi inak (co sa normalne deje), tak je to blbost. Uplne rovnako je to aj s RT. Kedze ma NVIDIA inu implementaciu DXR ako AMD, niektori ludia si to mylne vysvetluju tak, ze ma svoje vlastne RT mimo standardu. Co je samozrejme dalsia blbost. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

este stastie ze vies, co si myslim :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Napisal si snad nieco, co si nemyslis? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to vsetko co si napisal co si myslim o standardoch, si napisal z co si myslis ty, ze si myslim ja :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty si napisal, ze zatial nie su tensor blbosti ziadny standard. Co je nezmyselne tvrdenie, pretoze ziadny standard nepredpisuje ako sa maju API (v tomto pripade zrejme DirectML) implementovat. Vela veci z DirectX a inych API si AMD aj NV implementuju po svojom. To, ze si trebars AMD naimplementuje DirectML cez stream procesory, zatialco NV si k tomu prida samostatne tensor cores neznamena, ze riesenie od AMD je standard a riesenie od NV nie. Alebo ako si to teda myslel? Co si predstavujes pod standardom?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„DLSS je o něco výkonnější než FSR“

Tato srovnání jsou poněkud zavádějící. Výkon obou technologií je totiž srovnáván na GeForce, jejichž ovladače jsou optimalizované pro DLSS, ale těžko lze očekávat, že je Nvidia bude optimalizovat pro FSR. Dělala by tím reklamu konkurenci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No a brání někomu udělat testy na obou kartách? DLSS na GeForce a FSR na AMD srovnatelné třídy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To nema smysl. Kdyz mam oboje, pouziju lepsi. Na amd karte ma jen jedno tak neni na vyber

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jakou reklamu? FSR neprodava Hw, muze bezet na vsem modernim. Dlss muze bezet jen na rtx kartach. Jsou hry co umi oboje, jsou hry co umi jen jedno. Proc by NV branila FSR tim ze ho nebude resit

Navic porad prodava karty, ktere dlss neumi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fsr 2.0 na GeForce zvedá výkon víc než na Radeonech.
Stačí kouknout na HUB recenzi.
A dlss stále zvedá výkon víc.

Takže srovnání nemůže být nijak zavádějící.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DLSS má výhodu v přidání informací, které nejsou pořádně vidět ani v nativním rozlišení (typicky drátěný plot). FSR2 je oproti FSR1 obrovský skok dopředu, ale stále je to jen upscaler.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pardon, ale toto je buďto neinformovanost nebo lež. Všechny jmenované technologie jsou upscaler a zároveň všechny jmenované technologie provádějí rekonstrukci detailů. To nejsou protichůdné ani vzájemně se vylučující informace.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jenomže je to upscaller trénovaný na 16k a tedy s možností většího množství detailu ve scéně než má nativní render.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

gratuluju, umis papouskovat marketingovy slajdy nVidie.. realita je takova ze ten upscaler trenovanej na 16k dela tohle..
https://diit.cz/sites/default/files/1652594278_16_ncb.jpg

a algoritmus co se obejde bez ai, trenovani a zavislosti na hardwaru jedinyho vyrobce dela tohle..
https://diit.cz/sites/default/files/1652594282_16_ncb.jpg

nic moc vysledek na upscaler trenovanej na 16k, co? neni divu, kdyz dlss 1.0, co bylo taky trenovany na 16k, setrel i spatial upscaler co nepouzival ani temporal data ani ai.. (:

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

I tyto samotná recenze tvrdí, že DLSS lépe rekonstruuje detaily, které se v FSR ztrácí. Dokonce má DLSS lepší kvalitu detailů než nativní rendering. Právě díky trénování na 16k. A to při vyšším FPS než FSR.

Ale to neznamená že FSR je nějaká špatná technologie. V reálu podávají obě technologie podobní výsledky. Tam kde FSR ztrácí na detailech, tam získává na ostrosti. Jenom fanatici vidí svět černobílý.

Zde se můžeš podívat na srovnání z videa, místo statických snímků:
https://www.youtube.com/watch?v=s25cnyTMHHM

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To nie je papouskovani marketingovych materialov NVIDIe. Ta len hovori o tom, ako funguje rekonstrukcia obrazu pomocou AI. A ako pise aj iny diskutujuci, existuju rozne implementacie. Su horsie aj lepsie. Rovnako ako u FSR. Jedno horsie a ani jedno lepsie ale z toho nerobi pravidlo. Snad si naozaj nemyslis, ze pouzitie AI trenovanej v 16K na rekonstrukciu obrazu je horsie ako obycajny upscaler. Ale je mi jasne, ze aj keby bolo DLSS uplne nerozoznatelne od nativu alebo dokonca citelne lepsie, vzdy niekto pride s tym, ze to je blbost a kludne to podpori hoci aj x rokov starym pripadom, kde to bolo z nejakeho dovodu inak.
Vyuzil som DLSS vo viacerych hrach a na Quality urovni bol obraz vyborny. Pozri si rozbor FSR 2 v Deathloop od Digital Foundry a uvidis co zasa robi FSR 2 v pohybe alebo aj inych situaciach.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Realita DLSS je tohle: https://www.youtube.com/watch?v=y2RR2770H8E&t=13m13s
To tvoje bez popisků(=neinformovanost nebo lež) je opakem učení nad násobkem nativního rozlišení.
FSR2 je super i bez toho učení, a má smysl na slabších grafikách.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.