jenže u her nás zajímá kvalita obrazu v pohybu, nikdo nestuduje statický obrázek ale hraje. Pokud FSR 2 maže víc obraz tak pořád přes zmíněné drobnosti vede DLSS. Je hezké že se snaží o větší zaostření, jenže když to vede k artefaktům tak je to velice rušivé.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jenže u her nás zajímá
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
17. 5. 2022 - 05:24https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskusejenže u her nás zajímá kvalita obrazu v pohybu, nikdo nestuduje statický obrázek ale hraje. Pokud FSR 2 maže víc obraz tak pořád přes zmíněné drobnosti vede DLSS. Je hezké že se snaží o větší zaostření, jenže když to vede k artefaktům tak je to velice rušivé.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374393
+
Problém je, ako sa na to budú pozerať vlastníci nVidia-e a AMD
Intel shareholders reject compensation packages for top executives
Tue, May 17, 2022, 1:03 AM
Intel Corp shareholders rejected compensation packages for top executives, including a payout of as much as $178.6 million to Chief Executive Officer Pat Gelsinger, a regulatory filing showed on Monday.
About 1.78 billion votes were cast against executive compensation at the annual meeting, Intel said, though the vote is non-binding.
Navrhnúť si po diskusii so zástupcami veľkých spoluvlastníkov Intelu odmeny a potom to prehrať pomerom hlasov 2 proti ku 1 za pri hlasovaní všetkých spoluvlastníkov Intelu je pomerne veľká sada faciek vedeniu Intel-u
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Problém je, ako sa na to budú
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
17. 5. 2022 - 07:35https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseProblém je, ako sa na to budú pozerať vlastníci nVidia-e a AMD
Intel shareholders reject compensation packages for top executives
Tue, May 17, 2022, 1:03 AM
Intel Corp shareholders rejected compensation packages for top executives, including a payout of as much as $178.6 million to Chief Executive Officer Pat Gelsinger, a regulatory filing showed on Monday.
About 1.78 billion votes were cast against executive compensation at the annual meeting, Intel said, though the vote is non-binding.
About 921.2 million votes were cast in favor.
https://finance.yahoo.com/news/intel-shareholders-reject-compensation-packages-230320035.html
Navrhnúť si po diskusii so zástupcami veľkých spoluvlastníkov Intelu odmeny a potom to prehrať pomerom hlasov 2 proti ku 1 za pri hlasovaní všetkých spoluvlastníkov Intelu je pomerne veľká sada faciek vedeniu Intel-uhttps://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374396
+
To, že aj takéto kroky hodnotia účastinári. A je otázka ako ich vyhodnocujú. Intel môže dominovať, ale trend nie je ideálny, tak sú problémy s účastinármi a odmenami šéfov,
Podobne nVidia dominuje všade okrem subtrhu herných konzol, ale ako zoberú vyrovaný boj s AMD na "trhu upscalingu" účastinári nVidia-e, ktorí boli "kŕmení" dominanciou, nikto nevie
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To, že aj takéto kroky
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
17. 5. 2022 - 12:07https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseTo, že aj takéto kroky hodnotia účastinári. A je otázka ako ich vyhodnocujú. Intel môže dominovať, ale trend nie je ideálny, tak sú problémy s účastinármi a odmenami šéfov,
Podobne nVidia dominuje všade okrem subtrhu herných konzol, ale ako zoberú vyrovaný boj s AMD na "trhu upscalingu" účastinári nVidia-e, ktorí boli "kŕmení" dominanciou, nikto nevie
https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374432
+
Ideální je oboje a hráč si vybere co mu vyhovuje více. Pokud podá lepší kvalitu a/nebo výkon FSR nebo DLSS, nastavím to co mi přijde lepší. Stejně tak se vybírá třeba mezi DX11 a DX12. Mít DLSS pro tituly které neumí FSR a naipak je fajn. Některé hry teď díky těmto technologiím můžu zapnout v 4k i na 3060Ti a neřešit škálování nebo roztažení na nativní rozlišení.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ideální je oboje a hráč si
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
17. 5. 2022 - 08:01https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseIdeální je oboje a hráč si vybere co mu vyhovuje více. Pokud podá lepší kvalitu a/nebo výkon FSR nebo DLSS, nastavím to co mi přijde lepší. Stejně tak se vybírá třeba mezi DX11 a DX12. Mít DLSS pro tituly které neumí FSR a naipak je fajn. Některé hry teď díky těmto technologiím můžu zapnout v 4k i na 3060Ti a neřešit škálování nebo roztažení na nativní rozlišení. https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374397
+
aha, lebo velke korporaty budu chciet zaplatit programatorom implementaciu 2 rovnakych technologii (od 3 dni do 3 tyzdnov implementacia jednej)
snivajte s nami, v prvom kole.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
aha, lebo velke korporaty
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
17. 5. 2022 - 11:09https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseaha, lebo velke korporaty budu chciet zaplatit programatorom implementaciu 2 rovnakych technologii (od 3 dni do 3 tyzdnov implementacia jednej)
snivajte s nami, v prvom kole.
https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374425
+
Co ja vim. Minimalne jedna hra kterou mam nainstalovanou umi oboje. Dalsi dve umi dlss a 4 ostatni ani jedno
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Co ja vim. Minimalne jedna
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
17. 5. 2022 - 13:38https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseCo ja vim. Minimalne jedna hra kterou mam nainstalovanou umi oboje. Dalsi dve umi dlss a 4 ostatni ani jednohttps://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374447
+
ked sa pozries do minulosti, stale vyhrali svoj boj technologie, co isli pustit na vsetkych druhoch grafik...a par hier, ktore mali svoje blackbox featury na tom nic nezmenili
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
ked sa pozries do minulosti,
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
17. 5. 2022 - 15:29https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseked sa pozries do minulosti, stale vyhrali svoj boj technologie, co isli pustit na vsetkych druhoch grafik...a par hier, ktore mali svoje blackbox featury na tom nic nezmenili
https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374460
+
V pohybu je obraz stejne rozmazanej at uz pouzitim motion blur nebo pomalym LCD. Krom toho oko stejne nedokaze videt detaily pri pohybu, rika se tomu motion blur ;).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
V pohybu je obraz stejne
BlackRider https://diit.cz/profil/blackrider
19. 5. 2022 - 19:27https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseV pohybu je obraz stejne rozmazanej at uz pouzitim motion blur nebo pomalym LCD. Krom toho oko stejne nedokaze videt detaily pri pohybu, rika se tomu motion blur ;).https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374631
+
Nejlepší recenze je zatím zde, ikdyž podle implementace v jedné hře je těžké to posoudit celkově. https://youtu.be/y2RR2770H8E
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nejlepší recenze je zatím zde
Davamir https://diit.cz/profil/david-mara
17. 5. 2022 - 08:04https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseNejlepší recenze je zatím zde, ikdyž podle implementace v jedné hře je těžké to posoudit celkově.
https://youtu.be/y2RR2770H8Ehttps://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374398
+
Aneb najdi 3 rozdíly, máš na to 1/60s.
Jak tu někdo psal - jediný problém bych viděl pokud budou při pohybu vidět měnící se artefakty - viz třeba ta závěsná lana lamp u DLSS. Pokud to ale technologie bude vykreslovat bez viditelných prudkých změn, nevšimne si toho nikdo a je jedno co se použije. Zaměřil bych se na náročnost/efektivitu - jaké rozlišení ještě zvládne technologie nakrmit danou kartou při zachování třeba 60fps.
Jinak na statických snímcích se mi zdá, že nvidia víc maže - screeny s FRS mají ostřejší detaily textur.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Aneb najdi 3 rozdíly, máš na
mejla76 https://diit.cz/profil/mejla
17. 5. 2022 - 08:35https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseAneb najdi 3 rozdíly, máš na to 1/60s.
Jak tu někdo psal - jediný problém bych viděl pokud budou při pohybu vidět měnící se artefakty - viz třeba ta závěsná lana lamp u DLSS. Pokud to ale technologie bude vykreslovat bez viditelných prudkých změn, nevšimne si toho nikdo a je jedno co se použije. Zaměřil bych se na náročnost/efektivitu - jaké rozlišení ještě zvládne technologie nakrmit danou kartou při zachování třeba 60fps.
Jinak na statických snímcích se mi zdá, že nvidia víc maže - screeny s FRS mají ostřejší detaily textur.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374401
+
hehe, vite co je super? kdyz melo dlss2 lepsi detail textur a lip vyhlazeny hrany nez fsr, tak to bylo to nejpodstatnejsi k hodnoceni a dlss2 kvuli tomu bylo jako na mile pred fsr.. kdyz je v tom samym ted lepsi fsr2, tak ctu v diskusich a nekterejch recenzich, ze to vlasne nejsou podstatny hlediska.. ((:
sorryjako, ale k cemu mi je dlss, kdyz necha hrany zubaty stejne jako kdybych si nastavil nizky rozliseni a nepouzival zadnej filtr? (:
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
hehe, vite co je super? kdyz
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
17. 5. 2022 - 09:00https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskusehehe, vite co je super? kdyz melo dlss2 lepsi detail textur a lip vyhlazeny hrany nez fsr, tak to bylo to nejpodstatnejsi k hodnoceni a dlss2 kvuli tomu bylo jako na mile pred fsr.. kdyz je v tom samym ted lepsi fsr2, tak ctu v diskusich a nekterejch recenzich, ze to vlasne nejsou podstatny hlediska.. ((:
sorryjako, ale k cemu mi je dlss, kdyz necha hrany zubaty stejne jako kdybych si nastavil nizky rozliseni a nepouzival zadnej filtr? (:https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374403
+
Je ti k tomu, když nemáš výkon na nějaké rozlišení, nebo ho chceš zvýšit, případné nedokonalosti za ten výkon akceptuješ a hra podporuje DLSS nikoli FSR.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Je ti k tomu, když nemáš
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
17. 5. 2022 - 09:16https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseJe ti k tomu, když nemáš výkon na nějaké rozlišení, nebo ho chceš zvýšit, případné nedokonalosti za ten výkon akceptuješ a hra podporuje DLSS nikoli FSR.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374406
+
17. 5. 2022 - 12:27https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseJe to zaujimave, ale testy od Digital Foundry vychadzaju inak. DLSS nejak extra hrany nezubati. :-)
https://youtu.be/y2RR2770H8Ehttps://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374435
+
Digital Foundry nevidel nic zle ani na DLSS č. 1 :) im to dokonca ani nemazalo
...asi im podmazovali zo zeleneho tabora
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Digital Foundry nevidel nic
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
17. 5. 2022 - 14:05https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseDigital Foundry nevidel nic zle ani na DLSS č. 1 :) im to dokonca ani nemazalo
...asi im podmazovali zo zeleneho tabora
https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374453
+
A co to ma spolocneho s aktualnym rozborom FSR 2? Radsej si ho pozri. Tiez existuju weby resp. niektori redaktori tychto webov, ktori nevideli problem s FSR 1.0 a bol to pre nich hned zabijak DLSS. Nevsimol som si, ze by niekto pisal, ze su podmazani z cerveneho tabora. Digital Foundry maju spickove rozbory a porovnavania grafiky hier. Ziadne hlupe reci na tom nic nezmenia. :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
A co to ma spolocneho s
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
17. 5. 2022 - 19:52https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseA co to ma spolocneho s aktualnym rozborom FSR 2? Radsej si ho pozri. Tiez existuju weby resp. niektori redaktori tychto webov, ktori nevideli problem s FSR 1.0 a bol to pre nich hned zabijak DLSS. Nevsimol som si, ze by niekto pisal, ze su podmazani z cerveneho tabora. Digital Foundry maju spickove rozbory a porovnavania grafiky hier. Ziadne hlupe reci na tom nic nezmenia. :-)https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374466
+
Nemam v nich doveru, IMO...a pisem stale IMO. takze niekto moze byt z nich vyvareny, ale ked sa pri DLSS 1 tak hrubo kopli, uz ich nesledujem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nemam v nich doveru, IMO...a
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
18. 5. 2022 - 09:16https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseNemam v nich doveru, IMO...a pisem stale IMO. takze niekto moze byt z nich vyvareny, ale ked sa pri DLSS 1 tak hrubo kopli, uz ich nesledujem.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374495
+
Nejde o vyvarenost. Staci si pozriet do akych detailov su schopni v recenziach a poronavani zajst, tazko najdes na nete nieco lepsie. BTW aj pri DLSS pekne ukazuju slabe stranky. Co si pamatam, tak pri DLSS 1.0 boli hlavne nadseni z toho, ze sa pouziva ML na rekonstrukciu obrazu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nejde o vyvarenost. Staci si
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
18. 5. 2022 - 13:16https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseNejde o vyvarenost. Staci si pozriet do akych detailov su schopni v recenziach a poronavani zajst, tazko najdes na nete nieco lepsie. BTW aj pri DLSS pekne ukazuju slabe stranky. Co si pamatam, tak pri DLSS 1.0 boli hlavne nadseni z toho, ze sa pouziva ML na rekonstrukciu obrazu. https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374526
+
Víš co je super ? Že na Nvidia grafice si zvolíš, zda si zapneš DLSS nebo FSR. Opačně ne..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Víš co je super ? Že na
Tomason https://diit.cz/profil/tomas-zeleny
20. 5. 2022 - 07:14https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseVíš co je super ? Že na Nvidia grafice si zvolíš, zda si zapneš DLSS nebo FSR. Opačně ne.. https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374648
+
na fotce ma AMD ohromnou prevahu ale otazka je pri pohybu
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
na fotce ma AMD ohromnou
neilz bellic https://diit.cz/profil/neilz
17. 5. 2022 - 09:02https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskusena fotce ma AMD ohromnou prevahu ale otazka je pri pohybuhttps://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374404
+
DLSS zapínám vždy na režim Quality a příjde mi to tak nejlepší, další agresivnější režimy jsou jen pro honiče FPS a profíky, co počítají každý snímek. Na Quality jsem nikdy neměl problémy s obrazem a ten mi ve výsledku přišel viditelně "lepší" + pěkná porce FPS navíc. Za mě jedna z nejlepších technologií co nVidia za poslední roky uvedla.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
DLSS zapínám vždy na režim
ToKrCZ https://diit.cz/profil/zatlrkaqmt
17. 5. 2022 - 09:50https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseDLSS zapínám vždy na režim Quality a příjde mi to tak nejlepší, další agresivnější režimy jsou jen pro honiče FPS a profíky, co počítají každý snímek. Na Quality jsem nikdy neměl problémy s obrazem a ten mi ve výsledku přišel viditelně "lepší" + pěkná porce FPS navíc. Za mě jedna z nejlepších technologií co nVidia za poslední roky uvedla.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374413
+
Tiez mam rovnake skusenosti. A to som hral s DLSS cez Geforce NOW. Obraz bol vyborny, ale tiez pouzivam iba uroven Quality. Tie nizsie uz viditelne obraz zhorsia a neoplatia sa podla mna.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tiez mam rovnake skusenosti.
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
17. 5. 2022 - 12:30https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseTiez mam rovnake skusenosti. A to som hral s DLSS cez Geforce NOW. Obraz bol vyborny, ale tiez pouzivam iba uroven Quality. Tie nizsie uz viditelne obraz zhorsia a neoplatia sa podla mna.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374437
+
Souhlas. Ale treba Horizon zero down ma oboje. FSR ma vyssi vykon, kvalitu jsem ale nesrovnaval. Jen jsem zkousel jestli to 3060ti da na 4k v 60fps. S dlss i fsr da a proti nativu jsem neregistroval zadne artefakty. Ale bezelo to jen par minut v benchmarku
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Souhlas. Ale treba Horizon
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
17. 5. 2022 - 13:35https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseSouhlas. Ale treba Horizon zero down ma oboje. FSR ma vyssi vykon, kvalitu jsem ale nesrovnaval. Jen jsem zkousel jestli to 3060ti da na 4k v 60fps. S dlss i fsr da a proti nativu jsem neregistroval zadne artefakty. Ale bezelo to jen par minut v benchmarkuhttps://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374448
+
Teraz konečne povolili 4K60fps pre PC. Takže využívam 4k stream pri 1440p monitore v kombinácii s DLSS (keď tam je podpora) a veľmi dobre to vyzerá(na to že je to Cloud gaming). Myslím, že niekedy to ani nie je poznať.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Teraz konečne povolili
cmd https://diit.cz/profil/gmvjdjfucw
19. 5. 2022 - 18:05https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseTeraz konečne povolili 4K60fps pre PC. Takže využívam 4k stream pri 1440p monitore v kombinácii s DLSS (keď tam je podpora) a veľmi dobre to vyzerá(na to že je to Cloud gaming). Myslím, že niekedy to ani nie je poznať. https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374622
+
Ja mam NV Shield, kde je 4K streaming povoleny od zaciayptku pre 3080 Tier. Tak som si to poskusal. Podla mna je to vyborne a odohral som takto uz viacero hier. Na tych s RT som mal vzdy DLSS na Quality a s obrazom som bol spokojny.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ja mam NV Shield, kde je 4K
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
19. 5. 2022 - 18:09https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseJa mam NV Shield, kde je 4K streaming povoleny od zaciayptku pre 3080 Tier. Tak som si to poskusal. Podla mna je to vyborne a odohral som takto uz viacero hier. Na tych s RT som mal vzdy DLSS na Quality a s obrazom som bol spokojny.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374623
+
Áno NV Shield mám tiež a občas cez to niečo zahrám. Za mňa postačujúca služba keďže už nehrávam často. Len tá knižnica hier by mohla byť väčšia. Hlavne MS hry mi tam chýbajú. Ale keďže MS má svoju Cloud gaming službu tak ich tam nemôžem čakať.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Áno NV Shield mám tiež a
cmd https://diit.cz/profil/gmvjdjfucw
19. 5. 2022 - 18:18https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseÁno NV Shield mám tiež a občas cez to niečo zahrám. Za mňa postačujúca služba keďže už nehrávam často. Len tá knižnica hier by mohla byť väčšia. Hlavne MS hry mi tam chýbajú. Ale keďže MS má svoju Cloud gaming službu tak ich tam nemôžem čakať.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374624
+
Jj. Bohuzial sa to rozdrobilo. Skoda, ze velky vietor urobil v tomto smere aj Amazon. Viaceri vydavatelia uprednostnili moznost predat ich hru este raz v Stadii pred tym ju nechat pristupnu v Geforce NOW, kde predtym boli.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jj. Bohuzial sa to rozdrobilo
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
19. 5. 2022 - 21:01https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseJj. Bohuzial sa to rozdrobilo. Skoda, ze velky vietor urobil v tomto smere aj Amazon. Viaceri vydavatelia uprednostnili moznost predat ich hru este raz v Stadii pred tym ju nechat pristupnu v Geforce NOW, kde predtym boli.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374638
+
Kupte si 4k monitor, hrajte na tom rozmazané srance a ještě si zapněte sharpening, protože pak to je hrozně krásný :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Kupte si 4k monitor, hrajte
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
17. 5. 2022 - 10:00https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseKupte si 4k monitor, hrajte na tom rozmazané srance a ještě si zapněte sharpening, protože pak to je hrozně krásný :)https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374416
+
Tak on ne každjý kupuje monitor jen na hraní. Představ si že jsou i lidi (a podle mě je jich většina) která kupuje monitor na práci a hraje jen příležitostně.
Takže se dá stejně tak napsat - kupte si FullHD monitor na CAD/Grafiku/práci a užívejte si to obrovské množství zobrazovacího prostoru... abyste mohli hrát v 60fps v nativním rozlišení
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Tak on ne každjý kupuje
mejla76 https://diit.cz/profil/mejla
17. 5. 2022 - 10:43https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseTak on ne každjý kupuje monitor jen na hraní. Představ si že jsou i lidi (a podle mě je jich většina) která kupuje monitor na práci a hraje jen příležitostně.
Takže se dá stejně tak napsat - kupte si FullHD monitor na CAD/Grafiku/práci a užívejte si to obrovské množství zobrazovacího prostoru... abyste mohli hrát v 60fps v nativním rozlišeníhttps://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374422
+
Mam 4k na praci. Na hry bych bral 1080p ultrawide ale nechci dva monitory
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Mam 4k na praci. Na hry bych
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
17. 5. 2022 - 13:36https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseMam 4k na praci. Na hry bych bral 1080p ultrawide ale nechci dva monitoryhttps://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374449
+
hlavně jeden důležitý parametr se opomíjí a to je výkon
na Hardware Un. udělali pěkný dvě videa a z nich vyplívá že DLSS je o něco výkonnější než FSR, s tím, že se najdou pasáže kde je lepší FSR a nebo naopak, ale závěr je takový že je jedno jestli se použije FSR nebo DLSS
další čeho jsem si všiml, že obě technologie nezískávají tolik fps (cca + 20%) , aby to mělo nějaký zásadní vliv pro hratelnost na 1440p rozlišení a starší karty a je otázkou jestli někdo chce hrát ve 4 na RTX 3080 60fps v native nebo 88 fps v balanced modu
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
hlavně jeden důležitý
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
17. 5. 2022 - 10:29https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskusehlavně jeden důležitý parametr se opomíjí a to je výkon
na Hardware Un. udělali pěkný dvě videa a z nich vyplívá že DLSS je o něco výkonnější než FSR, s tím, že se najdou pasáže kde je lepší FSR a nebo naopak, ale závěr je takový že je jedno jestli se použije FSR nebo DLSS
další čeho jsem si všiml, že obě technologie nezískávají tolik fps (cca + 20%) , aby to mělo nějaký zásadní vliv pro hratelnost na 1440p rozlišení a starší karty a je otázkou jestli někdo chce hrát ve 4 na RTX 3080 60fps v native nebo 88 fps v balanced moduhttps://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374417
+
ale dlss je obmedzene na tie tensor blbosti, ktore skor ci neskor nvidia oreze(uz len z dovodu usetrenia) a aj tak nam ostane FSR(a urcite nie na verzii 2.0), takze nie je o com. Ostatne su len sny fanusikov.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
ale dlss je obmedzene na tie
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
17. 5. 2022 - 11:03https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseale dlss je obmedzene na tie tensor blbosti, ktore skor ci neskor nvidia oreze(uz len z dovodu usetrenia) a aj tak nam ostane FSR(a urcite nie na verzii 2.0), takze nie je o com. Ostatne su len sny fanusikov.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374423
+
Len aby AMD neprislo so svojou vlastnou verziou tensor blbosti, ked zacne aj ono vyuzivat AI v niektorej buducej verzii FSR. :-) Ale je mi jasne, ze potom to uz blbosti nebudu lebo budu od AMD. Potom to odrazu bude standard. Tato mantra je uz rokmi celkom obohrana. :-)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Len aby AMD neprislo so
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
17. 5. 2022 - 12:35https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseLen aby AMD neprislo so svojou vlastnou verziou tensor blbosti, ked zacne aj ono vyuzivat AI v niektorej buducej verzii FSR. :-) Ale je mi jasne, ze potom to uz blbosti nebudu lebo budu od AMD. Potom to odrazu bude standard. Tato mantra je uz rokmi celkom obohrana. :-)https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374438
+
ak pridu s vlastnymi tensor blbostaim, tak to bude ina zalezitost, to mas pravdu, ale v sucasnosti sa o tom nic nepise. a samozrejme casom musi prist aj intel so svojimi tensor blbostami :)
Teraz je standard bez tensor blbosti :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
ak pridu s vlastnymi tensor
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
17. 5. 2022 - 13:29https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseak pridu s vlastnymi tensor blbostaim, tak to bude ina zalezitost, to mas pravdu, ale v sucasnosti sa o tom nic nepise. a samozrejme casom musi prist aj intel so svojimi tensor blbostami :)
Teraz je standard bez tensor blbosti :)
https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374445
+
Takze ked s tym pride AMD, tak uz to nebude blbost ale nieco ine? Nic ine ani necakam od niektorych ludi. A nastuduj si co je standard. NVIDIA samozrejme podporuje standardy. Ale definicia API, na ktore zrejme narazas, nepredpisuje ako ho maju vyrobcovia GPU naimplementovat. AMD aj NV si ich samozrejme implementuju po svojom. Preto je pomaly kazdu generaciu jeden z nich v niecom lepsi ako druhy a nemaju navlas identicke GPU. Takze blbost je ta tvoja posledna veta, ktora naznacuje, ze nevies rozdiel medzi API a jeho implementaciou. :-) Niektori ludia si ocividne pletu standard s tym, co naimplementuje AMD. Ako keby je to, co robi AMD automaticky standardom a ked niekto nieco urobi inak (co sa normalne deje), tak je to blbost. Uplne rovnako je to aj s RT. Kedze ma NVIDIA inu implementaciu DXR ako AMD, niektori ludia si to mylne vysvetluju tak, ze ma svoje vlastne RT mimo standardu. Co je samozrejme dalsia blbost. :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Takze ked s tym pride AMD,
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
17. 5. 2022 - 20:04https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseTakze ked s tym pride AMD, tak uz to nebude blbost ale nieco ine? Nic ine ani necakam od niektorych ludi. A nastuduj si co je standard. NVIDIA samozrejme podporuje standardy. Ale definicia API, na ktore zrejme narazas, nepredpisuje ako ho maju vyrobcovia GPU naimplementovat. AMD aj NV si ich samozrejme implementuju po svojom. Preto je pomaly kazdu generaciu jeden z nich v niecom lepsi ako druhy a nemaju navlas identicke GPU. Takze blbost je ta tvoja posledna veta, ktora naznacuje, ze nevies rozdiel medzi API a jeho implementaciou. :-) Niektori ludia si ocividne pletu standard s tym, co naimplementuje AMD. Ako keby je to, co robi AMD automaticky standardom a ked niekto nieco urobi inak (co sa normalne deje), tak je to blbost. Uplne rovnako je to aj s RT. Kedze ma NVIDIA inu implementaciu DXR ako AMD, niektori ludia si to mylne vysvetluju tak, ze ma svoje vlastne RT mimo standardu. Co je samozrejme dalsia blbost. :-)https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374469
+
18. 5. 2022 - 09:18https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseeste stastie ze vies, co si myslim :)
https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374496
+
18. 5. 2022 - 13:05https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseNapisal si snad nieco, co si nemyslis? :-)https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374524
+
to vsetko co si napisal co si myslim o standardoch, si napisal z co si myslis ty, ze si myslim ja :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
to vsetko co si napisal co si
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
18. 5. 2022 - 14:03https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseto vsetko co si napisal co si myslim o standardoch, si napisal z co si myslis ty, ze si myslim ja :)
https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374534
+
Ty si napisal, ze zatial nie su tensor blbosti ziadny standard. Co je nezmyselne tvrdenie, pretoze ziadny standard nepredpisuje ako sa maju API (v tomto pripade zrejme DirectML) implementovat. Vela veci z DirectX a inych API si AMD aj NV implementuju po svojom. To, ze si trebars AMD naimplementuje DirectML cez stream procesory, zatialco NV si k tomu prida samostatne tensor cores neznamena, ze riesenie od AMD je standard a riesenie od NV nie. Alebo ako si to teda myslel? Co si predstavujes pod standardom?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ty si napisal, ze zatial nie
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
18. 5. 2022 - 15:38https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseTy si napisal, ze zatial nie su tensor blbosti ziadny standard. Co je nezmyselne tvrdenie, pretoze ziadny standard nepredpisuje ako sa maju API (v tomto pripade zrejme DirectML) implementovat. Vela veci z DirectX a inych API si AMD aj NV implementuju po svojom. To, ze si trebars AMD naimplementuje DirectML cez stream procesory, zatialco NV si k tomu prida samostatne tensor cores neznamena, ze riesenie od AMD je standard a riesenie od NV nie. Alebo ako si to teda myslel? Co si predstavujes pod standardom?https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374543
+
Tato srovnání jsou poněkud zavádějící. Výkon obou technologií je totiž srovnáván na GeForce, jejichž ovladače jsou optimalizované pro DLSS, ale těžko lze očekávat, že je Nvidia bude optimalizovat pro FSR. Dělala by tím reklamu konkurenci.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
„DLSS je o něco výkonnější
no-X https://diit.cz/autor/no-x
17. 5. 2022 - 11:25https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse„DLSS je o něco výkonnější než FSR“
Tato srovnání jsou poněkud zavádějící. Výkon obou technologií je totiž srovnáván na GeForce, jejichž ovladače jsou optimalizované pro DLSS, ale těžko lze očekávat, že je Nvidia bude optimalizovat pro FSR. Dělala by tím reklamu konkurenci.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374427
+
No a brání někomu udělat testy na obou kartách? DLSS na GeForce a FSR na AMD srovnatelné třídy.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
No a brání někomu udělat
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
17. 5. 2022 - 13:03https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseNo a brání někomu udělat testy na obou kartách? DLSS na GeForce a FSR na AMD srovnatelné třídy.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374441
+
To nema smysl. Kdyz mam oboje, pouziju lepsi. Na amd karte ma jen jedno tak neni na vyber
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
To nema smysl. Kdyz mam oboje
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
17. 5. 2022 - 13:39https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseTo nema smysl. Kdyz mam oboje, pouziju lepsi. Na amd karte ma jen jedno tak neni na vyberhttps://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374450
+
Jakou reklamu? FSR neprodava Hw, muze bezet na vsem modernim. Dlss muze bezet jen na rtx kartach. Jsou hry co umi oboje, jsou hry co umi jen jedno. Proc by NV branila FSR tim ze ho nebude resit
Navic porad prodava karty, ktere dlss neumi
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jakou reklamu? FSR neprodava
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
17. 5. 2022 - 13:45https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseJakou reklamu? FSR neprodava Hw, muze bezet na vsem modernim. Dlss muze bezet jen na rtx kartach. Jsou hry co umi oboje, jsou hry co umi jen jedno. Proc by NV branila FSR tim ze ho nebude resit
Navic porad prodava karty, ktere dlss neumihttps://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374451
+
Fsr 2.0 na GeForce zvedá výkon víc než na Radeonech.
Stačí kouknout na HUB recenzi.
A dlss stále zvedá výkon víc.
Takže srovnání nemůže být nijak zavádějící.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fsr 2.0 na GeForce zvedá
Davamir https://diit.cz/profil/david-mara
18. 5. 2022 - 09:57https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseFsr 2.0 na GeForce zvedá výkon víc než na Radeonech.
Stačí kouknout na HUB recenzi.
A dlss stále zvedá výkon víc.
Takže srovnání nemůže být nijak zavádějící.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374502
+
DLSS má výhodu v přidání informací, které nejsou pořádně vidět ani v nativním rozlišení (typicky drátěný plot). FSR2 je oproti FSR1 obrovský skok dopředu, ale stále je to jen upscaler.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
DLSS má výhodu v přidání
shipo https://diit.cz/profil/shipo-ipo
17. 5. 2022 - 10:35https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseDLSS má výhodu v přidání informací, které nejsou pořádně vidět ani v nativním rozlišení (typicky drátěný plot). FSR2 je oproti FSR1 obrovský skok dopředu, ale stále je to jen upscaler.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374418
+
Pardon, ale toto je buďto neinformovanost nebo lež. Všechny jmenované technologie jsou upscaler a zároveň všechny jmenované technologie provádějí rekonstrukci detailů. To nejsou protichůdné ani vzájemně se vylučující informace.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Pardon, ale toto je buďto
no-X https://diit.cz/autor/no-x
17. 5. 2022 - 11:28https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskusePardon, ale toto je buďto neinformovanost nebo lež. Všechny jmenované technologie jsou upscaler a zároveň všechny jmenované technologie provádějí rekonstrukci detailů. To nejsou protichůdné ani vzájemně se vylučující informace.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374428
+
Jenomže je to upscaller trénovaný na 16k a tedy s možností většího množství detailu ve scéně než má nativní render.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jenomže je to upscaller
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
17. 5. 2022 - 13:05https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseJenomže je to upscaller trénovaný na 16k a tedy s možností většího množství detailu ve scéně než má nativní render.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374442
+
nic moc vysledek na upscaler trenovanej na 16k, co? neni divu, kdyz dlss 1.0, co bylo taky trenovany na 16k, setrel i spatial upscaler co nepouzival ani temporal data ani ai.. (:
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
gratuluju, umis papouskovat
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
17. 5. 2022 - 19:09https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskusegratuluju, umis papouskovat marketingovy slajdy nVidie.. realita je takova ze ten upscaler trenovanej na 16k dela tohle..
https://diit.cz/sites/default/files/1652594278_16_ncb.jpg
a algoritmus co se obejde bez ai, trenovani a zavislosti na hardwaru jedinyho vyrobce dela tohle..
https://diit.cz/sites/default/files/1652594282_16_ncb.jpg
nic moc vysledek na upscaler trenovanej na 16k, co? neni divu, kdyz dlss 1.0, co bylo taky trenovany na 16k, setrel i spatial upscaler co nepouzival ani temporal data ani ai.. (:https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374465
+
I tyto samotná recenze tvrdí, že DLSS lépe rekonstruuje detaily, které se v FSR ztrácí. Dokonce má DLSS lepší kvalitu detailů než nativní rendering. Právě díky trénování na 16k. A to při vyšším FPS než FSR.
Ale to neznamená že FSR je nějaká špatná technologie. V reálu podávají obě technologie podobní výsledky. Tam kde FSR ztrácí na detailech, tam získává na ostrosti. Jenom fanatici vidí svět černobílý.
17. 5. 2022 - 20:10https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseI tyto samotná recenze tvrdí, že DLSS lépe rekonstruuje detaily, které se v FSR ztrácí. Dokonce má DLSS lepší kvalitu detailů než nativní rendering. Právě díky trénování na 16k. A to při vyšším FPS než FSR.
Ale to neznamená že FSR je nějaká špatná technologie. V reálu podávají obě technologie podobní výsledky. Tam kde FSR ztrácí na detailech, tam získává na ostrosti. Jenom fanatici vidí svět černobílý.
Zde se můžeš podívat na srovnání z videa, místo statických snímků:
https://www.youtube.com/watch?v=s25cnyTMHHMhttps://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374467
+
To nie je papouskovani marketingovych materialov NVIDIe. Ta len hovori o tom, ako funguje rekonstrukcia obrazu pomocou AI. A ako pise aj iny diskutujuci, existuju rozne implementacie. Su horsie aj lepsie. Rovnako ako u FSR. Jedno horsie a ani jedno lepsie ale z toho nerobi pravidlo. Snad si naozaj nemyslis, ze pouzitie AI trenovanej v 16K na rekonstrukciu obrazu je horsie ako obycajny upscaler. Ale je mi jasne, ze aj keby bolo DLSS uplne nerozoznatelne od nativu alebo dokonca citelne lepsie, vzdy niekto pride s tym, ze to je blbost a kludne to podpori hoci aj x rokov starym pripadom, kde to bolo z nejakeho dovodu inak.
Vyuzil som DLSS vo viacerych hrach a na Quality urovni bol obraz vyborny. Pozri si rozbor FSR 2 v Deathloop od Digital Foundry a uvidis co zasa robi FSR 2 v pohybe alebo aj inych situaciach.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
To nie je papouskovani
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
17. 5. 2022 - 20:36https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseTo nie je papouskovani marketingovych materialov NVIDIe. Ta len hovori o tom, ako funguje rekonstrukcia obrazu pomocou AI. A ako pise aj iny diskutujuci, existuju rozne implementacie. Su horsie aj lepsie. Rovnako ako u FSR. Jedno horsie a ani jedno lepsie ale z toho nerobi pravidlo. Snad si naozaj nemyslis, ze pouzitie AI trenovanej v 16K na rekonstrukciu obrazu je horsie ako obycajny upscaler. Ale je mi jasne, ze aj keby bolo DLSS uplne nerozoznatelne od nativu alebo dokonca citelne lepsie, vzdy niekto pride s tym, ze to je blbost a kludne to podpori hoci aj x rokov starym pripadom, kde to bolo z nejakeho dovodu inak.
Vyuzil som DLSS vo viacerych hrach a na Quality urovni bol obraz vyborny. Pozri si rozbor FSR 2 v Deathloop od Digital Foundry a uvidis co zasa robi FSR 2 v pohybe alebo aj inych situaciach.https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374470
+
Realita DLSS je tohle: https://www.youtube.com/watch?v=y2RR2770H8E&t=13m13s
To tvoje bez popisků(=neinformovanost nebo lež) je opakem učení nad násobkem nativního rozlišení.
FSR2 je super i bez toho učení, a má smysl na slabších grafikách.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Realita DLSS je tohle: https:
shipo https://diit.cz/profil/shipo-ipo
19. 5. 2022 - 05:57https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuseRealita DLSS je tohle: https://www.youtube.com/watch?v=y2RR2770H8E&t=13m13s
To tvoje bez popisků(=neinformovanost nebo lež) je opakem učení nad násobkem nativního rozlišení.
FSR2 je super i bez toho učení, a má smysl na slabších grafikách. https://diit.cz/clanek/dosahuje-lepsi-kvality-nvidia-dlss-23-nebo-amd-fsr-20/diskuse#comment-1374560
+
jenže u her nás zajímá kvalita obrazu v pohybu, nikdo nestuduje statický obrázek ale hraje. Pokud FSR 2 maže víc obraz tak pořád přes zmíněné drobnosti vede DLSS. Je hezké že se snaží o větší zaostření, jenže když to vede k artefaktům tak je to velice rušivé.
Problém je, ako sa na to budú pozerať vlastníci nVidia-e a AMD
Intel shareholders reject compensation packages for top executives
Tue, May 17, 2022, 1:03 AM
Intel Corp shareholders rejected compensation packages for top executives, including a payout of as much as $178.6 million to Chief Executive Officer Pat Gelsinger, a regulatory filing showed on Monday.
About 1.78 billion votes were cast against executive compensation at the annual meeting, Intel said, though the vote is non-binding.
About 921.2 million votes were cast in favor.
https://finance.yahoo.com/news/intel-shareholders-reject-compensation-pa...
Navrhnúť si po diskusii so zástupcami veľkých spoluvlastníkov Intelu odmeny a potom to prehrať pomerom hlasov 2 proti ku 1 za pri hlasovaní všetkých spoluvlastníkov Intelu je pomerne veľká sada faciek vedeniu Intel-u
Co mají s článkem společnýho akcionáři Intelu?!!
To, že aj takéto kroky hodnotia účastinári. A je otázka ako ich vyhodnocujú. Intel môže dominovať, ale trend nie je ideálny, tak sú problémy s účastinármi a odmenami šéfov,
Podobne nVidia dominuje všade okrem subtrhu herných konzol, ale ako zoberú vyrovaný boj s AMD na "trhu upscalingu" účastinári nVidia-e, ktorí boli "kŕmení" dominanciou, nikto nevie
Ideální je oboje a hráč si vybere co mu vyhovuje více. Pokud podá lepší kvalitu a/nebo výkon FSR nebo DLSS, nastavím to co mi přijde lepší. Stejně tak se vybírá třeba mezi DX11 a DX12. Mít DLSS pro tituly které neumí FSR a naipak je fajn. Některé hry teď díky těmto technologiím můžu zapnout v 4k i na 3060Ti a neřešit škálování nebo roztažení na nativní rozlišení.
aha, lebo velke korporaty budu chciet zaplatit programatorom implementaciu 2 rovnakych technologii (od 3 dni do 3 tyzdnov implementacia jednej)
snivajte s nami, v prvom kole.
Co ja vim. Minimalne jedna hra kterou mam nainstalovanou umi oboje. Dalsi dve umi dlss a 4 ostatni ani jedno
ked sa pozries do minulosti, stale vyhrali svoj boj technologie, co isli pustit na vsetkych druhoch grafik...a par hier, ktore mali svoje blackbox featury na tom nic nezmenili
V pohybu je obraz stejne rozmazanej at uz pouzitim motion blur nebo pomalym LCD. Krom toho oko stejne nedokaze videt detaily pri pohybu, rika se tomu motion blur ;).
Nejlepší recenze je zatím zde, ikdyž podle implementace v jedné hře je těžké to posoudit celkově.
https://youtu.be/y2RR2770H8E
Aneb najdi 3 rozdíly, máš na to 1/60s.
Jak tu někdo psal - jediný problém bych viděl pokud budou při pohybu vidět měnící se artefakty - viz třeba ta závěsná lana lamp u DLSS. Pokud to ale technologie bude vykreslovat bez viditelných prudkých změn, nevšimne si toho nikdo a je jedno co se použije. Zaměřil bych se na náročnost/efektivitu - jaké rozlišení ještě zvládne technologie nakrmit danou kartou při zachování třeba 60fps.
Jinak na statických snímcích se mi zdá, že nvidia víc maže - screeny s FRS mají ostřejší detaily textur.
hehe, vite co je super? kdyz melo dlss2 lepsi detail textur a lip vyhlazeny hrany nez fsr, tak to bylo to nejpodstatnejsi k hodnoceni a dlss2 kvuli tomu bylo jako na mile pred fsr.. kdyz je v tom samym ted lepsi fsr2, tak ctu v diskusich a nekterejch recenzich, ze to vlasne nejsou podstatny hlediska.. ((:
sorryjako, ale k cemu mi je dlss, kdyz necha hrany zubaty stejne jako kdybych si nastavil nizky rozliseni a nepouzival zadnej filtr? (:
Je ti k tomu, když nemáš výkon na nějaké rozlišení, nebo ho chceš zvýšit, případné nedokonalosti za ten výkon akceptuješ a hra podporuje DLSS nikoli FSR.
Je to zaujimave, ale testy od Digital Foundry vychadzaju inak. DLSS nejak extra hrany nezubati. :-)
https://youtu.be/y2RR2770H8E
Digital Foundry nevidel nic zle ani na DLSS č. 1 :) im to dokonca ani nemazalo
...asi im podmazovali zo zeleneho tabora
A co to ma spolocneho s aktualnym rozborom FSR 2? Radsej si ho pozri. Tiez existuju weby resp. niektori redaktori tychto webov, ktori nevideli problem s FSR 1.0 a bol to pre nich hned zabijak DLSS. Nevsimol som si, ze by niekto pisal, ze su podmazani z cerveneho tabora. Digital Foundry maju spickove rozbory a porovnavania grafiky hier. Ziadne hlupe reci na tom nic nezmenia. :-)
Nemam v nich doveru, IMO...a pisem stale IMO. takze niekto moze byt z nich vyvareny, ale ked sa pri DLSS 1 tak hrubo kopli, uz ich nesledujem.
Nejde o vyvarenost. Staci si pozriet do akych detailov su schopni v recenziach a poronavani zajst, tazko najdes na nete nieco lepsie. BTW aj pri DLSS pekne ukazuju slabe stranky. Co si pamatam, tak pri DLSS 1.0 boli hlavne nadseni z toho, ze sa pouziva ML na rekonstrukciu obrazu.
Víš co je super ? Že na Nvidia grafice si zvolíš, zda si zapneš DLSS nebo FSR. Opačně ne..
na fotce ma AMD ohromnou prevahu ale otazka je pri pohybu
DLSS zapínám vždy na režim Quality a příjde mi to tak nejlepší, další agresivnější režimy jsou jen pro honiče FPS a profíky, co počítají každý snímek. Na Quality jsem nikdy neměl problémy s obrazem a ten mi ve výsledku přišel viditelně "lepší" + pěkná porce FPS navíc. Za mě jedna z nejlepších technologií co nVidia za poslední roky uvedla.
Tiez mam rovnake skusenosti. A to som hral s DLSS cez Geforce NOW. Obraz bol vyborny, ale tiez pouzivam iba uroven Quality. Tie nizsie uz viditelne obraz zhorsia a neoplatia sa podla mna.
Souhlas. Ale treba Horizon zero down ma oboje. FSR ma vyssi vykon, kvalitu jsem ale nesrovnaval. Jen jsem zkousel jestli to 3060ti da na 4k v 60fps. S dlss i fsr da a proti nativu jsem neregistroval zadne artefakty. Ale bezelo to jen par minut v benchmarku
Teraz konečne povolili 4K60fps pre PC. Takže využívam 4k stream pri 1440p monitore v kombinácii s DLSS (keď tam je podpora) a veľmi dobre to vyzerá(na to že je to Cloud gaming). Myslím, že niekedy to ani nie je poznať.
Ja mam NV Shield, kde je 4K streaming povoleny od zaciayptku pre 3080 Tier. Tak som si to poskusal. Podla mna je to vyborne a odohral som takto uz viacero hier. Na tych s RT som mal vzdy DLSS na Quality a s obrazom som bol spokojny.
Áno NV Shield mám tiež a občas cez to niečo zahrám. Za mňa postačujúca služba keďže už nehrávam často. Len tá knižnica hier by mohla byť väčšia. Hlavne MS hry mi tam chýbajú. Ale keďže MS má svoju Cloud gaming službu tak ich tam nemôžem čakať.
Jj. Bohuzial sa to rozdrobilo. Skoda, ze velky vietor urobil v tomto smere aj Amazon. Viaceri vydavatelia uprednostnili moznost predat ich hru este raz v Stadii pred tym ju nechat pristupnu v Geforce NOW, kde predtym boli.
Kupte si 4k monitor, hrajte na tom rozmazané srance a ještě si zapněte sharpening, protože pak to je hrozně krásný :)
Tak on ne každjý kupuje monitor jen na hraní. Představ si že jsou i lidi (a podle mě je jich většina) která kupuje monitor na práci a hraje jen příležitostně.
Takže se dá stejně tak napsat - kupte si FullHD monitor na CAD/Grafiku/práci a užívejte si to obrovské množství zobrazovacího prostoru... abyste mohli hrát v 60fps v nativním rozlišení
Mam 4k na praci. Na hry bych bral 1080p ultrawide ale nechci dva monitory
hlavně jeden důležitý parametr se opomíjí a to je výkon
na Hardware Un. udělali pěkný dvě videa a z nich vyplívá že DLSS je o něco výkonnější než FSR, s tím, že se najdou pasáže kde je lepší FSR a nebo naopak, ale závěr je takový že je jedno jestli se použije FSR nebo DLSS
další čeho jsem si všiml, že obě technologie nezískávají tolik fps (cca + 20%) , aby to mělo nějaký zásadní vliv pro hratelnost na 1440p rozlišení a starší karty a je otázkou jestli někdo chce hrát ve 4 na RTX 3080 60fps v native nebo 88 fps v balanced modu
ale dlss je obmedzene na tie tensor blbosti, ktore skor ci neskor nvidia oreze(uz len z dovodu usetrenia) a aj tak nam ostane FSR(a urcite nie na verzii 2.0), takze nie je o com. Ostatne su len sny fanusikov.
Len aby AMD neprislo so svojou vlastnou verziou tensor blbosti, ked zacne aj ono vyuzivat AI v niektorej buducej verzii FSR. :-) Ale je mi jasne, ze potom to uz blbosti nebudu lebo budu od AMD. Potom to odrazu bude standard. Tato mantra je uz rokmi celkom obohrana. :-)
ak pridu s vlastnymi tensor blbostaim, tak to bude ina zalezitost, to mas pravdu, ale v sucasnosti sa o tom nic nepise. a samozrejme casom musi prist aj intel so svojimi tensor blbostami :)
Teraz je standard bez tensor blbosti :)
Takze ked s tym pride AMD, tak uz to nebude blbost ale nieco ine? Nic ine ani necakam od niektorych ludi. A nastuduj si co je standard. NVIDIA samozrejme podporuje standardy. Ale definicia API, na ktore zrejme narazas, nepredpisuje ako ho maju vyrobcovia GPU naimplementovat. AMD aj NV si ich samozrejme implementuju po svojom. Preto je pomaly kazdu generaciu jeden z nich v niecom lepsi ako druhy a nemaju navlas identicke GPU. Takze blbost je ta tvoja posledna veta, ktora naznacuje, ze nevies rozdiel medzi API a jeho implementaciou. :-) Niektori ludia si ocividne pletu standard s tym, co naimplementuje AMD. Ako keby je to, co robi AMD automaticky standardom a ked niekto nieco urobi inak (co sa normalne deje), tak je to blbost. Uplne rovnako je to aj s RT. Kedze ma NVIDIA inu implementaciu DXR ako AMD, niektori ludia si to mylne vysvetluju tak, ze ma svoje vlastne RT mimo standardu. Co je samozrejme dalsia blbost. :-)
este stastie ze vies, co si myslim :)
Napisal si snad nieco, co si nemyslis? :-)
to vsetko co si napisal co si myslim o standardoch, si napisal z co si myslis ty, ze si myslim ja :)
Ty si napisal, ze zatial nie su tensor blbosti ziadny standard. Co je nezmyselne tvrdenie, pretoze ziadny standard nepredpisuje ako sa maju API (v tomto pripade zrejme DirectML) implementovat. Vela veci z DirectX a inych API si AMD aj NV implementuju po svojom. To, ze si trebars AMD naimplementuje DirectML cez stream procesory, zatialco NV si k tomu prida samostatne tensor cores neznamena, ze riesenie od AMD je standard a riesenie od NV nie. Alebo ako si to teda myslel? Co si predstavujes pod standardom?
„DLSS je o něco výkonnější než FSR“
Tato srovnání jsou poněkud zavádějící. Výkon obou technologií je totiž srovnáván na GeForce, jejichž ovladače jsou optimalizované pro DLSS, ale těžko lze očekávat, že je Nvidia bude optimalizovat pro FSR. Dělala by tím reklamu konkurenci.
No a brání někomu udělat testy na obou kartách? DLSS na GeForce a FSR na AMD srovnatelné třídy.
To nema smysl. Kdyz mam oboje, pouziju lepsi. Na amd karte ma jen jedno tak neni na vyber
Jakou reklamu? FSR neprodava Hw, muze bezet na vsem modernim. Dlss muze bezet jen na rtx kartach. Jsou hry co umi oboje, jsou hry co umi jen jedno. Proc by NV branila FSR tim ze ho nebude resit
Navic porad prodava karty, ktere dlss neumi
Fsr 2.0 na GeForce zvedá výkon víc než na Radeonech.
Stačí kouknout na HUB recenzi.
A dlss stále zvedá výkon víc.
Takže srovnání nemůže být nijak zavádějící.
DLSS má výhodu v přidání informací, které nejsou pořádně vidět ani v nativním rozlišení (typicky drátěný plot). FSR2 je oproti FSR1 obrovský skok dopředu, ale stále je to jen upscaler.
Pardon, ale toto je buďto neinformovanost nebo lež. Všechny jmenované technologie jsou upscaler a zároveň všechny jmenované technologie provádějí rekonstrukci detailů. To nejsou protichůdné ani vzájemně se vylučující informace.
Jenomže je to upscaller trénovaný na 16k a tedy s možností většího množství detailu ve scéně než má nativní render.
gratuluju, umis papouskovat marketingovy slajdy nVidie.. realita je takova ze ten upscaler trenovanej na 16k dela tohle..
https://diit.cz/sites/default/files/1652594278_16_ncb.jpg
a algoritmus co se obejde bez ai, trenovani a zavislosti na hardwaru jedinyho vyrobce dela tohle..
https://diit.cz/sites/default/files/1652594282_16_ncb.jpg
nic moc vysledek na upscaler trenovanej na 16k, co? neni divu, kdyz dlss 1.0, co bylo taky trenovany na 16k, setrel i spatial upscaler co nepouzival ani temporal data ani ai.. (:
I tyto samotná recenze tvrdí, že DLSS lépe rekonstruuje detaily, které se v FSR ztrácí. Dokonce má DLSS lepší kvalitu detailů než nativní rendering. Právě díky trénování na 16k. A to při vyšším FPS než FSR.
Ale to neznamená že FSR je nějaká špatná technologie. V reálu podávají obě technologie podobní výsledky. Tam kde FSR ztrácí na detailech, tam získává na ostrosti. Jenom fanatici vidí svět černobílý.
Zde se můžeš podívat na srovnání z videa, místo statických snímků:
https://www.youtube.com/watch?v=s25cnyTMHHM
To nie je papouskovani marketingovych materialov NVIDIe. Ta len hovori o tom, ako funguje rekonstrukcia obrazu pomocou AI. A ako pise aj iny diskutujuci, existuju rozne implementacie. Su horsie aj lepsie. Rovnako ako u FSR. Jedno horsie a ani jedno lepsie ale z toho nerobi pravidlo. Snad si naozaj nemyslis, ze pouzitie AI trenovanej v 16K na rekonstrukciu obrazu je horsie ako obycajny upscaler. Ale je mi jasne, ze aj keby bolo DLSS uplne nerozoznatelne od nativu alebo dokonca citelne lepsie, vzdy niekto pride s tym, ze to je blbost a kludne to podpori hoci aj x rokov starym pripadom, kde to bolo z nejakeho dovodu inak.
Vyuzil som DLSS vo viacerych hrach a na Quality urovni bol obraz vyborny. Pozri si rozbor FSR 2 v Deathloop od Digital Foundry a uvidis co zasa robi FSR 2 v pohybe alebo aj inych situaciach.
Realita DLSS je tohle: https://www.youtube.com/watch?v=y2RR2770H8E&t=13m13s
To tvoje bez popisků(=neinformovanost nebo lež) je opakem učení nad násobkem nativního rozlišení.
FSR2 je super i bez toho učení, a má smysl na slabších grafikách.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.