Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Dr. Gregory House pod hledáčkem D-SLR Canon

Mne by hlavne zajimalo, jak behem nataceni preostrovali. Co jsem zatim zkousel, tak s tim mely vsechny fotaky problem - jakmile se objekt dostal mimo hloubku ostrosti (at jiz diky pohybu objektu, fotaku ci treba zoomovani), behem nataceni fotoaparat nepreostril. Ale 5D jsem v ruce nemel :-) Zajimalo by mne, jestli to dela ci nikoliv.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jestli to měl v ruce zkušený kameraman zvyklý na manuální ostření, tak se na nějakou automatiku asi moc nespoléhal
můžeš vznést dotaz v http://www.youtube.com/watch?v=fblAQibugrE podle toho, jak nedoostřuje při švenkování to vidím na manuál. ale možnost automatiky nevylučuji a taky by mne to zajímalo, zda se s touto drobností už popasovali

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Koukni se na to tady, jsou tam review na vetsinu fotaku
http://vimeo.com/2596405

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Když srovnáte ceny výměnných objektivů a těl u HD camcoderů vs. 5D, pak je jasné kudy se bude vývoj ubírat. Oboje stejně už nějaký čas k sobě konverguje, videokamery dělají fotky, foťák pořizují videozáznamy.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Co se tyka toho rozliseni, tak v takovem rozliseni produkuji vystup i profesionalni kamery jako napr. Panavision HD-900F, Sony HDW-F900, HDC-F950, anebo 35mm Panavision Genesis. Takove kamery uz maji na svedomi hezkou radku filmu, takze jak je videt, zit se s tim celkem uspesne da.
Jinak se odhaduje ze takovy slusny 35mm film ma rozliseni na zhruba sesti az osminasobku 1920x1080, u 70mm by se podle toho dalo odvodit ze by se mely pohybovat nekde kolem tricetinasobku. Pokud vim, 70mm film se uz ale pouziva dost malo, spise jen pro snimani zaberu u kterych se planuji nejake speciality pri zpracovani apod. A vlastne jeste IMAX pouziva nejakou variantu 70mm.

Nakonec kdyz se clovek diva na vetsinu dnesni produkce, rika si ze je mozna lepe kdyz se to tak moc neresi, protoze by to casto byla minimalne skoda casu a penez s ohledem na obsahovou kvalitu. :-) Kdyz to dnes prekypuje dily na ktere se podivate tak jednou a pak uz je netouzite videt znovu, nestoji praseni se s technickou kvalitou ani moc za to. Ta obsahova se tim stejne moc nezachrani.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

PResne tak, riesit to ci o 30 rokov bude niekto nejaky serial pozerat je zbytocne, asi nikto nebude chcet.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No, to zas trochu problém je. Dnešním paradoxem je to, že filmy a seriály točené pro TV v 60. a 70. letech jde do HD poměrně dobře zkonvertovat, protože byly točeny na film. Ale věci z 80. a 90. let točené přímo na video vyšší rozlišení prostě nemají. Nezdá se to, ale i o 40 let starý seriál je zájem - viz ČT a její převod do HD Hříšných lidí města pražského. V US byl do HD převeden komplet Startrek a i další věci. Právě proto, že spousta seriálů jsou šmejdy na jedno použití, tak o těch pár kvalitních je i po čase velký zájem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak, taky se vracim k zminenym a mnoha dalsim kvalitnim serialum. Produkce tech dnesnich sracek totis nestoji ani za to jedno shlednuti. Nevim jestli se nekterym serialum vubec da rikat serial napr. VKV, Ulice, Ordinace ala ruzovka, Stefanie a jim podobny. Se nedivim ze je pak narod tak pitomej

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Film samotný tak velké rozlišení má, ale je potřeba nezapomínat na vlastnosti optiky. A pak taky na to, jak takový obraz zaostřit - čím vyšší rozlišení, tím větší problém s ostřením je.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano to je take pravda. Nasnimat se to ale jeste kvalitne zvlada. Pouzita optika je na velmi vysoke urovni, hloubka ostrosti je vetsi (vetsi obrazove pole), takze se da rozhodne dostat dale. Jak moc, to je druha vec. Ten sestinasobek HD u 35mm filmu je urcite realny, dale to uz bude asi horsi. U 70mm nevim.
K dalsi degradaci pak dochazi pri zpracovani, film taky starne coz je taky problem atd.. ale na do celeho procesu zatim dokaze dodavat lepsi vysledky coz je to hlavni.
Ale stejne si porad myslim ze u spousty vytvoru je celkem zbytecne tohle resit, protoze je to jen obycejna spotrebka na kterou za chvili spousta lidi zapomene. U tech hodnotnejsich kousku je to uz trochu horsi, ale zase ma Hollywood predem zajistenu tvorbu u nich uz tak dost oblibenych remaku. :)
A casem prijdou digi kamery produkujici vystupy ve vyssim rozliseni, uz se na nich koneckoncu pracuje. Az se u nich dostanou rozlisenim nekam k 35mm filmu a budou mit ty kvanta dat jak rozumne ukladat, prenaset (uz dnes se i u filmu pouziva postup kdy se material nasnimany v nejake externi lokalite temer hned prenasi do studia a tam s nim hned pracuji) a zpracovavat, bude to uz asi uplne fuk.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dovolím si podotknout, že v praxi vyšší rozlišení videa už větší kvalitu do obrazu nepřinese, POKUD se zároveň nezvýší snímková frekvence. Problém se jmenuje motion blur. Kvůli němu se vysoké rozlišení uplatní jen ve zcela statických scénách, jinak je to mázlé že by TV rozlišení mnohdy stačilo. Anebo se použije kratší čas závěrky, ale pak to při těch 24-30 fps vypadá jako stopmotion animace a cukatura vůbec.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

FullHD s 50 nebo 60Hz by nejakou dobu melo stacit, ne? Myslim samozrejme Full frame, zadne trapne pulsnimky.

Jinak pokladam za nejvetsi svinarnu, ze do HD standardu hodili moznost pulsnimku a prokladani - kdyz bylo v te dobe jasne, ze zadny prokladany zobrazovac nebude. Tolik problemu, co to ted dela treba pri sportu (fotbalove hriste se spoutou rovnych bilych car apod)....

IMHO se lepe kouka na 720p, nez na 1080i

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, to je jedna ze zásadních chyb HD formátu. A jako obvykle se objevila z důvodů peněz - chceme velké rozlišení, ale máme malý datový tok. Tak opět zavedeme proklad. Ale ještě větší (a nepochopitelnou) chybou je, že neexistuje příznak, který by definoval filmový mód. Tedy režim, kdy se při HD vysíláni 1080i50 přenáší film - zdroj má 1080p25. Stačil by jeden bit, který by TV řekl, že má poskládat 2 půlsnímky k sobě a nepokoušet se o odstranění prokladu. Namísto toho má každá TV ručně volitelný filmový režim, ve kterém se snaží odhadnout, jestli zdroj je neprokládaný nebo ne. Přitom v návrhu analogové PAL+ z počátku 90. let tento režim existoval.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No nejlepsi DSLR kamera dneska je canon 550D ... umi full hd s 30sn a polovicni HD s 60sn.

Co se tyce ostreni, je treba vyhodit sklo canon a dat tam nikkor a nebo Zeiss ... ty totiz maji jak ostreni, tak clonovy krouzek.
Dnesni video maniaci s DSLR maji specianlni konstrukce, kdy ostri i cloni z daloveho ovladani vyvedene pohodlne pro praci s kamerou, de fakto si vytvori skelet, do ktereho daji fotak, ale maji externe disply a vubec to pak pripomina spise kameru, nez fotak.
For je v tom, ze zatimco takova kamera stoji 100.000-150.000 kc, tak 550D koupi za 18.000 a ten skelet treba za 10.000 i s LCD.

Rozlizeni: tak toho bych se nebal, obecne bych film moc neprecenoval, on ma sice sve vyhody, hlavne rozsah a paradoxne male rozmery (vse je ostre na mensi clony) ... ale to rozliseni neni jeho silna stranka, to zajisti SW, ktery to zvetsi a doostri.
Tedy tenhle zaznam se bude interpolovat uplne stejne ;-)))
Kdyby nekdo film jen zvetsil, tak vam to zrni jak prase a bude to vse naprosto neostre.

Jinak hlavni problem tehle kamer vidim v tom, ze vetsina jich zaznamenava film v nejakem sile komprimovanem formatu, tedy zadnu mjpeg, idelani by bylo, kdyby to delalo samostane snimky, jako profi kamera ... no ale to bych uz chtel moc, preci jen, tyhle hracky uz stoji pres 1M kc ;-))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V lednu jsem mel v rukach kameru JVC GY-HM700 http://www.visualcomm.cz/webmagazine/products_detail.asp?idk=481&idp=506 ktera umi zaznamenavat v MPEG2 Long GOP 35Mbit coz vlastne jsou samostatny snimky (kazdej klicovej)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Long GOP nejsou samostatné snímky. Samostatné snímky má mód MPEG2 I frame.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

6000 dolarů za chip 1/3" ?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Možná by stálo za úvahu přidat do článku odkaz na tohle srovnání DSLR s filmem od profíků, kteří se věnují filmování na DSLR http://www.zacuto.com/shootout. Úplně náhodu jsem to našel na strákách http://www.kenrockwell.com/tech/zacuto.htm, kde je vysvětleno, proč se to vůbec zkouší. Možná vás jako mě překvapí cena za zpracování filmu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hmmm ... zatiaľ som "filmovaniu" neprišiel na chuť, ale možno by to stálo za pokus skúsiť to ;-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.