Uz RV870 bude mat taky vykon ako Larrabee, nema velky vyznam tam teraz pchat vela nadeji do Larrabee, ale intel to uz pretlaci, silou americkych prezidentov v zelenej forme.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jojo2 (neověřeno) https://diit.cz
10. 7. 2008 - 16:10https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuseUz RV870 bude mat taky vykon ako Larrabee, nema velky vyznam tam teraz pchat vela nadeji do Larrabee, ale intel to uz pretlaci, silou americkych prezidentov v zelenej forme.https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426451
+
lol, tohle fotobu zabije..:-)
Nebo nam vysvetli, proc to vubec nevadi a ze udelali chybu a ze AMD DW stejne vlastne vubec nepotrebuje..:-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ren1 https://diit.cz/profil/ren1
10. 7. 2008 - 16:15https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuselol, tohle fotobu zabije..:-)
Nebo nam vysvetli, proc to vubec nevadi a ze udelali chybu a ze AMD DW stejne vlastne vubec nepotrebuje..:-)https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426453
+
jojo2: A muzou ho zacit nasazovat ted? Nemuzou. Nehlede na to, ze urcite nepouzivaji osizenej herni rendering, na kterej jsou graficky karty staveny...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
qee https://diit.cz/profil/qee
10. 7. 2008 - 16:47https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskusejojo2: A muzou ho zacit nasazovat ted? Nemuzou. Nehlede na to, ze urcite nepouzivaji osizenej herni rendering, na kterej jsou graficky karty staveny...https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426463
+
qee: Larrabee a Nehalem snad jo ? A nez budou odladeny ovladace ... . HD 4850 Crossfire ma stejny vykon jako Larrabee a k dispozici je uz ted. Jinak raytracing ATI karty umi a filmova studia jej pouzivaji.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bespi- (neověřeno) https://diit.cz
10. 7. 2008 - 17:34https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuseqee: Larrabee a Nehalem snad jo ? A nez budou odladeny ovladace ... . HD 4850 Crossfire ma stejny vykon jako Larrabee a k dispozici je uz ted. Jinak raytracing ATI karty umi a filmova studia jej pouzivaji.https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426488
+
>>Bespi: a beha AMD na tom nejaky Cg GPU rendering - neco jako Gelato od nVidie?
o DreamWorks Animation jsem nasel akorat, ze jedou Linuxuove ( http://studio-linux.org/studios/dreamworks.html ) renderfarme o 3k CPUs. Predstava, ze by zacali vyvijet Cg GPU render pro AMD je dost mimo misu. Navic by takova renderovaci farma byla "hodne" zavisla na jedne platforme a pripadna migrace ke konkurenci prakticky nemozna. To je taky duvod proc nVidia zatim moc velkou diru do sveta Broadcast renderingu neudelala - v galerii uz nekolik let visi prakticky porad ty stejne ukazky http://www.nvidia.com/page/gz_galleries.html a to ma udelane GUI a pluginy jak do Mayi i 3DSmax.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
petr ib https://diit.cz/profil/petrib
10. 7. 2008 - 18:08https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse>>Bespi: a beha AMD na tom nejaky Cg GPU rendering - neco jako Gelato od nVidie?
o DreamWorks Animation jsem nasel akorat, ze jedou Linuxuove ( http://studio-linux.org/studios/dreamworks.html ) renderfarme o 3k CPUs. Predstava, ze by zacali vyvijet Cg GPU render pro AMD je dost mimo misu. Navic by takova renderovaci farma byla "hodne" zavisla na jedne platforme a pripadna migrace ke konkurenci prakticky nemozna. To je taky duvod proc nVidia zatim moc velkou diru do sveta Broadcast renderingu neudelala - v galerii uz nekolik let visi prakticky porad ty stejne ukazky http://www.nvidia.com/page/gz_galleries.html a to ma udelane GUI a pluginy jak do Mayi i 3DSmax.https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426499
+
jojo2 a spol:
sice chapu kam vsicky mirite vykonem mozna taky mate vice vedomosti nez ja , ale napadlo vas , ze rendering neni asi jedine vyuziti farmy, jestli tento dost hodne podstatny fakt nechapete , tak jste vsicki magori na palici a nechte se vysetrit
renderovali jste uz vubec neco hodne sloziteho -- pak byste vedeli - ze samotne dopocitani a vykresleni sceny, je pak to nejrychlejsi , ale to co musi predpocitat CPU trva daleko dele nez to co musi nasledne graficka karta dopocitat a vykreslit
btw a nezda se VAM vami navrhovana farma uplne jednoucelova a prakticky nevyuzitelna na cokoliv
kdyz uz navrhujete reseni -- musi bejt FULL tedy jak hodne CPU , tak hodne GPU a efektivni prerozdelovani prace -- jenze to je ten kamen urazu a prave proto , to tyto obrovske farmy nevyuzivaji, pac by to bylo strasne drahe na vyvoj a slozite
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
a (neověřeno) https://diit.cz
10. 7. 2008 - 18:38https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse jojo2 a spol:
sice chapu kam vsicky mirite vykonem mozna taky mate vice vedomosti nez ja , ale napadlo vas , ze rendering neni asi jedine vyuziti farmy, jestli tento dost hodne podstatny fakt nechapete , tak jste vsicki magori na palici a nechte se vysetrit
renderovali jste uz vubec neco hodne sloziteho -- pak byste vedeli - ze samotne dopocitani a vykresleni sceny, je pak to nejrychlejsi , ale to co musi predpocitat CPU trva daleko dele nez to co musi nasledne graficka karta dopocitat a vykreslit
btw a nezda se VAM vami navrhovana farma uplne jednoucelova a prakticky nevyuzitelna na cokoliv
kdyz uz navrhujete reseni -- musi bejt FULL tedy jak hodne CPU , tak hodne GPU a efektivni prerozdelovani prace -- jenze to je ten kamen urazu a prave proto , to tyto obrovske farmy nevyuzivaji, pac by to bylo strasne drahe na vyvoj a slozite
https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426510
+
a: ako niekto dole povedal, ano jednalo sa o vtip. V dreamworks chcu obycajnu "compute farm", hafo serverov v rackoch. Bodka. Robil som si len zarty z porovnania vykonu Firestream 9250 karty ~200GFlops v porovnani s tymi niekolkymi GFlops na jedno CPU. A takisto ako mali zmluvu na 3 roky s AMD budu mat asi aj exkluzivnu zmluvu s Intelom. Dalej intel bude v priebehu rokov u nich chciet presadit prave svoje riesenie Larrabee aby nevedeli potom premigrovat na ine.. jednoducha vec. Z kaluze do blata. Alebo inak povedane: vyber si farbu svojho nutneho zla.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jojo2 (neověřeno) https://diit.cz
10. 7. 2008 - 19:08https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskusea: ako niekto dole povedal, ano jednalo sa o vtip. V dreamworks chcu obycajnu "compute farm", hafo serverov v rackoch. Bodka. Robil som si len zarty z porovnania vykonu Firestream 9250 karty ~200GFlops v porovnani s tymi niekolkymi GFlops na jedno CPU. A takisto ako mali zmluvu na 3 roky s AMD budu mat asi aj exkluzivnu zmluvu s Intelom. Dalej intel bude v priebehu rokov u nich chciet presadit prave svoje riesenie Larrabee aby nevedeli potom premigrovat na ine.. jednoducha vec. Z kaluze do blata. Alebo inak povedane: vyber si farbu svojho nutneho zla.https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426517
+
ted jeste aby migrovali farmu na wokna, když změna tak od podlahy :D, to by byla sranda
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
oldtux https://diit.cz/profil/oldtux
10. 7. 2008 - 19:17https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuseted jeste aby migrovali farmu na wokna, když změna tak od podlahy :D, to by byla srandahttps://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426519
+
>> jojo2 udelal vtip :)
nebojim se ze by inzenyri DreamWorks Animation prave spadli z jahody a kdyz uz jedou na RedHed, tak na nem pojedou i dal. "akorat" budou muset zkompilovat a optimalizovat rerender pro novou platformu. nejsem programator Cg jadra, ale mam predstavu, ze to provedou/li pouzitim jinych knihoven pri prekladu. a nemyslim, ze by si to pred nakupem stovek tisicu rendrovacich serveru neotestovali.
davalo by smysl, kdyby Intel dokazal nabidlou knihovny k Larrabee, ktere by vypocet normalne bezici na CPU podporili vyuzitim jeho graficke casti pro specificke vypocty. takhle by to byla pro Cg programatory prijatelnejsi cesta, nez jakou zvolila nVidia - vlastni Cg render zcela vazany na hw + rozhrani a prekladace, ktere se sice drzi v zakladu RIB standartu, ale presto odlisne interpretuji popis sceny a znamena naprosty prechod na sw i hw jednoho vyrobce
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
petr ib https://diit.cz/profil/petrib
10. 7. 2008 - 21:18https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse>> jojo2 udelal vtip :)
nebojim se ze by inzenyri DreamWorks Animation prave spadli z jahody a kdyz uz jedou na RedHed, tak na nem pojedou i dal. "akorat" budou muset zkompilovat a optimalizovat rerender pro novou platformu. nejsem programator Cg jadra, ale mam predstavu, ze to provedou/li pouzitim jinych knihoven pri prekladu. a nemyslim, ze by si to pred nakupem stovek tisicu rendrovacich serveru neotestovali.
davalo by smysl, kdyby Intel dokazal nabidlou knihovny k Larrabee, ktere by vypocet normalne bezici na CPU podporili vyuzitim jeho graficke casti pro specificke vypocty. takhle by to byla pro Cg programatory prijatelnejsi cesta, nez jakou zvolila nVidia - vlastni Cg render zcela vazany na hw + rozhrani a prekladace, ktere se sice drzi v zakladu RIB standartu, ale presto odlisne interpretuji popis sceny a znamena naprosty prechod na sw i hw jednoho vyrobcehttps://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426539
+
vlastne ani u nVidie se nejedna o ciste Cg GPU rendering, vypocet je sice akcelerovany na GPU, ale CPU taky bezi naplno a free verze nepodporuje Multithreading , ten je az v placene Gelato Pro verzi
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
petr ib https://diit.cz/profil/petrib
10. 7. 2008 - 21:31https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskusevlastne ani u nVidie se nejedna o ciste Cg GPU rendering, vypocet je sice akcelerovany na GPU, ale CPU taky bezi naplno a free verze nepodporuje Multithreading , ten je az v placene Gelato Pro verzihttps://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426540
+
Bespi-: O Nehalemu nepadlo ani slovo a o Larrabee se v clanku mluvi "vyhledove". Doporucuju nejdriv precist a potom komentovat :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
qee https://diit.cz/profil/qee
10. 7. 2008 - 22:00https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuseBespi-: O Nehalemu nepadlo ani slovo a o Larrabee se v clanku mluvi "vyhledove". Doporucuju nejdriv precist a potom komentovat :)https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426544
+
qee: Doporucuji precit i zdroj. Jinak Nehalem tu bude driv nez Larrabee, takze je to i logicke :-)) , protoze tou dobou nebude moc na vyber.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bespi- (neověřeno) https://diit.cz
11. 7. 2008 - 08:24https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuseqee: Doporucuji precit i zdroj. Jinak Nehalem tu bude driv nez Larrabee, takze je to i logicke :-)) , protoze tou dobou nebude moc na vyber.https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426580
+
Ren> nezabije ma to, ale ani nesksacem od radosti
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Peter Fodreknickfotob https://diit.cz/profil/fotoba
11. 7. 2008 - 08:24https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuseRen> nezabije ma to, ale ani nesksacem od radostihttps://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426581
+
to: old_tux
na farme maju byt zvieratka, polnohospodarske rastliny, traktory a chlapik s motykou :-))))a ty im tlacis wokna.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Torx Miller https://diit.cz/profil/torx
11. 7. 2008 - 08:29https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuseto: old_tux
na farme maju byt zvieratka, polnohospodarske rastliny, traktory a chlapik s motykou :-))))a ty im tlacis wokna.https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426582
+
Ne, optimalizace neudelaji jinyma knihovnama, ale prepinaci v kompilatoru.
Osobne si myslim ze tomu dremaworks bud nerozumi, nebo je to marketingove rozhodnuti, nebot vetsinu veci maji zkompilovany pomoci GCC .. coz je i firemni kompilator AMD, tudiz GCC umi optimalizovat kod pro AMD velice dobe, zat pro intel uz je to horsi, protoze intel taji dulezite veci pro optimalizaci, zato vydava svuj kompilator IntelCC, jenze ten sice generuje optimalizovany kod pro intel, ale neni tak vyspely jako GCC, takze s nim vetsina linuxovych veci nelze zkompilovat, na kompilaci grafickych veci zapomente.
Mimochodem ten cluster zadnou grafiku nema, ty maji ty stanice s Mayou, vypocetni cluster jede v textu a bootuje se pres PXE + NFS serveru.
Jinak i kdyz podle me dostanou mensi vykon, tak je to netrapi, prikoupi par levnych pecek a je to.
Podle me intel uz stvalo, ze AMD pouziva tuto firmu jako referencniho zkaznika a proste nabydli dumpingovou cenu, stejne jako v jiste dobe nabyzel extra vyvar s CPU (podle me lezl intel pod cenu) u prodejcu, kteri prestanou prodavat AMD CPU .... intel totiz porad nema NUMU a pokud by OS od M$ zacali ztracet a linux by byl zajimavy (jako ze v serverech uz je) tak by se mohlo vesele opustit spatna architektura x86 a AMD by v tm pripade s lidmi z tymu Alphy Intel prevalcovalo na plne care, vezmete si jak dopadl kazdy CPU, ktery chtel Intel vyvinout ... itanium1 ... propadak, Itanum 2 ... neni jejich CPU, je to HP PA-RISC ... takze umi uz jenom kupovat, klasicky pripad velkeho neflexibilniho molocha s vedenim, ktere radeji pouziva necestne praktiky, misto technickych ... proste ostri bussinesmanini a PR ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Izak__ (neověřeno) https://diit.cz
11. 7. 2008 - 09:58https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuseNe, optimalizace neudelaji jinyma knihovnama, ale prepinaci v kompilatoru.
Osobne si myslim ze tomu dremaworks bud nerozumi, nebo je to marketingove rozhodnuti, nebot vetsinu veci maji zkompilovany pomoci GCC .. coz je i firemni kompilator AMD, tudiz GCC umi optimalizovat kod pro AMD velice dobe, zat pro intel uz je to horsi, protoze intel taji dulezite veci pro optimalizaci, zato vydava svuj kompilator IntelCC, jenze ten sice generuje optimalizovany kod pro intel, ale neni tak vyspely jako GCC, takze s nim vetsina linuxovych veci nelze zkompilovat, na kompilaci grafickych veci zapomente.
Mimochodem ten cluster zadnou grafiku nema, ty maji ty stanice s Mayou, vypocetni cluster jede v textu a bootuje se pres PXE + NFS serveru.
Jinak i kdyz podle me dostanou mensi vykon, tak je to netrapi, prikoupi par levnych pecek a je to.
Podle me intel uz stvalo, ze AMD pouziva tuto firmu jako referencniho zkaznika a proste nabydli dumpingovou cenu, stejne jako v jiste dobe nabyzel extra vyvar s CPU (podle me lezl intel pod cenu) u prodejcu, kteri prestanou prodavat AMD CPU .... intel totiz porad nema NUMU a pokud by OS od M$ zacali ztracet a linux by byl zajimavy (jako ze v serverech uz je) tak by se mohlo vesele opustit spatna architektura x86 a AMD by v tm pripade s lidmi z tymu Alphy Intel prevalcovalo na plne care, vezmete si jak dopadl kazdy CPU, ktery chtel Intel vyvinout ... itanium1 ... propadak, Itanum 2 ... neni jejich CPU, je to HP PA-RISC ... takze umi uz jenom kupovat, klasicky pripad velkeho neflexibilniho molocha s vedenim, ktere radeji pouziva necestne praktiky, misto technickych ... proste ostri bussinesmanini a PR ...https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426634
+
Torx: Dobre: tucniak, chameleon, nafuknuta ryba patria na farmu, okna patria do mastale.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jojo2 (neověřeno) https://diit.cz
11. 7. 2008 - 10:35https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuseTorx: Dobre: tucniak, chameleon, nafuknuta ryba patria na farmu, okna patria do mastale.https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426661
+
me by spise zajimala jina vec ....kdy prestane byt platforma amd versus intel pro dreamworks relevantni otazkou do pranice, a kdy se tou spravnou otazkou stane "ati versus nvidia". Vime asi vsichni ze jak ati tak nvidia ted tlaci sva reseni pomoci kterych lze vyuzit silu techto grafik k uloham ktere procesor resi casto az mnohonasobne pomaleji. Dreamworks a jejich renderovaci farmy by pro tyto karty mohly byt tim pravym orechovym a na procesoru samotnem uz mozna brzy nebude pro tento ucel vubec zalezet ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
fasd (neověřeno) https://diit.cz
11. 7. 2008 - 10:49https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuseme by spise zajimala jina vec ....kdy prestane byt platforma amd versus intel pro dreamworks relevantni otazkou do pranice, a kdy se tou spravnou otazkou stane "ati versus nvidia". Vime asi vsichni ze jak ati tak nvidia ted tlaci sva reseni pomoci kterych lze vyuzit silu techto grafik k uloham ktere procesor resi casto az mnohonasobne pomaleji. Dreamworks a jejich renderovaci farmy by pro tyto karty mohly byt tim pravym orechovym a na procesoru samotnem uz mozna brzy nebude pro tento ucel vubec zalezet ...https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426670
+
fasd: ??? Ale o tom se tam hovori - Intel Larrabee (grafika).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bespi- (neověřeno) https://diit.cz
11. 7. 2008 - 12:24https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskusefasd: ??? Ale o tom se tam hovori - Intel Larrabee (grafika).https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426713
+
OT: Myslím, že by stálo za to zmínit, že jsme byli svědky asi historicky nejkratšího příspěvku od fotoby. :)
Jinak já osobně si jeho zapálení pro věc docela vážím a některé informace z jeho arzenálu jsou i velmi zajímavé. :)
Sám jsem čekal, jak bude reagovat na to, že "ho to zabije"...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DuckDaffy (neověřeno) https://diit.cz
13. 7. 2008 - 09:32https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuseNeví někdo co používá PIXAR?
OT: Myslím, že by stálo za to zmínit, že jsme byli svědky asi historicky nejkratšího příspěvku od fotoby. :)
Jinak já osobně si jeho zapálení pro věc docela vážím a některé informace z jeho arzenálu jsou i velmi zajímavé. :)
Sám jsem čekal, jak bude reagovat na to, že "ho to zabije"...https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-426850
+
jestli to neni stare info, tak PIXAR je taky zraly na upgrade http://studio-linux.org/studios/pixar.html
zajimave pro Izaka by mohlo byt, ze ac jedou na dual 3.4 GHz Intel Nocona CPU's, tak kompiluji s gcc 3.3.2 . ze by si neotestovali vykon sestav Xeon Nocona vs. Opteron ?
nova platforma Intelu Nehalem muze byt zajimava pro multithreading tim, ze s jakousi obdobou HT vykon ctyrjadra opravdu odpovida 4x jednojadro. videl uz nekdo testy dual Xeonu odvozeneho od Nehalemu?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
petr ib https://diit.cz/profil/petrib
16. 7. 2008 - 07:55https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskusejestli to neni stare info, tak PIXAR je taky zraly na upgrade http://studio-linux.org/studios/pixar.html
zajimave pro Izaka by mohlo byt, ze ac jedou na dual 3.4 GHz Intel Nocona CPU's, tak kompiluji s gcc 3.3.2 . ze by si neotestovali vykon sestav Xeon Nocona vs. Opteron ?
nova platforma Intelu Nehalem muze byt zajimava pro multithreading tim, ze s jakousi obdobou HT vykon ctyrjadra opravdu odpovida 4x jednojadro. videl uz nekdo testy dual Xeonu odvozeneho od Nehalemu?https://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskuse#comment-427492
+
Diskuse k DreamWorks Animation přechází z AMD na Intelhttps://diit.cz/clanek/dreamworks-animation-prechazi-z-amd-na-intel/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Uz RV870 bude mat taky vykon ako Larrabee, nema velky vyznam tam teraz pchat vela nadeji do Larrabee, ale intel to uz pretlaci, silou americkych prezidentov v zelenej forme.
lol, tohle fotobu zabije..:-)
Nebo nam vysvetli, proc to vubec nevadi a ze udelali chybu a ze AMD DW stejne vlastne vubec nepotrebuje..:-)
jojo2: A muzou ho zacit nasazovat ted? Nemuzou. Nehlede na to, ze urcite nepouzivaji osizenej herni rendering, na kterej jsou graficky karty staveny...
ako by rainman povedal jojo2 udelal vtip.
qee: Larrabee a Nehalem snad jo ? A nez budou odladeny ovladace ... . HD 4850 Crossfire ma stejny vykon jako Larrabee a k dispozici je uz ted. Jinak raytracing ATI karty umi a filmova studia jej pouzivaji.
>>Bespi: a beha AMD na tom nejaky Cg GPU rendering - neco jako Gelato od nVidie?
o DreamWorks Animation jsem nasel akorat, ze jedou Linuxuove ( http://studio-linux.org/studios/dreamworks.html ) renderfarme o 3k CPUs. Predstava, ze by zacali vyvijet Cg GPU render pro AMD je dost mimo misu. Navic by takova renderovaci farma byla "hodne" zavisla na jedne platforme a pripadna migrace ke konkurenci prakticky nemozna. To je taky duvod proc nVidia zatim moc velkou diru do sveta Broadcast renderingu neudelala - v galerii uz nekolik let visi prakticky porad ty stejne ukazky http://www.nvidia.com/page/gz_galleries.html a to ma udelane GUI a pluginy jak do Mayi i 3DSmax.
jojo2 a spol:
sice chapu kam vsicky mirite vykonem mozna taky mate vice vedomosti nez ja , ale napadlo vas , ze rendering neni asi jedine vyuziti farmy, jestli tento dost hodne podstatny fakt nechapete , tak jste vsicki magori na palici a nechte se vysetrit
renderovali jste uz vubec neco hodne sloziteho -- pak byste vedeli - ze samotne dopocitani a vykresleni sceny, je pak to nejrychlejsi , ale to co musi predpocitat CPU trva daleko dele nez to co musi nasledne graficka karta dopocitat a vykreslit
btw a nezda se VAM vami navrhovana farma uplne jednoucelova a prakticky nevyuzitelna na cokoliv
kdyz uz navrhujete reseni -- musi bejt FULL tedy jak hodne CPU , tak hodne GPU a efektivni prerozdelovani prace -- jenze to je ten kamen urazu a prave proto , to tyto obrovske farmy nevyuzivaji, pac by to bylo strasne drahe na vyvoj a slozite
a: ako niekto dole povedal, ano jednalo sa o vtip. V dreamworks chcu obycajnu "compute farm", hafo serverov v rackoch. Bodka. Robil som si len zarty z porovnania vykonu Firestream 9250 karty ~200GFlops v porovnani s tymi niekolkymi GFlops na jedno CPU. A takisto ako mali zmluvu na 3 roky s AMD budu mat asi aj exkluzivnu zmluvu s Intelom. Dalej intel bude v priebehu rokov u nich chciet presadit prave svoje riesenie Larrabee aby nevedeli potom premigrovat na ine.. jednoducha vec. Z kaluze do blata. Alebo inak povedane: vyber si farbu svojho nutneho zla.
ted jeste aby migrovali farmu na wokna, když změna tak od podlahy :D, to by byla sranda
>> jojo2 udelal vtip :)
nebojim se ze by inzenyri DreamWorks Animation prave spadli z jahody a kdyz uz jedou na RedHed, tak na nem pojedou i dal. "akorat" budou muset zkompilovat a optimalizovat rerender pro novou platformu. nejsem programator Cg jadra, ale mam predstavu, ze to provedou/li pouzitim jinych knihoven pri prekladu. a nemyslim, ze by si to pred nakupem stovek tisicu rendrovacich serveru neotestovali.
davalo by smysl, kdyby Intel dokazal nabidlou knihovny k Larrabee, ktere by vypocet normalne bezici na CPU podporili vyuzitim jeho graficke casti pro specificke vypocty. takhle by to byla pro Cg programatory prijatelnejsi cesta, nez jakou zvolila nVidia - vlastni Cg render zcela vazany na hw + rozhrani a prekladace, ktere se sice drzi v zakladu RIB standartu, ale presto odlisne interpretuji popis sceny a znamena naprosty prechod na sw i hw jednoho vyrobce
vlastne ani u nVidie se nejedna o ciste Cg GPU rendering, vypocet je sice akcelerovany na GPU, ale CPU taky bezi naplno a free verze nepodporuje Multithreading , ten je az v placene Gelato Pro verzi
Bespi-: O Nehalemu nepadlo ani slovo a o Larrabee se v clanku mluvi "vyhledove". Doporucuju nejdriv precist a potom komentovat :)
qee: Doporucuji precit i zdroj. Jinak Nehalem tu bude driv nez Larrabee, takze je to i logicke :-)) , protoze tou dobou nebude moc na vyber.
Ren> nezabije ma to, ale ani nesksacem od radosti
to: old_tux
na farme maju byt zvieratka, polnohospodarske rastliny, traktory a chlapik s motykou :-))))a ty im tlacis wokna.
Ne, optimalizace neudelaji jinyma knihovnama, ale prepinaci v kompilatoru.
Osobne si myslim ze tomu dremaworks bud nerozumi, nebo je to marketingove rozhodnuti, nebot vetsinu veci maji zkompilovany pomoci GCC .. coz je i firemni kompilator AMD, tudiz GCC umi optimalizovat kod pro AMD velice dobe, zat pro intel uz je to horsi, protoze intel taji dulezite veci pro optimalizaci, zato vydava svuj kompilator IntelCC, jenze ten sice generuje optimalizovany kod pro intel, ale neni tak vyspely jako GCC, takze s nim vetsina linuxovych veci nelze zkompilovat, na kompilaci grafickych veci zapomente.
Mimochodem ten cluster zadnou grafiku nema, ty maji ty stanice s Mayou, vypocetni cluster jede v textu a bootuje se pres PXE + NFS serveru.
Jinak i kdyz podle me dostanou mensi vykon, tak je to netrapi, prikoupi par levnych pecek a je to.
Podle me intel uz stvalo, ze AMD pouziva tuto firmu jako referencniho zkaznika a proste nabydli dumpingovou cenu, stejne jako v jiste dobe nabyzel extra vyvar s CPU (podle me lezl intel pod cenu) u prodejcu, kteri prestanou prodavat AMD CPU .... intel totiz porad nema NUMU a pokud by OS od M$ zacali ztracet a linux by byl zajimavy (jako ze v serverech uz je) tak by se mohlo vesele opustit spatna architektura x86 a AMD by v tm pripade s lidmi z tymu Alphy Intel prevalcovalo na plne care, vezmete si jak dopadl kazdy CPU, ktery chtel Intel vyvinout ... itanium1 ... propadak, Itanum 2 ... neni jejich CPU, je to HP PA-RISC ... takze umi uz jenom kupovat, klasicky pripad velkeho neflexibilniho molocha s vedenim, ktere radeji pouziva necestne praktiky, misto technickych ... proste ostri bussinesmanini a PR ...
Torx: Dobre: tucniak, chameleon, nafuknuta ryba patria na farmu, okna patria do mastale.
me by spise zajimala jina vec ....kdy prestane byt platforma amd versus intel pro dreamworks relevantni otazkou do pranice, a kdy se tou spravnou otazkou stane "ati versus nvidia". Vime asi vsichni ze jak ati tak nvidia ted tlaci sva reseni pomoci kterych lze vyuzit silu techto grafik k uloham ktere procesor resi casto az mnohonasobne pomaleji. Dreamworks a jejich renderovaci farmy by pro tyto karty mohly byt tim pravym orechovym a na procesoru samotnem uz mozna brzy nebude pro tento ucel vubec zalezet ...
fasd: ??? Ale o tom se tam hovori - Intel Larrabee (grafika).
Neví někdo co používá PIXAR?
OT: Myslím, že by stálo za to zmínit, že jsme byli svědky asi historicky nejkratšího příspěvku od fotoby. :)
Jinak já osobně si jeho zapálení pro věc docela vážím a některé informace z jeho arzenálu jsou i velmi zajímavé. :)
Sám jsem čekal, jak bude reagovat na to, že "ho to zabije"...
jestli to neni stare info, tak PIXAR je taky zraly na upgrade http://studio-linux.org/studios/pixar.html
zajimave pro Izaka by mohlo byt, ze ac jedou na dual 3.4 GHz Intel Nocona CPU's, tak kompiluji s gcc 3.3.2 . ze by si neotestovali vykon sestav Xeon Nocona vs. Opteron ?
nova platforma Intelu Nehalem muze byt zajimava pro multithreading tim, ze s jakousi obdobou HT vykon ctyrjadra opravdu odpovida 4x jednojadro. videl uz nekdo testy dual Xeonu odvozeneho od Nehalemu?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.