Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Prakticky ihned začaly práce na emulátoru PS4. Pozor ale na podvodný pro PS3 a Xbox 360

preco je 1. obrazok plny analnych kolikov
?
:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Se sonickym šroubovákem by mohl fungovat i emulátor PS3 => PS4.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Než sednu do TARDIS a doletím si do budoucnosti pro 16ti jádrový CPU, tak by mě zajímalo nějaké vysvětletí proč tolik výkonu budu potřebovat? Jestli se nemýlím, tak Xbox 360 v sobě tak výkonné železo nemá. Podle mě to je spíš otázka optimalizace toho emulátoru, hej?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pretoze Xbox360 ma 3-jadrovy procesor zalozeny na IBM PowerPC architekture a PS3 pouziva specificky Cell mikroprocessor, ktory ma jedno plne jadro zalozene na PowerPC + 6 specialnych koprocesorovych jadier.

Je ti hadam jasne, ze tieto procesory maju nielen instrukcnu sadu ale aj vnutornu architekturu absolutne odlisnu od x86 a teda emulator musi vlastne softverovo emulovat tieto specificke procesory prakticky az na uroven hardveru. A to proste chce skutocne znacne velke mnozstvo vypoctoveho vykonu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Jde o to ze se musi emulovat absolutne odlisny system - jina architektura. Proto potrebujes nasobne vic vykonu nez ma emulovany stroj. Pro vysvetleniu/pochopitelnost - neco jako emulovat na PC napriklad nejakou Amigu s Motorolou a temi "koprocesory" kolem. Projekt UAE existuje uz hodne dlouho, ale treba kdysi na starem Pentiu ta emulace byla dost nepouzitelna - a to ma Amiga CPU na smesnych 7MHz, vykon PC uz radove jinde. Holt neemulujes jen jiny operacni system, ale komplet jine HW zarizeni, jiny procesor s jinymi instrukcemi a funkcemi atd..

- naproti tomu novy Xbox a PS s hardwarem srovnatelnym s PC by mohly jit emulovat mnohem snaz. Nejak zazracne vykonne to proti dnesimu prumeru neni, a nuly/jednicky v tom behaji cca. srovnatelne jako v beznem pocitaci.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ono v podstatě se dá emulovat cokoliv na čemkoliv pokud má člověk dostatek času. Jako třeba Cortex-M0 na AVR - viz: http://hackaday.com/2012/04/17/emulating-arm-on-an-8-pin-avr/

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Dík, tušil jsem v tom nějaký takový háček, jenom jsem si nemyslel že se ta architektura tak zásadně liší. Kdesi jsem četl, že Xbox 360 má jako OS lehce upravené Windows 2000 a ty přece běží i na x86 PC. Grafika je tam DX9 kompatiblní a taky tam Directy běží, ne? U PS3 je to už něco jiného, to chápu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

System netusim, ale urcite se usetrilo a pouzilo co slo uz existujici, architektura X360 je ale PC dost vzdalena. Velmi podobny PC byl prvni Xbox, tam byl nejaky CPU od Intelu tusim na urovni P III, a tam verim ze system vychazel z nejakych x86 Win. Ted ani nevim jestli byly nejake pokusy o emulaci nebo opacne - udelat z puvodniho xboxu normalni "PC" - vi nekdo? :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, projekt se jmenuje XBMC (XBox Media Center) a umožňoval používat původní Xbox jako multimediální centrum s vychytávkami jako je streamované video+audio, přehrávání multimediálních souborů nasdílených z PC, atd. Dnešní XBMC už se pochopitelně ubírá jiným směrem.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Na emulaci jine architektury potrebujes cca 50x vyssi vykon.

XBOX 360 je v nekterych operacich rychlejsi nez dnesni Xeon/I7. Takze asi tak.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Skor ide o to akym sposobom sa emuluje a tiez ako moc je odlisna platforma. Xbox360 a PS3 vychadzaju z PowerPC platformy aj ked Cell je asi o dost drsnejsie upraveny. To znamena ina instrukcna sada a kompletne aj ine spravanie sa celej hw platformy oproti PC - tj pametove mapovnie, prerusenia, adresacia atd. To vestko sa musi emulovat ale kedze je to komplet ine neda sa priamo pouzit rovno kus PC HW. Vyhoda oproti tejto generecie konzol (PS4,XboxOne) oproti predchadzajucej je ze sa jedna v podstate o beznu x86. Cize minimalne instrukcie nebude treba prekladat, pravdepodobne aj velka cast HW naokoo a jeho ovladanie bude dost podobne PC. Co bude treba emulovat alebo riesit je jednak grafika, ktora je ale stale blizsie tomu co je na PC ako ta z PS3/X360, asi aj zvukova cast a tiez veci okolo DRM.
Inak druhy sposob, aj ked to neni priamo emulator, je dekompilovat existujucu binarku pre PS3/X360 a znovu ju prelozit pre PC. V takom pripade by vobec nebol potrebny taky masivny vykon, lenze spravit takyto rekompiler je dost zlozite ak nie skoro nemozne (teda aby fungoval na 100% pri vsetkych tituloch).

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Někde jsem četl, že Xbox One má celkem tři operační systémy. Hypervisor a v něm běžící OS pro multimediální centrum a OS pro hraní her. Toto řešení má usnadnit upgradování SW a zároveň znesnadnit(ideálně znemožnit) narušení integrity dat (hackování) onoho herního OS (jenž je údajně založen na Windows 8). Vcelku logické by proto bylo, když by onen hypervisor byl podobný MS Hyper-V (nejlevnější je upravit to co už mají) a potom by vlastně pro emulaci stačilo modifikovat normální Hyper-V nebo vyrobit nějakou mezivrstvu. Microsoft ve svých produktech používá různé technologie, které má sám k dispozici, tento modulární systém mu šetří náklady a čas na vývoj (skvělá ukázka toho je např System Center Configuration Manager).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dekompilovat a znovu prelozit binarku je obecne nemozne, protoze nemuzes poznat jestli cislo, ktere se nekam uklada, je adresa nebo skutecne cislo. Nastesti vetsina software je psana ve vyssim programovacim jazyku a prelozena prekladacem, ktery neumi az tak moc optimalizovat, a na zaklade toho je mozna sem tam neco odhadnout. Az na to, ze zrovna u her se casto zarazuji ruzne ochrany pred dekompilaci, ktere spolehlive delaji schvalne ty maximalni zverstva. Videl jsem jednu hru pro gameboy, ktera mela v pameti sifrovane datove struktury a vzdycky pred pristupem si je desifrovala a po modifikaci zase zasifrovala ... podotykam, ze jedina na kterou jsem se dival, takze bud smula nebo je takovych vazne hodne.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No pokud vim zatím nikdo dodnes nebyl schopny udelat ani funkcni emulator prvního xBoxu a to bezel na nejakem upravenem 733MHz Pentiu 3 s Geeforce grafikou...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale v pripade prvniho Xboxu to je spis z duvodu nezajmu, nevysla na nej temer zadna exkluzivita, co by za emulaci stala. Pro PS2 uz jsou emulatory (nebo aspon ten jeden hlavni) na velmi dobre urovni, vetsina her je hratelnych.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ale tak to vůbec není - práce na emulátorech xboxu zacaly s jeho vydanim. V jednom jde hrat Halo. V nekterych dalších indie hry, ale nic jiného se proste nepodarilo zprovoznit. To uvadim jen pro priklad toho ze ani stejna architektura (x86+Direct X)není zárukou snadného emulovani...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Protože zjistili, že je to zbytečné dělat nějaký emulátor.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Microsoft s herními konzolemi očividně filozoficky tápe. Nejprve správně odhadli, že jejich konzole by měla být co nejjednodušší a vypustili osvědčený a funkční model x86 CPU + "PC grafika", aby to pak všechno popřeli a natrápili se s RRoD Power PC + ne až tak PC grafikou. A nakonec se vrací zase téměř ke kořenům.

Sony mě zklamalo už s PS3. Vkládal jsem do nich naději, že rozvinou na svou dobu totálně revoluční architekturu PS2 do něčeho megalomanského, ale vzdali to a zase tu byly jen "PC hry v PC grafice". Cell si mohli odpustit když to pokazili tou ořezanou Nvidiou.

Neochotou firem riskovat invesice do megalomanských hardwarových architektur zde bohužel budeme mít zase jen a pouze ty "PC hry" co ale alespoň teda půjdou spustit a (snad) nebudou neustále padat (běžná realita na "herních" i neherních PC).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.