Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Facebook plánuje nalákat YouTubery skrze peníze za reklamu

Společnost údajně jednala s obchodníky mediálního obsahu o vytvoření nového programu, který bude lákavý i pro nezávislé, menší tvůrce...

Facebook pracuje na své platformě Watch již po několik měsíců, od svého první spuštění minulého srpna a v zásadě jde o pokus vytvořit konkurenta streamovacím gigantům, jako je Netflix a Hulu, ovšem v podobě platformy sociální sítě. Američtí uživatelé tak mají momentálně na výběr z nepřeberného množství seriálů, přičemž před každým shlédnutím jsou nuceni vychutnat si náležitou porci reklam.

Nyní má však platforma Watch další ambice. Dle zprávy z CNBC, Facebook zahájil jednání s obchodníky s mediálním obsahem ohledně rošíření platformy o menší, individuální tvůrce obsahu, ve snaze konkurovat tak přímo YouTubu, který již po léta běží na podobném obchodním modelu.

Zdroje CNBC tvrdí, že Facebook plánuje vytvořit systém "tiered advertising", který umožní tvůrcům nahrávat obsah zdarma a vydělávat z reklam běžících před samotným obsahem. Takto Facebook bude moci, dle CNBC, zaplnit platformu Watch obsahem, za který nebude nutné platit předem. Dále trdí, že Facebook platí některým tvůrcům za práva k vysílání v rozsahu 10 000 USD - 500 000 USD za jednu epizodu pořadu/seriálu, zatímco jiné show jsou nahrány zdarma, v rámci 'partner' programu.

Faktem zůstává, že pro tvůrce obsahu na YouTube, především pak menšího až středního rozsahu, je stále těžší a těžší vydělávat peníze, ať už kvůli demonetizaci tzv. 'offensive' obsahu, za který se vskutku schová ledacos, zvláště pak díky rozporuplnému nahlašovacímu systému, nebo i kvůli celkové přesycenosti této platformy. Nabízí se tedy myšlenka, že Watch by mohlo posloužit jako útočiště pro takovéto tvůrce obsahu, ovšem vzhledem k obdobným praktikám Facebooku ohledně mazání či schovávání obsahu, může dojít pouze k přesunu z bláta do namodralé louže.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Facebook plánuje nalákat YouTubery skrze peníze za reklamu

Žádné komentáře.