Facebook zpoplatní WhatsApp pro společnosti, udělí pokuty za pomalé reakce
Velice populární služba WhatsApp podle posledních zpráv připravuje novou verzi své aplikace pro Android. Mimo jiné by prý měla tato verze podporovat i funkci „označit jako přečtené“. Tou hlavní novinkou je ovšem zpoplatnění.
Facebook, jakožto vlastník WhatsApp, dostal nápad, jak si přivydělat pár dolarů navíc a vytváří rozhraní Business WhatsApp, jehož princip je prostý. Obchodní společnosti budou moci využít chat na svém webu, jako zákaznickou podporu, nebo třeba rozesílat novinky a akci v podobě hromadných zpráv.
Využití chatu jako zákaznické podpory není samozřejmě žádnou novinkou. Mnoho firem využívá tuto možnost již řadu let. V případě WhatsAppu je však atraktivní ta skutečnost, že je platforma již využívána zhruba 1,5 miliardou lidí.
Facebook si za tuto službu, resp. za každou odeslanou zprávu pro jednoho uživatele, bude účtovat od půl centu do devíti centů (v přepočtu se jedná o zhruba dvě koruny). Cena se bude odvíjet v závislosti na zemi. Druhý poplatek pak budou muset obchodní společnosti zaplatit, pokud svému zákazníkovi neodpoví do 24 hodin. Pro běžného uživatele by měl WhatsApp zatím zůstat zcela zdarma, jen se stane možná otravnějším.
Tento krok se dal celkem jednoduše předvídat, když Facebook zakoupil WhatsApp v roce 2014 za obrovskou sumu 19 miliard dolarů. Je tedy logické, že hodlá tuto investici nějakým způsobem chytře zhodnotit, aby získal zpět investovaný kapitál.