Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Far Cry Primal má zajímavé nároky: nejlépe sedí GPU Hawaii

Já, já, já to řeknu první. Je to určitě tím, že tam není kurvítko GameWorks!

Němci to testovali na 362.00, které by měly nést označení GameReady (a měly by být pro Far Cry Primal připravené).

+1
+31
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je jasne uz dlouhou dobu, zatimc AMD hry optimalizuje, nVidia kripli... :-)))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

no a jak jinak nazvat to ze..
..amd tress-fx zlepsovalo vlasy a vykon na nvidiich nepadal vic nez na radeonech
..nvidia hairworks zlepsuje vlasy tak ze vykon na radeonech pada o desitky procent vic nez na geforce

amd optimalizuje a vyrabi kod aby hra vypadala lip a behala dobre na vsem.. nvidia dela kod tak aby zkriplila vykon konkurence..

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

AMD nijak pre NVIDIu neoptimalizuje. A je to celkom jednoduché. Na implementáciu TressFx využívajú tie vlastnosti, ktoré vyhovujú im. A s ktorými po stránke architektúry nemá NVIDIA tiež problém. Ak si ale myslíš, že to bol zámer aby to šlo dobre aj na konkurencii, tak si pekne naivný. NVIDIA na druhej strane využíva na zjemnenie vlasov teseláciu, ktorá je zasa silná pre jej architektúru. Každá z firiem pri implementácii využíva to, v čom je jej HW dobrý. S akým zámerom to ale nikto z nás nevie. Čo si ale môžeme byť istý je, že AMD ani NVIDIA vôbec nezaujíma ako to bude bežať na kartách konkurencie. Fakt nežijeme v ideálnom svete kde si dvaja obchodní rivali navzájom pomáhajú. :-) Ak by sa pri TressFX využila impelmentácia, ktorú NV HW nezvláda dobre, myslíš, že by to AMD zvažovalo? Ani náhodou. Robia všetko tak, aby to sedelo im. Tak isto ako NVIDIA.

"nvidia dela kod tak aby zkriplila vykon konkurence"

Toto sú len také fámy, ktoré nikto nedokáže potvrdiť ani vyvrátiť a sú dobré tak akurát na flame wars.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

neni tohle uz asi sesta nova hra v poradi kde to maxwellu moc nejde a kepler jde uplne do kytek? je fakt ze radeony mely tak nak delsi zivotnost vzdycky ale aby proti nim nVidiina architektura propadla uz rok po vydani tu snad nebylo od dob fx.. vypada to dost desive.. zvlast kdyz si to podle steamu vsichni nakoupili.. vykon se nejak vyparil, ale hlavne ze to moc nezere /:

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

Třeba se opravdu začíná projevovat synergie konzolového a PC vývoje. U alfy Dooma to je skoro jako přes kopírák.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vy jste čekali něco jiného? Měl jsem jak GeForce 2 MX, tak i později jsem si kupoval značku nVidia. Nevím proč pořád tvrdíte, že si hráči budou kupovat nVidie? Já jsem nad nVidií zlomil hůl už při GTA San Andreas, kde nové ovladače z celkem plynuhlé hry udělali sekačku. Teď už mě nic nepřesvědčí abych nezkusil AMD, testy netesty. Když se dívám na ty srovnání tak u nVidie je vždycky nejlepší 980Ti nejlevnější za bratru 18ooo,-Kč a proti ní celkem stabilní výkon napříč všemi hrami 390X nejlevnější za 95oo,-Kč. Můžete mi prosím vysvětlit proč tedy vychvalujete nVidii když ji tady konečně AMD drtí? Upřímě, hráče zajimá cena/FPS. Což se odráží u 960, která stojí 5ooo,-Kč, ale taky má poloviční výkon oproti 390X. Udělejte takovej graf a hned se uvidí.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

teda vic jak hodinu pred pulnoci a uz takhle zlitej.. jako sorry ale tahle reakce bud patri do jiny diskuse nebo spis na jinej web (:

''Nevím proč pořád tvrdíte, že si hráči budou kupovat nVidie?''
kdo?? kde??

''Můžete mi prosím vysvětlit proč tedy vychvalujete nVidii když ji tady konečně AMD drtí?''
kdo? kde? kdy? ((:

nevim komu to je urceny ale pod muj post to asi fakt nepatri (:

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jakto? Píšete že jsou výkony jak přes kopírák. A že si majitelé půjdou koupit nové karty od nVidie. Proč by to dělali? Proč by se někteří z nich nemohli naštvat a rozloučit se s nVidií stejně tak jak jsem to udělal já? Neříkám že zrovna ty seš na vině a nevím kde to bereš a proč se do mě navážíš, ale ať si projdu diskuzi pod skoro každou recenzí hry tak se několikrát dočtu, že majitelé nVidia karet si půjdou pro nové karty a AMD zkrachuje. Tomu nerozumím.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

''Píšete že jsou výkony jak přes kopírák. A že si majitelé půjdou koupit nové karty od nVidie.''

uplne polopate: nic takovyho tu nepisu (:

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ale já nereaguju přímo na tebe! Neber to osobně fakt jsem to tak nemyslel!

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Svoj komentár si ale dal na Toma Buriho a aj v ďalšej reakcii to vyzeralo že reaguješ na neho. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nvidia na to jde chytre aspon lidi zase budou kupovat ty jejich nove klenoty :D mě bylo divne kdyz se clovek koukne na gpu z 960 tak se divi jak to muze podrtit starodavnou 7970 v jinych hrach... neco na te nvidii pekne smrdi uz dlouho

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

960 je o trošku víc výkonější než 370. naprosto souhlasím s ironií: "klenoty"

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"We’ve received reports of stuttering and hitching issues on Nvidia GeForce GTX 980 TI graphics cards as well."

To vypadá na kvalitku, vývojáři asi fetovali od rána do večera a jednoho slunného dne si řekli: "To jim bude stačit"... :-D

A List Of Issues That Should’ve Not Made It Out Of Beta

We’ve complied some of the notable issues that we’ve run into and they include :

– No multi-GPU support, SLI or Crossfire.
– R9 290x outperforms R9 Nano.
– R9 Nano and R9 380 experience terrible artifacting at high settings.
– R9 Nano unplayable at 1440p and 4k due to stuttering/stalling.
– Nvidia GSync support is broken.
– Frame Rate is not Uncapped, when “Unlocked” it will not exceed your monitor’s refresh rate
– Game doesn’t support exclusive full screen mode.

Read more: http://wccftech.com/amd-nvidia-gears-of-war-ultimate-broken/#ixzz41ingUphu

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

http://www.extremetech.com/gaming/223858-the-new-gears-of-war-ultimate-e...

"Gears of War Ultimate Edition isn’t a new implementation of a classic game, it’s built on the same source code and engine as its 10-year-old predecessor"

Takze vzali prastarou codebase a nacpali tam DX12 "podporu"... myslim ze je uspech ze tenhle frankenstein se vubec rozbehne ;) Takze spis nez fetujici vyvojare bych to videl na managory, ktery evidentne tvorili testovaci skupinu pro objevitele lobotomie ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ešteže hra nemá Gameworks na ktorý by to niektorí mohli zasa zhodiť. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jak je vidět, někteří výtečníci ani GW nepotřebují. ;-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Skôr by si iní výtečníci mali uvedomiť, že to závisí od veľa iných vecí a nielen od výskytu jednej či dvoch optional features z nejakej externej knižnice. Ideálne by bolo keby sa tí istí ľudia aj konečne naučili čo ktorá feature naozaj robí. Možno by sme sa obišli trápnym situáciám kedy títo ľudia zvyknú pripisovať GW chyby, ktoré s ním vôbec nemôžu súvisieť. Ale to je zasa na inú tému. ;-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Prosím vysvětli mi, když koukám na nějakou postavu ve hře a vidím ji z dálky, přiběhnu a nějakým stylem sní začnu bojovat že jsem rád že tu postavu skolím na zem mi je že ta postava má extrémě realistické vlasy? V té rychlosti nemám šanci poznat rozdíl.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tú istú pripomienku môžeš mať aj k TressFX. Ak sa TressFX či Hairworks použíjú na doladenie detailov iných postáv, či zvierat alebo látok s kožušinou a pod, robí to podanie postáv či vecí v hre vierohodnejšie a zaujímavejšie. Samozrejme chápem, že nie každému to vyhovuje alebo sú pre neho dôležitejšie aj iné aspekty. V takom prípade máš možnosť obe tieto features vypnúť. Takže spokojné môžu byť obe strany. To, že sa okolo toho robí akási vojna je len problém fanúšikov AMD či NV.
Potom tu máš ale aj iné features, ktoré vizuálne vylepšujú celkové prostredie hry ako HBAO+, PCSS či Godrays. A opäť komu sa nepáčia, máva k nim buď alternatívy alebo ich môže vypnúť. Čo nechápem je, ako ľudia môžu nadávať na vylepšenia grafickej stránky hry (oproti konzolovým portom). A ešte k tomu keď sú tieto features vypínateľné, takže si každý môže grafiku hry nastaviť podľa seba a svojich preferencií.
Mne sa napríklad z GW nepáči moc TXAA, ktorý bluruje obraz až moc na môj vkus. A chodím kvôli tomu nadávať pod článkami na každú hru, ktorá ho používa? Nie. Veď mám predsa alternatívy alebo ho proste vypnem. Nie je na tom nič zložité. Niekomu sa ale TXAA páči a nemá s ním problém. ak prečo brodiť za to, abys a nepoyužíval? Prečo mám brodiť za to, aby sa nepoužívalo neičo len preto, lebo mne osobne sa to nepáči? Prečo mám tým pádom oberať iných ľudí o väčšie možnosti len preto, že mne sa zdajú zbytočné?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

''Tú istú pripomienku môžeš mať aj k TressFX.''

no to tezko.. tress-fx a hairworks maji trochu jinej ucel i kdyz se tvari podobne.. tress-fx zlepsuje grafiku pri cca stejne ztrate vykonu na radeonech i na geforce.. hairworks degraduje vykon radeonu pri stejnem grafickem vysledku s geforce

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Obe tieto technológie zlepšujú grafickú stránku hry. Rozdiel je v implementácii. Každá z firiem to urobila tak, aby to vyhovovalo jej HW. To sa nijak nevylučuje s tým, že na NV grafikách to výkon neťahá viac dolu. To, že NVIDIA využíva teseláciu (ktorú má jej HW silnú) je vcelku pochopiteľné. To čo sa ale dá kritizovať a s čím aj ja súhlasím, je malá miera nastaviteľnosti Hairworks. Čo sa síce v Zaklínačovi 3 časom upravilo, ale v iných hrách nie. Ani ja nie som totiž zástanca zbyutočne prepálenej teselácie bez nejakého viditeľného zlepšenia grafickej stránky.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No, TressFX také využívá teselaci a využívalo jí dřív než HairWorks. Problém je, že Nvidia používá tak vysoké úrovně teselace, že už nijak grafickou stránku nezlepšují a pouze snižují výkon. Těžko tedy lze argumentovat tím, že cílem HairWorks je zlepšení grafické stránky.

„Každá z firiem to urobila tak, aby to vyhovovalo jej HW.“

Na to odpovím tvou vlastní citací ;-)

„Toto sú len také fámy, ktoré nikto nedokáže potvrdiť ani vyvrátiť a sú dobré tak akurát na flame wars.“

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"TressFX také využívá teselaci a využívalo jí dřív než HairWorks"

Čo znamená dřív? Že sa TressFX použilo skôr alebo že prvé implementácie Hairworks teseláciu vôbec nevyužívali? Pretože na prvom prípade nezáleží, druhý by bol minimálne zaujímavý.

No myslel som, že TressFX využíva skôr geometry shader ako teselačné shadery (čo mi neprišlo ako efektívne, ale mýlil som sa), ale ok. To potom vysvetluje prečo s TressFX nemajú NV grafiky problém.

"že Nvidia používá tak vysoké úrovně teselace, že už nijak grafickou stránku nezlepšují a pouze snižují výkon"

Súhlasím s tým v prípade, že sa úroveň teselácie nedá u Hairworks konfigurovať (čo minimálne vo Witcherovi išlo). V opačnom prípade je to jedno ak si človek bude môcť nastaviť úroveň podľa seba. Ak existujú masochisti čo potrebujú mať teselačný faktor 64x, je to ich vec.

"Těžko tedy lze argumentovat tím, že cílem HairWorks je zlepšení grafické stránky"

Ale Hairworks predsa zlepšuje grafickú stránku. Jeho prípadné zneužitie je už druhá vec. Každopádne aby niečo také NVIDIA urobila, vedeli by to aj inak. Načo by kvôli cielenému zneužitiu vystavali funkcionalitu ako Hairworks?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To máš pravdu, ale problém nastává u toho že abych si mohl zapnout gameworks si musím připlatit téměř 9ooo,-kč za 980Ti mi příjde příliš...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokročilé grafické efekty si berú značnú časť výkonu. Tomu sa proste nevyhneš. Ak mi dáš alternatívy k HBAO+, PCSS či Godrays, ktoré stoja menej výkonu a sú aspoň na takej úrovni, tak uznám, že je potom zbytočné používať tie, ktoré sú náročnejšie. Je mi jasné, že sa to ťažko predstavuje, ale ja som viaceré veci pochopil až keď som ich musel implementovať sám. Robil som to pre seba a iba z môjho záujmu o grafiku. Skúsenosti mám s implementáciou dyamických tieňov a SSAO. Síce nepoznám presnp metodiku implementácie hore uvedených efektov, ale mám pre to čo všetko to obnáša oveľa lepšiu predstavu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No, co na to říct... zkusím ti dát hypotetický (ač krutě reálný) příkad: Koupil jsem si hru a ona pořádně nefunguje, protože si někdo z vývojářů hry ulehčil práci. A podle tebe je to moje chyba, protože jsem nezvolil toho pravého dodavatele grafického čipu.

Jako spotřebitele mě opravdu nezajímá, že vývojář SW použil funkci, která funguje dobře pouze na topmodelu jedné značky, mně to prostě nefunguje a opravdu nemíním pátrat po tom, co jsem podle výrobce hry udělal špatně.

A co se týká samotných GW: je s podivem, že se jim opakovaně nevyhýbají právě takové problémy, které velmi okatě znevýhodňují konkurenci. AMD to kdysi zkoušelo taky (tuším to byl nějaký díl Dirtu), ale naštěstí od těchto nekalých praktik velmi rychle upustilo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ak hra nefunguje, je to problém vývojárov danej hry. Ak je problém iba v nejakej grafickej feature, ktorá súvisí s GW, tak si svoju časť viny berie aj NVIDIA. Každopádne danú grafickú feature si môžeš vypnúť a hru s kľudom hrať aj bez nej (pokiaľ viem gameplay žiadna z nich neovplyvňuje). Ak máš o tú feature záujem a hnevá ťa, že si autori hry zjednodušili prácu použitím externej knižnice, môžeš protestovať tým, že nebudeš kupovať hry od týchto autorov alebo žiadne hry, ktoré túto nižnicu používajú. Ale fakt sa mi zdá prehnaná takáto reakcia a to z jednoduchého dôvodu. Väčšina hier využívajúce GW používa HBAO+ alebo TXAA. Ku každej máš takmer vždy aj inú alternatívu a HBAO+ nijak grafiky od AMD neznevýhodňuje. Rozdiely sú pokiaľ viem minimálne. Asi jediná reálna sťažnosť čo som za poslednú dobu videl bola na implicitné nastavenie Hairworks bez možnosti to nejako zmeniť. Inak mávajú hry problémy úplne iného charakteru, ktoré nezávisia od toho či využívajú GW alebo nie. Ja vidím hlavne problém v tom, že samotní vývojári o PC až taký záujem nemajú a ak by nebolo snáh AMD či NV, tak hráme len samé konzolové porty bez dodatočných vylepšení.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.