Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Francouzský parlament půjde do Linuxu

Asi je neoslnily Windows Visra.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a u nas sa vrazaju miliony do ECDL, co je memorovanie vymyslov MS aby sa posilnilo pocitacove povedomie pracovnikov statnej spravy

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to dobrej krok, doufám, že jako prostředí zvolí Gnome.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už by s tím měli dělat něco i u nás. Pro začátek by stačil i OpenOffice.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Francouzi byli vzdy patrioti a verim, ze emericky Microsoft je jejich vudcum trnem v oku. Mozna to pomuze Mandrive, coz je francouzska firma, aby se trochu vzchopila a trochu vice povyrostla. Bylo by to jen dobre.
My jako Cesi muzeme jen tise zavidet a divat se na to zpovzdali naseho zkorumpovaneho MS-landu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JoPe: vis kolik je statnich zamestnancu? Bud by byly protesty, nebo by chteli zvysit plat...

Jinak s timhle krokem plne souhlasim.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

klokan: Češi by mohli používat třeba SLAX :o).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

laca: to neni pravda. pro slozeni ECDL si uzivatel sam vybira, na jakem OS, office baliku etc, bude zkousen. tim je dostatecne zaruceno, ze to neni podpora jedne strany, ale skutecne osvedceni, ze dotycni umi obsluhovat pocitac na urcitem otestovanem stupni.

nerikam, ze ECDL je idealni, zas tak dobre ho neznam, ale je to aspon nejake overeni pocitacoveho vzdelani.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To: Multimotyl

Obavam se, ze Slax neni to prave. Ale dovedu si predstavit SUSE - znacna cast prace na nem se dela v Praze na pobocce Novellu (byvale SuSE CZ).
Ovsem tvari v tvar nasi lobbisty prolezle statni sprave a aparatcikovi Langerovi, pod ktereho ted spadlo byvale ministerstvo informatiky, to vypada spis jako hodne odvazna sci-fi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

peca07> To na com budes robit ti urci skusajuci a v byvalom Ceskoslovesnku su dve firmy co robia aj na inom ako MS produktoch

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JoPe: U nás ? Ty jsi naivní. Při současném stavu korupce v čechách nic než mrkvosoft nezvítězí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MildaIV: A koho by oslnila? :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No konečně. Jen v tom Mnichově to nějak nedopadlo (myslím)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Česká národní banka jede na Linuxu už dlouho a teď ho chtěj ještě rozšířit do více oblastí, frantíci to snad zvládnou taky...;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Momo1: A uz to nekde dopadlo?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten tučniak na vlajke je super ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na Linuxu mi chybí v podstatě dvě záležitosti
- pevně definované multimediální rozhraní, které by bylo výkonné obdobně jako je DirectX ve Win a bylo by součástí všech aspoň těch nejznámějších distribucí.
- nativní podpora Linuxu od výrobců hardwaru (drivery, ovládací software,....) Značná část výrobců hardwaru vede kvalitní podporu pouze pro Win, zatímco jejich podpora Linuxu je těžce ořezaná a to v lepším případě! Často totiž je podpora Linuxu zazděná úplně a všechna práce stojí a padá pouze s úsilím nadšenců, kteří drivery vyvíjejí sami doma na koleně....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bobs: A co je nevyhovujícího na OpenGL a OpenAL?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 bobs: tohle uz neni davno pravda, tvrdy orisek byl s usb, ale v dnesni dobe se da v linuxu skvele komunikovat se spoustou rozhrani na ruznych periferiich i bez ovladacu, ktery by sis ve win musel nainstalovat. pokud se chces presvedcit, doporucuju distr. fedora core
ad2 directx v lin nepotrebujes...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Corwin78 : Poslední roky docela těžce zaostává za DirectX, které se vyvíjí rychleji a je daleko komplexnější... Díky tomu je Linux v podstatě ignorován výrobci her.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to bluemoon : ad USB - bohužel to není tak úplně pravda. Sám jsem nedávno bezvýsledně zkoušel připojit Pentax Optio A20. Používal jsem SuSE 10.0. Nejsem ale odborník na Linux, takže připouštím, že chyba nejspíš mohla být někde mezi židlí a klávesnicí.... ;-) Pokud vím, tak problémy jsou také s používáním multifunkčních zařízení (scanner/kopírka/tiskárna/fax).Cca. před třemi lety jsem připojoval HP OfficeJet G55 a rozjel jsem pouze tiskárnu - prostý tisk, nic víc. Věřím ale, že se to už třeba zlepšilo.
Ad Jednotné multimediální API podobně komplexní jako je DirectX a dostupné ve všech hlavních distribucích podle mě v Linuxu chybí docela citelně, protože jeho absence odrazuje výrobce her od vývoje pro Linux. Pokud by hlavní herní mágové automaticky vyvíjeli verze svých nejnovějších her také pro Linux, tak by to podle mě znamenalo velmi rychlou penetraci Linuxu do domácností....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co se multimedialniho rozhrani tyce tak SDL (ktere umi i akceleraci zvuk, sit a par dalsich veci) je snad vsude. Jinak OpenGL a OpenAL pripadne treba Allegro taky nejsou problem.

Co se vykonu DirectX tyce, tam to hlavne u grafiky pada na tom, ze vyrobci posledni dobou na to opengl tak nejak kaslou... pripadne obcas MS prohlasi neco ve smyslu, ze OpenGL uz bude jen emulovane nad DirectX vrstvou a to je pak jasne, ze vyrobci nebudou zkouset stesti.

Pripadne pokud na to nekaslou vyrobci, tak to mrsi vyvojari tim, ze pisou tezce neefektivni kod, ale podivejte se treba na ID Soft (Doom3) nebo Unreal. Tam s pouzitim OpenGL dosahli v linuxu obcas i vyssiho vykonu nez pod Windows, takze ono to jde a neni to ani tak tezke.

Jinak podpora multifunkcnich zarizeni se lepsi, ale dokonale to neni (snad po takovychto krocich si vyrobci uvedomi, ze zverejnit rozhrani nebo napsat drivery uz by se jim mohlo vyplatit).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bobs: tak ti teda nevim, ale hry portle na linux bezi mnohem rychleji nez ve windows, co se tyka systemovych naroku tak je linux mnohem a tim myslim opravdu MNOHEM mene narocny na systemove pozadavky.
A co se tyka Opengl a nove verze OpenAL podporovane v ovladacich napriklad creative se mi nezda ze by zaostavali za directX, spis naopak.
A hadej kolik veci ve viste je vicemene okopirovanych z Linuxu ci jinych OS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Rodney & spol: OK. Udolali jste mě. Přiznám se, že moje zkušenost s Linuxem není nikterak hluboká, takže v podstatě nemám právo na tohle téma moc žvatlat.... ;-)
Počátkem roku plánuji na doma sestavit nový počítač, tak jej vybavím jako jediným OS Linuxem a tak poznám jak se dneska věci mají v reálu.... :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ad OpenGL: Situace u ATI (pod Fedora core 6): bud pouzijete open source ovladace a mate AIXGL akcelerovany desktop - pak ale zapomente na Unrel a spol a smirte se s obcasnymi problemy s prekreslovanim etc. - anebo jdete do fglrx proprietarnich ovladacu od ATI, ktere jsou sice super na hry, ale nepodporuji AIXGL, prestavaji podporovat starsi HW; pokud pouzijete Xgl akceleraci desktopu, tak to sice funguje lepe nez opensource a AIXGL, ale zase prestane fungovat 3D akcelerace...

U Nvidie je to sice trosku lepsi, ale kdyz nic jineho, tak jste nuceni pouzivat beta verze ovladacu...

Intel je na tom sice s ovladaci asi nejlip, jenze zas nema HW s poradnym vykonem.

Summary: OpenGL je sice hezke, ale ani jeden z majoritnich hracu ho nepodporuje tak jako WinXY s DirecX...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to: Bobs
Skutecne potrebuji urednici ve vlade DirectX a 3D karty a podporu oskliveho hardware?

Osobni pouziti: Chci si hrat? - PlayStation, Xbox, Windows...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To: Bobs
OpenGL a OpenAL podle me v nicem vyrazne nezaostava.
Podpora Nvidie pro Linux je velmi dobra, podpora Intelu je velmi dobra (pravda, ti maji slabsi hw), podpora ATI je trochu horsi.
ID Software nazorne dokazuje, ze argumenty o tom, ze se pod Linuxem nedaji delat hry jsou mylne a zcestne - jejich hry casto chodi pod Linuxem lepe nez ve Windows. Znacne mnozstvi DirectX her pro Windows lze provozovat pod Cedegou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vy jste hnupi, vy linuxaci. Ja pouzivam linux uz leta, ale vidim uplne jasne, ze multimedia ok nejsou (a problemu se najde vic, i kdyz to treba neni primo vina linuxu, proste tam jsou). OpenGL... njn, a co? Vzdyt se v tom neda poradne programovat. Zeptejte se grafiku.

A o OpenAL slysim poprve tady. Nebude to treba tim, ze jeste neni nikde implementovany? A co aplikace? Podporujou to? Proberte se, jste jak maly decka. Je potreba, aby se tohle sjednotilo a rozchodilo. Nepral bych vam treba zazit moje martyrium s USB Audigy 2 NX a 5.1 zvukem... Ve Windows - hadejte. Co video streamy z webu? Novej flash?

Nesnasim fanatiky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, zapomnel jsem taky, jak jsem mohl vykrvacet u rozchozeni 3D akcelerace u notebookovy ATIny, kdyz jsem nechtel kompilovat jadro.

Uz vidim, jak francouzsky patrioti zaplacou nad naklady na servis. Nedej boze, aby si tam hodili neco, co nema faktickou primou podporu. A Mandriva teda taky neni zazrak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

lada1234: Mno OpenAL (je to "OpenGL pro zvuk") je implementovane na windows i v linuxu, Creative ho treba podporuje na windows primo ve svych driverech.

V OpenGL se DA programovat. A hlavne existuje spousta knihoven ktere to jeste vic usnadnuji a jsou prakticky vsude (vcetne Windows.. libglu, libglut, sdl).

Takze implementace a sjednoceni knihoven pro multimedia davno neni problem.

Co se problemum s instalaci driveru pro Ati nebo Audigy2 tyce.. nadavejte vyrobci, to neni problem API v linuxu, to je problem driveru. Ja vam taky v WinXP najdu hardware, pro ktery se jaksi nikdo neobtezoval upgradovat/napsat ovladace.

Co se pluginu pro novy Flash tyce.. zase nadavejte vyrobci, ze ten linuxovy dodava se zpozdenim a zabugovany (to je Adobe, kdyby ste nevedel a ten plugin uz existuje).

No suma sumarum, na to ze v linuxu delate nekolik let toho o problemech v teto oblasti moc nevite, sou totiz uplne nekde jinde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 Marsik: No jen klid :))) Creative sice ma OpenAL driver ale pokud vim jako alternativu normalniho driveru a sama rika ze je ten pro experimentatory a neni urcena pro produkcni stroje. Pro jiny HW pokud vim tenhle "standard" neexistuje - ci maximalne jen v emulaci coz je samozrejme jen vysmech...

ad OpenGL: no kdyz se v tom tak dobre da programovat proc to nikdo nepouziva?:)) A odvolavat se na stare programy psane v dobe kdy byly tahanice o DirectX neni zrovna moc argument. A navic je to samozrejme jen jedna mala firma (ano, uz nejakou dobu mala bezvyznamna firma a jen JEDINA)... To je realita.
A to ze standard OpenGL je zoufale zastaraly je opravdu hodne znama vec.

Takze implementace a sjednoceni knihoven JE problem. Jednoduse jak protoze koncepty jsou stare a HW omezene, tak samozrejme i protoze ze to mozna nejak bude fungovat v jedne distribuci a jedne verzi. V dalsi uz ne. To je taky dost znama vec. Bohuzel rozdilnost distribuci ktera je propagovana jako ta "prava svoboda linuxu" podobnemu projektu utne zobak driv nez se narodi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rozdilnost distribuci? Na teto urovni zase tolik rozdilu neni. Filesystem Hiearchy Standard dodrzuji vicemene vsichni, posixove API je taky vsude a linuxove jadro je vsude linuxove jadro.
Co se lisi a mohl by byt problem, je system rc skriptu (u ovladacu by to problem byt nemusel, u nejakych demonu uz by se do toho museli vlozit spravci jednotlivych distribuci).

OpenGL neni zase tak zastarale, porad se vyviji (posledni verze s podporou shaderu: OpenGL version 2.1, released on August 2, 2006). Je tam videt jista setrvacnost, ale to je prave otazkou toho, ze se masove nepouziva a netece do nej tolik penez. Jenze v pripade, ze se rozvine trh s hrami na libovolnem unixu, kde DirectX nikdy nepobezi.

Pokud chcete ucelenou multimedialni knihovnu, ktera neni experimentalni tak sahnete po SDL (a ta je ve vsech dulezitych distribucich).

Proste jedine co brani vyvoji her pro linux je ochota spolecnosti se do toho pustit (a presvedcit tim dalsi vyrobce k napsani driveru). A ID3 muze byt mala firma, ale ma velky vliv na inovace v herni scene (FPS od Carmacka byly vzdy necim prulomove).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

lada1234: zkuste si prosím příspěvky po sobě přečíst, takový projev hovoří sám za sebe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OpenGL - je nutné si uvědomit, že tento standard byl vyvinut pro profesionální grafiku, kde nemá konkurenci. Jeho vývoj není tak překotný jako u DirectX, ale o tolik pozadu také není.

Nevím jak vy ostatní, ale v mém počítači je GeForce 5200, která nahradila Matrox G550 (před tím G450) a po novém roce pokud se náhodou uvolní nějaká koruna si chci koupit GeForce 7600 pro AGP. Na to, abych měl v PC nejnovější grafický HW, který podporuje nejnovější DirectX nemám a tudíž mě ani nevzrušuje to, co umí navíc oproti OpenGL.

Mám pocit, že vývojáři DirextX, potažmo grafických akcelerátorů a her, kteří běží v závěsu jsou daleko před možnostmi většiny uživatelů.

Pravý důvod toho, proč není více komerčních her pro Linux není ani "roztříštěnost platformy" ani nepodpora DirectX, ale prostá nedostatečnost uživatelské základny, pro kterou by se vývoj her vyplatil. Naštěstí uživatelů (a tedy i hráčů) Linuxu je čím dál víc a je tedy možné, že tento trend se změní. Osobně bych to přivítal a ačkoliv zdaleka nemám na hry tolik času jako kdysi, stále si rád posedím u Civilization nyní 4, nebo nějakého hutného RPG.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Corwin a Marsik: Zda se, panove, ze jste me nepochopili. Opakuji to totiz vsude a stale dokola:

1) To, ze nektere problemy linuxu nejsou vinou linuxu samotneho, je sice pro linux polehcujici okolnost, ale nic to nemeni na faktu, ze jej kvuli tomu casto nelze pouzit.

2) Firmy, ktere se rozhodnou linux nepodporovat tak jako (rekneme) Windows, k tomu maji duody.

3) Vse je o penezich. Ja jsem clovek, ktery se uz s linuxem na univerzite vyblbnul dost a tehdy ho to casto i bavilo. Nicmene, ted uz na nem potrebuju pracovat a ne vzdy mam chut a cas se v nem neustale vrtat. Pochopte uz konecne, ze nekteri lide jsou jen uzivateli a ne hackery. Potrebuji, aby jim system praci usnadnil a ne pridaval.

Ja napriklad si sve vyladene Kubuntu nebo Sarge kamkoliv prinest nemuzu. V praci napriklad pouzivam slozita excelovska makra. Openoffice mi jsou na houby a myslet si o tom mohu cokoliv. To je realita. Setkavam se s autocadovskymi schematy. Muze linux za to, ze jimi v nem nepohnu? Nemuze. Muzu za to ja? Nemuzu. Kdo za to muze? To je v tuhle chvili jedno, ja potrebuju pracovat. A muzu si myslet, co chci. Cesta linuxu je pomala a my musime doufat, ze jednou to bude jinak. Ale urcite to nezmenime tim, ze budeme sefovi nutit linux, kdyz je to nesmysl.

Treba jednou dospejete a budete uvazovat racionalneji. Sen je krasna vec, ale realita se toci kolem realne uzitnosti. Spousta vyvojaru opensource chodi kazde rano do prace prgat pro hnusne closed-source producenty. Muzou si myslet, co chteji. Jist potrebuje kazdy a idealy ho nenakrmi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

lada1234: Kazdy den chodim do prace spravovat komercni servery a programovat firemni (asi i komercni) aplikace. Odpoledne, kdyz zbyde cas a chut pisu ovladace do kernelu nebo jine open-source veci. Nevim co je na cemkoliv z toho co delam spatne? A z jakeho snu bych se mel probudit? ;-)

Oboji delam rad a kvalitne. Open-source mozna lepe, protoze nemusim plnit terminy a nekdy hure navrzeny kod i smazu a prepisu znovu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dalibor: Asi jsem se spatne vyjadril. Ja nemam nic proti vyvojarum OSS, naopak jim fandim. Tohle mela byt pouze reakce na zealotismus, se kterym se casto v diskuzich tykajicich se linuxu setkavam. Nesnasim fanatiky. Ja linuxu take fandim (a pouzivam ho, napr. zrovna ted), ale nejsem slepy a vidim i jeho zapory. Prave proto, ze uz jsem asi dospely a musim s PC take pracovat. A sam jiste vite, pokud uvazujete strizlive, ze situace jeste neni idealni.

Uz k tomu nemam vic co dodat. Linuxu zdar!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Preco ten typek co letel do vesmiru (Ubuntu) nezafinancuje vyvoj nejakej AAA hry?

AD Francuzko, Linux na desktop, celkom odvazne rozhodnutie, ale o serveroch je zname, ze jeden admin je skopny obsluzit cca 3x viac Linuxovych serverov ako Win serverov.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

lada1234: v mnoha věcech s tebou souhlasím, nepostavil jsem se tomu co říkáš, ale jak to říkáš. To že by tu byli nějací fanatici, ať z jedné, nebo druhé strany jsem si nevšiml, diskuze je celkem věcná a k tématu.

Ano Linuxu chybí podpora výrobců HW, Linuxu chybí podpora výrobců komerčního SW, který se etabloval v profesionální a poloprofesionální oblasti (Autodesk, Adobe, atd.), ale jediná cesta, jak to změnit je, že i přes tyto "nevýhody" začne Linuxu používat čím dál více "běžných" uživatel (třeba pro jiné výhody se svobodným SW spojené), čímž vznikne na tyto výrobce tlak. Nic samozřejmě nebude ze dne na den, ale situace se lepší a první vlaštovky tu jsou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi oba pouzivame uplne jiny Linux :-)
Videostreamy z Webu bezne pouzivam nekolik let, stacila jednoducha trivialni instalace mplayerplug-inu (skoroo ve vsech repozitarich). Nove flashe ? Ale plugin uz prece je u Adobe nejaky cas ke stazeni (i kdyz v tuto chvili jen betaverze).
To, ze nechapete programovani pod OpenGL je jen vas problem. Mnoho lidi jej chape a vznikaji hry - nektere i komercni. Mohli bychom pokracovat ve vyvraceni mytu a nekterych nesmyslu, ale asi to nema smysl...Vas problem, ze nevite...
Co je problem, uznavam, byvaji treba ovladace k nekterym novym zvukovym kartam. Vznikaji s urcitym zpozdenim - bohuze se to da tezko ovlivnit, kdyz vyrobce (Creative) na Linux kasle.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja uz to tady nechci nijak moc pitvat, takze kratce:

Corwin: Dobre. Ja jsem chtel vicemene jen naznacit, ze je to dnes u linuxu trochu zacarovany kruh. Spousta veci chybi, proto se malokdo odvazi byt tou prvni vlastovkou a jit do toho.

lada1234 (druhy): Bavil jste se nekdy s nejakym profi programatorem 3D grafiky? Vite, jak je ktery jazyk komfortni pro vyvoj? Mate predstavu, v jakem mnozstvi vznikaji hry pro OpenGL oproti DirectX? Nebo jen bezhlave strilite od boku? To, ze vam na linuxu vse funguje, neznamena, ze to funguje i mne. A to je prave jeden z problemu.

Tak! A uz koncim.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pardon, predchozi prispevek byl od nick mm2klokan :)
Jinak si vyprosuji, aby me zde nejaky hosik nazyval div ne uhrovitym studentikem. Pohybuji se v praxi 15 let. Krome toho, ze nesnasim fanatiky, nesnasim take lidi, kteri generalizuji podle sve vlastni subjektivni zkusennosti. Potrebujete Excelova macra, ktera OOo nezvlada ? No a co ? Pouzivejte Excel, potrebujete Autocad ? No a co ? Pouzivejte OS na kterem bezi. V zadnem pripade ale nepomlouvejte platformu, o ktere toho zas tak moc nevite (jak vas usvedcuji vase prispevky). Nemuzeme za to, ze jste ve virtualni realite, kde ani neumite prehrat videostream z Webu :-)
Pokud bych takto uvazoval ja, mohl bych psat uplne stejne traktaty na tema, proc jsou Windows uplne nanic, kdyz nesplnuji to co ja potrebuji. Ano, ja s Linuxem pracuju, ja jeho pomoci vydelavam penize...Pochopte, ze nejake reci o jeho nepouzitelnosti me vzdycky docela pobavi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, ze _vam_ ve Windows vse funguje, neznamena, ze to funguje i mne.
Pohybuji se mezi programatory dnes a denne. Vim velmi dobre, jak je to s tim, kdyz si nekteri stezuji na to, ze se s nejakym toolem tzv. "neda pracovat". V 90% pripadu prijdu na to, ze za tim je jen lenost. OpenGL je profesionalni nastroj jako kazdy jiny. Vy jste ani nezaznamenal jeho aktualni verzi...
V OpenGL je daleko mene her z prosteho duvodu. Herni platformou jsou Windows a tam vladne DirectX primo od jejich vyrobce. Volba je pak pro vyrobce hry pmerne logicka. Ovsem najdou se i vyrobci her ponekud odlisni - treba ID Software...Jejich hry nejak zaostavaji ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prosim vas, nechme toho. Znam lidi, co pracuji pro id Software. OpenGL je oproti DirectX velmi pozadu, co se napr. objektoveho pristupu tyka. Ja tomu zase tolik nerozumim - prodavam, jak jsem koupil.

Podivejte se, na cem bezi Doom 3 nebo Half Life 2, nez tu zacnete placat.

To, ze delate X let v oboru, neznamena, ze nejste fanatik (pripadne zealot, ze). Znam lidi, co administrujou linuxove servery a take nikdy nepripusti, ze Photoshop je lepsi nez Gimp. Protoze v nem nepotrebuji pracovat. To je proste zivotni postoj. Je to marne, nebudu se s vami hadat. Zijte blaze.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jeste jednou pripomenu, ze pouzivam linux (od verze RedHat 6.0). Mam ho rad, ale vim, kdy neni vhodne ho nasadit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.