Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k „FSR4 INT8 hack“ přináší o 39 % nižší nárůst výkonu než nativní FSR s FP8

- u her s proticheatovacími ochranami si můžete přivodit problémy (např. ban), protože použití vyžaduje náhradu knihovny, která je součástí hry a jejíž identitu může hra kontrolovat

hadam ked AMD vyda oficialny rilís upravenej kniznice a podpise ho, tak solidna hra zaradi hash takeho suboru do svojho zoznamu a uz to pindat nebude

kde robim v uvahe chybu? to si tu kniznicu kompiluje doma v garazi kazdy Ferko Mrkvicka a je velka sanca ze subor bude vzdy iny?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tipnu si, ze to musi schvalit bud developer hry nebo anti cheatu. Tzn. Pokud se to upeklo a nedalo se prwdem vědět, tak se ta knihovna nemusi dostat na whitelist.

To je ale pripadna otazka casu. Mozna jsem to minul. Psalo se o dopadu na vykon. Nepsalo se o dopadu na latence. Osobne nemam s latencemi problem, ale jsou tu lide co se budou honit za lazdou ms. A uz ten nizsi vykon znamena vyssi frametime, tedy i latenci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"""Psalo se o dopadu na vykon. Nepsalo se o dopadu na latence."""

Latence nemají s upscalerem mnoho společného, to si pleteš s FG.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mas pravdu. Spojil jsem to. Ale i upscaling ma dopad na latenci byt pomalejsi uscale se primarne projevi ve vyslednem frametime

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To .dll na sobě má mít podpis. Najděte si nějaké dll od slušného vydavatel ve windows, pravé myšítko => Vlastnosti => Digitální podpisy. Např. Microsoft Corporation, Adobe Inc. apod.

Aby to bylo podepsané, musíte mít příslušný cert, kterým to při publishu podepíšete.
Autor hry pak whitelistuje firmu, nikoliv hashe. Proto funguje swap FSR/DLSS knihovny na úrovni ovladačů AMD/Nvidia.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

dobre vedet ze ide o firmu za certakom, nie hashe konkretnych suborov
tym padom by to malo byt este jednoduchsie

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V únoru jsem na diagnostiku pamětí použit Taiphon burner. Ten používá starou knihovnu Ati. Ta je samozřejmě podepsaná. Teď jsem si chtěl zahrát po pár měsících battlefield a ejhle. Knihovna byla odstraněna ze seznamu podporovaných a hrá se do minuty vypne (single player), protože ji na pozadí najde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Inu je to podobný případ jako u DLSS CNN vs TRANSFORMER.
To druhé přináší nižší navýšení výkonu, ale citelně vyšší kvalitu. - hlavně v agresivnějších nastaveních.
Odborná veřejnost se shodla, že TRANSFORMER na balanced je obrazově lepší než CNN na Quality.
U AMD bude mít příchod FSR4 do Radenonů 7xxx ještě větší přínos, protože klasické FSR3.1,,, ne že by se nedalo používat, ale v konkrétních situacích je mnohem horší než FSR4..

Dá se říci, že FSR4 hack vrací silnější RDNA3 karta zpátky do hry.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Dá se říci, že FSR4 hack vrací silnější RDNA3 karta zpátky do hry."
Na jak dlouho? Jestli s RDNA5, která bude i v nových APU pro konzole, přijde nová verze FSR(5), tak to moc veselé nebude.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jaká RDNA5?
Ty děláš jako by ty RDNA vycházely každé druhé úterý..
Karty jako 7900XT/XTX to vrací do hry na dlouho, pokud na nich nehodláš provozovat heavy RT nastavení.
Brzy vyjde balík FSR RedStone, to myslím na dlouho poslední co se chystá..
Ty jsi slyšel něco o nějaké "FSR5"???
Nové konzole jsou 2-3roky daleko. Prostě úplně časově mimo. Vůbec netuším souvislost s tématem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S každou novou generací Radeonů je ohlášená nová verze FSR a nová generace se čeká někdy kolem přelomu roku 2026 / 2027, tzn. za rok a čtvrt. To není nijak extrémně vzdálená budoucnost.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo může být..
Otázka je co kdo čeká od "FSR5"...
Další vymazlenější upscaler nebo snad MFG?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Beztak přijdou s vlastním MFG, ať srovnají krok, otázka je komu tím prospějou, honit se za bambilionem fake framů, nevím, nevím, jestli toto bude stačit a někoho to vážně tak vytrhne, mne teda ne, na druhou stranu kam to chceš posouvat, kvalita už je IMHO dost dobrá, ne, že bych tam už neviděl žádný prostor ke zlepšení, ale už to přeci jen nemá zas takové rezervy.

Asi jediné co můžeš v rámci tohoto přinést je už jen další zrychlení těch výpočtů, aby to přinešlo ještě víc výkonu bez další ztráty kvality a definitivně se mohlo dát sbohem nativu, protože z hlediska výkonu už prostě přestane dávat smysl, ale zatím nic takového nepřišlo, čekal jsem to právě už od RTX50, že přijdou třeba s nějakými vylepšenými Tensor jádry a upscaling bude přinášet víc výkonu než na RTX40, nakonec se tak nestalo a nejspíš tam teda není žádná změna, tak třeba s DLSS5 to už přijde, nevýhoda akorát bude, že z takových vylepšení už nedokážou těžit ty staré generace jako dosud.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S MFG asi přijdou, ale díky tomu, že je to z křížkem po funuse a že MFG můžeš v klidu dávno zapnout i na GTX1070, tak to asi nebudou pošetile marketingově tlačit alá "5070 je nyní rychlejší než 4090"...
Prostě to potichu přidají.

A zrychlení upscaleru.
Když máš FSR Quality v 1080p, karta počítá 720p, tak logicky ten upscalovaný obraz nebude nikdy rychlejší než kdybys přepnul nativ do 720p.
Upscaler můžeš zrychlovat tak, že jej uděláš kvalitnější a můžeš renderované rozlišení ještě snížit, tak zrychlíš upscaler.
Jinak moc prostoru není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak furt tam je dost nějaké režie si myslím, s tím Transformerem určitě, protože samotný upscaling taky nějaký výkon ještě ubere, nejspíš by se to mohlo dát ještě trochu zkrátit, kdyby se to urychlilo, ať to nemá takový dopad na výkon, tím bys taky prakticky navýšil výkon.

//edit: Aspoň teda doufám, že teď nekecám, pokud se nepletu, tak třeba 4K@Quality by mělo používat 1440p, no a nativ 1440p má rozhodně vyšší výkon, pokud vím, s tím CNN tam asi takový rozdíl nebyl, ale TM už nějaký rozdíl udělá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

CNN má náklady na režii minimální, TM jen trochu vyšší. Horší to adi bude s tím TM na starší kartě (turing), ale nemám vyzkoušeno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

toť pred týždňom si mi písal akú mám haraburdu a končí jej životnosť....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nekončí ji životnost, jen je velmi neefektivní v posledním API (7let starém), efektivní je až v tom starším (9let starém :)
FSR4, byť pomaleji implementované té kartě každopádně velmi pomůže, už jen proto, že FSR3 je prostě objektivně obrazově horší.
PS: On ten XTX se dá použít s rozumně nastaveným RayTracingem, jenže ten úbytek výkonu je tak velký, že to hrdý majitel poměrně drahé 450W megaobludy vypne úplně a prohlásí za "vadnou" technologii vykreslování, ne kartu samotnou.
V 1080p s 60fps se dá normálně fungovat i s RT, ale to skoro upočítáš i na 160-180W minikartě s nižšího mianstreamu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no vidíš a ja tie rt sračky nepoužívam nikde, je to ako psie preleštené presaturované a absolútne nereálne. Takže mi ta obstatóžna xtx poslúži ešte. Ja tie vaše píčoviny prenechám vám, hoňte si triko a ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak už jsem psal, RT má hromada lidí zafixováno jako přeleštěné a přesaturované...
Takhle už budou mít vtlučené do hlavy navždy.
Prapůvod? Cyberpunk a staré Nv dema. (rok 2020)

Máš pocit že tohle nerealisticky přeleštěné a přesaturované?

https://preview.redd.it/indiana-jones-and-the-great-circle-looks-unbelie...

https://preview.redd.it/indiana-jones-and-the-great-circle-looks-unbelie...

Je mi jasné, že ty si to nemyslíš, ale obrázek vlevo je prostě plochý, nerealisticky nasvícený, jako z DX9/11.
Samozřejmě jak jsem psal, XTX tě stála balík, tak ji prostě používej. Nic jiného s tím asi ani nenaděláš.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nie som ani zastanca RT, ani nie som proti. Ak je to v hre rozumne implementovane som za.

Problem v minulosti je ale zrkadlovo rovnaky k problemu dnes. Presne ako si uviedol ty: "Prapůvod? Cyberpunk a staré Nv dema. (rok 2020)"

Starsie hry boli velmi kvalitne "manualne" nasvietene (stalo to vela energie a casu vyvojarov), so zapnutim RT boli prelestene a presaturovane, lebo sa tou "RT" chceli nejako vizualne odlisit. Casto to bolo v RT nasvietene ovela horsie.

Terajsie hry (vyzerajuce nadherne v RT) po vypnuti RT vyzeraju ako keby ich navrhla skupinka studentov socialnych vied sledujucich vplyvanie pastelovych farieb na agresivitu hracov. Taky nemastny-neslany texturami otapetovany priestor. Bez RT je to vyrazne horsie, no s takym RT nastavenim ako je na obrazkoch si to zahra mala skupina hracov. Ale prave dej a hratelnost... je casto ta nosna cast hry.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Moc bych to nevytahoval.
Ty postnuté obrázky jsou ukázkou toho, že s tím "umělci" ještě pořád moc neumí.
A na rasterizaci už kašlou.

Zkrátka: Nejhorší možná kombinace.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ne v Machinegames s tím prostě furt neumí.
Ty hry co ze sebe sypou, na to se nedá dívat...
Teď se mi všechny střípky postupně spojily.
CD projektu s tím zas neumí, protože je všechno přeleštěné.
atd atd.
Pokud nebudem trolit, tak za mě vypadají ty screeny vpravo realisticky, tak jak je vykreslí třeba Cinebench.. Akorát tady je jich 60v sekundě a ne jeden za minutu.
Vlevo vypadají "normálně", když nemá přímé srovnání s tím, jak to vypadat má.
Tu hru jsem dohrál a nastavení grafiky v jednotlivých lokacích měnil.
Někde je rastr OK, někde PT velmi vynikne a rastr jasně ukazuje svoje limity.
Netvrdím, že by se rastrem nedaly určité lokace graficky "ušulit", aby to vypadalo víc jako PT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V původních no-Xových tabulkách je u RX 9070XT uveden výkon 97,3 TOPS v FP16. Reálně je to ten dvojnásobek. Jde o vlastní číslo, nebo si to AMD opravila? A tedy by to měla zaktualizovat u celé RDNA4.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Reálně je pravda obojí. 97,3 TFLOPS je vektorový výkon (general shading), 195 TFLOPS je maticový výkon (tensor / AI) a 389 TFLOPS je maticový výkon při použití sparse modelů / matic. Vše platí pro FP16 na RX 9070 XT. Pro kontext článku by měla být relevantní druhá hodnota.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

V textu: "Nárůst výkonu o ~11 % platí v Cyberpunk 2077 jak pro Radeon RX 7900 XTX, tak pro Radeon RX 9070 XT. Což je zvláštní."

No, podle to není zvláštní, ale logické. Zjevně je tam nějaká režie kolem transformace formátů čísel, nebo tak něco.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Převod formátu opravdu nesníží výkon 4×.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jakože výkon je "čtvrtinový" proti původnímu?
Pochopil jsem to tak, že výkon je vyšší, jenom ten nárůst výkonu je při využití INT8 o (asi) 40% nižší, než při využití FP8. Tedy místo (například, zhruba) +18 % pouze +11 %. Takže oproti nějakému základu nabude rychlost 118 % původní, ale 111 %.
Čísla jsem zaokrouhlil, ale snad jsem srozumitelný. Já tam nikde nevidím "4× nižší" (čtyřnásobně, to doufám čtu správně) menší výkon...
//kafe jsem měl, možná málo...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ach jo, 9070XT nebo 5070 Super? Nevim. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ty woe běž na hory vyvětrat hlavu :)
Víš vůbec co chceš hrát?
Zrovna z těch dvou pokud tě nemile nepřekvapí cena 5070S, vyber dle srdce, k jaké barvě tě to víc táhne :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Momentálně jsem načal Dragon's Dogma: Dark Arisen. Tak nevim, která grafika by na to byla lepší. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ta ktera jeste neni na trhu a muzes par let počkat

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Taková, jakou svět neviděl!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

počkaj, máš to v krvi. 7070 rtxaihifi sa blíži

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mě na No Man´s Sky běhá Navi2 na FSR2, je fakt, že ten engine je jako měňavka, ale na lodi sleduju, že se objekty divně promítají... celé mi to přijde divné, ale jsem konzerva :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.