Futuremark chystá VRMark pro DirectX 12
Poté, co v listopadu loňského roku došlo na vydání testu VRMark, se Futuremark rozhodl tento benchmark doplnit o třetí část, která uživateli ukáže, jak si jeho sestava vede v akceleraci virtuální reality pod DirectX 12. První loňský test, který nesl označení Orange Room, sloužil ke zjištění, zda sestava splňuje minimální požadavky pro akceleraci virtuální reality s headsety jako HTC Vive nebo Oculus Rift.
Druhý test nazvaný Blue Room nabídl detailnější a náročnější scény zaměřené ke srovnávání high-endových systémů. Jeho zvládnutí mělo indikovat dostatek výkonu pro nejnáročnější VR aplikace a patrně i pro minimální požadavky VR setů následující generace.
Třetí - nová - část se bude jmenovat Cyan Room. Využije API DirectX 12, díky němuž minimalizuje CPU overhead a umožňuje ušetřený výkon využít pro efektivnější akceleraci. I tento test bude možné spouštět jak na monitoru k testování výkonnostní stránky, tak na VR-setu k testování vizuální stránky (subjektivní plynulosti, latencí a celkové kvality zážitku).
Krom doplnění testů pro herní sestavy připravil Futuremark novinku - VRMark mobile zaměřený na mobilní virtuální realitu. Tomu samozřejmě odpovídají i adekvátně upravené grafické nároky. Test cílí na zařízení jako Google Daydream, Google Cardboard nebo Samsung Gear VR. Mimo aspekty zmíněné u desktopových ekvivalentů může být používán cyklicky pro ověření, zda se při delší VR zátěži zařízení nepřehřívá, jaká je při tomto typu zátěže výdrž jeho baterie a jak se po zahřátí zařízení bude vyvíjet jeho výkon.
Futuremark zatím nepotvrdil konkrétní data dostupnosti finální verze testů.
Diskuse ke článku Futuremark chystá VRMark pro DirectX 12