Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Gabe Newell: herní konzole Steam Box možná už za 3 měsíce, k Half-Life 3 zatím nic neřeknu

No jo, Gabe nám to řekne a Ježek minimálně 3x zopakuje to co už víme. BTW netvrdil tu někdo před pár měsíci, že bude SB postaven na Intelu i7?

Mimochodem už vyšel ten rychlejší L4D2 pro Linux?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

a richmond nám po tisící v diskusi napíše nějaký svůj blábol. prosím tě, nechceš si založit nějaký vlastní IT web a ukázat nám, že jsi ten nejlepší ze všech, tam? rád se přijdu podívat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pane Ježku, berte diskutéry trochu s nadhledem, takto si můžete pošramotit svou pověst.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pošramotiť povesť dokáže aj troll

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Neodpověděls mi na otázku - kde je L4D2?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Otázka byla řečena mimochodem, jak má člověk tušit, že je těžištěm příspěvku ? :-p

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No tak pro jistotu jsem nedostal odpověď ani na jednu...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ta poslední věta zní zajímavě :) Pořád ale nevěřím, že Valve vydá něco s tím strašným číslem 3 - to už spíš "Half-Life: The third" nebo "Half-Life 2: Just another episode" :D
Aby ale nakopli SteamBox, mohli by udělat výjimku. Věřím, že něco jako Source 2 už ve vývoji je, stavěný tak, aby běžel výborně na Linuxu, ale zachoval kompatibilitu s Windows a OSX.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

k tomu se vztahuje článek linkovaný z tohoto: "Valve chystá nový engine, pojede skvěle i na Linuxu. Bude Half-Life 3 první hrou?"

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jenomže podle tebe je skvělé všecko. Valve engine pojede skvěle, L4D2 pojede skvěle, budoucnost vypadá skvěle... V reálu je to pak blíže nespecifikovaný engine, který nikdo nikdy neviděl, L4D2 jede o 10% rychleji než na win (a to ještě porovnáváme ogl vs dx) a budoucnost vypadá s linuxem poslední rok úplně stejně jako rok minulý ;) Děláš tady z velblouda ještě většího velblouda přičemž ani sám nevíš jak na tom momentálně projekt Piston je (AMD?)... A nebo to nechceš říct :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja porad nejak nemuzu pochopit, jak chce valve donutit vyvojare, aby psali hry i pro linux ... to udelaji (nebo spise "by udelali") az/kdyby mel linux nejaky ne uplne zanedbatelny potencial pro prodej her. Brani tomu zcela jiste pul procenta linuxovych uzivatelu, kde drtiva vetsina z nich, za programy/hry nikdy platit nebude. A jestli si valve mysli, ze prinese nejakou parakonzolu s linuxem, za nejake tezke prachy s nabusenym spotrebnim HW (tezko se asi dostane se stejnym HW byt vzdalene na cenu xboxu a playstationu).
Jako vyvojar budu mit vzdy primarne windows, to je celkem jasne, nechcu se ucit nove ptakoviny na linuxu a tak to proste je. A sekundarne si zvolim co? Nejaky xbox nebo ps, kde je potencial neco vydelat nebo nejakou linuxovou steam sracenu, kde se budou hry piratit jako doposud. Prece domena konzol pro vyvojare je hlavne to, ze se tam hry piratit jednoduse nedaji.
Prece by musel byt ten vyvojar totalni pitomec, aby venoval more casu do prepisovani hry na platformu, ktera ma pet a pul uzivatele, kdy drtiva vetsina si nikdy nic nekoupi a vetsi pulka z toho zbytku si to stejne nekde ukradne ....
Ale mozna jen valve fabuluje a ve skutecnosti ta konzola bude jen klasicke PC s windows ala HTPC (male, tiche) na hry. Rekl nekdy valve, ze v konzoli bude linux? Neuvedl jenom stream klienta pro linux a novinari se nejak nedovtipili, ze by mohl byt linux i na te konzoli?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak jak to popisuješ, to skutečně smysl nedává, takže to bude muset mít nějaké ale. Já si myslím, že to ale bude spočívat ve vlastní verzi linuxu, kterou bude steam neustále uzpůsobovat tak, aby na ní běhaly i hry určené pro windows. Něco jako cenega. Ze začátku stačí pár oblíbených titulů, a postupně budou motivovat vývojáře i k vývoji čistě linuxových her.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Cedegu a podobné věci vůbec není potřeba - místo DirectX se použije OpenGL, místo DirectCompute se použije OpenCL a podobně. Prakticky pro každou MS knihovnu existuje alternativa. (ostatně wine a cedega právě mapuje volaní DirectX do OpenGL). Pokud je aplikace dobře navržená, pak portování na linux není nijak složité.

Navíc dle únorového výzkumu steamu má linux 2% zastoupení http://store.steampowered.com/hwsurvey http://www.root.cz/zpravicky/linux-ma-na-steamu-2-podil/

A to že linuxáři nejsou ochotní platit je také fáma. Podívejte se na statistiky Humble Bundle https://www.humblebundle.com/ Linuxář zaplatí v průměru více (linux $9,46 vs. windows $6,11)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli se pouzivaji nejake MS knihovny, tak je jenom otazka casu, nez to MS zatrhne.
A s tou nahradou prostredi je to naprosta blbost, vyvojari delaji hlavne v directx, protoze je to patrne daleko pohodlnejsi a navic to bezi i na xboxu a nejspis bude i jednodussi portace na ps4 ... nikdo nebude delat v necem horsim, aby prodal o dve stovky her navic .....
Sak cas ukaze, vyvojari budou vzdy v prve rade podporovat konzole, pak windows a pak dlouho nic ...... a az pak nejaky linux nebo mac.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nepoužívají MS knihovny - mapují volaní knihoven.
Právě že teď se dost přechází na OpenGL (především OpenGL ES) protože funguje všude - Windows, iPhone, Android...všechny konzole, linux MaxOC

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dříve se OpenGL nepoužívalo, protože oproti DirectX bylo v herních potřebách pozadu. Ono ani původně pro hry nebylo určeno. V posledních letech to ale dohnalo. A protože se jedná o standard, který funguje skoro všude, na rozdíl od DirectX, je pro vývojáře výhodné na OpenGL přejít.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Plus budou mít dobrou průpravu pro WebGL (OpenGL vykreslované v Canvas a ovládané pomocí javascriptu), pravý nástupce za flash (hry). Bude se ale muset zapracovat na ovladačích, především AMD.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Humble Bundle neni zrovna dobry priklad...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

+1

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jo, jenomže těch 2% platících v PRŮMĚRU o třetinu více jaksi zer dne na den nemůže dohnat o třetinu méně platící windowsáky (s nadpoloviční většinou) ani kdyby se na hlavu postavilo...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Naštěstí vše, co jste napsal, je naopak. Stačí se tomu trochu věnovat a zjistíte opak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vývojáři už píší hry pro Linux. Např. pro Android.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak souvisi vyvoj v jave pro android s linuxem?:o)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

OpenGL, vole.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Že Linuxáci nechtějí platit, to je mýtus. Mýtus ideální pro takového trolla, který Linux nikdy nepoužíval a jen drží na živu podobné smyšlené kraviny.
Nikdy jsem si nekoupil hru. Býval jsem bezcitný pirát.
Když se objevil Steam pro Linux (resp. když začala beta), říkal jsem si, že aspoň to L4D2 (jakožto první porovanou Valve hru) si povinně koupím. Tak to začalo. Po pár měsících mám knihovnu napelněnou. Celkem je to asi 40 her, z nichž drtivá většina má (nebo bude mít) podporu Linuxu.
Nikdy dřív by mě nenapadlo za hru zaplatit, ale když je to pro Linux, krást to nebudu. Hrdě tak mohu říct, že veškerý nativní SW v mém PC je legální

Jsem tak platící Linuxák, nastane kvůli tomu ve vesmíru nějaká fatální chyba? Mám OS zadarmo a tak jsem automaticky chudák co nezaplatí za nic? Pokud si tohle někdo myslí, tak se k Linuxu nemá ani co vyjadřovat, protože vůbec nemá tušení, jak OpenSource filosofie funguje a proč je to vlastně zadarmo :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To zkus vysvetlit RMS a jeho followerum:)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ne, já to vysvětluju tobě :) To ty tu píšeš lži.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jiste je, ze kdyz ta konzola bude drazsi nez soucet komponent v normlanim obchode, tak si to nikdo nekoupi .... a pokud to bude "dotovane" a bude to stat pulku, tak tam hned pujdou windows a kopy her;) .... a protoze to bude opensource bez nejakych ochran, tak aby se vyhnuli tomu, ze to nekdo pouzije jenom jako PC, tak to proste dotovane nebude, bude to drahe nebo nevykonne, nejspis oboji a navic drazsi nez konzole od MS nebo Sony ..... sak uvidime za pul roku, az vyjdou

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tohle snad neni pravda ... nevím, co to tady zkoušíš. Neustále uhýbáš od tématu, odpovídáš na něco jiného.
Na to, co píšeš se ani odpovědět nedá, protože to nedávají smysl. Takže vlastně jsi vyhrál. Můžeš si připsat do kalendáře další úspěšný trolling a pak si jít dostavit ty bávovičky na písek.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

RMS? tak ty ses vazne mimo. co ma RMS co spolecneho s placenim za software?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

GPL nezakazuje platiť za SW keby mu platenie za toľko vadilo tak to asi zakázal nie?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

tak tvoje hysterie je docela zabavna :-D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A proč by vývojáři neměli psát hry pro Linux? Multiplatformní enginy jsou dnes naprosto běžné (už kvůli portaci mezi konzolami a PC) a díky Steamu který tu platformu prakticky sjednotí to nebude žádný velký problém nebo navýšení nákladů.

Rozhodně nechápu na čem se zakládá tvoje tvrzení, že by většina uživatel Linuxu za hry neplatila. Opravdu by mě zajímal tvůj myšlenkový pochod kterým jsi k tomu dospěl.

Právě naopak, např. akce typu Humble Bundle jasně ukazují, že uživatelé Linuxu hry nejen nakupují (pokud mají co), ale také platí nejvyšší částky. Ostatně na samotném Steamu zastoupení uživatel hrajících na Linuxu velmi rychle dohání počet hráčů na Mac OS X a počítám, že nebude trvat dlouho a Linux Maca předběhne (což trošku nekoresponduje s "údajným" procentním zastoupením Linuxu mezi OS a tvrzením, že Apple "ovce" jsou zvyklé cálovat prakticky za vše, takže ať si to každý přebere jak chce co z toho vyplývá).

Navíc např. prodej hry Defender's Quest ukazuje, že už nyní Linuxáci představují zajímavou skupinu v prodejích (více viz zde: http://goo.gl/jOaN6).

Zkrátka i ve spojení se Steam Boxem má Steam a hraní na Linuxu pěkně našlápnuto a počítám, že někteří se brzy nebudou stačit divit.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Zkrátka i ve spojení se Steam Boxem má Steam a hraní na Linuxu pěkně našlápnuto a počítám, že někteří se brzy nebudou stačit divit." ..... to uz slysim v ruznych obmenach uz tak 15 let:)

Nemyslim si, ze by HALOOO prodej prvni hry na nejake platforme, neco ukazoval;)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No nevím, on ten Humble je totiž jaksi pro Linux hráče nejvýhodnější. Co si budem povídat - hry jsou v bundlech postarší takže je zde velká šance, že tu či onu hru Win a Mac useři vlastní delší dobu. Cenově bundly taktéž nezastupují veškerou cenovou škálu jako třeba Steam nebo AppStore takže tvrdit, že Linuxáci platí nejvíc bych opravdu omezil jen na Humble. Spíš bych se podíval na hry, které táhnou, resp. ty, kterých se prodá kvantum (evergreenem jsou každoročně sporty, nfs, call of battlefeld :), warcrafty/starcrafty atd.) a tam už to pro linux dobře nevypadá už jen díky chybějícím nativním hrám (blizzardům ovšem nedělá problém se na imho nejbonitnější "ovce" zaměřit a nabízet jejich hry v ten samý den jako win verze)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tvůj komentář je jako obvykle mimo. U Humble Bundle každý platí částkou dle svého uvážení a uživatelé Linuxu platí dobrovolně nejvíce, to je prostě fakt.

Podívat se na hry "které prostě táhnou" zatím jednoduše nelze, protože jejich nabídka pro Linux se limitně blíží nule, čili jaksi není co srovnávat. Na rozdíl od toho díky Steamu už nějaká srovnání dostat můžeme, protože všechny hry dostupné pro Linux jsou zároveň dostupné i pro ostatní platformy - a jak už jsem zde psal, Linux na Steamu velmi rychle roste.

Jinak já sám vlastním řadu her pro Windows které bez problémů hraji na Linuxu díky Wine, ale žádná statistika uživatelů Windows her přes Wine neexistuje, takže i z toho pohledu je Steam velmi zajímavá platforma pro získávání statistik.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, pro neandrtálce jsem zcela jistě mimo ;) Dovolím si otázku: Kolik linuxáků si koupilo bundle a kolik jich zaplatilo silně nad průměrnou sumu, která ten průměr může hodně nabourat. Proto je mimojiné vhodnější statistika třeba na tom Steamu, kde se tohle jaksi nabourat nedá ;)

To, že se o Linux vývojáři AAA titulů zajímají stále stejně je taktéž poměrně slušným ukazatelem - ať už v negativním (serou na ně) tak pozitivním (netrpělivě čekají na steambox nebo ouyu). Záleží na tom, jak se na to podíváš... Ad "rychle roste" - tak zatím jde o konverze her, které pro Linux nebyly k dispozici, ale budiž (nepočítal jsem to, ale když začínal tak bylo kl dispozici kolem 80 her a to jsem počítal i datadisky a jestli jich za měsíc přibylo 20 tak to přeháním).

Tak on třeba ten Humble prodával Limbo, který jel přes Wine a být to na Steamu tak to jsou pěkný prasata protože prodávat hru jakože nativně pro Linux a pak dostat pc verzi, která jede přes Wine by ve mě opravdu seriózní jednání neevokovalo ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A jinak nevím co nechápeš na té první části - zkrátka trh her pro Linux zdaleka není tak nasycen jako ten na Win takže berou prakticky všecko co jim je nabízeno. Je to jako tenkrát džíny za těžký bony...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, trh her na Linuxu rozhodně není nasycen (další argument pro perspektivnost této platformy). Já sám se počítám se mezi tyto uživatele Linuxu, kteří nakupují hry (nejen) na Steamu, ale rozhodně to neznamená, že bych koupil každou píííííp, naopak, pečlivě si vybírám.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nojo, ale to nejste tedy moc perspektivní zákazník a vzhledem k tomu, že takových jako vy je na Linuxu podle mě většina, tak ani ta platforma jako taková moc perspektivně pro pííííípoidní vydavatelství nevypadá. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jak na tebe působějí hry na Steamu přes wine na Macu? Také neseriózně?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Žádnou takovou nemám a ani bych si nikdy takovou hru nekoupil. To už radši nabootuju do Windows než abych platil za nekvalitní "port" ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hm a zcela teoreticky, nemůže být náhodou za vyššími dobrovolnými platbami lidí z řad Linuxáků to, že na rozdíl od nich měli Windowsáci více možností za co utratit svůj "měsíční rozpočet na zábavu" a tak jim na tohle Humble-Bundle zbylo míň (statisticky měřeno a statisticky se tutíž projevilo)?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

S tím by se dalo souhlasit, kdyby lidé měli běžně doma škatulku s nápisem "Na hry," do které by si každý měsíc odkládali peníze a ty vždy za hry utratili.
Já tedy nikoho takového neznám, domnívám se tedy, že se spíše jedná o určitou morální vlastnost uživatelů svobodného softwaru.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jj, přesně takhle to IMHO je. Nevím proč Neandrtálec vidí jen a pouze Humble když pcčkáři mohou nakupovat krabice v klasických obchodech nebo na jiných ekvivalentech Steamu. Nemluvě o tom zdržení - třeba já mám teď nabízený Beat Hazard Ultra koupený na Macu už z minulého roku za plnou cenu a těžko si ho tedy budu pořizovat znova za cenu stejnou nebo vyšší...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Milé BTJ.
Názory zamindrákovaného exota jako jsi ty naštěstí nikoho nezajímají, takže se to Valve pravděpodobně povede.
Už jsem tě to tady jednou psal - ne, ty nedostaneš od Microsoftu vyznamenání - i jim jsi už teď k smíchu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V konzole bude linux, ale podle všeho bude možnost nainstalovat i windows. Otázkou teda je, jestli by se jednalo o dual-boot, nebo jestli prostě hry na Steam Boxu nebudou potřebovat OS. Při druhé možnosti by to zkrátka byla otevřená herní konzola s možností nainstalovat libovolný OS - vlastnostmi by se jednalo o nejlepší konzolu na trhu, protože žádná z nové generace nemá možnost instalace OS. I kdyby ji měl zatím neohlášený Xbox mít, bude stejně omezený jen na Win8).
Při jednoduché architektuře by portování byla hračka a při otevřené platformě by se to vyplatilo i pro relativně malou skupinu zákazníků. Kromě toho že se na konzolách normálně platí licenční poplatky jenom za to, že tam hru může dev. vydat, např. na xboxu musí vysolit jednorázově 40 000$ pokaždé když chce vydat update. Svobodný vývojář si sakra rozmyslí, jestli na takové platformě vlastně chce něco vydávat.
Jinak tohle by byla spása pro všechny hráče kteří nechtějí živit herní PC (z jakéhokoli důvodu - spousta hráčů se toho bojí protože se prostě nevyznají), ale nemají zájem o Kinect a podobné ptákoviny které MS a SONY hráčům cpou do krku dvoumetrovým trychtýřem. Casual hráči se stejně rozutíkávají k tabletům a hardcore hráči o to prostě nestojí. A právě hardcore hráči jsou největší tažná síla co se týče prodejů SW na jednotlivých platformách. Jediné co by Steam musel udělat je zaujmout tyto hráče na současných uzavřených platformách, protože si myslím že spoustu vývojářů už dávno zaujal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Soucasne konzole jsou dotovane ... pod tim si predstav, ze na nich tolik neryzujou a ryzujou z prodeje her. 40k$ je podle me uplny nesmysl ..... podle me tam funguje system jak na marketu nebo steamu, ze MS ma nejake procenta z prodeje a ne, ze se plati jednorazove, mozna je tam ta moznost zaplatit nejaky baksis a pak uz ne procenta, ale dost pochybuju.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Myslim si, ze k tejto debate by sa oplatilo hodit nejake statistiky z torentov, kolko je tam hier pre widle a kolko pre linux aby bolo jasne, ktoreho uzivatela to taha viac na ktory smer (kto je teda ochotnejsi platit za tovar).
Ja osobne ak by som uz bol firma, urcite by som si zvazil, ked na ktorom poli kolko zoznem a hlavne kolko do toho musim vlozit. Teda urcite ma nezaujima ci je nietko MS pozitiv, FOS alebo XOS, proste kolko na tom mozem trhnut. Linux (ale ja xy_BSD) je momentalne hladne po hrach a tak da sa to vyuzit spenazit (a ak teda niekto ma potencial/knw-hw aby to vyuzil nie je problem).
Rozdiel medzi PC s linuxom alebo MS ci BSD operacnym system nie je ziaden po HW stranke rozdiel je iba ten SW.... (prirovnam trochu od veci ale predsa: auta jazdia po ceste, ale nie vsetky iba na benzin, niektore na naftu , ine lpg a dalsie na CNG, zacina sa aj na elektrinu. ale co tento auto cirus zenie dalej je podpora. Teda keby nebolo kde natankovat nejazdili by vobec a teda vyrobca by nemal dovad ten ci onen zazrak vedy ponukat. A za vsetky opat boli peniaze a iba púre peniaze)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neřekl bych že Steam tohle celé dělá kvůli tomu, že by si řekli, že na tom nějak extra vydělají. Samotný vývoj a konverze na linux je spíše bude momentálně stát více než kolik současní linuxáři dokáží zaplatit.
Celé tohle začalo pokud se nemýlím příchodem prvních info a beta verzí win8, u kterých Steam, ale i někteří další vývojáři hlasitě protestovali proti čím dál větší uzavřenosti win systému. To vyústilo právě v tu podobu, že se Steam rozhodl zainvestovat a podpořit otevřené Linux systémy s tím, že by mohl padnou jeden z výrazných důvodů proč lidi používají windows - tedy hraní her.
Dá se říct, že se tady schyluje k "válce" mezi otevřenými standardy (linux, OpenGL, OpenCL...) proti uzavřeným systémům (Windows, DirectX, CUDA...). A vzhledem k tomu jaké boty poslední dobou Microsoft vyvádí tady je skutečná šance pro větší prosazení Linuxů, čemuž taky napomáhá fakt, že čím dál více hlavně Evropských státu/měst/obcí přechází, či uvažuje o přechodu na OpenSource.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.