GeForce 9600 GT v testech na internetu
Kapitoly článků
Na úvod musíme zmínit jednu „novinku“ přehledu testů. Po krátkém zvažování jsme se z něj rozhodli vyřadit stařičký 3D Mark 06. Tomuto testu jsou již více než dva roky, segmentem grafických karet se mezitím prohnalo několik generací a výsledky tohoto testu již naprosto nekorespondují s realitou a používají se pouze ze setrvačnosti do doby příchodu 3D Mark Vantage. A to ani nemluvíme o jisté kontroverznosti, která jej provází od začátku, zkrátka v době DirectX 10.1 grafik tento benchmark nemá již co říci, daleko zajímavější nám přijdou výsledky z her běžících na nejnovějších engine, ať již Quake Wars (nejnovější Carmackův iD Tech 5), Bioshock + Unreal Tournament 3 (dvě variace na téma Unreal Engine 3, v případě Bioshocku radikálně modifikovaném), nebo supernáročné Crysis. Pojďme se tedy vrhnout na reálné herní testy nejnovějšího přírůstku rodiny GeForce 9.
Call of Duty 4, Quake Wars
|
Call of Duty 4 v podání serveru The Tech Report není nové GeForce nijakým vážným problémem, s maximálními filtracemi to s odřenýma ušima půjde i na třiceti palcích, v 1920×1200 pak zcela bez problémů. Oba základní Radeony HD 3800 zůstávají s velkým odstupem vzadu.
Quake Wars má engine výrazně méně náročný, zde oba Radeony novou 9600 GT celkem dohánějí, nárůst v SLI je i zde poměrně výrazný a v tomto případě nedochází k jeho propadu v 2560×1600.
Call of Juarez, BioShock
|
Francouzský Clubic testoval mimo jiné dva DX10 tituly. Call of Juarez je prozměnu spíše doménou HD 3870, i stará GeForce 8800 GTX si vede lépe, ale v případě 9600 GT to opět řeší SLI (schválně, kolik z vás o něm přemýšlí? :-).
Populární BioShock není pro 9600 GT problémem, opět si zde však vedou lépe spíše karty ATI a také samozřejmě GeForce 8800 GTX. S vyššími rozlišeními ztrácí 9600 GT ve srovnání s Radeony více.