GeForce FX 5800 má jen 4 pipeline!
Tento objev učinili na The Inquireru a co víc, dokonce jim to podle jejich slov potvrdila sama nVidia! GeForce FX 5800 tedy nemá 8 pipeline a jednu texturovací jednotku k ní, ale 4 pipeline, každou se dvěmi texturovacími jednotkami (i když takto jednoduché to také není, ale o tom až příště).
V některých případech je však GeForce FX schopna opravdu pracovat tak, jako by skutečně měla 8 pipeline (tedy zpracovat 8 pixelů v jednom průchodu). Jde o tyto případy: z-rendering, stencil operations, texture operations a shader operations. Prý pouze při color+Z renderingu se chová jako 4pipelineová. To je sice pěkné, ale lidé z The Inquireru se poptali mezi vývojáři her a ti jim sdělili, že dnes prakticky všechny hry využívají color+Z rendering!
Připomínám, že toto není první vlastnost GeForce FX 5800, u které nVidia nehrála narovinu. Protože však jde o velmi důležitou záležitost, ještě se k ní příští týden vrátím s informacemi ohledně vnitřní architektrury, které jste ještě určitě nečetli!
Diskuse ke článku GeForce FX 5800 má jen 4 pipeline!