Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k GeForce GTX 750 možná není DirectX 11 kompatibilní

Takže si to shrňme:
1) Máme testy s 8xAA, ve kterých se grafika adekvátně škáluje vůči ostatním
2) V nabídce ovládacího panelu chybí vynucení 8xAA

Co z toho rozumný člověk vyvodí? No přece "GeForce GTX 750 možná není DirectX 11 kompatibilní"!

Už jsem to psal u předešlého ohledně CSAA - doslovný příspěvek na fóru vypadá takto:
"I verified with our SOFTWARE(!) team and indeed CSAA has been removed from Maxwell GPUs. Any mixed GPU systems that have both a Maxwell and an older NVIDIA GPU (i.e. Kepler) will also not display CSAA modes."

U CSAA se ještě dalo uvažovat, že to má nějaký hardwarový podklad, ale vážně - u MSAA jsou testy, o kterých sám víte...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Aneb co bychom neudelali pro ctenost...at zije bulvar. :-)

Staci si jen vybrat firmu, ktera nam neni sympaticka, a je to... :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu se škáluje adekvátně? Zatímco s AA 4× je relativní náskok vůči GTX 650 Ti vyšší než bez AA, tak s AA 8× je oproti zmíněné kartě naopak nižší. Což nejsou hodnoty, ze kterých by se daly dělat jakékoli jednoznačné závěry ať v jednom nebo druhém směru - jediné, co se z toho dá usoudit je, že se chová jinak. Jestli je to rozdílnou architekturou, nebo použitím jiného režimu AA, se z toho skutečně vyvěštit nedá.

Pokud se obecně ve hře zvolí AA 8×, tak hru od hry může být použit jiný režim od MSAA přes několik kombinací MSAA s CSAA, kombinací MSAA s SSAA, případně i FXAA / TXAA… Že se po nastavení AA 8× ve hře "něco zapne", není garancí toho, že bylo použito právě MSAA 8×, takže z toho opět nelze dospět k jednoznačnému závěru.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Jak se projeví nekompatibilita s DX kromě toho, že možná nepůjde zapnout vyhlazování, které karta možná neumí? IMHO se jedná o pokus nafouknout bublinu.

Jen tak dál DIITe.....

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Nechci se přímo zastávat tady pana kriminálního živla, ale pokud nVidia tvrdí, že karta podporuje DX 11 a ono úplně ne, tak to není od nVidie moc košer.
Nicméně jako potvrzení spekulace bych viděl raději něco solidnějšího než jen možnost nastavení v klikátku od driverů. Tohle může být nějaká prvotní indicie, ale postavit na tom článek?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tento pohled beru, ale jde mi o to jestli bude i jiný dopad než, že nepůjde nastavit to či ono vyhlazování.

Kompatibilita DX má IMHO význam zejména ve smyslu "hry pro určité DX poběží/nepoběží na tom či onom HW" a proto mě zajímá jestli se ta nekompatibilita projeví jinak než nenastavením vyhlazovaní. Zejména jestli je možné, že nějaká hra nepůjde spustit..

Za Cimrmany máš+ :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

prakticka stranka zakopaneho psa? ano ve specifikacich k DX se asi i pise ze pokud ma karta splnovat jejich specifikaci tak musi umet to a tamto, ale budme soudni, opravdu si nekdo mysli ze kdys Microsoft napise do specifikaci DX12 ze karta musi mit ruzovej design chladice, tak ze to necemu pomuze? vyhlazovani urcite nepatri ke stezejnim funkcim DX a zrovna u GPU kategorie "skoro lowend" je to opravdu smrtelne nepostradatelne ze neumi nejake vyhlazovani XYZ

pise se tu o naprosto nesmislne banalite ktera zajima ve vsi skromnosti asi jen par nerdu kdesi na forech, a nadruhou stranu se tu vubec nepise o podstatnejsich problemech se kteryma se "oba" tvurci dnesnich dedikovanych hernich VGA potykaji

ja myslim ze tohle Nvidii urcite polozi a zkrachuje..... tak jako jiz nekoliksetkrat v minulosti :D

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia tuto grafickou kartu prezentuje jako produkt na úrovni nedávného high-endu, GeForce GTX 480. Pokud toto konstatování z výkonnostního hlediska přijímáme, pak je myslím zcela adekvátní situaci upozornit i na to, že na rozdíl od GeForce GTX 480 nepodporuje řadu režimů anti-aliasingu. Právě kvalita obrazu byla důvodem, pro který si GTX 480 získala oblibu.

Zrovna u karty nižší výkonnostní relace je překvapivé, že vypouští ty režimy anti-aliasingu, které jsou nejméně výkonnostně náročné a které by mohla zvládat (CSAA + MSAA 8×) a namísto toho vrací pomalý 8×S, který má vyšší výkonnostní nároky než oba předešlé dohromady.

edit: tak nevím, proč se mi u několikátého příspěvku, na který reaguju, zobrazuje "hlasovali jste -1", když jsem ho nehodnotil... jdu to nahlásit :-/

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

spis jim porad at tohle nesmyslne hlasovani +- odstranej uplne, je to naprosto k nicemu a o prinosnosti komentare to vypovida kulove :)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

I o téhle možnosti jsme mluvili. Jsou ale i jiné. Každopádně stávající stav, kdy je možné kupříkladu založit X účtů a z každého hodnotit (vím o expertech, které mají víc než pět účtů a tohle dělají), není dobrý a víme o tom.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zkuste také zauvažovat o nějakém zvýraznění nepřečtených komentářů. Osobně hlasování používám také jako označení, který komentář už jsem četl, na některých webech (root, abclinuxu) hned vidím, které komentáře na stránce přibyli od minulé návštěvy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

psal jsem jim 10.2.:

> zajímalo by mě [..]
> - slibované zvýrazňování nových příspěvků

Odpověď přišla 26.2.:
> Prozatím nemáme stanovené datum.

Chtěl jsem, aby se u příspěvků zobrazovalo "normální" datum, tj např "18.3.2014 - 12:04" namísto současného "před hodinou". Odpověď "Při najetí myši na tento údaj se zobrazí přesné datum v tooltipu". Což je uplně (s prominutím) na hovno.

btw: pro zobrazení normálního data stačí do adblocku přidat pravidlo na blokování adresy "http://diit.cz/sites/default/files/advagg_js". Ovšem kdo ví, co dalšího pak nefunguje, i když mě funguje "všechno".

Takže si nic moc dalšího neslibuju.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Logujte jednotlivě všechna hlasování - username, timestamp, ID komentáře, a zda plus nebo mínus. Pak můžete automatizovaně hledat podezřelé korelace. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud je to skutečně tak, že 8x karta nepodporuje, tak se prostě nemůže tvářit, že je DX11 kompatibilní, ať už jse součástí specifikace DX11 cokoliv, i třeba růžový chladič. Můžeme tu diskutovat o oprávněnosti zařazení 8xMSAA nebo růžového chladiče do specifikace, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat. Microfost udává, co je DX11 a co není, tuším, že proto, že to vymyslel a plno lidí (myslím tím vývojářů) to používá a spoléhá se na to, že daný hardware splňuje určité požadavky.

Mimochodem, přesvědčil byste podobným způsobem policajta, že vaše auto má sice propadlou technickou, ale je vlastně úplně v pohodě a nějaké voloviny typu vůle řízení vám nepřijdou důležité, protože vy s tím autem jezdíte jen rovně?

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

Nemluvě o to, že MS si specifikace DX zase až tak úplně nevymýšlí, ale konzultuje to s předními výrobci karet i s předními vývojářskými studii.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

s vyrobci karet nic nekonzultuji, spoluprave probyha s tvurci specifikaci karet, tedy AMD a Nvidii ktere si zadne karty nevyrabi

s prednimi vyvojarskumi studii se konzultuji krapet jine faktory nez je vypsani textovich specifikaci AA, mimochodem nekolik tech studii patri primo Microsoftu

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

No dobře, měl jsem na mysli výrobce grafických herních akcelerátorů, tedy čipů, a vyjádřil jsem se nepřesně. Omlouvám se.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Řekl bych, že to srovnání mírně kulhá. Nepodpora něčeho z DX vás neohrožuje na životě, vůle v řízení za jistých okolností ano. Tedy pokud nejste příznivec zelených nebo červených, aby vám u takovéhoto článku prdla cévka ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To je typické omlouvání chyby relativizováním problému. DX je technická norma, takže nesmyslný požadavek na kartu typu růžové PCB se v nich samozřejmě neobjeví. Pokud je tam požadavek na nějakou úroveň aliasingu, má to obykle dobrý důvod. Je sice pěkné, že u her to nikoho netrápí, ale kartu nemusím používat jen pro hru. Karta může sloužit třeba pro výstup TV grafiky. Kdyby Nvidia osekala antialiasing z 8x jen na 4x, bylo by to dost vidět, už takhle jsou s aliasingem při některých scénách problémy.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

to neno omlouvani chyby, to je zdeleni meho nazoru na naprosto nepodstatnou zalezitost

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pochopil bych, kdyby jste napsal. No pokud se to potvrdí, tak nesplňuje. Mě ale absence této funkce nechybí(nepoužívám jí). To by byla dle mého korektní reakce na článek. Dokáži si totiž představit, že mnoha lidem to opravdu nemusí vadit. Důležité ale je, aby si toto dilema mohli položit než tu GK koupí, a ne když už jí mají doma. To je totiž dle mého jádro pudla.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

doted tu drtiva vetsina i zdejsich diskuteru nevedela jake ma DX11 presne specifikace a ze tam neco jako AA je zahrnuto, a vlastne drtiva vetsina i zdejsich diskuteru presne specifikace jednotlivich DX nezna ani ted, takze jak pak asi vypada informovanost vsech zakazniku daneho produktu a jak jim dana ficurka schazi?

jen pro predstavu verejne dostupne specifikace DX na strankach Microsoftu jsou asi tak jednou detetitisicinou toho co je ve specifikacich pro vyvojare :D

proste humbuk kvuli jednomu hovinku od stenatka civavy v rohu Vaclavaku

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

na zive.cz apod. mozna, ale tady?...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

kdyby o nepodpore daneho AA nepadla zminka na oficialnim foru a nechytl se toho nektery z autoru novinek, tak otom zde ani nikde jinde nepadla ani carka, a to se bavime o lidech kteri ty karty testovali pro recenze a meli by mit tyhle veci prolezle a nastudovane, a videl jsi snad doted ze by se v nejake recenzi GTX750/750ti nekdo zminil ze ty karty neumej dane AA? a ted si vem jak jsou v tomto ohledu asi tak informovani bezni ctenari servru jako je Diit, kteri se radi k nerdum, toliko asi tak k te informovanosti :)

nebo ty znas vsechno ohledne IT (velice rozsahlej obor) a jejich specifikaci, certifikaci a podobne? ja se teda priznam ze ackoli jsem vyvojar her, tak presne specifikacie DX, OGL a dalsich APi proste neznam a to ikdys mam nektere z nich kompletne v dokumentacich pristupne, i to ze je urcite AA v certifikaci pro DX na HW jsem doted nevedel, proc taky, je to pro me jako uzivateli i vyvojare naprosto nepodstatna informace?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Promiň, ale tenhle způsob argumentace je mimo. Pokud by se ukázalo, že nepřítomnost podpory MSAA 8× není bugem v driveru, ale vlastností architektury, pak bez ohledu na znalosti či neznalosti diskutujících jednoho českého serveru nepůjde o DX11 kartu.

Bagatelizovat jádro problému znalostí uživatelů je čistá demagogie. Právě proto, aby se řadový uživatel mohl orientovat v technologických požadavcích her a v technologické výbavě hardwaru, existují standardy jako DirectX, z jehož čísla uživatel pozná, jaký soubor technologií je podporován, aniž by jednotlivé technologie musel podrobně znát. Dokud to takhle fungovalo, nemuseli uživatelé podrobnosti specifikací znát. Pokud to fungovat přestalo, je třeba je s tím obeznámit.

Pokud tohle téma považuješ za natolik nepodstatné, jak uvádíš, pak mi není jasné, proč mu v diskusi věnuješ tolik času a obhajuješ Nvidii jako bys předpokládal, že její hardware skutečně MSAA 8× neumí, když to zatím není potvrzené.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

jde oto ze MSAA je soucasti specifikaci DX vpodstate na oko, hra s DX ti pojede jak s tim tak bez toho

dalo by se vlastne rici, ze zadna z her co kdy vysla pod hlavickou nejakeho DX, tak nikdy 100% nepodporovala dana DX, ba dokonce ani z 50%, ano tak obsahla DX jsou a hry vyuzivaji sotva 30-40% jejich featur, takze prestaneme od teto chvile oznacovat hry ze spadaji pod dana DX? protoze vlastne nesplnuji specifikace Microsoftu, a narovinu nesplnuji to ani hry vydane Microsoftem samotnym :)

je tu nejaky majitel VGA s GM107, aby se nam k tomu vyjadril jak strasne mu to schazi? ja ac mam GTX750Ti v jednom exemlari v testovaci masine tak nejsem reprezentativni, tedy muj nazor se nepocita

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Chceš říct, že pokud nepoužiji ve větě přechodníky, tak věta není česky, protože jsem nepoužil všechny možnosti, které čeština nabízí?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Musím říci, že jsem nikdy nepřemýšlel o tom, jestli grafická karta, která deklaruje podporu nějakého stupně DX, musí podporovat celý stupeň, nebo třeba jen část (a jakou?). Jirka1 tu psal "DX je technická norma...", ale pokud bych DX opravdu bral takto, pak by karta plnou podporu určitého stupně DX mít nemusela. Výrobek totiž mohu navrhnout i tak, aby vyhovoval třeba i jen části některé normy a samozřejmě to pak musím deklarovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"...existují standardy jako DirectX, z jehož čísla uživatel pozná, jaký soubor technologií je podporován, aniž by jednotlivé technologie musel podrobně znát." Silně pochybuji, že nějaký běžný uživatel zná, jaký soubor technologií je podporován, natož aby je znal. Zde prostě platí, že vyšší bere :) Prostě 11 musí být "lepší" než 10, no né? ;)
"Pokud tohle téma považuješ za natolik nepodstatné, jak uvádíš, pak mi není jasné, proč mu v diskusi věnuješ tolik času a obhajuješ Nvidii jako bys předpokládal, že její hardware skutečně MSAA 8× neumí, když to zatím není potvrzené." Také se divím, že tomu věnujete už druhý článek během dvou dní, když to, jestli skutečně MSAA 8x neumí, není potvrzené.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Zdá se že netušíte kolik bije, Norma je soubor vlastností, nařízení či omezení. Pro laika stačí když je produkt označen že normu plní. Pokud neplní normu v nějakém bodě, musí to být na obale či v dodané dokumentaci zcela jasně a nezaměnitelně vyznačeno. Jinak by se to dalo brát jako klamání zákazníka, a je mi jedno zda se tu bavíme o GK NV nebo o GK AMD, či jakýkoli produkt jakéhokoli výrobce. Sakra tady bych čekal jednotu názorů!! Všichni jsme v konečném důsledku zákazníci a pokud by nás mohli výrobci ochcávat a přitom jim to procházet, tak to povede k situaci že se budou normy obcházet čím dál více. Důsledek toho bude že to odskáčeme jako zákazníci my všichni.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

V předchozím příspěvku píši jen a pouze o mých pochybnostech, že běžný uživatel zná, jaký soubor technologií je podporován a že zde se řídí obecnou povědomostí, že čím vyšší číslo DX, tím je "lepší". Nijak nezpochybňuji standard DX. A v dalším příspěvku, který je nyní těsně nad výše uvedeným (http://diit.cz/clanek/geforce-gtx-750-directx-11-msaa-8x/diskuse#comment...) vlastně píši totéž, co vy.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

smazat

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz si zakaznik za neco zaplati automaticky ocekava ze to jeho naroky splnuje, kdyz ale vyrobce lze ma pravo byt nasrany, proto ak se u Maxwell-u potvrdi jenom softwarova emulace a i to jenom casti specifikace DirectX 11(o 11.1 a 11.2 nema smysl rozvadet) ta firma je z kola důvery a tim padem i nakupu jednoduse ven. Co se tyka ty reklamni vety ze nejaka usmudlana GTX 750Ti ma nahradit GTX 480, tomu bych neveril i kdyby mi dali pusu na celo.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Co se tyka ty reklamni vety ze nejaka usmudlana GTX 750Ti ma nahradit GTX 480, tomu bych neveril i kdyby mi dali pusu na celo."

To nevim, clovece, ja tam nikde nevidim, ze by tato karta mela nahradit GTX480, pouze se srovnava s jejim vykonem.

Ale pokud te irituje (nebo kohokoliv dalsiho), ze si nVidia dovoli srovnat svuj aktualni produkt se svym starsim produktem, tak jim to napis...treba uz to priste neudelaji. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.