GeForce RTX 3000 bude 1. září jen ohlášena, nikoli vydaná
10. / 11. srpna zveřejněný odpočet, který Nvidia lákala na 1. září, neodečítá dny, hodiny a minuty do vydání GeForce RTX 3000, ale skutečně jen do jejího představení. Podle informací webu VideoCardz plánuje Nvidia ukázat karty, zveřejnit parametry a avizovat oficiální ceny Founders Edition.
Na samotné vydání, po kterém by následovaly recenze a dostupnost novinek, si budeme muset počkat. Teprve po ohlášení 1. září totiž bude následovat akce pro novináře, na níž Nvidia pod NDA karty podrobně představí tisku. Až tomu bude následovat poskytnutí vzorků hardwaru, na kterém budou připravované recenze. 1. září by nicméně měly být představené GeForce RTX 3090, GeForce RTX 3080 a padla i zmínka o GeForce RTX 3070.
GeForce RTX 3090 ponese 24 GB paměti GDDR6X osazené na 384bit sběrnici. Jádro GA102 nabídne 5248 stream-procesorů (předběžná informace). GeForce RTX 3080 vznikne rovněž na velkém jádru GA102, které však bude mít snížen počet aktivních stream-procesorů, nejspíš na 4352. Paměťová sběrnice bude zúžena na 320bit a osazena 10 GB paměti GDDR6X. Až GeForce RTX 3070 by měla nést menší jádro zakončené čtyřkou (GA104), které bývalo u dosavadních generací používané na osmdesátkové modely. Očekává se přítomnost 2944 stream-procesorů, ale ostatní parametry známe nejsou. Odhadovat lze 8 GB paměti GDDR6X na 256bit sběrnici.
Použitím většího jádra GA102 i na GeForce RTX 3080 buďto znamená, že si chce Nvidia zachovat odstup od konkurenčního hardwaru (nechce, aby se mezigeneračně přibližoval jejímu high-endu), nebo může souviste se zvěstmi o jádru GA103 s 320bit sběrnicí, o němž se nakonec přestalo mluvit. Jednou z možností je, že z nějakých důvodů nedošlo na jeho výrobu a Nvidia se rozhodla místo speciálního návrhu jádra čistě pro GeForce RTX 3080 použít ořezané GA102.