Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k GeForce RTX 3070 Ti 16GB se odsouvá na leden, 3090 Ti a 3050 cílí na 27. ledna

To by ma zaujímalo akí inginieri navrhujú názvy graf. kariet. Bol problém pomenovať RTX 3080 12 GB ako RTX 3085 a RTX 3090 Ti ako RTX 3095? Plus slabšia GK (RTX 3070 Ti) má viac VRAM ako lepšia. Novšia a výkonnejšia RTX 3080 má menej VRAM ako staršia a slabšia RTX 2080 Ti, ktorú nahrádza? To je logika... U RTX 3080 ("first edition") mohli nechať aspoň 352b/11 GB ak už nedali 384b/12 GB.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Heh.
Nenapadlo by mě, že si někdo dokáže stěžovat na příliš srozumitelné a logické názvy grafik :-D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Toto se Nvidii strašne nepovedlo.
Aby graficka karta alá 3070 (super) měla víc pamětí než 3080 Ti ? ...
Todle od samého začátku špatně navržená řada.
Tady jim AMDéčko vyfouklo rybník a velikost Vram má odstupńovanou logicky.
Nejvyšší třída16Gb, střední 12Gb, nižší 8Gb.
Jde vidět že často už se dostáváme na hranu 8Gb zvlášt u Warzonu kde lidem po pár hodinách hraní padne 1/3 fpsek a pomůže restart hry.
Dnes už bych si do svého kompu nekoupil grafiku pod 12Gb Vram.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Odfláknutá hra není dokladem, že se zvedají požadavky na velikost VRAM.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

řekl big programátor :D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No já programovat umím :) A ty?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ak to ide bez problemov na 16GB Vram, nemusi to byt dokaz odflaknutej hry

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dobře udělaná hra umí spravovat zdroje tak, že v ní nejsou propady výkonu a hráč to vizuálně nepozná. Ne, že se veškerý obsah (textury, objekty) nahraje do VRAM. Je zajímavý, že různý FPS a open world hry, který vypadají lépe nebo stejně si vystačí klidně i se 4 GB.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jedna věc je, pokud karta s menší kapacitou paměti vykazuje nižší výkon nebo nižší stabilitu FPS.

Něco jiného je, pokud dosahuje stejného výkonu, ale po určité době běhu hry začne docházet k propadům. Taková situace už tu jednou byla (viz níže), mohl za to memory management ovladačů a opravit to nebylo nijak triviální.

V prvním případě uživatel v grafech recenzí vidí, co kupuje. Ve druhém se karta v recenzích chová normálně (protože žádné testovací timedemo neběží tři čtvrtě hodiny), ale na hry použitelná není.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jo a dokonale napsana hra v assembleru pobezi ve 4K i na Pentiu 2 a Raspberry Pi 1. Kdezto spatne udelana hra s "pixel art" grafikou ktera pripomina neco z 90tych let, dnes potrebuje 4G RAM, quadcore a 1G VRAM. Realita je, ze z tech prvnich uvidis nula nula nic, pricemz tech druhych bude jen pribyvat.

Tudiz, muzes narikat ze hry nespravuji prostredky dokonale - a i kdyz mas pravdu, z hlediska uzivatele to zmeni prd, do budoucna se ty naroky budou stejne jen zvysovat. Nvidia tu jednu stranku - VRAM - u generace 3000 celkem jednoznacne posrala.

Stejne je to cele spis akademicka debata...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

sorry, kdysi uz u nVidie podobnej problem byl a se hrou to nemelo co delat, byl to problem maly pameti a driveru.. dlouho to tehdy resili.. nezpomene si nekdo co to bylo za grafiku??

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zkus si vyhledat zkušenosti hráčů s touto hrou a pak zjistíš, že problémy má každý. Buď to je teda tím, že všechny grafické karty a všechny drivery jsou špatné a že mají málo VRAM, měli by mít 16 GB nebo ještě lépe 64 GB, protože prostě to je nejlepčí.. a nebo to je prostě debilně udělaná hra :)

A nejen s touto hrou, tvůrci CoD jsou roky známí tím, že na to serou. Podobně jako Ubisoft a další. Jsou to ždímačky na prachy kde se kromě hry kupuje i herní obsah v podobě úplných blbostí (případně je hra v základu zdarma).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Byla to GeForce 8800 GTS 320MB, po delším hraní docházelo v různých hrách k propadu výkonu oproti 640MB verzi a vyřešeno to bylo v ovladačích snad až po třičtvrtě roce, v době kdy se karta už neprodávala.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

je jedno jestli je to odfláknuté, nebo to má jiné důvody
to na faktu nic nemění, pokud budu mít dostatečný množství vram tak se problém neobjeví nebo až po takové době, že reálně to skoro nenastane
ale koupit si dneska 6GB kartu a nadávat jaký jsou herní vývojáři patlalové, že se jim to tam nevejde mi nepřijde okey
neříkám, že je to dobře tohle chování/trend, ale když hra má větší rozpočet než 3Ačkové filmy a dělá na tom 1000 lidí tak už se musí dělat kompromisy, to není jak v 90kách, kde to dělali samí borci na koleni v pár lidech a dalo se to uřídit pár schůzkama

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vývoj software má nějaká pravidla a je to úplně stejný jako před 30 lety, požadavek na hardware má odpovídat náročnosti daného titulu. Pokud je porušíš ať se jedná o cokoliv, dopadne to špatně. Je úplně jedno jestli to vyvýjí malá nebo velká firma a jak velký projekt to je. Kompromisy se dělat musí vždycky, rozdíl je v tom, že je někdo dělá adekvátně a druhý ne. Marketing těchto problémových her stojí klidně 5x více než jejich vývoj. Oni na to v té celé hiearchii kašlou záměrně, prostě stačí, aby to nějak jelo.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

K jaké grafické kartě bude RTX 3050 výkonem nejblíže ? (odhadem) předchozí generace GTX 900/1000 díky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Díky asi jsem přehlédl.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.