Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k GeForce RTX 3090 mířila na 8K: V AC Valhalla nedá 60 FPS ani ve 4K

Ta grafika nevyzera vobec nejako uchvatne, takze to bude skor naprd optimalizacia.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Koukal jsem na první stream od Agraela z AC Valhalla, on má RTX 2080ti a měl problém udržet 60fps v 1080p na high nastavení. Takže si dovolím říct že ta hra má velmi špatnou optimalizaci, snad jednu z nejhorších co kdy assassin hra měla.
Např. mu ta hra vůbec nevyužívala grafiku na 100%, využití létalo nahoru dolů jak se mu zachtělo a to působilo každou chvíli propady fps.

Mimochodem zkoušel to ve 2k na low a stejně se na těch 60 nedostal, ta hra je rozbitá.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

také to může být způsobeno,že nestíhá procesor pokud GK nejede na 100% neviděl jsem video,ale již jsem se s tím setkal

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Že by to nedával i9 9900k? Tak to by ta hra taky musela být dost nanic optimalizovaná kdyby brala tolik CPU. A nebo to je tím že vlastně AC Valhalla je má Ryzen jako "sponzora" např logo ryzen je na první načítací obrazovce tak možná že týpci z Ubisoftu testovali jestli hra jede dobře na sestavě s ryzen 3950x a jela na tom v pohodě. Jenomže jaksi 16 jader je něco jiného než osm u i9 9900k a vážně si nemyslím že by hra vypadající jako AC Valhalla měla mít tak obrovskej nárok na výkon CPU aby pro 60fps nestačilo 8c16t. Neviděl jsem žádnou ultrapokročilou fyziku kterou by musel CPU počítat že by to mohlo brát tak obří výkon v porovnání s jinými hrami.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale tento test nejni s RTX 3090
Jinak něco podobného bylo u Kingdom Come Deliverance zde https://www.youtube.com/watch?v=Pu6EXiPDR3c
v čase cc 6:00

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

I kdyby to nejak sponzorovalo AMD, tak optimalizovat hru na 3950X je nesmysl, AMD nejvic prodava 6 a 8mi jadra. Mate nejspis pravdu v tom, ze je to proste spatne optimalizovane (nebo vubec).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

CPU se mu flákal ještě více.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano optimalizace = snižování detailů.

Vývojáři poskytnou max možné a hráč si může ubrat detaily a přizpůsobit se výkonu svého HW i svému požadavku.

Ta hra je technicky na výši a je to jednoduše titul s vysokými požadavky.

AC minimálně od Unity patří mezi nejnáročnější tituly vůbec. Už Origins karty kolem 1080Ti nedají konstantně ani 60FPS ve FHD v max. detailech. AC:V posouvá vizuál zase dál a náročnost se dala očekávat.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ty trolle, takze ked vyrobca hry vyda patch a pak vyjdu este nove ovladace na GK a oboje zdvihne vykon v danej hre, tak podla teba dojde k znizeniu kvality obrazu? Preco zo seba tak casto musis urobit curaka, ked uz ti to trollenie stejne nikto nezere. Ani tu, ani na PCT ani na SH?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak napr. AC:O ja mam na max detaily, 4K rozliseni na GF1080 a

1) Ta hra vypada krasne, specialne nektere pohledy na tu krasu ostrovu pri zapadu, mazec. A ani zalezitosti z blizka nejsou spatne, textury a shading pohodicka.

2) Beha mit to ~30FPS bez vyraznejsich propadu, coz pac je to single hra je to solidne plynule a hratelne. Akorat v cutscenach z nejakeho duvodu ty same NPC co se v boji pohybuji naprosto plynule se sekaji.

AC:V podle videi vypade jeste o chlup hezceji. A vyuziva uz odzkouseny engine, takze bych nerekl, ze je to spatnou optimalizaci, spis proste ty naroky jsou vetsi. Take je otazka jestli treba nebylo zapnuto nejake krvave AA, coz na vhodnem 4K monitoru je k nicemu a akorat to posila vykon do rite.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten test je 3 dny starý a oficiální ovladače vyšly včera...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mate pravdu. Podle prvniho obrazku testovali na 457.09. Ale na forech Nvidie jsem zahledl zminku, ze vcerejsi 457.30 snizi FPS o 10...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

It`s meant to not be played. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to je dobry.. s 457.09 budou nVfans picovat, ze to neni fer, protoze se nepouzil posledni driver..

s nejnovejsim 457.30 by zas picovali, ze to neni fer, protoze se pouzil driver, co je znamej propadem vykonu ve valhalle.. ((:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/game-ready-drivers/13/407202...

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Holt to jsou ty kvalitní drivery...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Podle obrázků je ta 2080Ti testována s nějakým 12jádrem

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pridam treti fakt: Huang zase kecal. :-)

Jinak ale je to detail, kdo ma dneska 8K a hlavne kdo ho potrebuje. Jina situace je u 4K, nicmene vcera jsem za nadsazku "1080p musi stacit vsem" posbiral radu minusu, dnes se ukazuje, ze jsem mel zase pravdu. ;-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ja sa priznam, ze som ta pluskoval.
Mam doma FullHD monitor a GTX1080 a zial na viac nemam, pre mna je top high-end kupeny nedavno,
Nechapem, ako niekto moze dat peniaze za kartu celu vyplatu, resp. este viac ako vyplata.
Ja by som bral tiez 4k monitor s HDR a RTX3090, ale muselo by to byt max. do 500 Eur.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja mam 32" monitor 4K s HDR. Vyslovene na hry to nicemu nevadi, ale jinak nedoporucuju. Male skoro neviditelne pismo, Windows si s tim plne poradit neumi a spousta programu nepodporuje zmenu DPI (meritko). Na 32" nema smysl vic nez QuadHD.
Takze pokud ti jde o bezny monitor k PC, tak 32" 1440p mas maximum a to se cenove da a tim padem ti staci i RTX 3070 nebo za par dni nastupujici RX 6800 bohate.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V práci mám 38'' monitor a tam bych rozhodně nic jiného nechtěl, jako návrhář DPS potřebuju mít na jedné straně schéma a vedle toho mít návrh DPS. Ještě by se mi chvilkama hodil ''3.'' monitor pro datasheety součástek. Na hraní je to ale úplně jiná, na závodní simulátory by se ten 38" hodil, ale na klasické hraní ? Tam osobně preferuju klidně FullHD, ale s vysokýma FPS a ideálně G-Sync/Freesync. A na těch cca 100-140 FPS ve FullHD mi bude na ultra bohatě stačit klidně i ta zmíněná 3070 nebo 6800 a to ještě naprosto s přehledem. Samozřejmě, na FullHD hraní mi bude stačit klidně i 1660 Ti, ale k čemu po tom mít 144Hz monitor, když mi pojede třeba na 60-75 Hz při spuštěné synchronizaci. Takže protentokrát opravdu souhlasím, FullHD stačí valné většině lidem, 2K monitorů je poskromnu, tam to utáhne i 3070 a na 4K ta 3090 stačí. 8K ? Sakra .. neznám nikoho, kdo by takový monitor nebo TV měl nebo potřeboval (a to znám dost fotografů, kteří pracují na 4K a 5K)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ok, 38" plus specializovana prace - jasne to chapu samozrejme.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak úplně nevím proč by měl mít návrhář PCB další monitor na datasheety součástek. Pokud daný partnumber nemáš v knihovnách tak si to na základě datasheetů vytvoříš. To děláš před nebo při kreslení schématu. Při routování využíváš datasheety minimálně, maximálně pokud je tam uveden doporučený layout. Tak proč další monitor? Osobně bych si sebral i ten tvůj 38", protože je to zbytečný luxus pokud tedy nenavrhuješ 12ti vrstvé desky veliké jako deska stolu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Až 8 layer DPS s 8core ARM CPU a DDR IV RAM, Při routování datasheety prakticky nepoužíváš, ale při zakládání reuse bloků a celkově rozmístění součástek je u specifických součástek daný layout jakožto optimální řešení z pohledu EMC a kolikrát i doporučené rozteče stitching VIA, apod. Mimo to, že samotné knihovny kupované nemám takže si je definuju sám a je fuk jestli je to 780 pin BGA nebo 2 pinový kond. Samozřejmě, dělat jde i na 17" monitoru, ale vzhledem k tempu, které na vývoji máme, ten 38" monitor za luxus nepovažuju, naopak je to nutnost. Další rozdíl je v softu. Eagle vynechám, to je trash jako prase a Altium se ovládá poněkud jinak. V Mentoru používám DX Designer a PADS Layout, kde se mi vyloženě hodí mít vlevo schéma a vpravo desku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A já to šudlám na FHD 24"... teda mám tam hozenou ještě po "ukončeném" kolegovi druhou 24", ale stejně si to raději vytlačím a případně si čárám "odpadní" produkty na papíry. Díky GK a možnostech vstupu/výstupu mám primární IPSko a sekundární vyblitý TNko a musím tak "nelogicky" jezdit myšou napravo, abych se dostal na levý monitor. No co už, na tempo tu takový tlak není :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jak jsem teď na HomeOffice tak tě naprosto chápu, doma dělám na 25" FHD páč jaksi nemám u PC místo, abych si tady vzal tu ultrawide obludu. Co používáš za soft ? :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tady frčí altium. Není to moje 100% náplň práce, ale teď řekněme, že ano. Byli tu přímo kresliči, ale ti byli taktéž zredukováni a člověk, co více méně všechno kreslí, teď nějakou dobu koronoval a ještě bude po-koronovat.

DPS jsem kreslil jinak naposledy asi před 10 lety a za tu dobu se všelico změnilo. Navíc to byla spíš analogovina a teď hezky šup rovnou do BGA (i když to je zatím sprosté slovo pro výrobu, tak tu mám LQFP obludy) a budou tam i diff. páry, tak jsem na to zvědavej, jak moc mi to bude asistovat. Dle všeho se mám připravit na pravidelný palebný útok technologů a výroby, zatím jen přikyvovali. A myslím, že už jsem narazil i na pár bugů altia, ale všechno v mezích zákona.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Když si správně nastavíš pravidla tak by se ti měly ty diff. páry teoreticky routovat souběžně a DRC by tě nemělo pustit je zaroutovat špatně, spíš si spočítej impedanční přizpůsobení těch netů a nastav si je do pravidel a hlavně s diff párama počítej při PCB specifikaci při odesílání výrobci, ve standartu jsou větší tolerance a impedančně přizpůsobené DPS mají ty tolerance užší, ještě záleží co routuješ, protože třeba klasické LAN konektory (RX, TX) pokud od toho neočekáváš vysoké rychlosti, můžeš kolikrát zaroutovat prakticky bez impedančního přizpůsobení, u RAMek je to jiná liga, tam už řešíš nejen impedance, ale hlavně zpožďovačky signálů. Klasické LQFP IO se routujou bombasticky. Každopádně máš v rukách velmi silný (ne-li nejsilnější) soft na trhu, který má takřka nekonečné možnosti. Hodně štěstí kolego. :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No, čeká mně na téhle první desce obojí. Jak ethernet, tak RAMka. Ono je zatím úspěch, že se součástková základna ustálila a ví, co tam teda chtějí použít. Altium rozhodně není špatné, ale je tu lehce chaotické prostředí a moje "znalost" starých prostředí lehce narazila. Asi nejvíc "hi-tech" byl nějakej prehistorickej cracklej PADS na škole, ale to je fakt fůra let, možná bych ho někde v archivu u sebe doma našel, ale v současné době to bude hodně vousatá věc (to bude tak 2005). Pak byly už jen takové lehčí nástroje typu DipTrace, na kterém mně neskutečně deptala jedna věc (kterou pak asi vyřešili).

Mezitím jsem nekreslil, studoval a tam jsem myslím nakreslil jen jednoduchou DPS v eaglu. Tohle bude daleko veselejší.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vám nefunguje změna pořadí monitorů ve Win, nebo používáte jiný OS, kde to nejde?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Změna pořadí funguje, ale když chci primár ten před sebou a sekundár (kde je jen spodní lišta) vedle, tak to musí být takto. A sedět na okraji stolu se mi nechce (tam je ten "pravý" monitor. Jináč kdyby to TNko nemělo tak vyblitý barvy a nulovou polohovatelnost, tak bych si ho jako primární klidně dal.

Jinak než jsem zjistil jak k tomu donutit widle, tak jsem do toho málem hodil několik imaginárních "widlí".

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No vidíte, a já si myslel, že tohle funguje všem, nebo že myslíte něco jiného.
https://www.youtube.com/watch?v=hsprAt6HJ6c

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aha, tak tohohle jsem si buď nevšiml, nebo to přišlo s updatem. O tomhle kotrmelci jsem nevěděl, provedeno, funguje, děkuji :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Rád jsem pomohl :) . Funguje to už dlouhá léta.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

x let mám 1440p 27 palců, a wokna si s tím poradí. stejně jako teď na 4K 43 palců.
Absolutně žádný problém. AC Origins na 4k ve 30fps a HDR perfektní. A ano, na asasíny nepotřebuju 60fps a střílečky už moc nehraju.

Ale tomuhle rétorickéu cvičení, "všem stačí 1080p na 2č palcích", tomu fakt nerozumí.

S tímhle přístupem ještě máme máme 80cm klasiku jako hightech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som rad za to, co mam. :-)
Monitor mam nejaky IPS Samsung 27" FullHD + dalsi IPS LG 24" FullHD.
Vzhladom na moje financne pomery, mozem karty kupovat tak ob 2 generacie ako som teraz kupil GTX1080 a teda AC:Valhalla si zahram najskor tak o 3 roky s nejakou RTX3xxx, ale aj to iba v pripade, ak niekto urobi cestinu :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já mám taky FullHD monitor, 27" a přijde mi to ideální. Ve Windows na to nemusím mžourat a ve hrách je to v pohodě, protože mi stačí Radeon 5700XT na 60FPS zatím v pohodě. Jo, někdy ty zuby jsou ve hrách vidět i s AA, ale to je většinou problém toho AA. Ideální je, když hra podporuje nějakej lepší AA, jako třeba SSAA nebo SuperSampling, tak se to vyrenderuje ve vyšším rozlišení (třeba 4k) a zmenší na 1080p a to je potom tak čistej obraz bez zubů, že vyšší rozlišení není ani třeba...a monitor jsem koupil na Bazoši za 3500Kč a GPU za 8400Kč v lednu, ideál...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Už je to cez dva roky, čo mám tiež 27" VA FullHD @144Hz a keďže ho mám na stole trochu ďalej od seba, je to úplný ideál za parádnu cenu. Mám undervoltnutú Vegu z dopredaja a na hranie vo FHD je to luxus. Nie som ochotný dať za herné komponenty (grafika + monitor) viac ako 500€. Ten set Vegy a 27" FHD monitora ma vyšiel 450 €. Navyše tá Vega vie použiť freesync cez HDMI do 4k TV - čo je tým pádom ďalšie herné zobrazovadlo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

no popravde, nie každý ma tak malú výplatu....a ak by mal aj rovnakú, nie je problém kupovať nieťo čo chceš, na čo si schopný ušetriť a čo ti prinesie radosť zábavu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> ako niekto moze dat peniaze za kartu celu vyplatu, resp. este viac ako vyplata.

Otazka priorit.... Nekdo da penize na GPU, nekdo na chlast a cigarety, jiny zase maji hobby do ktereho nasypou tisice.. Taky zalezi na vyplate. Pokud mas takovou ze ti po vsech nakladech zustane par euro, tak je 1000$ GPU silenej napad, pokud ti zustane par stovek tak to neni nic extra... to GPU bude pouzitelne par let, 1000 euro na ~4 roky (nebo i 2000 za celou sestavu) neni vubec drahe hobby.

Jinak tady (a na spouste for) se lidi bavi o 4K a 8K, ale realita je trochu jinde - staci se podivat na Steam, 20% lidi v 2020 jeste porad bezi na 1366x768 a dvoujadrech. QHD ma tusim 5% nebo tak nejak. Je treba si pamatovat ze internetove fora jsou vzdy trochu bublina.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jasně určitě to bublina je, protože na jakých krámech mnohdy BFU hrají (třeba zmíněné 1366 rozlišení a v nejlepším nějaká základní GF či ATi nebo přímo intel zobrazovadlo) je úděsné, z toho přímo bolí oči.
Na Steamu mě docela dostalo že přes veškerý hype kolem AMD procesorů ztratil Intel podle statistiky všehovšudy 0,04%.... V herních pc to mají cpu AMD pořád hodně těžké. MT je sice fajn ale na hry dlouho pofrčí jako mainstream 6-8 jádra, vždyť se teprve nedávno přecházelo ze čtyřjader a i ty mnohde pořád postačují.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

HW statistiky steamu nelze brát zcela vážně,
třeba tady: https://www.youtube.com/watch?v=97XHa21etlM
nebo tady: https://www.extremetech.com/computing/295513-amd-explains-why-steam-does...

Ve zkratce:
a) je to dobrovolné,
b)není známá velikost vzorku,
c)není známý klíč podle kterého na tebe HW survey vyskočí (není přístupná všem uživatelům)
d)pokud se ze stejného stroje příhlásí více uživatelů (třeba internetcafé), bere steam survey každé přihlášení jako nový stroj

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už jsem to tady říkal několikrát. Steam survey nevěřit. Mám doma 3PC s AMD a survey jsem několik let neviděl. Zato v práci na testovacím potato PC s IGP Intelem v OS Ubuntu to vyskočilo hned po prvním přihlášení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale nic lepšího není, čemu věřit můžeš je třeba koukat taky na to co se hraje

CS:GO 900 tisíc dnešní peek
Dota 2 600 tisíc dnešní peek
PUBG 358 tisíc dnešní peek
Among Us 240 dnešní peek
Destiny 2 (ok vyšla nová extenze) 220 tisíc dnešní peek
Rocket League 117k, Apex 106, GTA 97, Team Fortress 2 80k

Krom PUBG jsou to docela nenáročné hry, ano GTAV, Apex a Destiny jsou také poměrně náročné, ale natolik populární že stačí mašina za pár tisíc a 720p monitor. Třeba sousedův kluk hraje na 720p protože to je maximum co si může u Doty na Sandy bridge i3 bez grafiky dovolit, i když má FHD monitor.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

> HW statistiky steamu nelze brát zcela vážně,

Souhlasim, nicmene to nemeni na tom, co jsem rikal - internetove diskuze jsou vzdy trochu bublina, kde najdete sice nahodnou ale pomerne specifickou skupinu lidi.

BTW neznam moc jinych "hardware survey", ale vim ze Firefox ji dela:

https://data.firefox.com/dashboard/hardware

.... vysledky jsou v nekterych ohledech (GPU) uplne jine nez Steam (celkem logicky - firefox ma jinej "vzorek"), nicmene treba data pro Display Resolution jsou velice podobne tem ze Steamu: FHD - 34%, 1366x768 - 28%, QHD - 1.8%. Taky pocet jader: 2 - 55%, 4 - 33%, 8 - 1.8%, i kdyz na Steamu je uz asi o neco min tech dvoujadraku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Steam neřešit. Myslím že teprve včera se mi spustila statistika, když už mám dobré dva roky v mašině V64LC. Takže kdybych to upgradnul, kdo ví, za kolik let by se to tam zase promítlo.

A ktěm hyper rozlišení vs steam. I moje matka má na desktopu steam, kvůli několika jednoduchým hrám. Teoreticky by vystačila i s nějakým 12" strojem s "HD" rozlišením, ale na mé rady má desktop s 24" VA na 1680×1050. A tyhle mašiny se do páry taktéž počítají. A hypoteticky, mohl bych svůj účet strčit na další stroje co mám doma a představ si, že mám rovnou 2 kusy HP 820 G1, které mají taktéž "HD" rozlišení ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nesmíš mít tak malou výplatu. Holt jsou lidi co si RTX3090 koupí a k tomu si koupí velkou 4k AMOLED telku která stojí ještě víc, koupí si to za "kapesné", tedy volné peníze které člověku zůstanou po zaplacení mandatorních výdajů

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak vies, niekto sedi doma 24/7, nikam nechodi, ani do toho obchodu a hraje 12hod denne hry. Preco by taky clovek jednu vyplatu neobetoval, ked stejne nema co delat? ;) Rovnako neni nic nelogicke, ze si taky parmen kupi pohodlnu zidlu za 20 tisic. Ani na tom nevidim nic nenormalne. Niekto presedi v aute pol svojho zivota a kupi si limuzinu za 1.5-2 mega. A co. ked to vyuzije? Jeho vec, jeho peniaze, aj ked ja by som tolko za auto tiez nedal, na ten moj najazd 8k/rok. PRIORITY borce, priority. ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ne nemas pravdu, sam bych rad presel na 4k ale zatim to nema uplne smysl, slusna TV 75"+je alespon 50k+ pc to same a stejne ani tech 60fps neni jistota

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Prave proto je to nadsazka.
Jasne taky mam zalusk na 55" 4K monitor misto TV (nechci platit poplatky), ale je to cenove mimo a nabidka zoufala. Takze souhlas - zatim to nedava uplne smysl.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

na hranie si myslím že je lepšie ultrawide ako 16:9 pomer, zbytočne máš vysoký strop, kde povečšinou renderuješ nepotrebný kontent. Sám mám 32:9 49" , viem o čom hovorím, naviac obnovovacia fr 144 Hz je úplne iná káva

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je to mozny, ale zase jenom nehraju a ultrawide se mi zda az prilis protahle. Uplne bych nesouhlasil, ze je 16:9 zbytecne vysoke, zalezi jak ktera hra, ale uz se mi stalo i ze jsem si rikal, ze bych bral i 4:3. ;-)
Navic v planu je urcite VR a tam potom ocenim konecne i tu sirku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hlupost, jednak je to maximalne nepouzitelne na normalnu pracu, browsing, text scrolling a pod. A po druhe, neni zavodny simulator to stejne, ako RTS, ze? Najlepsi je 17:9 4k, ktory pokryje vsetky scenaria a ak ti vadi render "zbytocneho horizontu", tak si navolis svojich 32:9 a zvrchu a zdola ti to oreze obraz. ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.youtube.com/watch?v=Gy8R0RBpdgk

běhání vodou v AC2013 vs WD:Legion 2020
smutné

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Wow, so much next gen. So many computing.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WD má jiný engine, kromě jiného s podporou RT. AC je údajně bez podpory RT.

Tři hry, tři enginy (Division2: Snowdrop, WD: Disrupt, AC: AnvilNext 2.0). A vypadá to, že ani renderovací jádro nebude stejné.

btw, z toho videa není poznat, na čem to natočil.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to je přece jedno jaký engine nebo renderovací jádro, jde o ty detaily že v AC z roku 2013 máš relativně realistcký podávní jak chodí po kolena ve vodě a o 7 let později máš speed boat bez rozdílu jestli chodíš vodou nebo souší a to nemluvím ani o zvuku ten je otřesnej
https://www.youtube.com/watch?v=FCeEvQ68jY8
tady máš srovnání far cry2/far cry 5 což je stejná technologie a 2ka vychází o dost lépe, ano nový díly jsou hratelně lepší, ale ty detaily jsou nesrovnatelný a čekal jsem, že toho bude víc postupem času, nechápu proč ty hry stojej víc a víc, když těhlech detailů je tam čím dál tím míň

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

U Far Cry to chápu dobře. Koho zajímá, že si při odpálení RPG zapálíš trávu za sebou (nebo že se zabiješ, pokud stojíš u zdi). Nebo to jak tam umírají ti kultisté, to taky chápu proč vynechali a nemá to co dělat s technologií.

Ta voda budiž, ale tam je to spíš o tom, na co soustředit zdroje. Když máš limit v rozloze světa, soustředíš se na detail. Když stavíš ranně středověkou anglii, holt voda musí stranou.

Tyhle debaty nemají smysl. Ještě tak se bavit o tom, proč mají tři enginy. Ale holt je to velká společnost, různá studia. Vnitro korporátní politika víc, než co jiného.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

já chápu, že jsou to designová rozhodnutí a ne limitace technologiema, ale je pak smutný koukat jak brečí, že vývoj her je čím dál tím dražší, když ořezávaj tyhle detaily, pak ti začnou blejt zrovna ubisoft o nějakých čtyř áčkových hrách což AC i FC podle mě do toho ranku spadají
https://www.vortex.cz/po-aaa-aaa-a-iii-prichazi-rada-na-aaaa-hry/
a nechápeš kde jsou ty production values oproti rock staru např.
jinak 3 enginy chápu proč maj, koukni jak dopadla EA se "svym" frostbytem, ty výhody tam jsou

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V AC Valhalla mají udělanou chůzi ve sněhu, až to pustím chci se podívat, jestli to jsou meshshadery, nebo nějaký trik. S trochou štěstí to bude udělané přes DX12.

Ono je to vůbec zajímavé, třeba rozdíl mezi Origins a Odyssey:

Origins 60fps na animaci látek, když ptocházíš závěsem, praporem apod. pěkně tě to obalí. V Odysseyn 30fps a je to takové toporné. Nebo particle efekty když se práší od koně, od bot, když se zvedá prach v poušti. V Oddysey je mnohem složitější prostředí, ale tyhle věci jsou tam vesměs vypnuté. V Origins jsou naprosto parádní písečný bouře, dokonce to emuluje postup skrz mapu, dá se tomu ujet, lze to pozorovat z dálky a někdo si dal i tu práci, že to pracuje s různou hustotou písečného mraku uprostřed a jinou po krajích, má to i dynamiku. Z rovna to dohrávám, tak si toho všímám. Za co bych je zabil je střelba NPC z luku, to jsou prostě kouzelníci. A včera jsem uhořel, protože jsem vystřelil zápalným šípem na enemyho, jemu chytil kůň, od něj můj kůň a pak já. No prostě trapas :).

Jsou to jen hry, v Origins budu mít cca 100 hodin času, v Odyssey mám skoro 200 hodin (a zbývá dohrát Atlantidu). Tak za svoje peníze jsem si to užil i přes ty nedostatky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to už je slušnej čas, s tim lukem to je přesně ono, takové to koření, já jsem 5min dělal jenom wow na první jízdu na koni ve sněhu v red dead redemtion 2 jak ty díry ve sněhu po těch kopytech jsou tak super udělaný a nejspíš to dalo spoustu práce a pak vidíš v WD:Legion ten speed boat, že si nedali ani trochu snahy

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Chyby se najdou všude a čím rozsáhlejší hra to je, čím rozsáhlejší možnosti poskytuje to prostředí tím náročnější na hw a některé věci je třeba optimalizovat, aka vypínat, snižovat detailnost atd.

Osobně mám kombinovaně asi 4000 hodin ve hrách se Snowdrop enginem - Division 1 a Division 2, nejde nenarazit na různé gliche, některé souvisí i s level designem kdy různým vrstvením objektů na sebe vzniknou neviditelné překážky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je dost katastrofální...no mě už první Watchdogs přišlo takový odfláknutý, dvojku jsem jestě nehrál, byť ji mám koupenou v akci, ale tohle asi mile rád vynechám...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jednička byla taková šedá polonuda, ale musím říct, že dvojku jsem hrál asi 3-4x a fakt mne bavila. Ten díl mne nějak chytnul, celé tempo hry, možnosti, vizuál...ale ten "postapo" Londýn mne ale nějak na videích nezaujal. A to jsem se na Londýnský díl původně fakt těšil. Navíc cenová politika Ubisoftu, klesající kvalita a minimální invence (FC) mne přesvědčila, že aktuální díly vynechám. Jak WD, tak FC. AC mne nechytl nikdy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No tak vždycky přijde hra, která i nejnovější kartu znemožní. Že se to stalo tak rychle a u očekávaného AAA titulu je takové ... blbé ...
Škoda, že nejsou nové Radeony v prodeji. Zajímalo by mne, jak si povedou v porovnání (hlavně) s 2080 Ti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak tohle bude jedna z těch her, kde je vývojový cyklus tak krátký, že na optimalizaci nezbyl čas :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Prosímvás, je tu někdo kdo ty AC hraje? Mi přijde, že první dva díly se ještě jakž takž daly, a potom už to bylo jenom každej rok recyklace toho samýho, příběh nedává smysl ani z vrtulníku, a pokaždé se zvedly HW nároky tak, že to nejelo skoro na ničem.
O tom, že každá Ubisoftí hra působí tak nějak zrecyklovaně a prázdně (nulová interaktivita prostředí, takovej "mrtvej" svět; spousta nudných fetch questů, není tam nic co by ve mně vyvolalo nějaký emoce nebo zájem...) radši ani nemluvím - naposled jsem zkoušel Watchdogs 1 a Division 2 - oboje jsem smazal asi po dvou hodinách jaká to byla nuda.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Znam par lidi. Jeden dokonce tvrdi, ze kazdy AC je uplne jiny a porad ho ty nove herni techniky nesmirne bavi. Pak jsou dalsi lidi vic realnejsi, kteri rikaji, ze je to furt stejne, ale je to furt bavi, protoze proste ten koncept je bavi a ze je to stejne je pro ne jen dobre.

Ja sam jsem se serii zacal opozdene a vzal jsem to od prvniho dilu pres vsechny dalsi vcetne DLC hlavni serie a ted momentalne se nachazim u dilu 6 (Rogue). Za me muzu rict, ze to ma sestupnou tendenci a kazdy dalsi dil je horsi a horsi. Jednicka byla hodne narocna hra, ktera dost bavila. Dvojka stale dobra a obcas narocna na parkur a pak uz to slo od datadisku dvojky jenom dolu. Ted dil 6 je jen vyprazdnenou alternaci dilu 4, ktery nema nic navic.
Jeste urcite budu hrat Syndicate a Origins, protoze je proste uz mam koupene, ale dalsi dily zatim nevim, nejak toho uz mam plne zuby.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hrál jsem úplně první AC, ze starších kousků BlackFlag a poslední doby Origins a Odyssey. Je tam zásadní posun v konceptu, kdy Origins a dál je jiný engine, jiný gameplay, je to v podstatě plnohodnotné RPG, akční soubojový systém, a open world.

Pokud jde o engine, tam je vidět že se stále doplňuje co do možností a funkcionalit. Často i v době DLC, kdy například v DLC k Origins (Curse of Pharaon) se NPC chovají daleko víc jako v později vydané Odyssey a je to posun k lepšímu. Přibývá také RPG prvků, mění se loot systém, komplexnost equipu i skill stromu. V tomhle je to asi dobrá práce, i když jim to trvá řadu let vybudovat.

Po příběhové stránce je to takové roztahané, ale určitě jsou tam zapamatovatelné momenty. Jen to není tak routované, jako v single RPG hrách typu Hellsblade.

A jestli to baví? Herních mechanik je tam kopec, lze tam budovat postavu (čím dál lépe) a jde tam chodit po světě, který je často historicky věrný co do lokací, staveb a někdy i historických událostí, ke kterým se hráč přimotá. Nebudu radši psát, kolik mám v posledních dvou dílech hodin.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já si onehdá stáhnul Unity, které bylo zdarma, když hořel Notre Dame. Na 4K ultra ta hra vypadá i dnes poměrně dobře a po dlouhé době jsem si AC užil. Bohužel, čím novější, tím horší .. Ale Vallhale dávám dost prostoru a zřejmě jí koupím, protože prostě .. ten koncept Vikingů mě láká xD .. Kdyby tu hlavní postavu nadaboval Travis Fimmel .. ou maj gád.. tekl bych jak 15ctka před zbohatlíkem s Ferrari.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jsem fanda AC, s Origins se ale styl hry zněnil a přešel u koridorové akce na open world RPG.

A každá hra nesedne každému, v Division 1 mám asi 3400 hodin, v Division 2 600. Dvojka je sice v mnoha askeptech daleko lepší ale už tam není co objevovat ve smyslu principů a RPG mechanik a diverzifikace buildů ve dvojce téměř nebyla až do nedávných změn ve hře, kdy nemělo smysl hrát něco jiného než pure DPS.

Nicméně Division je velice dobře vyladěná z pohledu výkonu, na plné detaily žádá poměrně dost silný HW ale zároveň běží i na 6-7-8 let starém HW a pořád vypadá obstojně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak od začátku se vědělo, že 8K v novějších AAA hrách to dá jenom s ultra performance DLSS . Chci vidět jak ty nové konzole dávají ve hrách 4K 120 Hz :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ee, nVidie slibovala 8k i ve hrach bez dlss nad 60fps.. (:

https://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/geforce-rtx-3...

..8K HDR 60 FPS gaming..
..8K HDR 60 FPS gaming..
..8K HDR 60 FPS gaming..

ted nedava 60fps ani ve 4k..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vždyť tam má Control 8fps bez dlss.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

control neni hra bez dlss, control dlss podporuje..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale ukazuje to výkon v novějších hrách bez dlss.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

hele tak jeste jednou polopate: graf ukazuje 7 vysledku z her co nepodporujou dlss a vsechny maj davat v 8k aspon 60 fps.. chapes?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, takže když to jde na sedmi hrách, tak to musí jít i na všech budoucích hrách :D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A ony nedávají takové výsledky? Samo, když na tom člověk pustí triple A tituly z poslední doby tak to poběží mizerně, ale ty hry co jsou v grafi a nemají DLSS jsou vesměs nenáročné hry.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono se teď jede takový ojeb: rendering probíhá v nižším rozlišení ale na konci pipeline se to upscaluje (rozmazané) do 4k, to celé podle aktuálního FPS. Jde to dobře vidět třeba na novém Doomovi, který s tímto mechanismem jede "4k" 60fpx i na stařičké 1070. Jen je prostě maličko rozmazanější. Na PC se dá vypnout, konzole to mají zapnuté by default.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je dobrej nesmysl... Vzdyt ten upscaling dela monitor automaticky, kdyz si nastavis nizsi nez nativni rozliseni... Grafika mozna dokaze upscalovat trochu inteligentneji, mam ale pochybnosti o kolik je to lepsi nez monitor...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No právě o moc ne, ale vykresluje se to "4k" 60fps. Marketing.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Záleží jaký upscaling.

Jeden je že pustím hru v nižším rozlišení a monitor to může roztáhnout na celou plochu nebo nechat 1:1.

Druhá možnost je že změním rendering resolution a některé hry ho zcela standardně snižují pro nižší presety, výhoda je že si člověk může nastavit to rendering resolution v malých krocích, nemusí to být třeba FHD na UHD ale třeba 85% UHD rozlišení, výsledek je pak samozřejmě lepší než upscaling monitorem. Méně náročné hry pak dělají opak, nastaví rendering resolution vyšší než nativní a zmenšují. Opět podoba třeba s DSR, ale v jemnějších krocích

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ta honba za rozlišeními je nekonečně směšná. Pro někoho, kdo chce hrát a ne hledat pixly lupou po obrazovce je nějaké 4k jen řízený framekiller.

1080p s FSAA nemůže nikdy nikoho psychicky vyčerpat :)
A navíc můžete takovou 3090 rázem používat dlouhé roky bez výměny a navíc v silent módu :)

Zatímco 4k honič si koupí kartu za 35tis a první hra co zapne mu stejně nejede ani 60fps. :)))

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ten rozdíl mezi kvalitou obrazu ve 4K vs fullhd na 27" je jasně viditelný. 8K je zatím šílenost pro hraní, ale pro jiná použití a do budoucna bych ho nezavrhoval. Celé je to problém přestřelení marketingu Nvidie.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak, FHD je na 30'' prostě hrozně neostré, 4k jde vidět znatelný rozdíl. Na druhou stranu to AA k tomu ještě potřeba fakt už moc není.

Po vyzkoušení jsem docela fanda DLSS upscalingu (a jemu podobné od AMD brzy), prostě karta se tolik nenadře ale vypadá to lépe a jede rychleji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"FHD je na 30'' prostě hrozně neostré, 4k jde vidět znatelný rozdíl."

Jenze neostrost je dana debilnim 4K monitorem, ktery provadi dopocitavani misto aby proste ze ctyr sousedicich bodu udelal jeden. Taky mam takovy krap.
Kdyby se to chovalo, jak ma, tak nevidis neostrost, ale vnimas na te uhlopricce jednotlive body obrazu, coz je samozrejme taky spatne.

A protoze mam primou moznost srovnani 32" 4K monitoru s 32" QuadHD monitorem, tak jednoznacne tvrdim, ze na te uhlopricce je mimo uzke procento bystrozrakych hracu ideal prave rozliseni 2560x1440.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono asi také záleží na vzdálenosti, z které obraz pozorujete.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, 4k monitoru je 1080p neostré jedině proto, že to není nativ.
A ze 4k monitoru za pár babek se rázem stává otrocký nástroj, protože i když si kněmu dokoupíš kartu za 15tis, pojedeš na 20fps, nebo dáš detaily na medium :)

a zase grafika nahouby.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dneska AMD i nVidia karty už umí Integer scaling, takže i na 4K monitoru je 1080p ostré, protože tam prostě pošle 2x2 pixely bez filtrování, který by to rozmazalo...akorát se to musí zapnout v nastavení...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to trochu zalezi i na velikosti monitoru..

Nicmene souhlas, ja si nejakou grafiku ted koupim, ale budu ji provozovat s QHD 60fps monitorem v co nejtissim modu (underclocking + undervolting). Pocitam ze tech 60fps mi to da stabilne v 90% her, a to mi uplne staci.

Jinak... .koupil jsem si na GOG nejake DOSove (+Win9x) hry ktere jsem hral v 90tych letech... pustil jsem je, trochu je hral, a grafika mi prisla desiva. Tehdy za mlada mi ale prisla uplne uzasna, a to sem mel podstatne lepsi zrak :D carmageddon v 320x200, nad tim sem stravil snad stovky hodin...

Co chci rict... co se pocita za "dobre" rozliseni je IMO z velke casti psychologicka + socialni otazka... za takovejch 10 let bude 90% populace citit fyzicky odpor k FullHD jako necemu totalne nepouzitelnemu, pricemz pulka tech lidi (vcetne me) v early 2000 nad FullHD LCD hykala uzasem :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

K těm DOS gamesám... já mám oči minimálně na blízko furt dobré. Samozřejmě, za něco může mozek. Když jsem před 20 lety slintal u grafiky SOF1 a podobných her, do toho se zapojila ještě mladistvá fantazie a ze hry byla nad-hra. Retrospektivně, když se na to podívám, jak to vypadalo, tak si všimnu těch mizerných textur, zoufale malého počtu polygonů a prabídné "hry světel a stínů".

Ale co bylo tehdy "lepší", byly monitory. Zapomíná se, že CRT monitor neměl ostrý přechod mezi pixely, ale lehce "mazal". Samozřejmě, záleželo i na obrazovce jako takové, já měl trinitrona a předtím klasickou deltu. Každopádně CRT jako takové dělá něco jako přirozený "antialiasing", což LCD ze svého principu neumí. A to je právě u starých her problém, obzvlášť s kombinací nového HW. Pak to vypadá vyloženě odpudivě. Tohle je jeden z mála důvodů, proč si doma stále suším toho 21" trinitrona ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ne každý hraje v 4k na malém stolním monitoru. Pokud chceš hrát na větší TV, tak to rozlišení může být docela vidět.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já už taky nevidím tak dobře, jak jsem viděl a všiml jsem si, že mi oči dělají takovej přirozenej Anti-Aliasing, takže ani vyšší rozlišení, než FullHD nepotřebuju :D Dokonce 4K TV je pro mě nesmysl, protože 1080p nebo 720p je pro mě z 2,5m stejný :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Před chvílí se mi hra nainstalovala ve verzi 1.02. Benchmark mi dává fps - AVG 70, MIN 25, MAX 117
Nastavení 4K, Ultra, jen jsem vypnul DOF a motion blur plus jsem dal Antialias na Low, protože na 27" monitoru jsem neviděl rozdíl mezi Low, Med, High nastavením, AA mi pouze ubírá výkon.
Až na RTX 3090 (ovladače 457.30) mám celkem obstarožní sestavu s 6700K@4.6GHz, 32GB RAM.
Tak špatné výsledky, jak je zmíněné v článku, se mi dosáhnout nepodařilo...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A co tím článkem chtěl vlastně básník říct?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ze nie je vsetko zlato, co sa blysti?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Takze to ta RTX 3090 nezvlada v 8K ani na minimalni detaily? Pokud ano, tak je vse v poradku.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

v 8K HDR na ultra (ostatní detaily pár příspěvků výše) mám AVG 32, MIN 23, MAX 57. Většinou se to drží těsně nad 30 FPS. A kdyby to někoho zajímalo, tak MSI AB hlásí 15 GB alokované VRAM. Vím, že to neznamená, že to ta hra vyžaduje - ta sama o sobě ukazuje, že použité nastavení potřebuje 10490 MB.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Snad 4K...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

8K (pomocí DSR)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

BTW kdybyste někdo toužili po RTX 3090, tak v bohemce teď mají skladem celkem na výběr ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Už mám Aorus master. Ale je to tříslotová mrcha, co mi zabrala i sousední PCIe16, takže musela na riser.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jakou cenu má tohle řešit u Ubisoftí hry, který jsou jak obsahově tak i technicky odpad. Navíc tam je narvaný Denuvo, který úplně zbytečně zatěžuje procesor.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Suhlasim ale na obranu nvidie, jej marketing to predpokladal v case vydania karty...toto je nova hra a je predpoklad ze aj dalsie nove hry budu v 4k narocnejsie ako terajšie...urcite cyberpunk 2077

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.