Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Google chce lépe fungující Photoshop pod Linuxem

Prd padne ... Kdo to myslí s Photoshopem vážně a opravdu jej tak moc potřebuje, nebude se zahazovat s verzí CS nebo CS2 - zlepšení kterých dosáhla verze CS3 je dost aby ten kdo koupil něco předchozího přešel zase dál. A tím to nekončí - Adobe není jen Photoshop - je to taky Illustrator, InDesign a další. A opět kdo to myslí s tímto vážně, jen Photoshop jakkoli je skvělý mu stačit nebude. Prostě jen kecy na téma jak je Google hodnej strejček, dobrý PR ale efekt NULA :(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se podíváme na hlavní vlastníky Googlu a Adobe, tak se v první pětce 3 jména shodují (AXA, FMR LLC, Barclays Global Investors). A proto až budou u Googlu fakt chtít Adobe SW nativně kompatibilní s LINUXem, tak se to přes představenstvo Adobe jednoduše zadá ...

http://uk.finance.yahoo.com/q/mh?s=ADBE
http://finance.yahoo.com/q/mh?s=GOOG

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

By me zajimalo kdo ty free distribuce sponzoruje.Kde je ten hacek? Vyvoj neco stoji a pokud to lidi delaji zadarmo tak bych je velmi rad poznal a mel bych pro ne spoustu prace:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

By me zajimalo kdo ty free distribuce sponzoruje.Kde je ten hacek? Vyvoj neco stoji a pokud to lidi delaji zadarmo tak bych je velmi rad poznal a mel bych pro ne spoustu prace:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

By me zajimalo kdo ty free distribuce sponzoruje.Kde je ten hacek? Vyvoj neco stoji a pokud to lidi delaji zadarmo tak bych je velmi rad poznal a mel bych pro ne spoustu prace:)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nebudu se ti smát za tvou pubescentní neznalost. Vidím, že asi není hraná. Je to naprosto jednoduché. Celé je to jen a pouze o kultuře podnikání:

Na jedné straně máš Microsoft. Jejich produkty jsou tak úžasné, že domácích 95% uživatel za ně není ochotno zaplatit a ve firmách to vypadá jinak jen proto, že je tam obrovské riziko kontroly a následných velkých sankcí. Zaplatíš, dostaneš licenci, ale když se něco posere, Microsoft dle EULA za nic neručí. Jinými slovy máš právo zaplatit a držet hubu. Produkt Windows tedy zaplatí téměř celý firemní klientela.

Na druhé straně jsou firmy, které zjistily, že peníze se dají vydělávát chytřeji. Zjistily, že na světě jsou miliony nadšených domácích testerů, SW kutilů, a vývojářů a lépe neý je systematicky nasírat (to dělá Microsoft) bude využít jejich obrovský potenciál. A tak tyto velké společnosti cpou peníze do všmožných projektů nebo zakládají své vlastní. Z výsledků pak poskládají produkt, který je "zdarma". 85% domácích užvatel si jej stáhne zdarma, těch 15% pak reinvestuje do tohohle systému nějaké penize formou literatury, podpory a pod. Světe div se, přestože to je "zdarma" téměř všechny firmy jdou a nakoupí podporu a přídavné služby, ze kterých se to pak celé zaplatí. Rozdíl Oproti Microsoft je ten, že u openSOURCE platí lidi dobrovolně, a v momentě kd zaplatí, skutečně za to něco dostanou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to MartinK1:

Heh. Nedávno mě požádal jeden profesonální grafik, zda bych mu fakt neporadil, že už si s něčím neví rady. Vybaven vším možný od Photoshopu, přes Ilustrator si stále nevěděl rady. Já se svým GIMPEm jsem mu problém vyřešil.

Co z toho plyne? Všchny tyhlety pogramy jsou tak extrémně obsáhlé, že není v možnostech člověka se je naučit celé. Vždycky je něco co nebudou umět. Proto jsou kecy o tom jak Photoshop a nic jiného nesmyslné a směšné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

El-Condor:
Fandím linuxu a po pravdě jeden ze softwarů, kterej mi v něm chybí je právě Photoshop a vůbec produkty Adobe. Zabývám se hodně grafikou. A proč mi chybí v linuxu? Protože GIMP, ikdyž se snaží, tak zdaleka nedosahuje kvalit Photoshopu. To co jsi tu napsal možná ukazuje, že umíš s GIMPem dělat a že Tvůj kamarád neumí s Photoshopem. To je ale všechno. Člověk, kterej s PS pracuje denně Ti řekne, že neexistuje věc, týkající se bitmapové grafiky, která by v PS nešla udělat. Jen je třeba se zamyslet nad tím jak to udělat. Fandím GIMPu, ale pořád ještě mu chybí hodně cesty aby se s ním dalo pracovat profesionálně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

BigFAN

Nevěřím tomu, že někdo umí Photoshop celý. Pracuji s obdobně rozsáhlými programy, možná většimi, a znám maximálně 40%, To se prostě nedá všechno pojmout.

Kamarád Photoshop samozřejmě umí, ale někdy jde o takovou cipovinu, že to s profesionální deformaci jednoduše přehlídne. Chtěl jsem říct že na denní chleba je GIMP OK. Ale On je v každé diskuzi každý profesionální grafik, a doma otáčí fotky :-D
Jinak jsem zjistil, že 99% grafickcých studijí má jenom warez

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

to El-Condo : A jak jsi to zjistil ? Podle Tvych 99% jsi musel byt minimalne ve stovce techto studii a v kazdem jsi musel zjistovat, zda maji Warez ci nikoli.
A jak nekde nekdo rekl/napsal, 95 procent developeru si mysli, ze patri k nejlepsim 5-ti procentum developeru .... treba to plati i o graficich.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, proč se snaží o zprovoznění přes Wine a nejdou cestou úprav verze pro MacOS.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jirka1: asi preto ze nemaju k dispozicii zdrojove kody ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 ElCondor >> Ale prosimte, poukazujes na to ze Gimp nema ani zlomek funkcionality PS a zrovna jsi si nasel jeden pripad, kdy je to vyhoda. Pokud se na to ale podivame plosne, tak Gimp je proti PS doopravdy pramalo pouzitelny SW. To je hlavni problem celeho Linuxu. OOo sice nahradi MS Office, ale jsou nekde na urovni MS Office 2000 mozna niz. Thunderbird taky nenahradi MS Outlook a nakonec ani Gimp nenahradi PS. Nerikam, ze jsou tyto SW funkcne nejak vyrazne ochuzene, ale GUI Win programu je uz doopravdy nekde jinde ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to umTrip

Záleží na tom, jaký Inteface si vybereš. GTK+ je výblitek, to souhlasím. Ale funkcionalita velké části Qt4 programů alespoň z pohledu běžného usera je 150 let před widlemi

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

umTrip: Vetsina lidi, ktere jsem slysel/cetl rikat/past to co ty, nemela ani poneti o tom, co kritizivany SW umi a co ne.

Napriklad tve prirovnani Thundebirda k Outlooku je uplne mimo misu, protoze se jedna o odlisne zamerene programy. Thundbird je ciste jenom postak, byt lze pomoci pluginu znacne rozsirit, zatimco Outlook je moloch, kterému funkce odpovida spise Envelop.

Prirovnani OOo k MS Office 2000. No nevim, MS Office jsem pouzival malo, verzi 2000 prakticky vubec. Ale zase je to o tom, ze drtiva vetsina BFU, kteri doma maji kradene MS Office (a jeste se tim chlubi), vubec nepotrebuji takovyto kancelarsky balik, ale vystacila by si s WordPadem a nejakym primitivnim tabulkacem na scitani. A kdyz jsem se jich ptal, proc tak moc potrebuji MS Office, ze je musi ukrast, misto aby meli legalne OOo, tak duvodem je, ze jsou liny cist = nenajdou nejakou volbu, prestoze v OOo byva na logickem miste, zatimco v MS Officeje to nekde zahrabany, jenze to jim nekdo nekde ukazal a s tim tedy uz "umi delat".

Spousta lidi si mysli, ze Linux jsou Windows zadarmo. Pak se moc divi, ze je to neco uplne jineho. Ze to neni jenom o tom zadarmo, ale take o jinem pristupu, jinem SW. Kazdopadne klasicky BFU, ktery netrva na tom, ze obrazek tiskarny vypada presne tak jako v MS Office 2003 a je na stejnem miste, a zvlaste ten, ktery dokaze precist napis "tisk" na volbe pro tisk, nema s pouzivanim Linuxu vetsi problem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

>El-Condor: Tvrdit, ze 95% uzivatelu nechce platit za Wokna, je hovadina. U takoveho vyroku plati, ze 100% uzivatelu nechce platit za JAKYKOLIV OS, takze napr. i za SUSE nebo Mac OS. A pokud jsi chtel rici, ze 95% uzivatelu ma Widle nacerno, tak tomu bych veril byt v Rusku nebo Cine, mohu te ujistit, ze napr. v GB neznam nikoho, kdo by mel na pocitaci nelegalni Wokna.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to Peca007

ANO. Největšími kritiky jsou právě takovýti puboši, co doma ukradli Xpéčka, komp plnej warezu, výměna se sousedy, každéj super admin a pak přijdou k Linuxu a zjistí, že vlastně umí úplný hovno. Tohle poznání je asi dost strašný :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Ljelinek:

Chybně jsem se vyjádřil Můžu mluvit za ČR. moje chyba. Neznám nikoho s legálními Windows kromě mě. A moje leží někde na skládce :-D Jinak to není pravda. Znám spoustu lidí, kteří za Linux "zaplatili" protože chtěli. Kultura uživatel opensource je totiž na hony vzdálená kanální kultuře průměrného uživatele windows

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

El Condor: Sedím v práci u PC s woknama, co je na tom kanálního?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to je zajimavé že poslední dobou jsou všichni profesionalní grafici dělající ve photoshopu (hlavně ořez fotek a červené oči :))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to rudidlo:

Na použítí Windows? nic!

Mluvím o kradení software, ignorování licencí, šíření warezu, spamu, adware. Prosím tě. Stačí se podívat na nejdebilnější příklad za všechny. ICQ. A už je dobrá polovina uživatelů na widlích v ČR nelegální, protože z nějakého důvodu porušuje jeho licenci. A ten výčet různých porušení u celé Win platformy je nekonečně dlouhý..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

El-Condor: Nic proti, ale prijde mi, ze pouzivas zbytecne utocny ton.

Kazdpadne jsem chtel jen podotknout, ze namluvim/nepisu o "pubosich", ale o dospelych lidech, ve veku kolem 30 let. Pruser (podle me) je v tom, ze skoly stale neuci studenty premyslet, ale jen pouzivat zapamatovane. Takze vyzaduji, aby student z hlavy rekl volby, kterymi se v MS Off. 2003 udela soucet polozek v tabulce, misto aby je naucily principy, ktere jsou k takove cinnosti obecne potreba.

Cela kultura je nejen o mire vzdelani, kvalite vzdelani, pochopeni smyslu vzdelani a chuti se neustale vzdelavat, ale take a predevsim o slusnosti a vzajemne ucte.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

tp peca007:

Za útočný ton se omlouvám, není to mým cílem. Jinak přesně tohle říkám já. škola má naučit studenta systém práces tabulkovým procesorem. A pak bude jedno jestli absolvent sedne před Excel nebo Calc. škola má studenta naučit systém práce s textovým procesorm. Nemá ho učit Word. Místo toho naše školství platí Microsoftu astronomické částy za to, že mu může dělat reklamu. No to už je vrchol. :-)

Pak vylaze baba ze školy a u přijímacího pohovoru u otázky oftware řekne: On je ten Windows tak nějak stejně nejlepší. A když dostane otázku proč, je v prdeli. Stejně tak nerozezná WinXP od KDE styl Luna a dokud se jí to neřekne tak nebude mít žádný problém....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja si myslím, že těch 95% kradených windowsů (jak tu někdo psal) nemusí být úplně pravda. Možná tak mezi spolužákama, ale třeba celá státní správa, vysoké školy apod. běží na legálních win (pokud je nepodvede dodavatel) a navíc když vyřazují počítače a někdo si je kupuje, tak nevědomě to kupuje s licencí a kromě toho spousta lidí koupila kompa s licencí. Takže to tak hrozný nebude. Penetrace kradenýho softu vysoká bude, ale winu asi zas až tak moc ne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

linux sucks, naco pouzivat photoshop na linuxe, ked na win fici ako svajciarske hodinky

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pastelwolf: samozrejme, na Windowse photoshop fici ako svajciarske hodinky, nesmie to byt vsak Windows Vista :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"naco pouzivat photoshop na linuxe, ked na win fici ako svajciarske hodinky"?
No protoze linux ma MNOHEM lepsi spravu pameti a grafici, kteri provozovali starsi verze fungujici pod wine tvrdi, ze se pod linuxem da delat s mnohem vetsimi obrazky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

kondore, 99% studií že má kradený software? tato hláška posouvá veškeré tvé zapálené demagogie do velmi nedůvěryhodného, až groteskního tónu

jinak za sebe nevidím nejmenší důvod, proč by se studia odvracely od WIN/MACOS, když s uvedenými zažitými systémy nejsou žádné problémy- pokud má být tímto důvodem nějaká drhnoucí emulace, tak to beru spíše jako špatný vtip

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

>>kenyu & rudidlo & kol.: původní přspěvek byl : "domácích 95% uživatel". Nikde zmínka o korporátní nebo vzdělávací klientele. Lidé čtěte!
Je pěkné , že ve Wine běhá Photoshop CS a CS2, ale kdo někdy zkusil CS3 ... Nemluvě o graficích, kteří dokáží používat celý balík CS3, takovým způsobem, že o tom nemám (asi jako většina ;) ani páru.
Co kdyby se zaměřili i na nějaký CAD?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

mno díky OEM nákupům s HW to tak hrozné s pirátěním widlí možná nebude, a MS to taky hlavu až dělat nebude. Rozhodně míň než přechod na Linux u institucí s tisíci instalacemi.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

=> old_tux:
to je zajimavé že poslední dobou jsou všichni profesionalní grafici dělající ve photoshopu (hlavně ořez fotek a červené oči :))

Kamos mi ukazoval ako sa v Photoshope upravuju cervene oci. Trvalo to hodnu chvilu .. omnoho dlhsie ako som si myslel .. no nedokazal by som to po nom zopakovat. Ani neviem ci mi nahodou neukazoval viacero sposobov ako by sa to dalo spravit...

No musim uznat, ze to vyzeralo dobre a dokazal opravit aj tom, co fotak (automaticky), ani bezne freeware programy nedokazali (alebo spravili mrzko)

Skratka .. photoshop nie je program pre kazdeho .. no myslim si ze je to jediny (asi) graficky program na ktore sa organizuju skolenia (lebo naozaj treba) => teda je to "jediny" profesionalny graficky program

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ganec: nj pokud to dotyčný umí tak to je fajn, ale jsou jedinci, kteří na forech vyskakuji, že jediný správný program na grafiku (rozumi se občasná úprava fotek z dovolené)je photoshop a ani s nim neumi dělat. Ale jsou s werez photoshopem hodně in a z tohoto hlavního důvodu nemůžou třeba dělat na linuxu :) To se vždycky dobře pobavím. Prostě no !! :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ja na upravu grafiky pouzivam taky PS, i kdyz v nem delam veci, co by sly delat i v jednodussich programech, ale jsem na nej uz zvyklej...delam hlavne s vrstvama, maskama a ruzne aplikace filtru a efektu na ne, transformace a podobne a PS tohle vsechno zvlada, tak nemam potrebu hledat jinde...ale je fakt, ze znam asi jen 15% jeho moznosti...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

petrib>

EU: Komisia bola vyzvana na zakaz predaja PC s opercanym systemom
Open Source News - 2.10. 2007

Clen lavicovej frakcie v Europskom parlmente Erik Meijer poziadal Europsku komisiu, aby zistili moznosti, ako zakazat predaj PC-iek s predinstaovanym Opercanym systemom.
http://ec.europa.eu/idabc/en/document/7228/525

20.2.2008
Britska organizcia na ochranu spotrebitela napadala EULA licenie dodavatelov SW (ako napr.,Microsoft, Adobe,Apple, Symantec ....), ze su jednostrane a obmedzuju uzivatelov v upltnovani svojich prav. Organoizacia vyzvala Europske organy, aby konali a zabezpecili napravu stavu(su len dve moznosti donutit fiermy licencie upravit, alebo ich platnost v EU zrusit, cimby sa aj ti ludia, co za MS Windows a MS Office zplatili stali piratmi, lebo nie medium ani potvrdenie o kupe ich opravnuje SW pouzivat, ale licencia, ak by ta licencia neplartili, nameli by pravopouzivat dusevne valstnictvo firmy teda sofver danej firmy)
http://www.theregister.co.uk/2008/02/19/eulas_unfair_investigation/
http://www.ncc.org.uk/nccpdf/poldocs/NCC195rr_whose_licence.pdf
http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2008/02/20/software-licences...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

2old_tux, tak se udělá hack pro linux aby warezáci i v linuxu byli "IN" :-))) (Nebo je Wine něco jiného než hack?) Pro nikoho jiného to stejně nebude, nějak jsem zaznamenal že pro práci grafika je potřeba i corel a mnoho dalšího softu.

A je tu obecnější otázka. "Proč by proboha měl někdo přecházet na linux když ty samé programy už má a provozuje bezproblémově na oknech"

Linux by musel nabízet nějakou zřetelnou výhodu/dy pro PRODUKCI,, být lepší tzn. pohodlnější, rychlejší, hezčí, použitelnější (široké spektrum funkcí v systému a software) atd. atd. zatím IMHO je to přesně naopak. Peace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

proc bojovat s Photoshopem pod Wine, kdyz je pro Linux primo graficky program, ktery umi vse co Photoshop + neco navic, vypada stejne, mensi, rychlejsi, pro Windows, Linux/x86, Linux/PPC, Linspire, Zeta/BeOS/x86, QNX/x86, FreeBSD/x86, MacOSX/PPC and MacOSX/x86, MorphOS/PPC, eComStation, OS/2, SkyOS and DOS a jeste je levnejsi ?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jeste odkaz ;o)
http://www.kanzelsberger.com/pixel/
 

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Puvodne jsem chtel napsat delsi prispevek, ale nakonec jsem to zkratil - LINUX A GRAFIKA NEJDE DOHROMADY. Jak tu nekdo spravne psal, grafika nejni jenom PS a to je pouze zlomek profi bitmapovejch editoru a kde mate dalsi veci jako video, 2D ??? Je par nadejnych projektu, ale ty maji budto silene ovladani nebo snekvalitni vysledek a nebo oboji.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

poen: co myslis tim, ze by linux mel byt pouzitelnejsi pro produkci?? a ze by mel byt pouzitelnejsi? ja se nechci poustet do zadnych flame, pouzivam oba systemy, windows vic, ale linux mi prijde ve spouste veci pouzitelnejsi nez wokna, kde vetsinu veci musis naklikat. v linux ti staci 1 prikaz... akorat ho musis umet, coz je obcas trosku problem

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

poen: ak tomu ze by linux mel byt hezci - zkousel jsem 30ti denni verzi windows vista, pekne okynka, pruhlednost apod. paxem si pod linux stahl compiz fusion... visty se muzou jit zahrabat. samozrejme veskere graficke efekty jsou nepouzitelne v obou prostredich, kazdy efekt trva minimum casu, aby jej uzivatel stacil postrehnout, coz praci neskutecne zpomaluje a otravuje

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to poen:
Linux by musel nabízet nějakou zřetelnou výhodu/dy pro PRODUKCI,, být lepší tzn. pohodlnější, rychlejší, hezčí, použitelnější (široké spektrum funkcí v systému a software) atd. atd.

Děkuji že jsi ty všechny výhody shrnul. To vše dnešní Linux umí. Jinak pokud ho nechceš používat tak ho nepoužívej ale zbytečně se o něj neotírej, když jsi linux viděl z rychlíku. Nebo popros nějakého dospělého nejlépe zkušeného a schopného uživatele a on ti to určitě rád nainstaluje, tak že jako linux lamka budeš pracovat jako ve woknech.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No jo, google je proste na "good side", microsoft je na "evil side" ... je to myslim patrne stale vic. :-) ... az se nekdy microsoft zaslouzi o neco co prinese predevsim pozitiva spotrebitelum a ne jen vyhradne okamzity vlastni zisk, pak mozna zmenim nazor, ale zatim je tu ten dobrak pouze google (zdarma kancelarsky balik, podpora vyvoje firefoxu, zdama dostupny opensource operacni system pro mobilni telefony android, ted sponzorovani vyvoje aplikaci pro zdarma dostupne OS, ... parada), a MS ta svina ktera nehne ani brvou pokud z toho nebude mit marketshare nebo rovnou profit ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>Linux by musel nabízet nějakou zřetelnou výhodu/dy pro PRODUKCI,, být
>lepší tzn. pohodlnější,

pre koho? pre uzivatela, ci spravcu? pre spravcu je bezpecnjsi a teda pohodlnejsi

> rychlejší,
ATI: Linux vs. Windows Vista
We were completely blown away when our final results came in and the Linux 8.42.3 driver had outperformed Windows Vista with Catalyst 7.10 in Enemy Territory: Quake Wars. It wasn't just a neck-and-neck race but Linux was about 10 frames per second faster when running at 1280 x 1024 and 1680 x 1050.

Like the Refinery map with Enemy Territory: Quake Wars, when benchmarking Slipgate we had similar results. The fglrx 8.42.3 driver had outperformed Catalyst 7.10 on Vista!
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=897&num=3

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=897&num=4

>hezčí,

30. 1. 2008
Linux umí 3D efekty, které může Vista závidět
http://www.zive.cz/Titulni-strana/Linux-umi-3D-efekty-ktere-muze-Vista-z...

>použitelnější (široké spektrum funkcí v systému a software)

V linuxe:Z pohladu programtora ten isty SW moze ist bez rekompilacie na mobile za 50 EURO ako aj na superpocitaci za 200 mil USD.

SW pre Unix-y vseobcne (Linux=LINusov UniX) je radovo viac ako pre Windows a to nehovorim o server CPU, ale o Workstation aplikacich.

Je zaujimave, ze linux je so 75% dominantny na trhu superpocitacov.
s 52% dominantnym systemom v riadiacich systemov v letectve a kozmonautike (NASA presla kompletne na Linux az po pade Columbia-e), roiadenie letov v nemcku len minuly tyzden (ale ti mali komercny Linux nie Windows.) pobdobne Linux dominuje v pocete uvednych novych mobilov v roku 2007... Ono je to tak,ze Windows je obkluceny a jedine, kde sa drzi su stolne mikropocitace, co je segment, kde su vlastnosti vsetych segmentov ale nic nie je urobene poriadne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

LPK:
Velmi sa mylis. Ak sa budeme bavit o skutocne high-end rieseniach pre realtime 2D-3D postprodukciu a layering filmu a videa, tak linux je na tom vdaka prechodu produktov spolocnosti Descreet Logic (dnes uz Autodesk) z SGI IRIX prave na linux daleko zo vsetkych OS najlepsie. Flame a Inferno su top komercne riesenia na trhu (ak nepocitam Quantel riesenia ktore presli z proprietarnej na Wintel platformu). Vo svete profesionalnej filmovej postprodukcie uz nejaky ten rok kraluje prave linux. Hollywood a top postprodukcne domy a editori frcia na linuxe (Digital Domain, Animal Logic, PDI ...). Spickove riesenia su trosku inde ako sada produktov od Adobe.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

2fotoba: 3,2,1, FIGHT !

2 old_tux: Tak to jsem se zasmál. Ve vašem stylu bych mohl pokračovat jako jak linux může všechno umět když je to jen jádro atd. kašlu na vás. Vždycky když v dobré víře upozorním já nebo někdo jiný na nedostatek vyleje se na něj kýbl hnusu od vás.

Až linux bude opravdu kvalitní prostředí i se softwarem poznám to podle toho že bude vyhledávaným a používaným prostředím. A to nejde okecat. :-)
Ale pochybuju o tom že se jím linux kdy stane když na výtky a požadavky linuxáci reagují tímto stylem. Je to systém určité skupiny zvláštních lidí a tím, zdá se, i zůstane.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

rayrebel: asi si moc nerozumime, taky vim ze Maya a dalsi je i pro linux, ale to porad nejni to o cem mluvim ja, jedna se mi o CorelDraw, VegasVideo, Premieru, Photopaint .... o tohle se mi jedna, jednak to jsou nastroje pro lidi kteri se v nasich koncinach zivi prave videem a nebo grafikou a jednak to nejsou nastroje za statisice. Pokud se chceme bavit o softu, ktery vyuziva pouze par vyvolenych tak pak verim tomu ze dane studio bude ochotno zaplatit port i treba pro DOS (mysleno obrazne). Jde o masove pouzivane programy pro nejsirsi pouziti.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

CorelDraw, VegasVideo, Premieru, Photopaint: hmmto je dobrý vtip.Takove smejdy, na nic se nehodí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ehm: a vis alespon o cem mluvis ??? Tak bych sitipnul ze ne a jestli jo, tak je mi te uprimne lito.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

poen: co pro tebe znamena vyhledavane prostredi? myslis prostredi na desktopu nebo v komercni sfere? na desktopu vladnou windows, to nerozporuju, ale v komercni sfere rozhodne ne, tam si wokna moc neskrtnou - tim myslim servery nejruznejsich financnich instituci apod. mluvim z vlastni zkusenosti, pro jednu podobnou insituci pracuji, pracoval jsem i v konkurencnich institucich, kam se podivas, drtiva vetsina dulezitych serveru beha pod unixem

jinak, myslim ze old tux ma pravdu, ty jsi linux zrejme nikdy nevidel. opet hovorim z vlastni zkusenosti, kdyz jsem linux poprve instaloval, mel jsem hruzu z demona prikazove radky a spousty podivnych prikazu... v dnesnich desktopovych distribucich nemusis na prikazovou radku ani hmatnout, vsechno si muzes pohodlne a lehce naklikat. sestre, linuxu a pocitacu neznale, uvykle na windows, jsem na domaci pocitac nacpal linux s prostredim kde, chvilku byla zmatena kam se podely jeji oblibene ikonky, po 20ti minutach se zorientovala a zacala brouzdat, psat si dokumenty v open officech (to delala i ve windows) a nema s tim nejmensi problem. jediny problem, co vidim v linuxu, je prave nepodpora her a programu, typicky autocad a photoshop. ale jinak naprosto bez problemu

chovani old tuxe mozna bylo trosicku utocne, ja budu vstricnejsi - proc si nezkusis nejakou live (spustitelnou z cd, netreba instalovat) distribuci linuxu? pro zacatecniky je vhodny mandrake linux, pripadne moc hezky suse linux, ten doporucuji. a nebo ubuntu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ork: Snaha o jiný přístup OK.

Dal jsem linuxu šanci (nobo sobě s linuxem?) ale nějak to nedopadlo. Na tom nezáleží. Nedostatky se klábosením v diskuzích stejně nevyřeší jenom se tu bude slovíčkařit a rozmělňovat téma. Co jsem chtěl pro zpětnou vazbu říct jsem řekl.

Nebo má cenu zde rozebírat že souborový dialog nic neumí a podobné věci ? Bylo by jich stovky. Pochybuju, linux nějak vypadá a těžko to jde změnit, toho jsou si linuxovci vědomi a tak se "strategicky diskutuje", přesvědčuje, srovnává atd. Nicméně komu se linux hodí ho používá komu ne tak ne. Rozdělení je známo.
Připadám si jako pako že se k linuxu vůbec vyjadřuji. Je to jako přesvědčovat chromého aby chodil.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

ehm: Ja tě nechápu. stejně 99% uživatelů používa jen základní nástroje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

poen: pokud chces diskutovat o moznostech grafickeho prostredi windows versus linux, je to na zvazeni. pokud porovnavas moznosti gnome a windows vista, tak gnome vypada o 2 generace zpatky. ja osobne gnome moc rad nemam, prijde mi prilis jednoduche. ale svuj ucel plni. podle me prostredi kde se da plne srovnavat s prostredim windows vista, v necem je lepsi, v necem je horsi. kazdopadne ale prostredi kde si muzes plne prizpusobit tomu, co potrebujes, zatimco u win vista o tom pochybuju (uz je nemam, nezkousel jsem to)

ja ti linux nenutim, ani se te nesnazim presvedcit, abys ho pouzival. ale stvou me nazory lidi (z obou taboru), kteri pomlouvaji nektery z operacnich systemu ze zcela malichernych duvodu (napr. si vzpominam na pana hulana, ktery napadl gnome (ovsem ted nevim, pane magistre, jestli vas budu spravne citovat ;) s tim, ze po najeti mysi na soubor se mu nezobrazi nahled obsahu souboru, zatimco ve vistach ano - jeste ze tak, obcas v praci narazim na skutecne obri excel, 100 mb a vice, prolinkovan s dalsimi excely, takovato zrudnost by se otvirala klidne i 10 vterin jenom pro nahled - dekuji, nechci :)

hm, vidim ze prazdnym placanim zase srovnavam nesrovnatelne ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vnímáš připomínky a zpětnou vazbu jako pomluvy. No to je špatné.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

poen: mozna misto slovo 'pomluvy' jsem mel pouzit slovo 'napadat', bylo by to lepsi

z tveho posledniho prispevku mi vyplynulo, ze s linuxem nemas zadne, nebo pramale zkusenosti - v tom pripade podle meho soudu nemuzes porovnavat windows a linux, nebot s jednim z techto prostredi nemas dostatek zkusenosti, abys mohl srovnani ucinit. a ano, zda se mi, ze linux napadas, minimalne prispevkem '...souborový dialog nic neumí...'. pokud myslis prostredi gnome, mas pravdu, pokud kde, tam je to trosku o necem jinem, ovsem to bychom zase zapadli do zcela zbytecne diskuze

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 LPK "jedna se mi o CorelDraw, VegasVideo, Premieru, Photopaint .... o tohle se mi jedna, jednak to jsou nastroje pro lidi kteri se v nasich koncinach zivi prave videem a nebo grafikou a jednak to nejsou nastroje za statisice."
... hmm a co takhle týden vyzkoušet Inkscape (CorelDRAW), Scribus (PageMaker. InDesign), GIMP (PhotoPaint/shop) a další... ano občas se něco dělá jinak, než jsi zvyklý, občas to něco neumí, občas to má zase nějakou vychytávku navíc. Pro 98% těch, co tebou jmenované programy využívají (sotva z 15%) jsou to více než dostatečné náhrady, navíc zdarma a nezávislé na platformě (win/nix/mac). Jistě přechod je trochu bolestivý (si zvyknout), ale až například opustíš zkostnatělou Premieru a přejdeš třeba na Liquid (Edition), tak ten přechod bude také bolet...

2ork .. však to znáš: mě vyhovuje střídmé 2D GNOME a 3D KDE omalovánky (Compiz) ukazuji natěšeným jehoVistům, kterým následně po ukázce pořádného 3D desktopu (v klidu i na integrované i945) padá brada... následuje mé "bulíkování", že to jsou nové MS Vieny v alfa verzi... a dorážím je tím, že to byla legrace, neboť to je linux..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

kceal: takove chovani od tebe ale vubec neni hezke ;)))

nutno rict, ze me se compiz taky velice libi, ale po chvili jej musim opustit, protoze, stejne jako na jakemkoliv jinem 'na efektech zalozenem' dektopu to strasne otravuje zivot - kazda akce musi nejaky cas trvat, aby uzivatel stihl shlednout podmanivy efekt a paxe teprve napr. zminimalizuje okno... hruza... gnome je pro me az prilis stridme, pouzivam kde s vypnutim vsech grafickych ptakovin, stejne jako windows xp

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co tak portnout do kernelu linuxu rovnou wine :) V konfiguraci by se zaskrtla krome a.out a elf taky podpora exe a je vymalovano :) No ale jak znam lidi tak by se to zvrhlo a elf binarky by pak uz nikdo nespoustel :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Proč používat šmejd Linux a Wine kvůli Photoshopu,když operační systém Windows stojí pár korun a všechny programy fungují 100%,aspoň trošku znalým uživatelům.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

pavel-2: ocividne odbornik pres operacni systemy :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pavel-2: No proč na serverech a Super pocitacich je to jasny. Linux je jádro s velkým potenciálem, který žádný jiný systém nemá (hlavně v případě superPC, jinak v případěserverů je to jiný). Jinak proč používat Linuxovou distribuci na PC. To je jednoduchy.
1.Pořizovací cena
2.Stabilita
3.Bezpečnost (diskutablní!!)
4.Lehké ovládání (ubuntu a pokud si k němu sednete na 2 hodky, naučíte se vše)
5.Linux jde s dobou
6.Možnost vybrat si co opravdu chceš
7.Vše možná nastavení a uprvení podlé svého
8.Komunita
9.Compiz, Beryl, Compiz Fusion :)
10.Svobodný software
11.Velice dobrá alternativa za předražené Windows (no'' alterbativa'' je blbé slovo. Linuxová distribuce přesahuje možnosti Windows, ale nemá prostředky na reklamu!!)

A proc ne to si napsal programy a proto musime ocenit, že se Google tak snaží, ale poslední dobou ne jen on!!!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to ElCondor:
nezlob se ElCondore, ale dneska "zaťals"... Tvrdit, že GIMP je srovnatelný s Photoshopem, na to nemám (a bezpochyby každý, kdo se DTP/Grafikou živí) slov... GIMP je pro profesionální nasazení NAPROSTO nepoužitelný. Pokud tedy jediná tvoje představa použití bitm. ed. není odstr. červených očí a otáčení fotek. A ten tvůj výblitek, že 99% gr. studií používá warez... Tak nevím, v jakých grafických studiích se pohybuješ ty, ale v těch, ve kterých se pohybuju já, si dnes (a už je to pár let zpátky) každý sakra rozmyslí jestli bude používat nelegál. Např. u nás, stejně jako ve většině PROFESIONÁLNÍCH studií je přísně zakázáno cokoliv nelegálního používat včetně blbých utilit na pakování... Občas někde jede ještě quark, protože jsou v tom stará data, ale dnes už se i u nás toto řeší pomocí Q2ID...
ElCondore, dobře ti radím, drž se svého kopyta ("prosazování" Linuxu a exorcistním kritizováním Mrkvosoftu) a ne*er se do něčeho, o čem víš evidentně s prominutím úplné ho*no... Děláš tím medvědí službu nejen Linuxu...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V3N3C:1, to je pravda2, :)3, :)4, :))))5, :))6, :))7, děkuji nechci8, to někdo potřebuje ?9, neznám10, to jako na jiných OS není?11, ty "předražené" windows stojí 2400,- jakou cenu by sis představoval abys je nenazval předraženými ?
*) smajlík znamená výsměch - čím delší tím víc jsem se bavil

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jen tak mimochodem... většina PROFESIONÁLNÍCH studií nemá Photoshop na widlích
Ano pro opravdové profíky není GIMP plnohodnotnou náhradou PS, nicméně pro většinu "profíků" je více než dostatečnou náhradou, pokud by tito jedinci byli alespoň průměrně adaptabilní...
Myslím si, že pro BFU, kteří pouze potřebují ořezat, otočit, automaticky upravit fotky a odstranit červené oči existuje mnoho jednodušších a intuitivnějších SW, pro ně je již GIMP zbytečně sofistikovaný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1. sporne, po te co vylezes z ceskeho skolstvi naucen na wokna, musis venovat par hodin na douceni se jineho pristupu k pocitaci. urcite ten cas presahne dobu, za kterou bys chtel dostat od zamestnavatele 2400,-. presto si osobne myslim, ze stoji za to vyzkouset vse, rozsiruje to obzory a snahu skloubit vyhody techto systemu. pomohla by i reforma skolstvi, ktere bude nutit myslet a ne biflovat. pak je jedno na jake platforme a s jakymy programy pracujes.
2. stabilita je dana vyberem hw a sw.
3. bezpecnost je dana uzivatelem, presto se mi jevi *nix jako mene vratke plavidlo. ;o)
4. nejen clovek, ale cela fauna a flora je lina az beda. ;o) proto jsme neochotni se ucit novym (mozna zbytecnym) vecem. ne nadarmo se rika, stareho psa novym kouskum nenaucis. pri prevaze woken je velmi pravdepodobne, co se nedotceny clovek nauci ovladat jako prvni. proc maji wokna prevahu nechme na jiny flame.
5. masox, wokna a komercni distribuce jdou s dobou, potrebuji vydelavat. linux jako takovy jde castecne s dobou diky tem komercnim distribucim, presto je dost prostoru na osobni prani tvurcu/uzivatelu.
6. ja doufam, ze at pouzivame cokoliv, tak jsme si svobodne vybrali.
7. diky za to, na to nechtit maj ti ostatni pravo
8. ano potrebuje, i na woknech je nejjednodussi reseni pohledat/poptat se, jestli nekdo dany problem uz nevyresil. nac znovu objevovat kolo.
9. vejicka na slabomyslne, max. pro potechu a dobry dojem. pro efektivitu prace zbytecnost.
10. na jinych os to samo sebou je, ale nekdo chce i ten os jako oss. ;o)
11. opakovani bodu 1

smajliky v tomto prispevku neznamnaji vysmech. ;o)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jinak k clanku jako takovemu, kazda firma chce vydelavat. Microsoft se poslednich par let sere do vseho, herni konzole, zabezpeceni woken atd. atd. Nedivim se, proste chce ta firma vydelavat vic. A ostatni? Ti si brani sve zajmy. Jak? Podpora jinych OS, multiplatformni software atd.
Vetsina z nas ma predstavu, ze PS je killer aplikace a to bude ten duvod google tlacit ji i mimo apple a ms. Linux je proste vhodny kandidat pro ostatni velke firmy, ktere chteji mit vlastni OS, ale nechteji ho vyvijet sami.
Vetsina z nas si stejne domu PS legalne neporidi. A hlavne, vetsina z nas by si mela priznat, ze na profesionalni ovladani nejsme ochotni obetovat cas, i ti co si PS uwarezili.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to MicB: By me zajimalo kdo ty free distribuce sponzoruje.Kde je ten hacek? Vyvoj neco stoji a pokud to lidi delaji zadarmo tak bych je velmi rad poznal a mel bych pro ne spoustu prace:)

Delam si tim reklamu. Pak pracuji na zakazku za velke penize.

Vyvijim par open source projektu, prispivam do jinych a lecktere changelogy jsou nasakle mym jmenem. Protoze ten, kdo si me najima vidi, ze jsem neco dokazal a hodne kvalitne a dale ze dokazu i opravovat cizi velke kusy kodu. (Krom toho me to take bavi.)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dalibor>

ono vyvojari Open Source su casto plateni aj za vyvoj Open source...
Kopa z nich su administratori a tym,ze koduju jadro ci nie OSS aplikacie, tak v nich hladaju chyby a vedia o rizikach (a aj tie rizika odstranit lepsie) ako keby nekodovali OSS...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> fotoba : Velká většina ovšem prostě jen okrádá svého zaměstnavatele, který jim platí za jinou práci, než kterou ve skutečnosti dělají. Proč si něco nalhávat? :-)

Samozřejmě OpenSource komunita je sponzorována firmami, které se v posledních letech snaží samy zachránit z vlastních chyb. A které se od MS v zásadě nijak neliší, pokud pomineme to, že nebyli schopni ustát svoji situaci. Jmenujme Novell, kterému se tradičně říkalo "No-well", pročpak asi? Nebo líný a nepružný kolos IBM. A mraky dalších.

Open Source komunita dělá spoustu užitečné práce, to bezpochyby a o to více člověka zamrzí, pokud si uvědomí, jak je v podstatě jen zneužívána a naivně si myslí, jak t s ní snad kdokoli myslí dobře... :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

> RiMr : Naprosto přesné pane. Naprosto přesné. Ostatně, kdokoli, kdo se od pojídání pizzy někde v temném koutku u ulepené klávesnice dostane ke skutečné profi práci pochopí, že riskovat cokoli kvůli "srandovně lacinému" PS je absurdní.

A tady je mimochodem i obrovský problém open source - soustředí se na argumentaci kolem "software zdarma" oproti nutnosti platit Microsoftu a spol. To si vážně nikdo z nich neuvědomí, že v určitém okamžiku už jsou ty peníze zaplacené za Windows, nebo koneckonců i PS směšné?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli pod linuxem poběží PS a produkty adobe obecně ... a jestli konfigurace wine pro podporu těchto aplikací nebude větším problémem ... Instaluju linux.

pro ty z Vás, kteří se tu maskují cenou jednotlivích produktů. Budu mluvit z vlastní zkušenosti, když řeknu, že JSEM LÍNEJ SE UČIT MAKAT V GIMPU, KDYŽ OBSTOJNĚ ZVLÁDÁM KOMPLEXNÍ BALÍK OD ADOBE. JSEM LÍNEJ OBCHÁZET RŮZNÉ FUNKCE, KTERÉ ADOBE NATIVNĚ PODPORUJE RŮZNÝMI OKLIKAMI JENOM PROTO, ŽE CHCI PRACOVAT V JINÉM SYSTÉMU ... To fakt ne-e. To je trochu kontraproduktivní.

Bylo by přinejmenším vhodné, aby ti cenoví argumentéři alespoň částečně přiznali barvu. ;)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pixel image editor @ www.kanzelsberger.com Programuje bratr Slovák :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hoodas> autoCAD ma optimalizacie v Ati ovladacoch pre Linux
od jula/cervence 2007. Je prvad,ze autoCAD for linux zatial nie je vydany
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=782&num=1

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

old_tux: nj, nejlepší je zeptat se na fóru "jak zmenšim obrázek" Prvních několik odpovědí "normálně, v photoshopu..." :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.