Google dal 3 miliardy za DoubleClick
Google v pátek získal reklamní agenturu DoubleClick za 3,1 miliardy dolarů (něco přes 65 miliard Kč) v hotovosti. Slibuje si od toho zlepšení cílení, nabízení a analýzu on-line reklamy. Podle všeho poté, co dosáhl nejvyšší mety mezi vyhledávači, chce se vyšplhat i mezi největší poskytovatele on-line reklamy. Ostatně si je těžké nevšimnout, jak moc rychle se rozšířila jeho AdSense textová reklama i u nás, a přitom stačilo jen zvednout peníze, které všude ležely ladem, nepohrdnout drobnými i těmi nejmenšími weby a umožnit i jim nabízet přes Google reklamu, která sice nevynáší milióny, ale mnohdy majitelům alespoň vydělá na provoz a o to přece na internetu jde.
Koupí se Google jednak dostane k dalším inzerentům, které asi nutně potřebuje (všímáte si volných pozic v jeho reklamních blocích?) a zároveň využije jedenáctileté zkušenosti (DoubleClick vznikl v roce 1996 jako jedna z prvním digitálních reklamních agentur). Nemalým přínosem jistě rovněž budou zaměstnanci, kteří jsou již v branži zběhlí, a to je velká deviza. DoubleClick loni v červnu koupila společnost Hellman & Friedman, od které jej nyní Google kupuje. Obě strany již dohodu schválily a po obvyklých byrokratických schvalovačkách by měla být transakce uzavřena do konce roku.