Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Grafické karty, fyzika a herní byznys - loňský rok s pohledem do budoucnosti

Cele je to iba nezmysel ... kto potrebuje aby mu hocijaka hra sla viacej ako 30fps/s ?? Mozno par odvazlivcov, aby sa mohli pochvalit. Naco graficku kratu kvoli jednej hre / crysis / a aj tam mi nepojde plynulo v plych detailoch na monitre 1600*1200 :(. Radsej by mali vyrobcovia vsadit na gr. karty, ktore by boli INTELIGENTNE, ktore by sukali maximalne 30fps/s a prisposobovali by zvysovanie vykonu automatickym taktovanim pamati a jadra tak , aby bolo zachovane 30fps/s a minimalna spotreba. Dufam ze sa takejto inteligentnej karty raz dozijem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vzdyt tu moznost mas - nastav si 60 Hz, zapni Vsync a je to ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

lol, no VSYNC ti sice da 60 a ani za mak viac, ak to karta zvlada, ale urcite to nepomaha znizenemu odberu a mensej teplote jadra..
 
inak presne ten isty napad som mal aj ja, pretoze popravde je 30 fps viac nez dost, pokial je to synchron refresh, tak clovek ani trh neuvidi.. len spravit take nieco sa nikomu nechce, podla mna driver level software by to v pohode zvladal, modifikovat orig drivre na take nieco by mohlo byt mozne..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud si dobře pamatuji, tak před mnoha lety lidi z 3Dfx kdesi udělali demonstračku, kde jedna polovina obrazovky závodní hry jela 30fps a druhá polovina 60fps ... všichni v místnosti se shodli, že ta druhá je zatraceně plynulejší a příjemnější :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no co no.. já mám FX5200 a nerozjedu na ní už nic nového .. a 30fps už vůbec ne.. no.. aspoň ušetřím za nové grafiky a čas strávený u her.... navíc nový počítač jednou za 4 roky je optimální doba na výměnu..  :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono to bude trochu zlozitejsie.Zobrazenie by sa sice dalo drzat na 30fps ale timebase enginu by asi aj tak bol vyssi, inak povedane interne engine by renderoval aj tak povedzme 60fps.Dovodom je napriklad prave simulacia fyziky.30 fps by bolo dost malo na simulovanie vybuchov, ratanie balistickej krivky (ak je to nejaka vojenska fpska) ale aj animacie postav by boli asi trhane.Preto sa mozno ludom zadlo na tej 3dfx prezentacke ze 30 fps nestaci a 60 je lepsie.
A k Bioshocku, neni to zla hra ale zasa tak moc precenovat sa nemusi.Je v nej trochu moc kompromisov a napriklad jeden zaujimavy aspekt za vsetky, ktory mne chybal, ze sa neda na Rapture pozriet nejak z vonku.V podstate je to ako behanie po vesmirnej rakete v System Shocku, akurat ze tu necumim cez okno do vesmiru ale do mora...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no hrat ONLINEovku s 30FPS a 100FPS je dost velky rozdil...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

au to bolí...
Ale nebude pak pozdě zeptat se ?a co děti, mají si kde hrát???

místo:
Ale nebude pak pozdě se ptát.. ?a co děti, mají si kde hrát???

Vim, je to off-topic blbost, ale nemoh jsem se udržet. ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak sem to asi napsal blbě. "Ale nebude pak pozdě chtít se ptát.. ? " by mělo být správně, ale pouze v případě pokud to měl být citát z té písničky. ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

no však já citoval jen menší pasáž, neber to až tak dogmaticky :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

hraji hru CounterStrike 1,6 jiz nekolik let a v komunite teto hry plati jedno pravidlo: "pod 100 FPS se to cuka" ;) Neni to zadny nesmysl, ale pravda  pri 60 FPS a rychlejsim pohybu mysi se obraz proste "roztrha" a je videt prd ;) Je mozny ze je to chyba hry, to nevyvracim. Ale narovinu dokazal by nekdo hrat Q3A na 30 FPS ? asi by netrefil ani vrata.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Panové a to ty 100FPS hry sledujete na LCD s 60Hz ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

David Ježek: Chyběl mi tam jen ten rým. Pro toho, kdo zná ten citát je to něco jako kinder vejce bez čokolády. :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

KKKK: ja mam CRT 19" 1600x1200@85Hz. CSko hraju na rozliseni 1024x768@150Hz

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nemohl by někdo začít opět vyrábět kvalitní CRT ... je mi po nich smutno :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenom 2 poznamky:

1. >>(SS2) Zavedla i systém postupné degradace zbraní v důsledku používání, za což sklidila vlnu kritiky.

Postupna degradace zbrani i vystroje byla uz v Ultime Underworld II (a pravdepodobne i v UW I), ovsem zbrane i vystroj bylo lze opravit.

2. Vicevlaknovy je uz Falcon 4.0, IIRC v jednom vlaknu bezi samotny simulator a ve druhem strategicka cast kampane.

Libor

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

30fps je fakt malo. Na strategiu to staci ale nie na strielacky. Optimum je tych 60 co ale neznamena ze sa neda vyuzit aj viac.
Mam tiez 19" CRT a beham na 100Hz

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

2 Honzicek_cz Člověče, ty mi mluvíš z duše...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pěknej článek, super páteční počtení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>>David: "V zásadě lze říci, že lidé s hi-end GeForce dnes volí spíše Intel, neboť jeho Core 2 Duo procesory jsou velmi slušné a zejména 45nm řada E8000 se zatraceně povedla jak z hlediska spotřeby, tak možností přetaktování. Toto se takřka jistě nezmění ani po příchodu 9800 GX2, neboť toto monstrum si bude žádat nejvýkonnější dostupný procesor, což v cenově přijatelné hladině znamená v dnešní době Q6600 přetaktované ?co to jde?, případně E8000, pokud nehrajete hry, jež jsou schopny těžit ze čtyř jader (např. Crysis)."
 
Jen malicka vytka k velmi objektivnimu clanku, ta doba se sice blizi s temi multiGPU a OC "co to jde", nicmene je jeste hodne daleko, v dnesni dobe je hratelnost VSECH stavajicich her zarucena CPU 2,4GhzX2 a vyse, ani ctyrjadrak na 3Ghz+ nezvedne hratelnost(oproti 2,4GhzX2) natolik aby to umoznilo hru hrat o tridu vyssim rozliseni(mysleno napr. 1600*1200 misto 1280*1024) ...;)
Viz: http://www.ddworld.cz/procesory-a-pameti/megatest-amd-phenom-9600-black-...
, ci mnohe dalsi recenze.
Stale je(a jeste to bude platit minimalne rok) daleko efektivnejsi koupit X2 2,4GHz(2k Kc) a GK alespon 8800GT/3870(4-6k Kc) nez Q6600/P9600BE(6k Kc) a hosri GK(2600XT), to same bude platit i ve vztahu k 3870X2, proste nova generace GK je natolik vykonna ze CPU pro ni je zanedbatelnou brzdou resp. pokud je to v hladine nizkych FPS tak ten rozdil CPU ho do hratelne hranice neposune(mozna si dotycny bude moci zapnout v tom samem rozliseni o par efektu navic, ovsem za 4k Kc navic bych cekal ponekud vice) a pokud se to pohybuje okolo 100FPS tak uz je jedno jestli je to 100 FPS s X2/C2D nebo 125+FPS s C2Q/P...;) Jsou to zazita dogmata, jde o to ze vyvojari stale jeste maji daleko k tomu aby skutecne vyuzivali moznosti vykonu vicejadrovych systemu a to se nebavim o tom ze vyvojari od MS(OS Widle) by vyvijeli jakoukoli aktivitu ohledne prace s vicejadry nedej boze efektivity vyuzivani RAM...:o) Nejsou schopni ani udelat  do TM(task manageru) priblbe rucni pridelovani neobsazenym jadrum procesy coz by byla prace na 10min pro programatora, pri spusteni aplikce by TM pozastavil start aplikace a dotazal se jakemu procesoru pridelit tuto aplikaci a po prideleni by pokracovalo vse normalne, v menu TM jedna polozka navic na vypinani/zapinani teto funkce a v dalsim SP by byl obohacen o funkci ze by si pamatoval co ktere aplikaci priradil ci automaticky priradil dalsi v poradi volny procesor, nedej boze ze by je napdalo vytvorit rozhrani pro vicejadra popr. kompilator etc etc etc.... Ovsem realita bude jina, MS jako se vsim(vyjimkou budiz DX) pocka az to vyvine konkurence a pak to skoupi nebo ukradne(byl bych mile prekvapen kdyby tomu bylo jako s DX i kdyz i samo DX nebylo uplne koser)... Jsme tepvre na pocatku ery vicejadrovych systemu, nenalhavejte si ze je to jinak, te skutecne efektivity prace vicejadrovych CPU a GPU co by programovatelnych koprocesoru se teprve dockame.....;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

>>MadMaxII "Jen malicka vytka k velmi objektivnimu clanku, ta doba se sice blizi s temi multiGPU a OC "co to jde", " samozrejme tam ma byt multiCPU, nikoli multiGPU, omluva za preklep:)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

>> Tomaio: Ale narovinu dokazal by nekdo hrat Q3A na 30 FPS ? asi by netrefil ani vrata.

V casoch, ked som mal este Voodoo banshee na P200 MMX, tak som to hraval na 15 FPS. Musel som si to ale dat na MIN detaily, lebo na NORMAL detailoch to slo 11 FPS a to sa uz hrat nedalo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hmm ... preco vsetci ste tuto problematiku hned HODILI na CS ??? To akoze nikto nic ine nehra ? To kazdy kto ma pocitac doma, MUSI hrat len CS ??? Pisal som o niecom inom ... o cakani na inteligentnu kartu, ktora prisposobi SVOJ vykon danej HRE. Kde je napisane ze je nutne hnta hocijaku hru na 30fps striktne ? Len som tym chcel naznacit, ze GR. KARTA ZBYTOCNE plytva ENERGIOU. Terajsi potencial gr. kariet je v tom aby SUKALI MAXIMALNE mnozstvo obrazkov za sekundu. Problem je, ze to na minimalne 75% hrach nema ZIADEN ZMYSEL, ale to asi kazdemu kto tu pise unika ....

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ps. Ani autom nejazdite na plny plyn vsade .....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

>> garat

Tusim Radeony 3XXX "rozlisuju" 3 mody: 2D, light gaming a narocne 3D

Ten druhy mod .. light gaming je podla mna presne to, co pozadujes.
Znamena, ze v 3D prostredi OS, alebo v starsich hrach, kde vlastne nemusi ist 3D procesor naplno tak sa prepne do jedneho z uspornejsich rezimov

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

garat to myslel trochu inak, uplne dynamicke krokovanie frekvencii, popripade aj napajania v zavislosti od FPS, co moze mat drobne predikcne problemy, ktore sa ale lahko daju vyriesit profilovanim a logovanim .. velmi rad by som videl take nieco v R700, urcite by som do toho isiel

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ganec> je to tak jak píšeš - série HD 3000 má režim light gaming, kterej se aktivuje v momentě, pokud v pipelině GPU je menší, než určitý počet čekajících instrukcí. Při něm se pak sníží frekvence GPU core.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, zahrajte si System Shock, hotovy balicek s Dosboxom je na stiahnutie ako SSP, System Shock Portable a da sa prepnut do 1024x768 rozlisenia, skuste to hrat na tazsej obtiaznosti, je to potom ta prava zabava, zvlast tie najtazsie puzzle.

Zaujimava vec je tam simulacia tlakovej vlny a mnozstva poskodenia, a vobec simulacia vplyvu okolia na postavu htraca je mozno na urovni S.T.A.L.K.E.R.a

http://www.strangebedfellows.de/index.php/topic,211.0.html

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Najhorsia vlastnost bioshocku:

1) vyber zbrani nie je v realtime, hrajete ako v tahovej strategii, parkrat vystrelite jednou zbranou, vyvolate menu, pomenite konfiguraciu, zase par vystrelov, a opakujete do nemoty. V System Shock zacinate s implantatmi v zraku na zobrazenie stavu, zbrani a vsetkeho vzdy pocas hry, dokonca aj ten Gameboy si zahrate pocas ostatneho behu hry)

2) o municiu sa nemusite obavat, netreba mysliet velmi na to kde zohnat naboje, je ich kvantum az po samy koniec hry ( kde su tie casy system shocku ked ste sa za rohom krcili s pokazenym revolverom a poslednymi tromi nabojmi a snazili sa dostat na druhy koniec chodby a potom vymetali kontajnery a osacovali ludi aby ste este s velkou ulavou par nabojov nasli! ;-) )

3) nekonecny inventar, nie je nic zvlastne na tom nosit 500 kilo naradia a zbrani, nikdy nemusite rozmyslat co bude vyhodnejsie si so sebou zobrat, atmosfera napatia je vystriedana istotou

4) atrapy namiesto skutkov, ak vam hrozi ze sa dana miestnost zatopi vodou, nebojte sa, nestane sa to.

5) linearny dej, tolko slubovany "uzivatelom pohanany dej" sa nekona! Postupujete z bodu A do bodu B, z bodu B do bodu C, z C do D a tak dalej. Nie je potreba sa vracat a hladat nieco v inej casti komplexu a vybavovat v pamati kde co najst, vsetko je pred vami, netreba bludit)

6) pribeh klesol komplexnostou a prevedenim na uroven telenovely; kde su tie postavy v ktorych sa bolo tazke vyznat? Bioshock bol koncipovany pre najnizsi spolocny menovatel IQ publika. Nebude vam trvat dlhy cas kym pochopite co sa deje a vysvetlenia ktore dostanete su priamociare, logicke a uprimne. V realite to byva inak. (Pamata si tu niekto kto siel zachranovat Delacroix uz len z principu, aj ked na 100% vedel ze uz bude mrtva?)

...ziadne prekvapenia ohladom umiestnenia objektov, takmer ziadne stratene veci (naboje na nepristupnych miestach a tak), Bioshock je koncipovany ako zabavka na kratkodobe rozptylenie, a dostatocne spracovany na to aby ho mohli hrat obezne skolopovinne decka v USA bez toho aby ich bolela ich ctena hlavicka.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.