Grafika Nintendo NX bude někde mezi Playstation 3 a 4
O Nintendu NX a jeho hardwarové konfiguraci vůbec se mluvilo opravdu hodně - problém byl v tom, že nebylo jasné, které informace mají pravdivý základ a které ne. Zdá se, že většina z nich spadala do druhé skupiny. Připomeňme, že mezi značkami, které byly skloňovány jakožto údajní dodavatelé hardwaru, se objevovala jména jako IBM, AMD, ARM a ještě další.
Nakonec, zhruba v polovině května, začaly některé zdroje hovořit, že jádrem nové konzole bude SoC Tegra od Nvidie. Zmínky o ARM tak nebyly zcela mimo mísu. Podle neoficiálních informací pracují vývojáři prozatím s přetaktovaným a aktivně chlazeným modelem Tegra X1 (ten disponuje 256 stream-procesory generace Maxwell) a předpokládá se, že by finální verze měla nést jejího nástupce vyráběného 16nm procesem TSMC, který grafická jádra generace Maxwell nahradí aktuální generací Pascal a procesorová za Denver druhé generace.
Podle informací jednoho z vývojářů, který pracuje na hrách pro Nintendo, bude grafika dosahovat úrovně někde mezi Playstation 3 a Playstation 4 a konzole jako taková patrně neosloví uživatele Playstation 4. Zda tím mínil koncept nebo grafickou stránku, z vyjádření není jasné, ale patrně půjde tak trochu o obojí. Nintendo mělo po léta odlišnou filozofii než Sony (či Microsoft), ale s každou další hranicí se rozdíl - jak v cílové skupině uživatelů, tak v grafice - prohlubuje. Zatímco starší generace konzolí nabízely hardware, který byl v technologických ohledech nad úrovní produktů pro PC a ani výkonnostně na tom nebyl špatně (viz např. GameCube s GPU Flipper z roku 2001, jehož technologická výbava se podobala grafickým čipům generace DirectX9, které šly na trh až o rok později), tak s každou další generací grafická jádra konzolí Nintenda ztrácela jak za PC, tak za konkurenty. S generací Wii U sice Nintendo po stránce grafiky ještě v některých ohledech dotáhlo tehdejší generaci konzolí (Xbox 360 a Playstation 3), ale k jeho vydání došlo de facto krátce před vydáním Xbox One a Playstation 4, jejichž hardwarová výbava byla poněkud jinde. S Nintendo NX již půjde spíš o hardware ultramobilního typu, který si s ohledem na spotřebu a koncept ani neklade za cíl dorovnat nebo překonat aktuálně dostupné produkty co do technologické nebo výkonnostní výbavy.
Nintendo se proto snaží, aby se nejpozději půl roku po vydání nové konzole dostaly na trh i nové hry, které by měly prodeje NX podpořit. Právě absence klíčových her dlouho po vydání konzole byla považována za příčinu počátečního neúspěchu Wii U. Snad se tentokrát Nintendu podaří odstartovat lépe.
Od dob GameCube se holt změnilo mnohé (byť leccos k lepšímu ;-)
MCV, WCCFTech, ilustrace: Wikimedia Commons, Evan-Amos