Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Grafika Xboxu 360

Architektura R500

O Xboxu 360 jsme již psali, nyní vám přinášíme nové informace o grafickém jádře, jež pro Xbox 360 vyvinula společnost ATI a která o něm tvrdí, že „grafický čip R500 se od jakéhokoliv dalšího značně odlišuje“. Je prý dokonce ještě pokročilejší, než nedávno odložený R520 a přirovnat jej půjde snad jen k R600 generaci, která je plánována na podzim příštího roku a jež si plně poradí s WGF 2.0 a Shader Modelem 4.0.

Čip má 3 bloky po 16 pipelines, což celkem dává 48 pipelines, které dohromady zvládnou 120 miliard operací za sekundu. Každý z těchto bloků má vlastní vertex cache a komunikují s 10 MB EDRAM, která je v čipu připojena rychlostí 256 GB/s. Architektura čipu obsahuje unifikované shadery, které lze dynamicky rozdělovat na pixel a vertex shadery přesně dle potřeb dané hry. R500 se pyšní výrobní technologií 90 nm, prozatím však nevíme, kolik skýtá tranzistorů.

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Grafika Xboxu 360

Středa, 1 Červen 2005 - 22:08 | Anonym | Aha, tak ATI uz ma de facto grafiku nove generace...
Středa, 1 Červen 2005 - 20:01 | Anonym | No tych oficialnych oznameni je zopar vecsina z...
Úterý, 31 Květen 2005 - 16:21 | Anonym | blizsi info je tady: http://games.tiscali.cz/...
Úterý, 31 Květen 2005 - 14:08 | Anonym | 2sumak: Je niekde o tom aj nejaka zmienka. Myslim...
Úterý, 31 Květen 2005 - 13:34 | Anonym | 2bitboy: Ono totiz vyslo najevo, ze valna vetsina...
Úterý, 31 Květen 2005 - 09:51 | Anonym | To je vsetko pekne, len nechapem, preco hry,...
Pondělí, 30 Květen 2005 - 15:27 | Milan Bačík | Další informace o Xboxu360 vyšly na arstechnice(...

Zobrazit diskusi