Grafika Xboxu 360
O Xboxu 360 jsme již psali, nyní vám přinášíme nové informace o grafickém jádře, jež pro Xbox 360 vyvinula společnost ATI a která o něm tvrdí, že „grafický čip R500 se od jakéhokoliv dalšího značně odlišuje“. Je prý dokonce ještě pokročilejší, než nedávno odložený R520 a přirovnat jej půjde snad jen k R600 generaci, která je plánována na podzim příštího roku a jež si plně poradí s WGF 2.0 a Shader Modelem 4.0.
Čip má 3 bloky po 16 pipelines, což celkem dává 48 pipelines, které dohromady zvládnou 120 miliard operací za sekundu. Každý z těchto bloků má vlastní vertex cache a komunikují s 10 MB EDRAM, která je v čipu připojena rychlostí 256 GB/s. Architektura čipu obsahuje unifikované shadery, které lze dynamicky rozdělovat na pixel a vertex shadery přesně dle potřeb dané hry. R500 se pyšní výrobní technologií 90 nm, prozatím však nevíme, kolik skýtá tranzistorů.