Uz aby to bylo ! Je ostudne, jak autori sw. ignorovali SMP podporu. Jen diky INTELovu HT jsme se dockali alespon software kompatibilniho s MP (jeste nedavno nektere ovladace v SMP systemech vubec nefungovaly nebo jen s chybami). Na druhou stranu to bude tak trochu i bic na vyrobce CPU, uz si nebudou moci dovolit chtit za CPU jen o par MHz rychlejsi treba i dvojnasobek penez, protoze pokud software bude dobre vyuzivat SMP, bude levnejsi poridit si system s vice levnejsimi CPU a dosahnout tak celkove vyssiho vykonu, nez vyhazovat penize za "top model" !
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
RaStr https://diit.cz/profil/rastr
21. 6. 2005 - 11:34https://diit.cz/clanek/grafikam-nvidia-pomohou-dvoujadrove-procesory/diskuseUz aby to bylo ! Je ostudne, jak autori sw. ignorovali SMP podporu. Jen diky INTELovu HT jsme se dockali alespon software kompatibilniho s MP (jeste nedavno nektere ovladace v SMP systemech vubec nefungovaly nebo jen s chybami). Na druhou stranu to bude tak trochu i bic na vyrobce CPU, uz si nebudou moci dovolit chtit za CPU jen o par MHz rychlejsi treba i dvojnasobek penez, protoze pokud software bude dobre vyuzivat SMP, bude levnejsi poridit si system s vice levnejsimi CPU a dosahnout tak celkove vyssiho vykonu, nez vyhazovat penize za "top model" ! https://diit.cz/clanek/grafikam-nvidia-pomohou-dvoujadrove-procesory/diskuse#comment-199916
+
Eh, opravte me pokud se mylim, ale neni to c v posledni dobe prave procak co grafice nestiha? Proc ho vytezovat jeste vice? (pocitam s tim ze software se upravi, takze bude vyuzivat taky vice jader, takze na grafiku stejne nezbyde....)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jakub Ševčík https://diit.cz/profil/jeje
21. 6. 2005 - 21:26https://diit.cz/clanek/grafikam-nvidia-pomohou-dvoujadrove-procesory/diskuseEh, opravte me pokud se mylim, ale neni to c v posledni dobe prave procak co grafice nestiha? Proc ho vytezovat jeste vice? (pocitam s tim ze software se upravi, takze bude vyuzivat taky vice jader, takze na grafiku stejne nezbyde....)https://diit.cz/clanek/grafikam-nvidia-pomohou-dvoujadrove-procesory/diskuse#comment-199977
+
>> JeJe:
Mno, pokud vím, tak některé graficky náročné hry vytěžují hlavně grafiku, zatímco na procesoru až tak moc nezáleží (takový Doom3 poběží prakticky stejně jak s FX-57, tak s Athlonem 64 3500+, ostatně podobně je na tom i 3DMark05, který (konečně) opravdu měří jen grafiku a rychlost procesoru se projevuje jen minimálně). Takže přenesením některých výpočtů už v ovladačích na druhé jádro procesoru (přičemž hry pro dvoujádrové procesory příliš optimalizovány zatím nejsou, proto AMD pro hry doporučuje Athlon 64 FX a ne dvoujádrové procesory) dojde k tomu, že procesor bude opravdu makat - jedno jádro bude pracovat jako jedno jádro u jednojádrového procesoru a druhé bude pomáhat grafice.
Imho to není špatný nápad, ale (jak správně dodáváš), jakmile výrobci her ty hry zoptimalizují pro běh na vícejádrových procesorech, zase to ten efekt ztratí (pokud se tím grafika ještě více nezpomalí, protože ovladač bude na dnes relativně nevytížené jedno jádro spoléhat). Mno, uvidíme, já jsem na to osobně hodně zvědav.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
21. 6. 2005 - 22:02https://diit.cz/clanek/grafikam-nvidia-pomohou-dvoujadrove-procesory/diskuse>> JeJe:
Mno, pokud vím, tak některé graficky náročné hry vytěžují hlavně grafiku, zatímco na procesoru až tak moc nezáleží (takový Doom3 poběží prakticky stejně jak s FX-57, tak s Athlonem 64 3500+, ostatně podobně je na tom i 3DMark05, který (konečně) opravdu měří jen grafiku a rychlost procesoru se projevuje jen minimálně). Takže přenesením některých výpočtů už v ovladačích na druhé jádro procesoru (přičemž hry pro dvoujádrové procesory příliš optimalizovány zatím nejsou, proto AMD pro hry doporučuje Athlon 64 FX a ne dvoujádrové procesory) dojde k tomu, že procesor bude opravdu makat - jedno jádro bude pracovat jako jedno jádro u jednojádrového procesoru a druhé bude pomáhat grafice.
Imho to není špatný nápad, ale (jak správně dodáváš), jakmile výrobci her ty hry zoptimalizují pro běh na vícejádrových procesorech, zase to ten efekt ztratí (pokud se tím grafika ještě více nezpomalí, protože ovladač bude na dnes relativně nevytížené jedno jádro spoléhat). Mno, uvidíme, já jsem na to osobně hodně zvědav.https://diit.cz/clanek/grafikam-nvidia-pomohou-dvoujadrove-procesory/diskuse#comment-199996
+
RaStr: autori sw pro nejmenovany OS, abych to upresnil.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lto https://diit.cz/profil/ltokar
22. 6. 2005 - 11:19https://diit.cz/clanek/grafikam-nvidia-pomohou-dvoujadrove-procesory/diskuseRaStr: autori sw pro nejmenovany OS, abych to upresnil.https://diit.cz/clanek/grafikam-nvidia-pomohou-dvoujadrove-procesory/diskuse#comment-200125
+
Itokar) No je jasne, ze o ten "nejmenovany OS" jde uz jenom kvuli kontextu clanku predevsim, ale zase tak ruzove to u jinych nejmenovanych OS take neni. Bavime se tady totiz predevsim o desktopovych aplikacich a hrach (na serverove aplikace predpokladam 3D grafiku asi moc nevyuzijete) a ty pro alternativni OS bud vubec neexistuji, nebo jsou pro SMP optimalizovany asi tak stejne, jako jejich Win ekvivalenty (tj. obvykle vubec). A nejsem sice zrovna expert pres LINUX, ale s nekompatibilitou ovladacu pod SMP jsem se v minulosti v RedHatu take setkal, takze ani tady ten rozdil nebyl zrovna markantni (i kdyz pod LIN takovych kodu bylo asi minimum).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
RaStr https://diit.cz/profil/rastr
23. 6. 2005 - 10:32https://diit.cz/clanek/grafikam-nvidia-pomohou-dvoujadrove-procesory/diskuseItokar) No je jasne, ze o ten "nejmenovany OS" jde uz jenom kvuli kontextu clanku predevsim, ale zase tak ruzove to u jinych nejmenovanych OS take neni. Bavime se tady totiz predevsim o desktopovych aplikacich a hrach (na serverove aplikace predpokladam 3D grafiku asi moc nevyuzijete) a ty pro alternativni OS bud vubec neexistuji, nebo jsou pro SMP optimalizovany asi tak stejne, jako jejich Win ekvivalenty (tj. obvykle vubec). A nejsem sice zrovna expert pres LINUX, ale s nekompatibilitou ovladacu pod SMP jsem se v minulosti v RedHatu take setkal, takze ani tady ten rozdil nebyl zrovna markantni (i kdyz pod LIN takovych kodu bylo asi minimum). https://diit.cz/clanek/grafikam-nvidia-pomohou-dvoujadrove-procesory/diskuse#comment-200350
+
Uz aby to bylo ! Je ostudne, jak autori sw. ignorovali SMP podporu. Jen diky INTELovu HT jsme se dockali alespon software kompatibilniho s MP (jeste nedavno nektere ovladace v SMP systemech vubec nefungovaly nebo jen s chybami). Na druhou stranu to bude tak trochu i bic na vyrobce CPU, uz si nebudou moci dovolit chtit za CPU jen o par MHz rychlejsi treba i dvojnasobek penez, protoze pokud software bude dobre vyuzivat SMP, bude levnejsi poridit si system s vice levnejsimi CPU a dosahnout tak celkove vyssiho vykonu, nez vyhazovat penize za "top model" !
Eh, opravte me pokud se mylim, ale neni to c v posledni dobe prave procak co grafice nestiha? Proc ho vytezovat jeste vice? (pocitam s tim ze software se upravi, takze bude vyuzivat taky vice jader, takze na grafiku stejne nezbyde....)
>> JeJe:
Mno, pokud vím, tak některé graficky náročné hry vytěžují hlavně grafiku, zatímco na procesoru až tak moc nezáleží (takový Doom3 poběží prakticky stejně jak s FX-57, tak s Athlonem 64 3500+, ostatně podobně je na tom i 3DMark05, který (konečně) opravdu měří jen grafiku a rychlost procesoru se projevuje jen minimálně). Takže přenesením některých výpočtů už v ovladačích na druhé jádro procesoru (přičemž hry pro dvoujádrové procesory příliš optimalizovány zatím nejsou, proto AMD pro hry doporučuje Athlon 64 FX a ne dvoujádrové procesory) dojde k tomu, že procesor bude opravdu makat - jedno jádro bude pracovat jako jedno jádro u jednojádrového procesoru a druhé bude pomáhat grafice.
Imho to není špatný nápad, ale (jak správně dodáváš), jakmile výrobci her ty hry zoptimalizují pro běh na vícejádrových procesorech, zase to ten efekt ztratí (pokud se tím grafika ještě více nezpomalí, protože ovladač bude na dnes relativně nevytížené jedno jádro spoléhat). Mno, uvidíme, já jsem na to osobně hodně zvědav.
RaStr: autori sw pro nejmenovany OS, abych to upresnil.
Itokar) No je jasne, ze o ten "nejmenovany OS" jde uz jenom kvuli kontextu clanku predevsim, ale zase tak ruzove to u jinych nejmenovanych OS take neni. Bavime se tady totiz predevsim o desktopovych aplikacich a hrach (na serverove aplikace predpokladam 3D grafiku asi moc nevyuzijete) a ty pro alternativni OS bud vubec neexistuji, nebo jsou pro SMP optimalizovany asi tak stejne, jako jejich Win ekvivalenty (tj. obvykle vubec). A nejsem sice zrovna expert pres LINUX, ale s nekompatibilitou ovladacu pod SMP jsem se v minulosti v RedHatu take setkal, takze ani tady ten rozdil nebyl zrovna markantni (i kdyz pod LIN takovych kodu bylo asi minimum).
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.