Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Co všechno obětovali vývojáři Halo 5 pro zcela stabilních 60 FPS… [video]

to je poriadna vyhoda konzol, tie optimalizacie, na pcckach mozeme o takom niecom len snivat

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Naivisto ... na PC si muzes pripadne upgradnout HW, na konzoli si pak muzes vesele uzivat 10FPS. Plati o vetsine toho co v poslednich letech vychazi. A i kdyby neco jelo 60FPS, tak v 800x600 se hralo uz na 8mibitech ...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Prosil bych jmenovat jeden konkrétní osmibit s 800x600!

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

Atari 800 ... napr. Ano, nebyl to stadardni rezim zobrazeni, muselo se to hackovat v assambleru, ale slo to.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Nějaký link kde by to bylo vidět? Podle jednoduchého výpočtu na zobrazení 800x600 ve dvou barvách potřebuje grafika alespoň cca 468kB oproti 75kB v 320x240. Kde by to jakýkoli osmibit vzal?

Btw. speciální zobrazení dosažitelné jen jako "proof of concept" a "běžné hraní" jsou dva zcela různé světy.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Na 800x600 ve dvou barvách potřebujete 800x600/8 = 60 kB.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

<i>muselo se to hackovat v assambleru, ale slo to</i>

Ale 800x600 to nebylo určitě, protože to rozlišení nepodporuje PAL :)
...
Jinak svého času jeden spolužák na IQ 151 s modulem jemné grafiky (640x256 1bit (jo, černá nebo bílá) ) nahrával jako assembler program hudbu. Po asi 20 pokusu se najednou stalo, že se něco v té hi-res grafice začalo jako že pohybovat (vykreslovat) na screenu, než to ztuhlo.
Nikdy víckrát se to už nepodařilo, ale bylo tak vyzkoušeno, že modul jemné grafiky fakt funguje.

Jestli myslíte nějaké takové "hraní", tak to rozhodně hraní není.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Hru ktera bezi 10 fps na konzoli nikdo nevyda.

Ano, na PC muzes upgradnout hardware - vsak to je taky ucel hw naroku ve hrach, abys jen platil, platil a zase platil porad za novy hardware. Proc optimalizovat, kdyz hraci s radosti leti do obchodu pro nove grafiky, procesory a vice pameti.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

tu nejde o to, ze ta hra je vydana na 10fps ;-) Ale o to, ze tam muze k takovym propadum dochazet v urcitych hrach a v urcitych lokacich.
Coz se rovna = nehratelnost :-)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Věřím že hromada optimalizací, které se tým naučí používat se může objevit i v PC verzi, pokud se někdy objeví.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

len najvacsi problem pre mna bude, ze hry typu Halo(a aj samotne Halo) su pre mna nuda, tj tie optimalizacie si vobec neuzijem :)

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Mrkl jsem na pár videjí ze hry a nevypadá to vůbec špatně ani nudně:

<b>Halo 5 Guardians Walkthrough Gameplay Part 1 - Cortana - Campaign Mission 1 (Xbox One) </b>
https://www.youtube.com/watch?v=4mQHY9Y33qg

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

ja som hral tu Halo 2, co vysla na pc na Visty, a bolo to otrasnudne

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Jak "mozeme len snivat?" Vzdyt to jsou vsechno bezne uzivane techniky i u PC her, proto muzete hrat napriklad Oblivion i na velmi podprumernem zeleze, nebo v lepsi kvalite na poradnem. Dokonce si i launcher ocmucha pri prvnim spusteni jaky mate HW a dle toho nastavi vse potrebne - urcite ne idealne a rucne si muzete zoptimalizovat, ale treba konkretne co se Bethesdy tyce - kloboucek dolu. (verim ze nemlich stejne to bude u Fo4). Halo5 taky slusne, dobra prace.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Upgrade tě stojí peníze. Optimalizace hry stojí peníze studio. Na PC ti hra nemusí z milionu a jednoho důvodu jet stabilně (nemyslím framerate ale padání). Na konzoli hra prostě jede.
Konzoli nemám a asi ani mít nebudu (nějak nemám potřebu), takže nemám potřebu je obhajovat, ale když někdo nechápe hlavní rozdíl, výhody a nevýhody jednotlivých světů, tak by na to radši ani neměl reagovat.

Btw. který že osmibit měl grafiku tak nadupanou s tak velkou pamětí že předběhl o hromadu let i PC svět ve kterém byl VGA standardem ještě v polovině devatesátých let?

----
Tohle měla být odpověď pro "jako nac".

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

i proto ale stojí konzolová hra běžně o 30% (i víc) než PC verze.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Když vidím jak dlouho se trápí s novým Gran Turismem, které zřejmě bude opravdová bomba, tak klidně může stát i trojnásobek.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Jiste, a tu hru na tu konzoli pak rozdavaji gratis.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě že ne. A dokonce, jak někdo zmínil nade mnou - jsou na konzole většinou dražší. Ale když si člověk kupuje konzoli, tak ví do čeho jde a proč to dělá. Je to dražší, ale je to pohodlnější s jistějším výsledkem.
Jak jsem psal - každý ten svět má svá + a -. A každý si sám určí co je pro něj výhodnější. Říká se tomu svoboda volby ;)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Zaslouží si pochvalu. Všechno se dá zkritizovat, ale to co oni udělali je dobrá (pokud ne vynikající) práce. Vzpomínám na kritizovaný PC Rage, který měl základní návrh udělaný opravdu perfektně. Krásná grafika zatěžovala grafiku, ale i pro 60fps Vám stačil Phenom II X4 (zřejmě i X2) podtaktovaný jen na 2GHz. Proti těm online vykopávkám s grafikou jak HL2 co potřebují brutální výkon na jádro, že i Intelisti musí taktovat, je to cesta hodná následování.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

prepinani textur se nekona, a je to zminene i v tom videu, jedna se pouze o prepinani levelu mitmap, stejna metoda je pouzita i u stinu ktere nejsou dinamicke a jsou resene lightmapama, proste se tam prepina na level mitmap dane lightmapy, u dinamickych je zapinaji a vypinaji

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Proč je přepínaj takhle ostře ? Kolik výkonu se ušetři oproti trilinear ?

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

netusim, to by ses musel zeptat nejakyho programatora co si to ostatistikuje v nejakym konkretnim projektu

ono dnes vymejslej nekteri vyvojari jeste vetsi zverstva, asi jiz ta herni scena zacina ve vyvoji tak moc degradovat na lidi ze tohle co je videt na videu je jeste celkem vpohode, ja treba u posledniho projektu delal 6 urovni LODu + 2 urovne stinovaciho a 2 kolizniho, proste naprostej nesmysl kterej jim vykonove jen uskodi a misto aby mel model treba 20 mega tak ma 50, ale holt nekdo tu pipeline tak vymyslel tak se to tak dela pro celou hru, ty modely se oto prodrazi a vykon jim to spis ubere misto aby ho to regulovalo k lepsimu :D u jineho projektu pro iOS jsem zas musel delat na model 4x tisicovku texturu misto jedne dvoutisicovky (vsechny "i" zarizeni zvladaj vpohode i 4 tisicovky) a i Android nema s 2 tisicovkou problem, ale ne misto toho se adresuje 4x mensi textura, proste nektere pipeline jsou casto dost k smichu a takhle se podivuju celkem jiz docela casto jaky nesmysly jsou nekteri chopny vymyslet jen aby se projekt prodrazil a totalne se plejtvalo vykonem , casto si rikm ze nekde sosly nejaky model co tak byl udelanej, oni ho hodili do enginu, zjistili ze se to hejbe, a pak podle toho nekdo napsal pipeline anis by uvazoval, jedinou vyhodou je, ze takove modely zaberou vic casu a tedy jsou drazsi a ja tim mam vpodstate jakoze vic prace kterou me zaplatej :D

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ale ono je to asi všude stejný, to je jako když se v kanceláři zadávají data "do programu" a pak se to tiskne a ručně s kalkulačkou se z těch papírů počítají výsledky a zapisujou se do jinýho programu. A nejlepší je, že se ten výsledek pak většinou ani nepoužívá, ale bylo to tak navrženo od stolu někým, kdo nemá vůbec tušení o realitě, ani co se to vlastně zpracovává, ale zpochybňovat se to nesmí.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

pri mobilnych zariadeniach alebo skor GPU/SoC nieje limitom co zvladne cip. Tam velakrat je fakt 4096 v pohode, problemom a uzkym hrdlom je pametova zebrnica. Ale potom fakt nechapem preco sa to rozsekalo na 4x1024 textury. Mozno resource manager v engine nejak s tym sachuje ale celkovo pri mobiloch je lepsie pouzivat texture atlas ako to sekat na viac textur. Ale sak to asi viete.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

a jeje, odbornik promluvil.. a coze jsou ty mitmapy? ((:

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ja teda nevim, ale pro single lepsich stabilnich 30FPS nez tohle... :( A to jsem velkej fanousek Halo...

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Njn... není nad to, když se hry vyvíjejí pro lowendové IGP a pro PC Master Race se na to pak přibastlí už jen pár blbě optimalizovaných efektů, které dostanou i čtyřikrát výkonnější karty do kolen, aby měli hráči na PC pocit, že neutratili své prachy zbytečně. :)
Kde by mohla grafika být, kdyby se podobně optimalizovalo aspoň pro grafiky na úrovni GTX 960, když už tam nechtějí mít v konzoli 250W grafiku.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

no, o 2-3 roky, ked vyjde nova verzia konzol, tak predpokladam ze amd vytvori take APU, kde bude cca ten graficky vykon okolo r9 380

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A co cekas kdyz PC master race je predevsim rasa piratu?

Daji tolik penez za hw, ze uz jim chudackum na ty hry nezbyde - tyden pred vydanim zhavi torrenty aby mohli s predstihem v diskusi psat o tom, jak ta hra stoji za velke kulove :-)

Vychazej z toho, ze u nekterych her tvori konzolove verze i klidne 90% prodanych legalnich kopii hry - proc pro tech zbyvajcicich 10% mit dalsi zbytecne naklady?

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

napíšeš pravdu, dostaneš samé mínusy... tu sa hodnotí popularita názoru, nie informatívnosť.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

na pc vychadza denne mozno 50 hier, na konzoly mesacne mozno 3, chapes uz, preco maju konzoly 60-70!%predaja tej ktorej hry ?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Priznam sa trochu mi usla podstata samotneho clanku a tak isto naviazanost prave na Halo 5. Asi ze Halo je stale vyznamna znacka a akurat vysla. Lebo vsetky popisane optimalizacne metody su uplne bezne a tiez sa pouzivaju na PC a vlastne prakticky vo vsetkych enginoch. Vsetky dnesne modely tvorenia dynamickych tienov a celeho nasvietenia je len ochcavanie realnych fyzikalnych modelov ktore by proste v realtime satale nebolo schopne spocitat ziadne bezne PC. Keby sme ten vykon mali tak nieje problem pouzit napriklad raytracing a mozme sa vykaslat na lightmapy, komplikovane popisovanie materialov, ssao a dalsie techniky.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Neco podobnyho me uz napadlo davno a divil jsem se ze nikdo s nicim podobnym uz davno nevyrukoval.
Ma myslenka byla ze si nastavim konecne fps pod kterou to nesmi spadnout a automaticky se aplikuje snizeni detailu a kvalita vykreslovani, snizi se pocet castic atp.
Rozhodne je to velky prinos a urcite se to bude dal vyvijet a zlepsovat.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Nutnost těchto úkroků jen dokazuje, že tato generace konzolí je krok vedle, výkonostní podprůměr.

Myslím, že je čas aby se zavedly řekněme 3 úrovně grafiky. Díky současné architektuře už je HW stejně irelevantní a nové vé generace mohou být 100% kompatibilní.
Řeknete že je to dražší dělat hru s vyššími detaily, ale však se podívejte - současný výkon nestačí ani na základní věci jako jsou čistý framerate, plné rozlišení nebo plné stíny. Tady se spíš podražuje ubírání... Achjo. Takovou konzoli si fakt nekoupim.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

jasne, je to krok vedle, proto se prodavaji lip nez vsechny predchozi generace (:

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Prodejnost není v tomto případě odpovídající faktor, protože nové konzole jsou lepší než staré, na což si hráči jistě nestěžují. Vývojářům však neposkytují prostor na základní věci, natož nejake vlastni detaily.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.