to je poriadna vyhoda konzol, tie optimalizacie, na pcckach mozeme o takom niecom len snivat
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
to je poriadna vyhoda konzol,
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
29. 10. 2015 - 09:39https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseto je poriadna vyhoda konzol, tie optimalizacie, na pcckach mozeme o takom niecom len snivat
https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824924
+
Naivisto ... na PC si muzes pripadne upgradnout HW, na konzoli si pak muzes vesele uzivat 10FPS. Plati o vetsine toho co v poslednich letech vychazi. A i kdyby neco jelo 60FPS, tak v 800x600 se hralo uz na 8mibitech ...
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Naivisto ... na PC si muzes
jako nac https://diit.cz/profil/xvp
29. 10. 2015 - 09:50https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseNaivisto ... na PC si muzes pripadne upgradnout HW, na konzoli si pak muzes vesele uzivat 10FPS. Plati o vetsine toho co v poslednich letech vychazi. A i kdyby neco jelo 60FPS, tak v 800x600 se hralo uz na 8mibitech ...https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824926
+
Prosil bych jmenovat jeden konkrétní osmibit s 800x600!
+1
+27
-1
Je komentář přínosný?
Prosil bych jmenovat jeden
logout https://diit.cz/autor/logout
29. 10. 2015 - 12:39https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseProsil bych jmenovat jeden konkrétní osmibit s 800x600!https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824966
+
Atari 800 ... napr. Ano, nebyl to stadardni rezim zobrazeni, muselo se to hackovat v assambleru, ale slo to.
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Atari 800 ... napr. Ano,
jako nac https://diit.cz/profil/xvp
29. 10. 2015 - 15:39https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseAtari 800 ... napr. Ano, nebyl to stadardni rezim zobrazeni, muselo se to hackovat v assambleru, ale slo to.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825036
+
Nějaký link kde by to bylo vidět? Podle jednoduchého výpočtu na zobrazení 800x600 ve dvou barvách potřebuje grafika alespoň cca 468kB oproti 75kB v 320x240. Kde by to jakýkoli osmibit vzal?
Btw. speciální zobrazení dosažitelné jen jako "proof of concept" a "běžné hraní" jsou dva zcela různé světy.
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
Nějaký link kde by to bylo
mejla76 https://diit.cz/profil/mejla
29. 10. 2015 - 16:34https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseNějaký link kde by to bylo vidět? Podle jednoduchého výpočtu na zobrazení 800x600 ve dvou barvách potřebuje grafika alespoň cca 468kB oproti 75kB v 320x240. Kde by to jakýkoli osmibit vzal?
Btw. speciální zobrazení dosažitelné jen jako "proof of concept" a "běžné hraní" jsou dva zcela různé světy.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825046
+
<i>muselo se to hackovat v assambleru, ale slo to</i>
Ale 800x600 to nebylo určitě, protože to rozlišení nepodporuje PAL :)
...
Jinak svého času jeden spolužák na IQ 151 s modulem jemné grafiky (640x256 1bit (jo, černá nebo bílá) ) nahrával jako assembler program hudbu. Po asi 20 pokusu se najednou stalo, že se něco v té hi-res grafice začalo jako že pohybovat (vykreslovat) na screenu, než to ztuhlo.
Nikdy víckrát se to už nepodařilo, ale bylo tak vyzkoušeno, že modul jemné grafiky fakt funguje.
Jestli myslíte nějaké takové "hraní", tak to rozhodně hraní není.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
<i>muselo se to hackovat v
trodas https://diit.cz/profil/trodas
30. 10. 2015 - 00:11https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskusemuselo se to hackovat v assambleru, ale slo to
Ale 800x600 to nebylo určitě, protože to rozlišení nepodporuje PAL :)
...
Jinak svého času jeden spolužák na IQ 151 s modulem jemné grafiky (640x256 1bit (jo, černá nebo bílá) ) nahrával jako assembler program hudbu. Po asi 20 pokusu se najednou stalo, že se něco v té hi-res grafice začalo jako že pohybovat (vykreslovat) na screenu, než to ztuhlo.
Nikdy víckrát se to už nepodařilo, ale bylo tak vyzkoušeno, že modul jemné grafiky fakt funguje.
Jestli myslíte nějaké takové "hraní", tak to rozhodně hraní není.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825172
+
Ano, na PC muzes upgradnout hardware - vsak to je taky ucel hw naroku ve hrach, abys jen platil, platil a zase platil porad za novy hardware. Proc optimalizovat, kdyz hraci s radosti leti do obchodu pro nove grafiky, procesory a vice pameti.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Hru ktera bezi 10 fps na
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
29. 10. 2015 - 18:28https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseHru ktera bezi 10 fps na konzoli nikdo nevyda.
Ano, na PC muzes upgradnout hardware - vsak to je taky ucel hw naroku ve hrach, abys jen platil, platil a zase platil porad za novy hardware. Proc optimalizovat, kdyz hraci s radosti leti do obchodu pro nove grafiky, procesory a vice pameti.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825094
+
tu nejde o to, ze ta hra je vydana na 10fps ;-) Ale o to, ze tam muze k takovym propadum dochazet v urcitych hrach a v urcitych lokacich.
Coz se rovna = nehratelnost :-)
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
tu nejde o to, ze ta hra je
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
4. 11. 2015 - 01:34https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskusetu nejde o to, ze ta hra je vydana na 10fps ;-) Ale o to, ze tam muze k takovym propadum dochazet v urcitych hrach a v urcitych lokacich.
Coz se rovna = nehratelnost :-)https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-826414
+
Věřím že hromada optimalizací, které se tým naučí používat se může objevit i v PC verzi, pokud se někdy objeví.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Věřím že hromada optimalizací
mejla76 https://diit.cz/profil/mejla
29. 10. 2015 - 10:02https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseVěřím že hromada optimalizací, které se tým naučí používat se může objevit i v PC verzi, pokud se někdy objeví.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824930
+
len najvacsi problem pre mna bude, ze hry typu Halo(a aj samotne Halo) su pre mna nuda, tj tie optimalizacie si vobec neuzijem :)
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
len najvacsi problem pre mna
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
29. 10. 2015 - 10:19https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuselen najvacsi problem pre mna bude, ze hry typu Halo(a aj samotne Halo) su pre mna nuda, tj tie optimalizacie si vobec neuzijem :)
https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824936
+
30. 10. 2015 - 00:14https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseMrkl jsem na pár videjí ze hry a nevypadá to vůbec špatně ani nudně:
Halo 5 Guardians Walkthrough Gameplay Part 1 - Cortana - Campaign Mission 1 (Xbox One)
https://www.youtube.com/watch?v=4mQHY9Y33qghttps://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825174
+
ja som hral tu Halo 2, co vysla na pc na Visty, a bolo to otrasnudne
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
ja som hral tu Halo 2, co
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
2. 11. 2015 - 08:50https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseja som hral tu Halo 2, co vysla na pc na Visty, a bolo to otrasnudne
https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825594
+
Jak "mozeme len snivat?" Vzdyt to jsou vsechno bezne uzivane techniky i u PC her, proto muzete hrat napriklad Oblivion i na velmi podprumernem zeleze, nebo v lepsi kvalite na poradnem. Dokonce si i launcher ocmucha pri prvnim spusteni jaky mate HW a dle toho nastavi vse potrebne - urcite ne idealne a rucne si muzete zoptimalizovat, ale treba konkretne co se Bethesdy tyce - kloboucek dolu. (verim ze nemlich stejne to bude u Fo4). Halo5 taky slusne, dobra prace.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Jak "mozeme jen snivat? Vzdyt
Chewbacca https://diit.cz/profil/chewbacca
29. 10. 2015 - 15:18https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseJak "mozeme len snivat?" Vzdyt to jsou vsechno bezne uzivane techniky i u PC her, proto muzete hrat napriklad Oblivion i na velmi podprumernem zeleze, nebo v lepsi kvalite na poradnem. Dokonce si i launcher ocmucha pri prvnim spusteni jaky mate HW a dle toho nastavi vse potrebne - urcite ne idealne a rucne si muzete zoptimalizovat, ale treba konkretne co se Bethesdy tyce - kloboucek dolu. (verim ze nemlich stejne to bude u Fo4). Halo5 taky slusne, dobra prace. https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825022
+
Upgrade tě stojí peníze. Optimalizace hry stojí peníze studio. Na PC ti hra nemusí z milionu a jednoho důvodu jet stabilně (nemyslím framerate ale padání). Na konzoli hra prostě jede.
Konzoli nemám a asi ani mít nebudu (nějak nemám potřebu), takže nemám potřebu je obhajovat, ale když někdo nechápe hlavní rozdíl, výhody a nevýhody jednotlivých světů, tak by na to radši ani neměl reagovat.
Btw. který že osmibit měl grafiku tak nadupanou s tak velkou pamětí že předběhl o hromadu let i PC svět ve kterém byl VGA standardem ještě v polovině devatesátých let?
----
Tohle měla být odpověď pro "jako nac".
+1
+14
-1
Je komentář přínosný?
Upgrade tě stojí peníze.
mejla76 https://diit.cz/profil/mejla
29. 10. 2015 - 10:01https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseUpgrade tě stojí peníze. Optimalizace hry stojí peníze studio. Na PC ti hra nemusí z milionu a jednoho důvodu jet stabilně (nemyslím framerate ale padání). Na konzoli hra prostě jede.
Konzoli nemám a asi ani mít nebudu (nějak nemám potřebu), takže nemám potřebu je obhajovat, ale když někdo nechápe hlavní rozdíl, výhody a nevýhody jednotlivých světů, tak by na to radši ani neměl reagovat.
Btw. který že osmibit měl grafiku tak nadupanou s tak velkou pamětí že předběhl o hromadu let i PC svět ve kterém byl VGA standardem ještě v polovině devatesátých let?
----
Tohle měla být odpověď pro "jako nac".https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824928
+
i proto ale stojí konzolová hra běžně o 30% (i víc) než PC verze.
+1
+14
-1
Je komentář přínosný?
i proto ale stojí konzolová
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
29. 10. 2015 - 11:26https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskusei proto ale stojí konzolová hra běžně o 30% (i víc) než PC verze.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824950
+
Když vidím jak dlouho se trápí s novým Gran Turismem, které zřejmě bude opravdová bomba, tak klidně může stát i trojnásobek.
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Když vidím jak dlouho se
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
29. 10. 2015 - 11:30https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseKdyž vidím jak dlouho se trápí s novým Gran Turismem, které zřejmě bude opravdová bomba, tak klidně může stát i trojnásobek.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824952
+
Jiste, a tu hru na tu konzoli pak rozdavaji gratis.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Jiste, a tu hru na tu konzoli
jako nac https://diit.cz/profil/xvp
29. 10. 2015 - 16:37https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseJiste, a tu hru na tu konzoli pak rozdavaji gratis.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825048
+
Samozřejmě že ne. A dokonce, jak někdo zmínil nade mnou - jsou na konzole většinou dražší. Ale když si člověk kupuje konzoli, tak ví do čeho jde a proč to dělá. Je to dražší, ale je to pohodlnější s jistějším výsledkem.
Jak jsem psal - každý ten svět má svá + a -. A každý si sám určí co je pro něj výhodnější. Říká se tomu svoboda volby ;)
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Samozřejmě že ne. A dokonce,
mejla76 https://diit.cz/profil/mejla
29. 10. 2015 - 21:59https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseSamozřejmě že ne. A dokonce, jak někdo zmínil nade mnou - jsou na konzole většinou dražší. Ale když si člověk kupuje konzoli, tak ví do čeho jde a proč to dělá. Je to dražší, ale je to pohodlnější s jistějším výsledkem.
Jak jsem psal - každý ten svět má svá + a -. A každý si sám určí co je pro něj výhodnější. Říká se tomu svoboda volby ;)https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825142
+
Zaslouží si pochvalu. Všechno se dá zkritizovat, ale to co oni udělali je dobrá (pokud ne vynikající) práce. Vzpomínám na kritizovaný PC Rage, který měl základní návrh udělaný opravdu perfektně. Krásná grafika zatěžovala grafiku, ale i pro 60fps Vám stačil Phenom II X4 (zřejmě i X2) podtaktovaný jen na 2GHz. Proti těm online vykopávkám s grafikou jak HL2 co potřebují brutální výkon na jádro, že i Intelisti musí taktovat, je to cesta hodná následování.
+1
+18
-1
Je komentář přínosný?
Zaslouží si pochvalu. Všechno
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
29. 10. 2015 - 11:23https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseZaslouží si pochvalu. Všechno se dá zkritizovat, ale to co oni udělali je dobrá (pokud ne vynikající) práce. Vzpomínám na kritizovaný PC Rage, který měl základní návrh udělaný opravdu perfektně. Krásná grafika zatěžovala grafiku, ale i pro 60fps Vám stačil Phenom II X4 (zřejmě i X2) podtaktovaný jen na 2GHz. Proti těm online vykopávkám s grafikou jak HL2 co potřebují brutální výkon na jádro, že i Intelisti musí taktovat, je to cesta hodná následování.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824946
+
prepinani textur se nekona, a je to zminene i v tom videu, jedna se pouze o prepinani levelu mitmap, stejna metoda je pouzita i u stinu ktere nejsou dinamicke a jsou resene lightmapama, proste se tam prepina na level mitmap dane lightmapy, u dinamickych je zapinaji a vypinaji
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
prepinani textur se nekona, a
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
29. 10. 2015 - 11:53https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseprepinani textur se nekona, a je to zminene i v tom videu, jedna se pouze o prepinani levelu mitmap, stejna metoda je pouzita i u stinu ktere nejsou dinamicke a jsou resene lightmapama, proste se tam prepina na level mitmap dane lightmapy, u dinamickych je zapinaji a vypinajihttps://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824954
+
Proč je přepínaj takhle ostře ? Kolik výkonu se ušetři oproti trilinear ?
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Proč je přepínaj takhle ostře
Miyuki https://diit.cz/profil/miyuki-pateru
29. 10. 2015 - 12:12https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseProč je přepínaj takhle ostře ? Kolik výkonu se ušetři oproti trilinear ? https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824964
+
netusim, to by ses musel zeptat nejakyho programatora co si to ostatistikuje v nejakym konkretnim projektu
ono dnes vymejslej nekteri vyvojari jeste vetsi zverstva, asi jiz ta herni scena zacina ve vyvoji tak moc degradovat na lidi ze tohle co je videt na videu je jeste celkem vpohode, ja treba u posledniho projektu delal 6 urovni LODu + 2 urovne stinovaciho a 2 kolizniho, proste naprostej nesmysl kterej jim vykonove jen uskodi a misto aby mel model treba 20 mega tak ma 50, ale holt nekdo tu pipeline tak vymyslel tak se to tak dela pro celou hru, ty modely se oto prodrazi a vykon jim to spis ubere misto aby ho to regulovalo k lepsimu :D u jineho projektu pro iOS jsem zas musel delat na model 4x tisicovku texturu misto jedne dvoutisicovky (vsechny "i" zarizeni zvladaj vpohode i 4 tisicovky) a i Android nema s 2 tisicovkou problem, ale ne misto toho se adresuje 4x mensi textura, proste nektere pipeline jsou casto dost k smichu a takhle se podivuju celkem jiz docela casto jaky nesmysly jsou nekteri chopny vymyslet jen aby se projekt prodrazil a totalne se plejtvalo vykonem , casto si rikm ze nekde sosly nejaky model co tak byl udelanej, oni ho hodili do enginu, zjistili ze se to hejbe, a pak podle toho nekdo napsal pipeline anis by uvazoval, jedinou vyhodou je, ze takove modely zaberou vic casu a tedy jsou drazsi a ja tim mam vpodstate jakoze vic prace kterou me zaplatej :D
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
netusim, to by ses musel
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
29. 10. 2015 - 13:23https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskusenetusim, to by ses musel zeptat nejakyho programatora co si to ostatistikuje v nejakym konkretnim projektu
ono dnes vymejslej nekteri vyvojari jeste vetsi zverstva, asi jiz ta herni scena zacina ve vyvoji tak moc degradovat na lidi ze tohle co je videt na videu je jeste celkem vpohode, ja treba u posledniho projektu delal 6 urovni LODu + 2 urovne stinovaciho a 2 kolizniho, proste naprostej nesmysl kterej jim vykonove jen uskodi a misto aby mel model treba 20 mega tak ma 50, ale holt nekdo tu pipeline tak vymyslel tak se to tak dela pro celou hru, ty modely se oto prodrazi a vykon jim to spis ubere misto aby ho to regulovalo k lepsimu :D u jineho projektu pro iOS jsem zas musel delat na model 4x tisicovku texturu misto jedne dvoutisicovky (vsechny "i" zarizeni zvladaj vpohode i 4 tisicovky) a i Android nema s 2 tisicovkou problem, ale ne misto toho se adresuje 4x mensi textura, proste nektere pipeline jsou casto dost k smichu a takhle se podivuju celkem jiz docela casto jaky nesmysly jsou nekteri chopny vymyslet jen aby se projekt prodrazil a totalne se plejtvalo vykonem , casto si rikm ze nekde sosly nejaky model co tak byl udelanej, oni ho hodili do enginu, zjistili ze se to hejbe, a pak podle toho nekdo napsal pipeline anis by uvazoval, jedinou vyhodou je, ze takove modely zaberou vic casu a tedy jsou drazsi a ja tim mam vpodstate jakoze vic prace kterou me zaplatej :Dhttps://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824980
+
Ale ono je to asi všude stejný, to je jako když se v kanceláři zadávají data "do programu" a pak se to tiskne a ručně s kalkulačkou se z těch papírů počítají výsledky a zapisujou se do jinýho programu. A nejlepší je, že se ten výsledek pak většinou ani nepoužívá, ale bylo to tak navrženo od stolu někým, kdo nemá vůbec tušení o realitě, ani co se to vlastně zpracovává, ale zpochybňovat se to nesmí.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Ale ono je to asi všude
Miyuki https://diit.cz/profil/miyuki-pateru
29. 10. 2015 - 14:06https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseAle ono je to asi všude stejný, to je jako když se v kanceláři zadávají data "do programu" a pak se to tiskne a ručně s kalkulačkou se z těch papírů počítají výsledky a zapisujou se do jinýho programu. A nejlepší je, že se ten výsledek pak většinou ani nepoužívá, ale bylo to tak navrženo od stolu někým, kdo nemá vůbec tušení o realitě, ani co se to vlastně zpracovává, ale zpochybňovat se to nesmí.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825000
+
pri mobilnych zariadeniach alebo skor GPU/SoC nieje limitom co zvladne cip. Tam velakrat je fakt 4096 v pohode, problemom a uzkym hrdlom je pametova zebrnica. Ale potom fakt nechapem preco sa to rozsekalo na 4x1024 textury. Mozno resource manager v engine nejak s tym sachuje ale celkovo pri mobiloch je lepsie pouzivat texture atlas ako to sekat na viac textur. Ale sak to asi viete.
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
pri mobilnych zariadeniach
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
29. 10. 2015 - 16:44https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskusepri mobilnych zariadeniach alebo skor GPU/SoC nieje limitom co zvladne cip. Tam velakrat je fakt 4096 v pohode, problemom a uzkym hrdlom je pametova zebrnica. Ale potom fakt nechapem preco sa to rozsekalo na 4x1024 textury. Mozno resource manager v engine nejak s tym sachuje ale celkovo pri mobiloch je lepsie pouzivat texture atlas ako to sekat na viac textur. Ale sak to asi viete.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825050
+
a jeje, odbornik promluvil.. a coze jsou ty mitmapy? ((:
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
a jeje, odbornik promluvil..
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
30. 10. 2015 - 11:53https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskusea jeje, odbornik promluvil.. a coze jsou ty mitmapy? ((:https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825264
+
Ja teda nevim, ale pro single lepsich stabilnich 30FPS nez tohle... :( A to jsem velkej fanousek Halo...
+1
-15
-1
Je komentář přínosný?
Ja teda nevim, ale pro single
VoDa https://diit.cz/profil/voda
29. 10. 2015 - 12:39https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseJa teda nevim, ale pro single lepsich stabilnich 30FPS nez tohle... :( A to jsem velkej fanousek Halo...https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824968
+
Njn... není nad to, když se hry vyvíjejí pro lowendové IGP a pro PC Master Race se na to pak přibastlí už jen pár blbě optimalizovaných efektů, které dostanou i čtyřikrát výkonnější karty do kolen, aby měli hráči na PC pocit, že neutratili své prachy zbytečně. :)
Kde by mohla grafika být, kdyby se podobně optimalizovalo aspoň pro grafiky na úrovni GTX 960, když už tam nechtějí mít v konzoli 250W grafiku.
+1
+16
-1
Je komentář přínosný?
Njn... není nad to, když se
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
29. 10. 2015 - 13:36https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseNjn... není nad to, když se hry vyvíjejí pro lowendové IGP a pro PC Master Race se na to pak přibastlí už jen pár blbě optimalizovaných efektů, které dostanou i čtyřikrát výkonnější karty do kolen, aby měli hráči na PC pocit, že neutratili své prachy zbytečně. :)
Kde by mohla grafika být, kdyby se podobně optimalizovalo aspoň pro grafiky na úrovni GTX 960, když už tam nechtějí mít v konzoli 250W grafiku.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-824986
+
no, o 2-3 roky, ked vyjde nova verzia konzol, tak predpokladam ze amd vytvori take APU, kde bude cca ten graficky vykon okolo r9 380
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
no, o 2-3 roky, ked vyjde
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
29. 10. 2015 - 14:51https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseno, o 2-3 roky, ked vyjde nova verzia konzol, tak predpokladam ze amd vytvori take APU, kde bude cca ten graficky vykon okolo r9 380
https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825012
+
A co cekas kdyz PC master race je predevsim rasa piratu?
Daji tolik penez za hw, ze uz jim chudackum na ty hry nezbyde - tyden pred vydanim zhavi torrenty aby mohli s predstihem v diskusi psat o tom, jak ta hra stoji za velke kulove :-)
Vychazej z toho, ze u nekterych her tvori konzolove verze i klidne 90% prodanych legalnich kopii hry - proc pro tech zbyvajcicich 10% mit dalsi zbytecne naklady?
+1
-17
-1
Je komentář přínosný?
A co cekas kdyz PC master
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
29. 10. 2015 - 18:33https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseA co cekas kdyz PC master race je predevsim rasa piratu?
Daji tolik penez za hw, ze uz jim chudackum na ty hry nezbyde - tyden pred vydanim zhavi torrenty aby mohli s predstihem v diskusi psat o tom, jak ta hra stoji za velke kulove :-)
Vychazej z toho, ze u nekterych her tvori konzolove verze i klidne 90% prodanych legalnich kopii hry - proc pro tech zbyvajcicich 10% mit dalsi zbytecne naklady?https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825098
+
na pc vychadza denne mozno 50 hier, na konzoly mesacne mozno 3, chapes uz, preco maju konzoly 60-70!%predaja tej ktorej hry ?
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
na pc vychadza denne mozno 50
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
2. 11. 2015 - 08:54https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskusena pc vychadza denne mozno 50 hier, na konzoly mesacne mozno 3, chapes uz, preco maju konzoly 60-70!%predaja tej ktorej hry ?
https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825600
+
Priznam sa trochu mi usla podstata samotneho clanku a tak isto naviazanost prave na Halo 5. Asi ze Halo je stale vyznamna znacka a akurat vysla. Lebo vsetky popisane optimalizacne metody su uplne bezne a tiez sa pouzivaju na PC a vlastne prakticky vo vsetkych enginoch. Vsetky dnesne modely tvorenia dynamickych tienov a celeho nasvietenia je len ochcavanie realnych fyzikalnych modelov ktore by proste v realtime satale nebolo schopne spocitat ziadne bezne PC. Keby sme ten vykon mali tak nieje problem pouzit napriklad raytracing a mozme sa vykaslat na lightmapy, komplikovane popisovanie materialov, ssao a dalsie techniky.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Priznam sa trochu mi usla
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
29. 10. 2015 - 16:48https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskusePriznam sa trochu mi usla podstata samotneho clanku a tak isto naviazanost prave na Halo 5. Asi ze Halo je stale vyznamna znacka a akurat vysla. Lebo vsetky popisane optimalizacne metody su uplne bezne a tiez sa pouzivaju na PC a vlastne prakticky vo vsetkych enginoch. Vsetky dnesne modely tvorenia dynamickych tienov a celeho nasvietenia je len ochcavanie realnych fyzikalnych modelov ktore by proste v realtime satale nebolo schopne spocitat ziadne bezne PC. Keby sme ten vykon mali tak nieje problem pouzit napriklad raytracing a mozme sa vykaslat na lightmapy, komplikovane popisovanie materialov, ssao a dalsie techniky.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825052
+
Neco podobnyho me uz napadlo davno a divil jsem se ze nikdo s nicim podobnym uz davno nevyrukoval.
Ma myslenka byla ze si nastavim konecne fps pod kterou to nesmi spadnout a automaticky se aplikuje snizeni detailu a kvalita vykreslovani, snizi se pocet castic atp.
Rozhodne je to velky prinos a urcite se to bude dal vyvijet a zlepsovat.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Neco podobnyho me uz napadlo
JVc https://diit.cz/profil/jvc
29. 10. 2015 - 17:04https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseNeco podobnyho me uz napadlo davno a divil jsem se ze nikdo s nicim podobnym uz davno nevyrukoval.
Ma myslenka byla ze si nastavim konecne fps pod kterou to nesmi spadnout a automaticky se aplikuje snizeni detailu a kvalita vykreslovani, snizi se pocet castic atp.
Rozhodne je to velky prinos a urcite se to bude dal vyvijet a zlepsovat.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825062
+
Nutnost těchto úkroků jen dokazuje, že tato generace konzolí je krok vedle, výkonostní podprůměr.
Myslím, že je čas aby se zavedly řekněme 3 úrovně grafiky. Díky současné architektuře už je HW stejně irelevantní a nové vé generace mohou být 100% kompatibilní.
Řeknete že je to dražší dělat hru s vyššími detaily, ale však se podívejte - současný výkon nestačí ani na základní věci jako jsou čistý framerate, plné rozlišení nebo plné stíny. Tady se spíš podražuje ubírání... Achjo. Takovou konzoli si fakt nekoupim.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Nutnost těchto úkroků jen
Tomáš Bohuněk https://diit.cz/profil/tomas-bohunek
29. 10. 2015 - 22:24https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseNutnost těchto úkroků jen dokazuje, že tato generace konzolí je krok vedle, výkonostní podprůměr.
Myslím, že je čas aby se zavedly řekněme 3 úrovně grafiky. Díky současné architektuře už je HW stejně irelevantní a nové vé generace mohou být 100% kompatibilní.
Řeknete že je to dražší dělat hru s vyššími detaily, ale však se podívejte - současný výkon nestačí ani na základní věci jako jsou čistý framerate, plné rozlišení nebo plné stíny. Tady se spíš podražuje ubírání... Achjo. Takovou konzoli si fakt nekoupim.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825148
+
jasne, je to krok vedle, proto se prodavaji lip nez vsechny predchozi generace (:
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
jasne, je to krok vedle,
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
30. 10. 2015 - 11:52https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskusejasne, je to krok vedle, proto se prodavaji lip nez vsechny predchozi generace (:https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825262
+
Prodejnost není v tomto případě odpovídající faktor, protože nové konzole jsou lepší než staré, na což si hráči jistě nestěžují. Vývojářům však neposkytují prostor na základní věci, natož nejake vlastni detaily.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Prodejnost není v tomto
Tomáš Bohuněk https://diit.cz/profil/tomas-bohunek
30. 10. 2015 - 12:27https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuseProdejnost není v tomto případě odpovídající faktor, protože nové konzole jsou lepší než staré, na což si hráči jistě nestěžují. Vývojářům však neposkytují prostor na základní věci, natož nejake vlastni detaily.https://diit.cz/clanek/halo-5-stabilnich-60-fps/diskuse#comment-825274
+
to je poriadna vyhoda konzol, tie optimalizacie, na pcckach mozeme o takom niecom len snivat
Naivisto ... na PC si muzes pripadne upgradnout HW, na konzoli si pak muzes vesele uzivat 10FPS. Plati o vetsine toho co v poslednich letech vychazi. A i kdyby neco jelo 60FPS, tak v 800x600 se hralo uz na 8mibitech ...
Prosil bych jmenovat jeden konkrétní osmibit s 800x600!
Atari 800 ... napr. Ano, nebyl to stadardni rezim zobrazeni, muselo se to hackovat v assambleru, ale slo to.
Nějaký link kde by to bylo vidět? Podle jednoduchého výpočtu na zobrazení 800x600 ve dvou barvách potřebuje grafika alespoň cca 468kB oproti 75kB v 320x240. Kde by to jakýkoli osmibit vzal?
Btw. speciální zobrazení dosažitelné jen jako "proof of concept" a "běžné hraní" jsou dva zcela různé světy.
Na 800x600 ve dvou barvách potřebujete 800x600/8 = 60 kB.
<i>muselo se to hackovat v assambleru, ale slo to</i>
Ale 800x600 to nebylo určitě, protože to rozlišení nepodporuje PAL :)
...
Jinak svého času jeden spolužák na IQ 151 s modulem jemné grafiky (640x256 1bit (jo, černá nebo bílá) ) nahrával jako assembler program hudbu. Po asi 20 pokusu se najednou stalo, že se něco v té hi-res grafice začalo jako že pohybovat (vykreslovat) na screenu, než to ztuhlo.
Nikdy víckrát se to už nepodařilo, ale bylo tak vyzkoušeno, že modul jemné grafiky fakt funguje.
Jestli myslíte nějaké takové "hraní", tak to rozhodně hraní není.
Hru ktera bezi 10 fps na konzoli nikdo nevyda.
Ano, na PC muzes upgradnout hardware - vsak to je taky ucel hw naroku ve hrach, abys jen platil, platil a zase platil porad za novy hardware. Proc optimalizovat, kdyz hraci s radosti leti do obchodu pro nove grafiky, procesory a vice pameti.
tu nejde o to, ze ta hra je vydana na 10fps ;-) Ale o to, ze tam muze k takovym propadum dochazet v urcitych hrach a v urcitych lokacich.
Coz se rovna = nehratelnost :-)
Věřím že hromada optimalizací, které se tým naučí používat se může objevit i v PC verzi, pokud se někdy objeví.
len najvacsi problem pre mna bude, ze hry typu Halo(a aj samotne Halo) su pre mna nuda, tj tie optimalizacie si vobec neuzijem :)
Mrkl jsem na pár videjí ze hry a nevypadá to vůbec špatně ani nudně:
<b>Halo 5 Guardians Walkthrough Gameplay Part 1 - Cortana - Campaign Mission 1 (Xbox One) </b>
https://www.youtube.com/watch?v=4mQHY9Y33qg
ja som hral tu Halo 2, co vysla na pc na Visty, a bolo to otrasnudne
Jak "mozeme len snivat?" Vzdyt to jsou vsechno bezne uzivane techniky i u PC her, proto muzete hrat napriklad Oblivion i na velmi podprumernem zeleze, nebo v lepsi kvalite na poradnem. Dokonce si i launcher ocmucha pri prvnim spusteni jaky mate HW a dle toho nastavi vse potrebne - urcite ne idealne a rucne si muzete zoptimalizovat, ale treba konkretne co se Bethesdy tyce - kloboucek dolu. (verim ze nemlich stejne to bude u Fo4). Halo5 taky slusne, dobra prace.
Upgrade tě stojí peníze. Optimalizace hry stojí peníze studio. Na PC ti hra nemusí z milionu a jednoho důvodu jet stabilně (nemyslím framerate ale padání). Na konzoli hra prostě jede.
Konzoli nemám a asi ani mít nebudu (nějak nemám potřebu), takže nemám potřebu je obhajovat, ale když někdo nechápe hlavní rozdíl, výhody a nevýhody jednotlivých světů, tak by na to radši ani neměl reagovat.
Btw. který že osmibit měl grafiku tak nadupanou s tak velkou pamětí že předběhl o hromadu let i PC svět ve kterém byl VGA standardem ještě v polovině devatesátých let?
----
Tohle měla být odpověď pro "jako nac".
i proto ale stojí konzolová hra běžně o 30% (i víc) než PC verze.
Když vidím jak dlouho se trápí s novým Gran Turismem, které zřejmě bude opravdová bomba, tak klidně může stát i trojnásobek.
Jiste, a tu hru na tu konzoli pak rozdavaji gratis.
Samozřejmě že ne. A dokonce, jak někdo zmínil nade mnou - jsou na konzole většinou dražší. Ale když si člověk kupuje konzoli, tak ví do čeho jde a proč to dělá. Je to dražší, ale je to pohodlnější s jistějším výsledkem.
Jak jsem psal - každý ten svět má svá + a -. A každý si sám určí co je pro něj výhodnější. Říká se tomu svoboda volby ;)
Zaslouží si pochvalu. Všechno se dá zkritizovat, ale to co oni udělali je dobrá (pokud ne vynikající) práce. Vzpomínám na kritizovaný PC Rage, který měl základní návrh udělaný opravdu perfektně. Krásná grafika zatěžovala grafiku, ale i pro 60fps Vám stačil Phenom II X4 (zřejmě i X2) podtaktovaný jen na 2GHz. Proti těm online vykopávkám s grafikou jak HL2 co potřebují brutální výkon na jádro, že i Intelisti musí taktovat, je to cesta hodná následování.
prepinani textur se nekona, a je to zminene i v tom videu, jedna se pouze o prepinani levelu mitmap, stejna metoda je pouzita i u stinu ktere nejsou dinamicke a jsou resene lightmapama, proste se tam prepina na level mitmap dane lightmapy, u dinamickych je zapinaji a vypinaji
Proč je přepínaj takhle ostře ? Kolik výkonu se ušetři oproti trilinear ?
netusim, to by ses musel zeptat nejakyho programatora co si to ostatistikuje v nejakym konkretnim projektu
ono dnes vymejslej nekteri vyvojari jeste vetsi zverstva, asi jiz ta herni scena zacina ve vyvoji tak moc degradovat na lidi ze tohle co je videt na videu je jeste celkem vpohode, ja treba u posledniho projektu delal 6 urovni LODu + 2 urovne stinovaciho a 2 kolizniho, proste naprostej nesmysl kterej jim vykonove jen uskodi a misto aby mel model treba 20 mega tak ma 50, ale holt nekdo tu pipeline tak vymyslel tak se to tak dela pro celou hru, ty modely se oto prodrazi a vykon jim to spis ubere misto aby ho to regulovalo k lepsimu :D u jineho projektu pro iOS jsem zas musel delat na model 4x tisicovku texturu misto jedne dvoutisicovky (vsechny "i" zarizeni zvladaj vpohode i 4 tisicovky) a i Android nema s 2 tisicovkou problem, ale ne misto toho se adresuje 4x mensi textura, proste nektere pipeline jsou casto dost k smichu a takhle se podivuju celkem jiz docela casto jaky nesmysly jsou nekteri chopny vymyslet jen aby se projekt prodrazil a totalne se plejtvalo vykonem , casto si rikm ze nekde sosly nejaky model co tak byl udelanej, oni ho hodili do enginu, zjistili ze se to hejbe, a pak podle toho nekdo napsal pipeline anis by uvazoval, jedinou vyhodou je, ze takove modely zaberou vic casu a tedy jsou drazsi a ja tim mam vpodstate jakoze vic prace kterou me zaplatej :D
Ale ono je to asi všude stejný, to je jako když se v kanceláři zadávají data "do programu" a pak se to tiskne a ručně s kalkulačkou se z těch papírů počítají výsledky a zapisujou se do jinýho programu. A nejlepší je, že se ten výsledek pak většinou ani nepoužívá, ale bylo to tak navrženo od stolu někým, kdo nemá vůbec tušení o realitě, ani co se to vlastně zpracovává, ale zpochybňovat se to nesmí.
pri mobilnych zariadeniach alebo skor GPU/SoC nieje limitom co zvladne cip. Tam velakrat je fakt 4096 v pohode, problemom a uzkym hrdlom je pametova zebrnica. Ale potom fakt nechapem preco sa to rozsekalo na 4x1024 textury. Mozno resource manager v engine nejak s tym sachuje ale celkovo pri mobiloch je lepsie pouzivat texture atlas ako to sekat na viac textur. Ale sak to asi viete.
a jeje, odbornik promluvil.. a coze jsou ty mitmapy? ((:
Ja teda nevim, ale pro single lepsich stabilnich 30FPS nez tohle... :( A to jsem velkej fanousek Halo...
Njn... není nad to, když se hry vyvíjejí pro lowendové IGP a pro PC Master Race se na to pak přibastlí už jen pár blbě optimalizovaných efektů, které dostanou i čtyřikrát výkonnější karty do kolen, aby měli hráči na PC pocit, že neutratili své prachy zbytečně. :)
Kde by mohla grafika být, kdyby se podobně optimalizovalo aspoň pro grafiky na úrovni GTX 960, když už tam nechtějí mít v konzoli 250W grafiku.
no, o 2-3 roky, ked vyjde nova verzia konzol, tak predpokladam ze amd vytvori take APU, kde bude cca ten graficky vykon okolo r9 380
A co cekas kdyz PC master race je predevsim rasa piratu?
Daji tolik penez za hw, ze uz jim chudackum na ty hry nezbyde - tyden pred vydanim zhavi torrenty aby mohli s predstihem v diskusi psat o tom, jak ta hra stoji za velke kulove :-)
Vychazej z toho, ze u nekterych her tvori konzolove verze i klidne 90% prodanych legalnich kopii hry - proc pro tech zbyvajcicich 10% mit dalsi zbytecne naklady?
napíšeš pravdu, dostaneš samé mínusy... tu sa hodnotí popularita názoru, nie informatívnosť.
na pc vychadza denne mozno 50 hier, na konzoly mesacne mozno 3, chapes uz, preco maju konzoly 60-70!%predaja tej ktorej hry ?
Priznam sa trochu mi usla podstata samotneho clanku a tak isto naviazanost prave na Halo 5. Asi ze Halo je stale vyznamna znacka a akurat vysla. Lebo vsetky popisane optimalizacne metody su uplne bezne a tiez sa pouzivaju na PC a vlastne prakticky vo vsetkych enginoch. Vsetky dnesne modely tvorenia dynamickych tienov a celeho nasvietenia je len ochcavanie realnych fyzikalnych modelov ktore by proste v realtime satale nebolo schopne spocitat ziadne bezne PC. Keby sme ten vykon mali tak nieje problem pouzit napriklad raytracing a mozme sa vykaslat na lightmapy, komplikovane popisovanie materialov, ssao a dalsie techniky.
Neco podobnyho me uz napadlo davno a divil jsem se ze nikdo s nicim podobnym uz davno nevyrukoval.
Ma myslenka byla ze si nastavim konecne fps pod kterou to nesmi spadnout a automaticky se aplikuje snizeni detailu a kvalita vykreslovani, snizi se pocet castic atp.
Rozhodne je to velky prinos a urcite se to bude dal vyvijet a zlepsovat.
Nutnost těchto úkroků jen dokazuje, že tato generace konzolí je krok vedle, výkonostní podprůměr.
Myslím, že je čas aby se zavedly řekněme 3 úrovně grafiky. Díky současné architektuře už je HW stejně irelevantní a nové vé generace mohou být 100% kompatibilní.
Řeknete že je to dražší dělat hru s vyššími detaily, ale však se podívejte - současný výkon nestačí ani na základní věci jako jsou čistý framerate, plné rozlišení nebo plné stíny. Tady se spíš podražuje ubírání... Achjo. Takovou konzoli si fakt nekoupim.
jasne, je to krok vedle, proto se prodavaji lip nez vsechny predchozi generace (:
Prodejnost není v tomto případě odpovídající faktor, protože nové konzole jsou lepší než staré, na což si hráči jistě nestěžují. Vývojářům však neposkytují prostor na základní věci, natož nejake vlastni detaily.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.