Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k HDMI ve verzi 1.3 přinese Deep Color

No tak to je pekny blud, to chcu ako povedat, ze HD film v 1080p ma 14bit TIFF framy (RAW??)... Inak sa tych 48bit RGB neda vysvetlit. A film by mal mozno tak 200TB, nie 20GB. A ktory panel to akoze ma zobrazit, ked sucasna uplna monitorova spicka s astronomickou cenou je len 10bit na kanal.... Telky maju mozno 6+ dither...

Ale ako marketingovy tah na ludi co do toho nevidia je to pekne. Alebo sa snad poistuju pre technologie panelov a nosicov buducnosti (na 20 rokov dopredu) :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jj, to slivani u plochych tv je asi hlavni duvod, proc je ten obraz na nich tak hrozny :( s koupi radsi jeste nejaky ten patek pockat

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když mají LCD max 10bitů, tak nedojde ke ztrátě při snížení barevné hloubky na grafické kartě na 16bitů ? Nevím moc jak si tyhle kódování odpovídají.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak těch 10 bitu jak řikáš je na kanál tudíž je to 30 bitu na RGB a jestli se sníží rozlišení z 48 na 30 bit pro dnešni LCD tak to stejně asi ani nepoznáš

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

je zaujimave ze 1080i len na 60 hz a 1080p na 90hz. a to by som povedal ze 1080 podstatne narocnejsie. nie je tam preklep?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2jur: také mě to zarazilo. Buď se někdo sekl, nebo je možné že těmi 60Hz myslí 120 půlsnímků za sekundu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

48 bitů na kanál? K čemu to, když lidské oko rozliší v ideálním stavu jen několik milionů barev? Navíc, jak jsme všichni po ty léta zvyklí na katodovou TV, tak nám i 24 bitová barevná hloubka bude připomínat virtuální realitu :).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>>Necroman
korekce. presnejsi prevody signalu do zobrazitelneho barevneho prostoru konktetniho LCD, ... . uz i dnes ty nej LCD pracuji s vice jak 8-bitovymi korekcemi na kanal, ale grafika jim porad posila jen 8-bitu na kanal

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

8 bitů na kanál je pro lidské oko dostatečné... když je toto rozmezí využito naplno, tj. s plnou "dynamikou". Když ne, nebo do hry musí vstoupit nějaké korekce, osm bitů přestává stačit a v obraze vznikají "mapy". Takže toto je asi snaha vyloučit jedno mezilehlé zaokrouhlení z řetězce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.