Herní testy
Kapitoly článků
Testovací sestava
Naši testovací sestavu jsme vám představili v nedávném článku, takže jen bodově.
|
Crysis

Jistě nám odpustíte, že u 4,5+ TFLOPS grafiky za 13 tisíc jsme vynechali střední detaily. Průměrné hodnoty fps na vysokých a velmi vysokých detailech jsou s HD 5970 velice slušné, nárůst oproti 5870 je však neadekvátně malý, což přisuzujeme rannosti optimalizací v ovladačích.
Jinak ti z vás, kteří Crysis znají, jistě vědí, že benchmark má tendenci se na pár místech jakoby na chvíli zaseknout. s HD 5970 jsou tyto záseky daleko výraznější, vše taktéž uvidíte za chvíli na videu, kde si ukážeme i jistý zajímavý jev při renderingu Crysis na HD 5970, který jsme předběžně po konzultacích se Sapphire vyhodnotili jako závadu karty (z toho důvodu bohužel berte měření Crysis jako orientační).
NFS Shift

Poslední NFS víceméně nemá smysl testovat, jeho engine je velmi svižný a pro lepší než low-endové grafiky bezproblémový. Totéž platí i pro starší hry typu Oblivion, který jsme po delší době jen tak "mezi řečí" nainstalovali a 80 až 120 fps v maximální kvalitě v 1920×1200 nás přesvědčilo, že jeho (ne)dávné vyřazení z testů bylo rozumné :-).
STALKER Clear Sky

HD 5970

HD 5870

HD 5850

HD 4890 850@950 GPU

HD 5750

HD 5770
Ve STALKERu je, stejně jako v Crysis s jeho "záseky", zajímavé, že ač je průměrné fps oproti 5870 výrazně vyšší, občasné propady směrem k minimu jsou naopak větší. Každopádně s HD 5970 již lze Clear Sky provozovat v 1920×1200 v plné kvalitě celkem bez potíží, průlet scénou, který provádí benchmark, není typickou metodou hraní této hry.



















